alper

CX-5 İ-Stop Problemi

Bu konuda 93 ileti var

2012 CX-5 sahibiyim. bir süredir i-stop fonksiyonu çalışmıyor. Katalogda ve internette araştırdığımda, kapıların açık olması veya elle i-stop'un kapatılması dışında herhangi bir neden gösterilmemiş. Avusturalya da birkaç kişi bunun aküden kaynaklı olabileceğini belirtmişler ama aküde de bir sorun göremiyorum. Bu sorunu yaşayan veya aklına başka bir şey gelen var mıdır?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Alper Bey, tanışma mesajınızda yazdığınıza göre aracınızı bu ay almışsınız. Siz, aracı satın aldığınızda i-stop sisteminde bir problem var mıydı, yoksa yeni mi gerçekleşti bu arıza?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Açıkçası o fonksiyonunu hiç denememiştim. Mazda Servise genel kontrol için götürdüğümde bilgisayarla bağlanarak aracın hiç bir problemi olmadığını ifade ettiler. Toplam kilometresi 24000 olunca ben de çok çok detaylı bir inceleme ihtiyacı hissetmedim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Açıkçası o fonksiyonunu hiç denememiştim. Mazda Servise genel kontrol için götürdüğümde bilgisayarla bağlanarak aracın hiç bir problemi olmadığını ifade ettiler. Toplam kilometresi 24000 olunca ben de çok çok detaylı bir inceleme ihtiyacı hissetmedim.

Sistemde bir problem olsa, servisin yaptığı kontrollerde görünürdü. Çok daha önemsiz detayları arıza olarak kontrollerde görüldüğüne şahit oldum. Böyle bir arızayı es geçmez diye düşünüyorum.

Forumda CX-5 kullanan üyelerimiz, konunuzu görünce sistemin çalışması hususunda daha geniş bilgi vereceklerdir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Seat leon da i stop calismasi icin;

Ac (klima) kapali olmali,

Emniyet kemeri takili olmali,

Arac bos viteste olmali ve ayaginiz debriyajda olmamali.

v.b bir kac madde daha vardi. Kitapcikta i stop un devreye girmesi icin  gerekli olan sartlar yaziyordur. Kitapciga baktiniz mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mustafa'nın da dediği gibi, öncelikli olarak CX-5'in İ-Stop çalışma prensibine bakmak lazım. Kullanma klavuzunda, bu konuyu bahsetmişlerdir sanırım. Bir şeyleri atlıyor olabilirsiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kitapçıktaki tüm adımları yerine getirdim.

- Kapılar kapalı olacak (tamam)

- i-stop fonksiyonu açık olacak (tamam)

- Emniyet Kemerinin takılı olmasına dair bir ibare yok (ama yine de tamam)

- Otomatik Viteslerde frene basılı olacak ( o da tamam)

Bir sorun var ama çözemedim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kitapçıktaki tüm adımları yerine getirdim.

- Kapılar kapalı olacak (tamam)

- i-stop fonksiyonu açık olacak (tamam)

- Emniyet Kemerinin takılı olmasına dair bir ibare yok (ama yine de tamam)

- Otomatik Viteslerde frene basılı olacak ( o da tamam)

Bir sorun var ama çözemedim.

bazı markalar, motor soğukken istopu devreye sokmuyor. Bir bilgim yok ama belki mazda da böyle yapıyordur. Acaba siz istopu denediğiniz zaman motor soğuk muydu? Belki bir sebep bu olabilir ama motor sıcakken denediyseniz benim de aklıma başka birşey gelmiyor :nea:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bazı markalar, motor soğukken istopu devreye sokmuyor. Bir bilgim yok ama belki mazda da böyle yapıyordur. Acaba siz istopu denediğiniz zaman motor soğuk muydu? Belki bir sebep bu olabilir ama motor sıcakken denediyseniz benim de aklıma başka birşey gelmiyor :nea:

Bir çok forumda bundan da bahsedilmiş ama motor sıcakken de çalışmıyordu maalesef. Hafta sonu servise götürmek en iyisi sanırım...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben size hızlıca özetleyeyim konuyu;

Öncelikle sistem çalışır vaziyette olmalı. Gösterge tablosundaki i-stop yazısı herhangi bir renkte yanmamalı. Direksiyonun solundan düğmesine bastığınızda sarı istop lambası yanınca sistem devre dışı kalmış demek oluyor. Lambası sönünce sistem devrede demek oluyor.

