dba

1991 Mazda 626 Marşa Basıyorum TIK YOK!!!

Bu konuda 32 ileti var

Marhaba Arkadaşlar..

Sabah aracımı çalıştırmaya çalıştım ilk basışta gıv gıv dedi. Kontağı kapatıp tekrar bastım tık ses yok araç çalışmıyor.

Bir arkadaşın aracından akü takviyesi yaptık sonuç yine aynı.

Sizce sorun ne olabilir?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracınızın Motoru Çalışmıyorsa Muhtemel Sebepler

Benzinle çalışan bir motorun çalışması için üç temel gereksinimi vardır:

Hava-yakıt karışımı,

Ateşleme,

Silindirlerde sıkıştırma (kompresyon).

Motorunuz çalışmıyorsa problem muhtemelen bunlardan biri, çoğunlukla da yakıt veya ateşlemedir.

Sorun Hangisinden Kaynaklanıyor?

Marş yaptığınızda motor normal ilk çalıştırmalardaki gibi dönüyor mu? (Evet; Hayır)

Cevabınız ‘hayır’ ise, bir akü veya marş motoru probleminiz var demektir.

Önce farlarınızı yakınız. Parlak ve normal olarak yanıyorlar mı?

Parlak ve normal olarak yanmıyorlarsa, akünüz zayıf veya akü bağlantı sorununuz var demektir. Akünüzü şarj etmeli veya başka bir araçtan kablo ile bağlantı yardımı almalısınız.(Kablo ile bağlantı yardımı almadan önce aracın katalogundaki imalatçı firmanın işlem ve uyarılarını okumalısınız.) Aracınız çalışırsa ve akünüz eski değilse, ilk fırsatta bir servise uğra***** sorunun nedenlerini öğreniniz.

Farlarınız parlak ve normal olarak yanıyorlarsa, farlar açıkken birinin gözlemesini sağla*****, tekrar marş yapınız.

Farlarınız parlak olarak kalıyor ve değişmiyorlarsa, muhtemel problem marş, kontak anahtarı veya rölededir. Servise başvurmalısınız.

Marş yaparken farlarınız zayıflıyorsa, muhtemel problem akü, marş veya şasi topraklama kablosundadır.

Cevabınız 'evet' ise, bir yakıt veya elektrik/ateşleme probleminiz var demektir.

Marş yaptığınızda motor normal ilk çalıştırmalardaki gibi dönüyor fakat çalışmıyorsa, birçok muhtemel neden olabilirse de bunlar iki grupta toplanabilir:

Deponuzda yakıt bulunduğundan emin olmalısınız. Yakıtınız çok az ise, özellikle eğimli yollarda motora yeterince yakıt pompalanamayabilir.

Yakıtınız yeterli ise, muhtemel sorunlar, tıkanmış yakıt filtresi, tıkanmış yakıt enjektörleri, çalışmayan yakıt pompası veya bir elektrik/ateşleme problemidir. Bu durumda yapılacak en doğru hareket, muhtemelen profesyonel yardım almaktır.

Senin için elimden gelen budur hocam.  ;) Geçmiş olsun... Aynı durumu yaşadım. Akü kutup başı gevşemişti. Bilgin olsun  :fiuw:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracınızın Motoru Çalışmıyorsa Muhtemel Sebepler

Benzinle çalışan bir motorun çalışması için üç temel gereksinimi vardır:

Hava-yakıt karışımı,

Ateşleme,

Silindirlerde sıkıştırma (kompresyon).

Motorunuz çalışmıyorsa problem muhtemelen bunlardan biri, çoğunlukla da yakıt veya ateşlemedir.

Sorun Hangisinden Kaynaklanıyor?

Marş yaptığınızda motor normal ilk çalıştırmalardaki gibi dönüyor mu? (Evet; Hayır)

Cevabınız ‘hayır’ ise, bir akü veya marş motoru probleminiz var demektir.

Önce farlarınızı yakınız. Parlak ve normal olarak yanıyorlar mı?

