gkn626

Mazda 626 Otomatik 2.0 - Motor Isınınca "D" Konumunda Göz Kırpan Yağ Lambası

arkadaslar ustalar oncelikle merhabalar...

yeni aldigin 1994 model 626 2.0 otomatik ilemazda alisine katildim. araci alirken deneme surusu yaptim yaklasik 5 km. yag lambasi falan yanmiyordu. satin aldiktan sonra eve giderken trafikte d konumuna aldigimda gozkirpan yag lambasini gordum. n konumuna alinca sonuyor devir yukseldigi icin. d konumunda ayagim frende iken goz kirpiyor. giderken sorun yok.

yag musiri degistirdim. yag pompasi yeniymis. araca yeni motor yapilmis yapan ustayla gorustum. istanbul anadoluda ozel mazda servisine goturdum. yag pompasindandir ama cilip bakilmasi lazim dedi motordan sesler geliyor dedi. acicaz bakicqz duruma gore degerlendircez dedi. acipbakmak temizlemek parca deismezse ve segman atilmazsa 2000 tl dedi. kayistan sesler geliyordu. kyislari degistirmesini istedim. triger seti degisti. ugultu geliyordu kapaga surtuyormus ugultu kesildi. motorun ustune acikbidelik vardi tipasi kondu borusu baglandi. bujide yag vardi conta degisti. sente ters baglanmis ayarlandi. ozel mazda servisi motor yeni yapilmis sozde diyip yapilanlari begenmedigini emaneten elden cikarmak icin toplandigini o yuzden alttan acip ne oldugunu gorerek gitmemizi soyledi. yag lambasini sondururuz pompayi degistiririz yada temizleriz vs dedi ama ya sesler kesilmezse dedi. bastan acilacak bastan iscilik dedi. en saglami bastan acip kontroledrek gitmek dedi. 750 tl ile cikti  servisten. yagin kontrol ettinizmi diye sormayi da ihmal etmedim. ne koycaz buna yag dedim 10 40 ya da 15 40 dedi. eyvallah deyip ayrildim.

solugu motoru yapan ustanin yaninda aldim. usta saglam bi kufur etti. contayi degistirmis buji yine yaglanmis duzgun taksin servis dedi. ust kapagin vidalarindan biri yalamaydi oyle birakmislar onu degistirdi. yag cubugunu cektik sifira yakindi. 20 50 ile tamamladi. gene kufur etti ne bicim servis diye. sesler nispeten kesildi kalin yag oldugu icin sanirim. vurma sesleri tirildi azaldi gibi geldi bana. motoru alti ay once yapmis bu usta. ben arkasindayim malimin bu araba on sene gider actirma motorunu falan dedi. para koparmaya calisiyorlar dedi. basti basti motora yatak sesi falan yok dedi. ama tirilti sesi icin bisey diyemem ben verdigimde bu ses yoktu dedi. tapetlerden geliyor onemli degil dedi. istersen actir bakin ben burdayim herseyini yeniledim yag pompasi yataklar vs dedi. sen dediklerimi yap ondan sonra kullan dedi. yagini yag filtresini degistir.buji ve kablolarini degistir. radyatoru temizlet dedi. isterse motor patlasin gel ben yapicam dedi. yag lambasini tesisattan yakiyor dedi. trigerin yeniydi bosuna para vermissin dedi. bu arada ilk calismada gelen kayis sesi daha kisa surede kesilmek uzere geri geldi.

kafayi yiycem arkadaslar....

sorularim :

1. yag lambasi yanmasi tesisattan olsa herzaman yanmaz mi

2. kime guveneyim. motoru ilk yapan usta da motordaki tapayi falan nasil olece birakti bilmiyorum. ya yaptiran adam ole istedi bilemiyorum....

3. sizce ne yapmaliyim motoru actirmali miyim.

4. servise gidip parayi geri talep mi edeyim agzini burnu mu kirayim bu adamin. zor sartlarda almistim araci ona da anlattim gerekeni yap dedim yine 750 tl verdim yan sanayi parcalarla yapilmis araca ve sorunlar yine bas gosteriyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Her zaman için kendine iyi veya iyi sandığın bir usta bul ve değiştirme, İstanbul için Adem Usta'yı şiddetle tavsiye ederim...

İki ayrı ustanın bir birinin işini kötülemesini ilk defa duymuyoruz/yaşamıyoruz bu yüzden kafayı yemeye gerek yok, yaşanılanların üzerine bi sünger çek ve Adem Usta'ya aracını kontrol ettir...

Dediğin sesler muhtemelen lifter (fincan) sesi ve kalın yağ konulunca kesilmiştir muhtemelen, kayış sesinin çözümü basit.