Sistem akü seviyemizin %70-75in üzerinde olmasını kontrol ediyor. Altında kalırsa sistem uyarı verip istop'u devreden çıkartıyor. (tekrar marş basma işi ve beklemedeki enerji gereksinimini karşılamak adına)

Aracın motor ve eksoz sıcaklığı belli bir seviyeyi geçmiş olması gerekiyor. (sistemin çalışabilmesinin gereği olarak)

Aracın kabin sıcaklığı veya soğukluğu istenen seviyeye yaklaşmış olması gerekiyor. (konfor ekonomiden önce gelir)

Soförün emniyet kemeri takılı, kapısı kapalı olması gerekiyor. (aracı kendi stop ettiğini sanıp inip gitmesin diye.)

Ön cam defrost tuşu basılı olmaması gerekiyor. (buğuyu çözmek önceliktir)

Araç ilk defa çalıştırıldıktan sonra enaz 20km sürata ulaşmış olması gerekiyor. (park edilmediğini anlamak için)

Belli bir iniş veya çıkış açısının üzerinde eğimlerde sistem çalışmaz. Ama bu eğim %30un üzerinde yani şehirde kolay kolay karşılaşamayacağınız türden. (arazide veya aşırı dik rampalarda zırt pırt stop etmesini istemeyiz.)

Araç tamamen durduğunda frene tamamen basmalısınız. aracı durduruyor olsa dahi frene az basmanız istop için yeterli olmayacaktır.

Vites P konumunda sistem devreye girmez (motoru stop etmez), ama örneğin vites D'de iken sistem devreye girdikten sonra ayağınızı frenden çekmeden P'ye alıp sonra ayağınızı frenden çekebilirsiniz. Tekrar vitese almak için frene bastığınızda araç çalışır. (uzun beklemelerde frene basılı tutmamak için)

Temel parametreler şimdilik bu kadar, aklıma gelirse devamını da seve seve paylaşırım. Aklınıza takılan birşey olursa mutlaka sorun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aslında size uzun bir cevap yazacaktım ama Okan Bey (okkko) harika bir yazıyla cevaplamış.

Bu sebeple bana işin kolayı düştü. 2012 CX-5 2.0 otomatik vitesli araca yaklaşık 10 aydır sahibim. i-stop fonksiyonunun çalışması ile ilgili hiçbir sıkıntı yaşamadım. Gayet güzel ve doğru olarak çalışıyor. Üstelik benim kullandığım benzer donanımlı araçlar içerisinde en sessiz, en hızlı ve en sarsıntısız tekrar çalışma özelliğine sahip olduğunu da söyleyebilirim.

Tavsiyem, Okan Bey'in yukarıdaki izahatlerine göre dikkatlice tekrar denemeniz, olmuyorsa servise bir daha inceletmeniz.

Aracınızı iyi günlerde kullanın...

Bir çok forumda bundan da bahsedilmiş ama motor sıcakken de çalışmıyordu maalesef. Hafta sonu servise götürmek en iyisi sanırım...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İlginiz için teşekkür ederim. Gerçekten ayrıntılı bir açıklama olmuş, sağolun. bahsettiğiniz şeylerin bazıları katalogda bile yazmıyor (buğu çözme gibi.) ama hepsini hafta sonu deneyip tekrar durumu buradan yazacağım. Fakat akünün doluluk oranını nasıl tespit edebilirim? bunun hakkında fikir verirseniz memnun olurum.

Mazda bayiinde cx-5 test sürüşü yaptığım başka bir araçta bu fonksiyon çalışıyordu ve daha önce Audi'de benzerini deneyimlediğim bu fonksiyonun cx-5 de daha başarılı olduğunu düşünmüştüm. zira hızlı devreye giriyor ve devreden çıkıyor, tepkimesi çok başarılı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İyi bir elektrik ustasına aküyü ölçtürebilirsin.

bu aracın aküsü biraz farklı. iyi bir elektrikçi dahi olsa ölçemiyor.

kabaca ölçüm prosedürünü de anlayatım; (bir işinize yaramasa da, neden elektrikçinin ölçemeyeceğini görmeniz açısından)

önce hiç birşey yapmadan akünün yoğunluğu ölçülüyor. 1.16gr/cm3 çıktı diyelim. tablodan bu değere göre şarj süresi bakılıyor. Örneğin 3 saat çıktı. (tabloda yazan süre boyunca) 3 saat boyunca yine tabloda belirtilen amperajda şarj edilip, şarj sonunda ayrıca belirtilen süre kadar (o da ilgili tabloda var)6 saat dinlenmeye bırakılıyor. dinlenme süresi sonunda tekrar yoğunluk ölçülüyor ve 1.29g/cm3 çıktı diyelim.