Parlak ve normal olarak yanmıyorlarsa, akünüz zayıf veya akü bağlantı sorununuz var demektir. Akünüzü şarj etmeli veya başka bir araçtan kablo ile bağlantı yardımı almalısınız.(Kablo ile bağlantı yardımı almadan önce aracın katalogundaki imalatçı firmanın işlem ve uyarılarını okumalısınız.) Aracınız çalışırsa ve akünüz eski değilse, ilk fırsatta bir servise uğra***** sorunun nedenlerini öğreniniz.

Farlarınız parlak ve normal olarak yanıyorlarsa, farlar açıkken birinin gözlemesini sağla*****, tekrar marş yapınız.

Farlarınız parlak olarak kalıyor ve değişmiyorlarsa, muhtemel problem marş, kontak anahtarı veya rölededir. Servise başvurmalısınız.

Marş yaparken farlarınız zayıflıyorsa, muhtemel problem akü, marş veya şasi topraklama kablosundadır.

Cevabınız 'evet' ise, bir yakıt veya elektrik/ateşleme probleminiz var demektir.

Marş yaptığınızda motor normal ilk çalıştırmalardaki gibi dönüyor fakat çalışmıyorsa, birçok muhtemel neden olabilirse de bunlar iki grupta toplanabilir:

Deponuzda yakıt bulunduğundan emin olmalısınız. Yakıtınız çok az ise, özellikle eğimli yollarda motora yeterince yakıt pompalanamayabilir.

Yakıtınız yeterli ise, muhtemel sorunlar, tıkanmış yakıt filtresi, tıkanmış yakıt enjektörleri, çalışmayan yakıt pompası veya bir elektrik/ateşleme problemidir. Bu durumda yapılacak en doğru hareket, muhtemelen profesyonel yardım almaktır.

Senin için elimden gelen budur hocam.  ;) Geçmiş olsun... Aynı durumu yaşadım. Akü kutup başı gevşemişti. Bilgin olsun  :fiuw:

Destan yazmışsın Olgun... Ellerine sağlık.

Fakat; sorun büyük ihtimalle marş kömürlerinden, daha önceden bunu belli etmiş olmalı, yoksa pat diye marş moturunun kömürleri bitmez...

Bu ihtimali, takviye yaptık yine çalışmadı teşhisine göre yazdım...

Diğer bir ihtimal; Aracın kontağını açtığında, göstergelerdeki ışıklar normal canlılıkta mı? farları açtığında sönük kalıyor mu? Yani aküdendir diyebileceğimiz emareler var mı? Bu belirtiler varsa da; aküdendir doğru takviye yapılmamıştır diyebiliriz.

Aracın otomatik değilse ittirerek çalıştırabilirsin ve iyi bir elektrikçiye gösterebilirsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İnşallah ciddi sorun yoktur.  :dua:  Tahminimce; takviye de işe yaramadığı için aküde bir sorun var ve elektrikçiye uğramalı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Söylenenlere ek olarak,  Eğer yağ vede diğer gösterge panelindeki lambalar yanıyor çalışmıyosa, akü bitiktir, aküyü takviye ettiğinizdede çalışmadıysa vede akü takviye kablosu çin malı ise bendeki gibi ;çalışmaması normal, çünkü akım iletmiyor doğru düzgün,  bence diğer aracın aküsünü sizin araca takın bide öle deneyin, eğer gene marş dinamosu basmaz ise takılmış olma ihtimali yüksek vede elektrikçiye çekilip sökülmesi gerek, tabi gayri meşru bir yol daha var , oda eğer dinamonun takıldığından şüpedeyseniz araya bir havlu falan bırakıp herhangi bir cisimle zarar görmyecek şekilde tıklayarak, hemen beraberinde tekrar marşa basınız, tabii bu önerilmez , elinizin ayarı kaçıp zarar verme olasılığı mevcuttur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İnşallah ciddi sorun yoktur.  :dua:  Tahminimce; takviye de işe yaramadığı için aküde bir sorun var ve elektrikçiye uğramalı.