Yağ lambasının yanması tesisattan değil büyük ihtimal.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

adem ustayi cok duydum ama avrupada cok uzak..ben tuzladayi  iki ucu istanbulun...

yag lambasi tesisattan degilse neden bu sekilde yaniyor :kafa: motoro isininca yag lambasina ilaveten sesler artiyor da...yag mi ince filtreden mi pistonlarda bosluk var ondan mi ne bileyim...cok soru isareti var kafamda. ama gonlum motoru yapan ustanin soylediklerini yapmaktan yana...mecburen boyle.para harcayacak durumum kalmadi  :'(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

motor yapilali alti ay olmus tahminim satacak adam bir sey yapmadi...acaba taktigimiz yag musiri markasindan kaynaklaniyor olabilir mi? ya da belli bir km yapinca motorda sikilmasi gereken yerlerden falan olur mu? hava filtresi vs degismemis

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Yağ müşürü yağın basıncını ölçer , ya pompa arızalı , ya motor basınç kaybediyor , yada müşür arızalıdır, son şık çok uzak tabii, gelelim seslere motor düzgün yapılamadımı , sorun çok olur, rektefiyesinin mükemmel olması gerekir, segmanlar düzgün yerleştrilmelidir aksi halde yağ yakar vede basınç kaybeder, sente ayarının vede trigerin çok hassas montesi gerekir en önemlisi, silindir contasının kaliteli olması gerekir.  Kalın yağ bırakınca ses kestiyse sübapların gevşek bırakılmış , yani ayarı iyi değil anladığım kadarıyla, yeniden ayarlanabilir, sorun olmaz, pistonlarda sorun olsa motor aşırı vuruntu yapar , vuruntu yok ise sorununuz bence motorun üst kısmıyla alakalıdır, normalde sizin kayış sesi değiniz vede geri geldi dediğiniz ses lifter sesidir, sürtme sesine yakın bir sesde çıkarabiliyor eski araçlar, bu kadar evham yapma sabırla aracına sahip çık, bence iyi bir sübap ayarı sorunu çözecektir neden derseniz sübaplrın çok gevşey kalması basıncıda kaçırır, Adem ustaya uğramanız şart bence daha beter kimsenin elini sokturma aracına, boşunada masraf etme, aracınız da hayırlı olsun, kazasız belasız kullanınız.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

cevaplar icin cok tesekkurler....

yag musiri en uzak demissiniz ancak 626 sina motor yaptiran bi arkadas, forumda var konusu, motor toplandiktan sonra rolantide goz kirpiyormus gaza basinca kesiliyormus ayni sekilde, eski pomayi takmislar motor tekrar kontrol edilmis falan en son musiri baska bir marka ile degistirip sorunu cozmusler...

subap ayari var mi bu aracin otomatik ayarliyor diye biliyorum...ama motoru yapan usta da ayni seyi soylemisti fakat mazda ozel servisi bu araclarda subap ayari yok demisti.

dediginiz gibi pistonlarda sorun olsa vuruntu yapar oyle bir ses yok

surtme sesi triger kayisinin kapaga surtmesiydi kesmis kapagi...yapildi o halledildi ugultu yok...

kayis sesi de ciiiyyyyyyyykkkkkk diye devam eden 30 sn falan suren bir sesti kayis degisince kesildi ancak yine basladi fakat cok daha kisa suruyor 3 sn kadar

cok tesekkur ederim deger verip yazdigin kafa patlattigin icin...icime su serptin

iyi dilekler icin de tesekkurler allah herkese kazasiz belasiz ve kaziksiz surusler nasip etsin....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    rica ederim.

    Müşürü denemek kolay, umarım sorun ondadır, basi geçen kaıştan gelen ses de önemli değil, yağ falan bulşamış ise kaydırıyordur, biraz bebe pudrası dökünce geçer, artık kaydırmaz, kolay gelsin, gelişmeleri yazmayı unutma.

  Sübap ayarı benim bildiğim kadarıyla var, bence siz netten bir 626 kitapçığı inidirn orada tüm bilgiler oluyor , sübap ayar oranlarıda dahil.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

pudra ha cok iyiymis yahu...kesinlikle deniycem mantikli geldi.

en iyisi kitapcik indireyim okuyayim bari. mazdalarin boyle oldugu aklima gelmezdi cok begendim arabyi. sifirini dusunemiyorum...

gelismeleri mutlaka yazarim tekrar tesekkurler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Rica ederim, kolay gelsin.  Pudrayı fazla abartma hafif dök nemini yağını emsin yeter, zaten dönüş hızı silkeler atar hepsini.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

motor yapilali alti ay olmus tahminim satacak adam bir sey yapmadi...acaba taktigimiz yag musiri markasindan kaynaklaniyor olabilir mi? ya da belli bir km yapinca motorda sikilmasi gereken yerlerden falan olur mu? hava filtresi vs degismemis

Pudra kayışların sesine iyi geliyor.

Sübap ayarı bizim araçlarda yok, lifterler vasıtasıyla ayarlanıyor diye biliyorum... Çok fazla kalın yağ koyma bu sefer yağlama yapamayacağı için lifter sesi yapar...

Forumda lifter sesi ve kesme yolları ile ilgili konular var incelemeni tavsiye ederim.

Kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Şİmdi bu sübap ayar mevzusuna değinmek istiyorum, mazdalarda son selektronik sistemlerden önceki motorlarda, blok kapağı açılıp somunu gevşetilerek ayar verilebilen motor tipi vardır, bide fincanların yani lifterlerin kafa ksımına oturtulan sabit pullar bırakılarak ayarı yapılan mortorlar vardır, doch yani üstten çift egzantrikliler genelde pul bırakılarak ayarlanırlar yani üst kapak vede sübaplar yerleştrilirken bu pullar bırakılrı lakin bu pullarında farklı ayar vede kalınlık seçeneğine bağlı olarak değişiklik yapma olanağı vardır, genelde bu tip motor yapımlarında yan sanayi pullar bu soruna sebep olabiliyorlar ben bu sorunu kardeşimim 1997 toyota gli sinde şahit oldum vede orjinalini getirtmek zorunda kalmıştı kardeş, sökülüp yeniden değişildiler.  Sonrası zaten çift egzantrik trigerinin doğru ve hassas şekilde montesidir,

      Yeni nesil motorlarda ise değişken zamanlı bir sübap tekenolojisi kullanılmış olup bu konuda tam net bilgi sahibi değilim.

[smg id=9139]

[smg id=9138]

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Şİmdi bu sübap ayar mevzusuna değinmek istiyorum, mazdalarda son selektronik sistemlerden önceki motorlarda, blok kapağı açılıp somunu gevşetilerek ayar verilebilen motor tipi vardır, bide fincanların yani lifterlerin kafa ksımına oturtulan sabit pullar bırakılarak ayarı yapılan mortorlar vardır, doch yani üstten çift egzantrikliler genelde pul bırakılarak ayarlanırlar yani üst kapak vede sübaplar yerleştrilirken bu pullar bırakılrı lakin bu pullarında farklı ayar vede kalınlık seçeneğine bağlı olarak değişiklik yapma olanağı vardır, genelde bu tip motor yapımlarında yan sanayi pullar bu soruna sebep olabiliyorlar ben bu sorunu kardeşimim 1997 toyota gli sinde şahit oldum vede orjinalini getirtmek zorunda kalmıştı kardeş, sökülüp yeniden değişildiler.  Sonrası zaten çift egzantrik trigerinin doğru ve hassas şekilde montesidir,

      Yeni nesil motorlarda ise değişken zamanlı bir sübap tekenolojisi kullanılmış olup bu konuda tam net bilgi sahibi değilim.

[smg id=9139]

[smg id=9138]

:D

nofear supersin aciklama ve resim cok hosuma gitti boyle ilgilenmeniz..allah razi olsun....

motoru yapan ustaya sorucam anlaticam bu durumu...

ozel mazda servisi IKILER MAZDA BOSTANCI uzak durun diyorum...

motoru yapan usta hakli cikti galiba ama net de konusmak istemiyorum. yarin gene yanmasinda allah korusun....

yag lambasi arabayi zorlamama ragmen dunden beri hic yanmadi. demek yag gercekten azmis tamamlayinca duzeltti. bu da motoru yapan ustayi dogruladi

yukarda yazmistim ya soylediklerini......ama yag cubugunun dibinde de degildi yan yag miktari.. kontrol etminiz mi bu araca ne yag koycaz diye de sormustum ozel mazda servisine hani su somunu bile oyle birakan contayi degistirmeyi bilmeyen mazda servisi...yazik diyorum ya 750 tl me yaniyorum...

insallah tekrar yanmaz...filtre ve yagimi en kisa surede degistiricem...

gelelim seslere...maalesef kesilmedi ama kesinlikle eskisi kadar degil...nofear in dedigi gibi olabilir. motoru yapan usta subap ayari yapicaz demisti adama hadi ordan bunlarda subap ayari yok demistim. bilmiyorum kasti ne subap ayarindan o somunlari vs ust kapagi acip sikmakmiydi neydi adamin. yarin muayeneye gircem. sonraki gun goturcem o ustaya bakalim degismeleri ve gelismeleri paylasicam sizlerle

herkese tesekkurler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

nofear bu pullar subap ya da lifterle beraber falan degil dimi?

ayrica mi alinip satiliyor. orijinalini nasil bulucaz..subap lifter degisimi kadarmaliyetli degildir dimi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Rica ederim umarım sorun çözülür, bu yağ lambası mevzusuna gelince, motor yapıldıktan kısa süre sonra yağınn değişmesi gerekir, eğer hala o yağsa beklemeden değiş, arada sırada kontrol et eksilme varmı gözlemle.

      Normalde pullar komple lifterle baraberdir , sübaplar değiştiğinde sanırm ayarda değişiyor, lakin fotodakinden farklıdır bazı motorlar örneğin sizinki, sizin aracınız çift egzantrik vede onlarda egzantriğin altında  sentil ile bir ayar yeri var yanlış hatırlşamıyorsam, ustaya uğra vede sor bakalım ne diyecek , şimdi böle ezbere aracın motorunu görmeden laf etmekte istemiyorum, ben sadece farkılığı anlatmaya çalıştım, ayrıca bu sefer değişecek bişeyyok sadece ayar yapılacak usta ücret dahi istemez sanırım. Bir ara 626  bölümünde bu ayarın nasıl olduğu ile alakalı bir kullanım kitapçığı resmi bırakmıştı bir arkadaş ama ne zaman hangi konu hatırlamıyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.