creative16

Mazda 323 periyodik bakımları geldi!

Arkadaşlar periyodik olarak her sene ve belli km'ler de bakımlarını ihmal etmemeye çalışıyorum 323'üm. Allah'a şükür en ufak bir sıkıntımız yok...

Önümüzdeki ayın ilk haftası Bursa'dan çıkış yaparak Kırıkkale, Kırşehir ve Yozgat'a yolculuk var. Yozgat'tan sonra direk Ankara tekrar döneceğim. Ankara'da 1 gün kaldıktan sonra da direk Bursa'ya geri döneceğim. Git-gel ve gez taş çatlasa 2 bin Km ya yapar, ya yapmaz...

Şuan bujilerim, buji kablolarım, hava ve yağ filtremiz fazladan km yapıyorlar. Dediğim gibi bir sıkıntımız yok ama bunları değiştireceğim. Aslında değiştirme derken bu değişiklikleri yola cıkmadan 2-3 önce yaptırmak istiyorum. Ne dersiniz?

Başlıca bakımlarda değiştireceklerim:

Motor yağı (10-40 Castrol-yağ filtresi de dahil) 70 TL

Antifiriz (kışa girmeden önce değiştirdim ama yinede değişsin diyorum) 30 TL

Bujiler (NGK) 30 TL

Buji kablosu (Seiwa marka) 60 TL

Hava filtresi 10 TL

Benzin filtresi 20 TL

Son olarakta LPG ayarı 10 TL

Şanzıman yağını hiç değiştirmedim aldım alalı. Sadece kışa girmeden antifirizi ölçen ustama baktırmıştım. Normal demişti... Acaba komple yağını değiştirirsem maliyeti ne kadar olur?

Radyatör alt hortumu değişecek birde. Deforme olmuş ve ellediğiniz zaman sanki bazı yerleri incelmiş gibi duruyor. Çatlaklar meydana gelmiş ve hortuma elinizi sürdüğünüzde ufak ufak partiküller geliyor. Sanki zımpara yapılırda elinize düşen ufak tozlar gibi...

Fiyatını bilmiyorum ama ne pahasına olursa olsun değişecek.

Motor kayışları ise 4-5 ay önce değiştirmiştim.

İşçilik de dahil 300 TL'yi olur gibime geliyor. Önereceğiniz başka bir şeyler var mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Buji kablosunu ölçtür, değerleri normalse değişimine gerek yok... Antifriz değişimine de gerek yok, ama alt boru değişirken heba olursa onu bilemem.

Kolay gelsin, hayırlı yolculuklar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Yapmak istediğiniz bakımlar için ekleyeceğim, buji kablolarıız orjinal ise değişmeyiniz, her zaman yan sanayiden iyidir.

      Buji NGK BKR5E olmalıdır.

      Şanzıman yağınız manuel olduğundan 2,5-3.0 arası yağ alır, viskosite değeri olarakta 75W-90 bırakmanı öneriyorum.

      Benzin filtrenizde orjinalse değişmeyiniz çünkü zaten lpg kullanıyosunuz, çokta fazla iş düşmez , yan sanayi benzin filtreleri dandik vede biraz yumuşak plastikten oluyor , kaçak yapabiliyor, benzin kokusuna sebep oluyor.

      Lastik havalarına da baktır, şöför kapısı tarafında basınç oranları var ,ona göre havalarını tamamla, uzun yolda 1-2 hava fazla şişir.

      Antifirizi değşirsen eğer,  % 50 su %50 antifiriz olmasına dikkat et.

      LPG ayarına gelince çok fazla rakımın değiştiği durumlarda ayarın yenilenmesi gerekir çünkü oksijen oranı değişir vede bizim arabalarda enjeksiyok yok, sıralı lpg yok, ayarı yeniden yapmak iyi olur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Buji kablosunu ölçtür, değerleri normalse değişimine gerek yok... Antifriz değişimine de gerek yok, ama alt boru değişirken heba olursa onu bilemem.

Kolay gelsin, hayırlı yolculuklar.

Buji kablosundan yana herhangi bir sıkıntımız yok Veli ama değiştireyim o da çıksın aradan dedim ama dediğini yapıp bi-ölçtüreyim. Eğer sıkıntı yoksa devam... Boşuna 50-60 TL vermeyeyim.

Radyatör hortumunu değiştirirken 2 tane ağzı geniş 5 litrelik su bidonları götüreyim diyorum. Birisini hortumun ucuna tutarken diğerini de radyatörün alt kısımındaki bağlantı yerine tutarsak diyorum belki kurtarabiliriz. Kurtaramazsak da önemli değil...

Teşekkür ederim Veli abi. Sağ olasın!

      Yapmak istediğiniz bakımlar için ekleyeceğim, buji kablolarıız orjinal ise değişmeyiniz, her zaman yan sanayiden iyidir.

      Buji NGK BKR5E olmalıdır.

      Şanzıman yağınız manuel olduğundan 2,5-3.0 arası yağ alır, viskosite değeri olarakta 75W-90 bırakmanı öneriyorum.

      Benzin filtrenizde orjinalse değişmeyiniz çünkü zaten lpg kullanıyosunuz, çokta fazla iş düşmez , yan sanayi benzin filtreleri dandik vede biraz yumuşak plastikten oluyor , kaçak yapabiliyor, benzin kokusuna sebep oluyor.

      Lastik havalarına da baktır, şöför kapısı tarafında basınç oranları var ,ona göre havalarını tamamla, uzun yolda 1-2 hava fazla şişir.

      Antifirizi değşirsen eğer,  % 50 su %50 antifiriz olmasına dikkat et.

      LPG ayarına gelince çok fazla rakımın değiştiği durumlarda ayarın yenilenmesi gerekir çünkü oksijen oranı değişir vede bizim arabalarda enjeksiyok yok, sıralı lpg yok, ayarı yeniden yapmak iyi olur.

Gürhan abi:

Bujilerin üstünde yazan kod numarası senin verdiğinle aynı zaten.

Şanzıman yağı ve işçilik dahil bize masrafı ne olur tahminen?

Benzin filtresini büyük ihtimal değiştireceğim ama orijinal olmayacak herhalde Gürhan abi. Aslında orijinal benzin filtresi bulabilirsem gözü kapalı taktırırım o yandan hiç şüphen olmasın. Benzin filtresinin içi dolmuş durumda pislikten.

Lastiklere de genel olarak 30-32 bar arası hava basıyorum abi. İdeal olacağını söylemişti lastikçi ama sol ön kapının iç kısmındaki etikete yine de bir bakarım.

LPG ayarı ister istemez yaptırıyorum Gürhan abi. Özellikle hava filtresi değiştiğinde rölanti acayip bozuluyor. Gaz vermesem direk stop ediyor. Usta orada ufak bir vana tarzı birşeyi çevirerek rölantiyi tutturuyor ama emin olmak içinde kendiside LPG ayarı yaptır diyor.

Cevaplarınız için teşekkür ederim. :) Sağ olasınız!

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Tahminen  şanzıman yağı masrafın 50 tl bile olmaz.

      Onun dışında geri kalan bütün yapılacakları yapmışsınız.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.