İki ihtimal var;

1-Marş dinamo kömürleri değişimi ve bakımı 50-100 TL (ustaya göre değişir)

2-Akü tamamen bitmişse 180-200 TL (şarj belki kurtarabilir 20-30 TL yine ustaya göre değişir)

Kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar bir kaç ustaya telefonla olayı analattım akün bitik yada takviye kablosu dandik gibi şeyler söylediler.

Lastikçi bir arkadaşıma durumu anlattım, sağolsun geldi , gelirken bir levye getirmiş hava filtresi ile şanzımanın birleştiği yerde bulunan şarj dinamosuna ben marşa basarken bir kaç defa tıkıladı ve aracım çalıştı. Kendisine sorduğumda dinamo takılı kalmış tekrar ederse kömürleri değişecek yağşanacak bakımı yapılacak dedi. Sorunu şu an itibari ile çözdük tekrar edermi bilmem.

Yorum yapan herkese teşekkür eder arızasız, kazasız belasız günler dilerim. Sağolun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar bir kaç ustaya telefonla olayı analattım akün bitik yada takviye kablosu dandik gibi şeyler söylediler.

Lastikçi bir arkadaşıma durumu anlattım, sağolsun geldi , gelirken bir levye getirmiş hava filtresi ile şanzımanın birleştiği yerde bulunan şarj dinamosuna ben marşa basarken bir kaç defa tıkıladı ve aracım çalıştı. Kendisine sorduğumda dinamo takılı kalmış tekrar ederse kömürleri değişecek yağşanacak bakımı yapılacak dedi. Sorunu şu an itibari ile çözdük tekrar edermi bilmem.

Yorum yapan herkese teşekkür eder arızasız, kazasız belasız günler dilerim. Sağolun.

Bu sorun yeniden karşına çıkacaktır, müsait bir zamanda marş dinamosu bakımını yaptır. Benim Eylül ayında havaların soğumaya başlamasıyla kendini belli etti ve Aralık başlarında su koyverdi, yaptırdım...

Sadece sökmesi takması zor, gerçi senin araçta belki daha kolaydır, benim marş dinamosunu sökmek için hem alttan hem üstten çalışıldı, hava filtre kutusu komple söküldü...

Ayrıca; kendini de özletme... Sağlıcakla.

:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  Geçmiş olsun sayın dba ,dinamonun hemen  bakımını yaptırınız, tekrar etmesi an meselesidir, kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim araçta yönünüzü aracın kaputuna döndüğünüzde sol tarafta dipte aşağıda kayışların bağlı olduğu cihazın marş motoru olduğunu zannediyorum. Eğer arkadaşın dediği doğru ise hava filtresi tasının altında şanzıman ile birleştiği noktadaki cihazada şarj dinamosu dedi.

anladığım kadar ile araçta bir Marş motoru ve birde şarj dinamosu var. Benim sorun şarj dinamosunda ve olduğu yer itibari ile sökümü sanırım biraz zor ve maliyetli olacak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Şarj dinamosu devirdaime bağlıdır, yani hemen triger tarafında kayış baglantısıyla sürekli aküyü şarj eder, akünüzzün şarjı iyiydise onda sorun yok demektir,  marş dinamosu ise aynen dediğiniz gibi motor ve şanzıman birleşmiş olduğu arka baglantı tarafındadır, sizin sorununuz şarj değil marş dinamosunda vede sökümü çok basittir, araç kanala çekilecek veya lifte kaldırılacak elektrik sokati çıkarılıp iki vida ile sökülüp çıkacak, sonra bakım ve temizlik, yapılacak, şarj dinamosunun sökümü daha basittir, üstten triger tarafındaki kayışlar sırayla sökülecek vede dinamo çıkarılacak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim araçta yönünüzü aracın kaputuna döndüğünüzde sol tarafta dipte aşağıda kayışların bağlı olduğu cihazın marş motoru olduğunu zannediyorum. Eğer arkadaşın dediği doğru ise hava filtresi tasının altında şanzıman ile birleştiği noktadaki cihazada şarj dinamosu dedi.

anladığım kadar ile araçta bir Marş motoru ve birde şarj dinamosu var. Benim sorun şarj dinamosunda ve olduğu yer itibari ile sökümü sanırım biraz zor ve maliyetli olacak.

Tam tersi...