yine tabloda belirtilen değerler yakalanmış mı diye bakılıyor. Yakalandıysa akü sağlamdır deniyor. değilse değişim isteniyor.

tabi araç akü seviyesi yüzünden i-stop çalıştıramıyorsa; size kırmızı yazı ile "elektrik sistemi servis gerekli" diye yazıyor. istop yazısı sarıya dönüyor ve kenarda küçük bir üçgen içinde ünlem çıkıyor. bu dediğim durum yoksa boşuna aküyü ölçmeye gerek yok.

unutmayın; istop devredeyken herhangi bir istop yazısı göremezsiniz. sadece araç stop edince yeşil istop yazar. normal durumda araç çalışırken sarı istop yazısı varsa sistem KAPALI demektir. direksiyonun solundaki istop butonuna basıp sistemi devreye alınca sarı yazı sönmelidir.

Birçok kullanıcı sarı istop yazısı yanarken sistemin çalıştığını sanarak araç stop etmiyor problemiyle servise geliyor. Halbuki sarı yazı yanarken sistem manuel olarak kapatılmış durumdadır. Yani özetle;  Yazı yanmıyor olmalı...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

RVM ve şerit takip sistemi gibi donanımlar gösterge panelinde ışık yandığında aktif oluyor ya Okan, belki o sebeple müşteriler şaşırıyor olabilir.

bu aracın aküsü biraz farklı. iyi bir elektrikçi dahi olsa ölçemiyor.

kabaca ölçüm prosedürünü de anlayatım; (bir işinize yaramasa da, neden elektrikçinin ölçemeyeceğini görmeniz açısından)

önce hiç birşey yapmadan akünün yoğunluğu ölçülüyor. 1.16gr/cm3 çıktı diyelim. tablodan bu değere göre şarj süresi bakılıyor. Örneğin 3 saat çıktı. (tabloda yazan süre boyunca) 3 saat boyunca yine tabloda belirtilen amperajda şarj edilip, şarj sonunda ayrıca belirtilen süre kadar (o da ilgili tabloda var)6 saat dinlenmeye bırakılıyor. dinlenme süresi sonunda tekrar yoğunluk ölçülüyor ve 1.29g/cm3 çıktı diyelim.

yine tabloda belirtilen değerler yakalanmış mı diye bakılıyor. Yakalandıysa akü sağlamdır deniyor. değilse değişim isteniyor.

tabi araç akü seviyesi yüzünden i-stop çalıştıramıyorsa; size kırmızı yazı ile "elektrik sistemi servis gerekli" diye yazıyor. istop yazısı sarıya dönüyor ve kenarda küçük bir üçgen içinde ünlem çıkıyor. bu dediğim durum yoksa boşuna aküyü ölçmeye gerek yok.

unutmayın; istop devredeyken herhangi bir istop yazısı göremezsiniz. sadece araç stop edince yeşil istop yazar. normal durumda araç çalışırken sarı istop yazısı varsa sistem KAPALI demektir. direksiyonun solundaki istop butonuna basıp sistemi devreye alınca sarı yazı sönmelidir.

Birçok kullanıcı sarı istop yazısı yanarken sistemin çalıştığını sanarak araç stop etmiyor problemiyle servise geliyor. Halbuki sarı yazı yanarken sistem manuel olarak kapatılmış durumdadır. Yani özetle;  Yazı yanmıyor olmalı...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

RVM ve şerit takip sistemi gibi donanımlar gösterge panelinde ışık yandığında aktif oluyor ya Okan, belki o sebeple müşteriler şaşırıyor olabilir.

Aynen abicim, çok haklısın...

Ancak bu zorunlu açık olduğu için DSC/TCS gibi normal şartlarda zaten çalışıyor olması gereken bir sistem. o sebeple yanarken çalışmıyor. Aslında japon gösterge tablosuna "istop off" yazsaymış problem çözülecekmiş.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok güzel bilgiler maşallah, ilerde işimize yarar inşallah :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok güzel bilgiler maşallah, ilerde işimize yarar inşallah :)

Kesinlikle harika ve faydalı bilgiler. Acayip merak ettiğim bir konu idi. Alper beyden de merakla sonucu bekliyorum.

