erolkan

VDC hangi durumlarda kullanılmalı?

Arkadaşlar bıldıgınız gibi günümüzde çoğu araçta esp,vdc,esc vs.. gibi sistemler kullanılmakta.Bu sistemler hangi durumlarda nasıl kullanılmalı veya kullanılmamalı?

Mesela bi plaj kumu macerasından sonra Vdc'yi kapatmam gerektıgını öğrendim  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

VDC:  Sürücünün sürüş alışkanlıkları araç için en iyi sürüş modunu hesaplamak için direksiyon açısı, motor hızı, seçilen vites ve fren koşullar tespit edilir. Gerçek sürüş koşulları, her sensör tarafından izlenmektedir. Bu elektronik kontrol sistemi, sürekli ve otomatik olarak bir bilgisayar ile çekiş ve stabilite optimize etmek için bu bilgileri alır. Ön ve arka tekerlekler arasında tork dağıtımı, frenleme sırasında sağ ve sol tekerlekler arasındaki tork dağılımı kontrol edilir, optimize edilmiş ve motor gücü de sürücüsü tarafından gerekli sportif sürüş engel olmadan kontrol edilir, tüm güvenli sürüş seviyesini korunması için bir sistemdir...

Subaru haricinde bir bilgiye ulaşamadım . Bu sistem sadece subaru da var sanırım...  ;) Saygılar.  :hi: Bunun on-off moduda var sanırım öyle mi :) iyi bir sistemmiş. uzun yolda geçerli bir sistem bence okuduğumdan anladığım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Erol bu bir güvenlik donanımı. Subaru'daki adı VDC, Mazda'daki adı DSC ama Bosch tarafından ilk icat edildiğinden beri genel adı ESP, bu isim Bosch'un patentinde olduğu için sanırım, ADAC tarafından hitap edildiği şekliyle ESC.

Ancak hepsinin mantığı aynı. Tek bir kullanım şekli var. Sürekli açık olacak ve kendi programına göre nasıl çalışacağına, müdahale edeceğine kendi karar verecek. Yani bu sistemin çalışmasına müdahale etmek veya kapatmak asla önerilemez.

Tek istisna olarak, derin kum, kar vb. yerlerden çıkmak için patinaj çekmeye ihtiyaç olduğunda TCS alt fonksiyonu geçici olarak ve tehlike yaratmayacak pozisyonlarda kapatılabilir. Bu da her araçta izin verilen bir şey değildir. Zaten bu konuyu diğer açtığın başlıkta izah etmiştim...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hocam iyi izah etmiş. Bu sistemin en iyi yönü sanırım buzlu yollar ve virajlı mıcır yollarda sürüş güvenliğini korumak...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Damat ile şoförün işine karışılmaz derlerdi, anlaşılan bu söze bir kelime daha (esc) eklendi desene abi...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

esc bizim hükümet kadar her şeye müdahale eden bir şey değil, Veli. Pek karışmaya gerek olmaz yani...

Şimdi pat diye bir Alo Selman olayı olmasın yukarıda yazdığımdan dolayı????

Damat ile şoförün işine karışılmaz derlerdi, anlaşılan bu söze bir kelime daha (esc) eklendi desene abi...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

esc bizim hükümet kadar her şeye müdahale eden bir şey değil, Veli. Pek karışmaya gerek olmaz yani...

Şimdi pat diye bir Alo Selman olayı olmasın yukarıda yazdığımdan dolayı????

Hükümete lafım olabilir mi abi haş'a... Hep söylerim bi kez daha söyleyeyim de; siyasi çizgim az çok belli olsun; PADİŞAHIM SEN ÇOK YAŞA !!

Evet şimdi Selman abi müdahale edebülür.

:D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hadi hayırlısı bakalım, ben bir kaç gece takım elbise ile yatayım. Ne olur ne olmaz?

Hükümete lafım olabilir mi abi haş'a... Hep söylerim bi kez daha söyleyeyim de; siyasi çizgim az çok belli olsun; PADİŞAHIM SEN ÇOK YAŞA !!

Evet şimdi Selman abi müdahale edebülür.

:D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Neşeniz ve esprileriniz daim olsun Veli abi ve M Tutun.  Bu arada demeden geçemeyeceğim abs tcs, esp hepsinin temel mantığı 4 tekerin devir sayısının aynı olmasına dayanır. Biri bi savrulma patinaj vs anında devrini şaştı mı işte o an arabanın ebs ecu da fırtınalar kopar, bir süre ne yapacağını şaşırır en sonunda sorunlu tekerleri bulur onlara ya motor freni ya da normal fren yaparak onun devir sayısını diğerlerine sabitler sizi yola düşürür. Bu esp sistemi -traktör kullananlar daha iyi bilirler- traktörde sağ ve sol tekerin freni ayrıdır. Sen gerektiğinde ayrı ayrı ya da ikisini birden kullanabilirsin. Esp ise bu durumun bir ecu tarafından kontrol edilen halidir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Traktörü ve fren sistemini iyi bilirim, o frenleme sistemi sayesinde traktörü olduğu yerde 180 derece döndürebilirsin... Fakat araçta ecu bu işi nasıl çözüyor onu anlamadım...

Dört tane teker var ve hangisi olduğuna nasıl karar veriyor, herhalde deneme yanılma yoluyla...

:D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yukarıda yazılmış abi tekerin devir sayısına göre tekerin birisi 5 tur diğeri 15 tur atıyorsa ecu direk olayı anlıyor :)

Öğleden sonra Mustafa abinin estirdiği geyik fırtınasına denk düşünce böyle oluyor... Gırgır amaçlı yazmıştım Oğuzhan...

;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Anlaşılan dün gece ben uyuduktan sonra bayaa makaraya sarılmış.  :'(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.