Okan'ım emeğine, ellerine sağlık. :hi:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu aracın aküsü biraz farklı. iyi bir elektrikçi dahi olsa ölçemiyor.

kabaca ölçüm prosedürünü de anlayatım; (bir işinize yaramasa da, neden elektrikçinin ölçemeyeceğini görmeniz açısından)

önce hiç birşey yapmadan akünün yoğunluğu ölçülüyor. 1.16gr/cm3 çıktı diyelim. tablodan bu değere göre şarj süresi bakılıyor. Örneğin 3 saat çıktı. (tabloda yazan süre boyunca) 3 saat boyunca yine tabloda belirtilen amperajda şarj edilip, şarj sonunda ayrıca belirtilen süre kadar (o da ilgili tabloda var)6 saat dinlenmeye bırakılıyor. dinlenme süresi sonunda tekrar yoğunluk ölçülüyor ve 1.29g/cm3 çıktı diyelim.

yine tabloda belirtilen değerler yakalanmış mı diye bakılıyor. Yakalandıysa akü sağlamdır deniyor. değilse değişim isteniyor.

tabi araç akü seviyesi yüzünden i-stop çalıştıramıyorsa; size kırmızı yazı ile "elektrik sistemi servis gerekli" diye yazıyor. istop yazısı sarıya dönüyor ve kenarda küçük bir üçgen içinde ünlem çıkıyor. bu dediğim durum yoksa boşuna aküyü ölçmeye gerek yok.

unutmayın; istop devredeyken herhangi bir istop yazısı göremezsiniz. sadece araç stop edince yeşil istop yazar. normal durumda araç çalışırken sarı istop yazısı varsa sistem KAPALI demektir. direksiyonun solundaki istop butonuna basıp sistemi devreye alınca sarı yazı sönmelidir.

Birçok kullanıcı sarı istop yazısı yanarken sistemin çalıştığını sanarak araç stop etmiyor problemiyle servise geliyor. Halbuki sarı yazı yanarken sistem manuel olarak kapatılmış durumdadır. Yani özetle;  Yazı yanmıyor olmalı...

Şu halde benim aküyü ölçtürmeme gerek yok anlaşılan. Zira hiç bir uyarı ışığı yok buna ilişkin. Demiş olduğunuz sarı ışık ben de yanmıyor, yani manuel olarak kapatmazsam.. Broşürde de i-stop için amber rengi yandığında kapalıdır ifadesi birçok defa tekrarlanmış...

Daha önce yazdıklarınızı hafta sonu tekrar çek edip, sizle yeniden paylaşırım. Yine bir sonuca ulaşamazsam yaza doğru bodrum havası almaya gelirken bir uğrarız yanınıza :)

Bu arada i-stop un şehir içinde %10a yakın tasarruf sağladığı bir efsane mi gerçek mi? Bilgisi olan?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu tasarrufun yüzdesi konusunda hiç kimse kesin bir oran veremez. Bu tamamen sizin rotanız ile, bu rotadaki trafiğin akış durumu ile ve i-stop fonksiyonunun ne kadar devreye girdiği ile alakalı bir durum. Ne kadar duruş fasılası fazla ise trafik şartlarında, o kadar fazla tasarrufa sebep olur. %10 her durumda çok iddialı bir rakam, bence gerçeği yansıtması zor. Çünkü bu oranın doğru olması için, çok ciddi bir dur oranı yüksek trafiğe takılmak lazım. Bu durumda da bir süre sonra i-stop devreye girmeyecektir, aracın ihtiyacı olan bazı fonksiyonları sınırlamamak ve akü seviyesini korumak için.

Yanılmıyorsam yol bilgisayarı fonksiyonları içinde i-stop'un ne süre ile devrede kaldığı ve tahminen ne kadar yakıtı tasarruf ettiği bildiriliyordu. Yüzdesel olarak bir sonuç vermez ama buradan yola çıkarak bir fikir edinebilirsiniz.

Şu halde benim aküyü ölçtürmeme gerek yok anlaşılan. Zira hiç bir uyarı ışığı yok buna ilişkin. Demiş olduğunuz sarı ışık ben de yanmıyor, yani manuel olarak kapatmazsam.. Broşürde de i-stop için amber rengi yandığında kapalıdır ifadesi birçok defa tekrarlanmış...

Daha önce yazdıklarınızı hafta sonu tekrar çek edip, sizle yeniden paylaşırım. Yine bir sonuca ulaşamazsam yaza doğru bodrum havası almaya gelirken bir uğrarız yanınıza :)

Bu arada i-stop un şehir içinde %10a yakın tasarruf sağladığı bir efsane mi gerçek mi? Bilgisi olan?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.