Kayışların bağlı olduğu zımbırtıya Şarj dinamosu denir, şanzımana bağlı olan ve sökmesi zor olan ise marş dinamosudur... Yani sağdaki marş soldaki şarj dinamosu...

Üstten baktığında görünüyorsa çok sıkıntı olmaz, ben üstten baktığımda zemini bile göremiyorum, ki marş dinamosu görünsün... Bu sebeple söküp takma 2 saat, kömür değişimi ve bakımı 20 dakika sürdü.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Şarj dinamosu devirdaime bağlıdır, yani hemen triger tarafında kayış baglantısıyla sürekli aküyü şarj eder, akünüzzün şarjı iyiydise onda sorun yok demektir,  marş dinamosu ise aynen dediğiniz gibi motor ve şanzıman birleşmiş olduğu arka baglantı tarafındadır, sizin sorununuz şarj değil marş dinamosunda vede sökümü çok basittir, araç kanala çekilecek veya lifte kaldırılacak elektrik sokati çıkarılıp iki vida ile sökülüp çıkacak, sonra bakım ve temizlik, yapılacak, marş dinamosunun sökümü daha basittir, üstten triger tarafındaki kayışlar sırayla sökülecek vede dinamo çıkarılacak.

8:)

:nea:

son cümlen yanlış Gürhan, marş dinamosunun kayışlarla hiç bir bağlantısı yoktur...

piramitmurat bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

8:)

:nea:

son cümlen yanlış Gürhan, marş dinamosunun kayışlarla hiç bir bağlantısı yoktur...

Haklısın sarj diyeceğime marş demişim düzeltme için teşekkürler ama zaten yukarıda yazmışım ilk cümlede, kelime hatası düzlettim.
piramitmurat bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tam tersi...

Kayışların bağlı olduğu zımbırtıya Şarj dinamosu denir, şanzımana bağlı olan ve sökmesi zor olan ise marş dinamosudur... Yani sağdaki marş soldaki şarj dinamosu...

Üstten baktığında görünüyorsa çok sıkıntı olmaz, ben üstten baktığımda zemini bile göremiyorum, ki marş dinamosu görünsün... Bu sebeple söküp takma 2 saat, kömür değişimi ve bakımı 20 dakika sürdü.

    Bir düzeltmede ben yapayım , sağdaki şarj, soldaki marş dinamosudur, daha doğrusu marş dinamosu ortalardadır. sizde benim gibi kelime hatası yapmışsınız.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Bir düzeltmede ben yapayım , sağdaki şarj, soldaki marş dinamosudur, daha doğrusu marş dinamosu ortalardadır. sizde benim gibi kelime hatası yapmışsınız.

Keşke senin dediğin gibi ben hata yapmış olsaydım Gürhan...

Bak arkadaş ne yazmış;

benim araçta yönünüzü aracın kaputuna döndüğünüzde sol tarafta dipte aşağıda kayışların bağlı olduğu cihazın marş motoru olduğunu zannediyorum. Eğer arkadaşın dediği doğru ise hava filtresi tasının altında şanzıman ile birleştiği noktadaki cihazada şarj dinamosu dedi.

anladığım kadar ile araçta bir Marş motoru ve birde şarj dinamosu var. Benim sorun şarj dinamosunda ve olduğu yer itibari ile sökümü sanırım biraz zor ve maliyetli olacak.

Ben ne yazmışım...

Tam tersi...

Kayışların bağlı olduğu zımbırtıya Şarj dinamosu denir, şanzımana bağlı olan ve sökmesi zor olan ise marş dinamosudur... Yani sağdaki marş soldaki şarj dinamosu...

Üstten baktığında görünüyorsa çok sıkıntı olmaz, ben üstten baktığımda zemini bile göremiyorum, ki marş dinamosu görünsün... Bu sebeple söküp takma 2 saat, kömür değişimi ve bakımı 20 dakika sürdü.

Yani;

Yönünü aracın kaputuna döndüğünde sol tarafta kalan kayışlara bağlı olan şey Nedir??

Şarj dinamosu

Sağ tarafta şanzımana bağlı olan şey nedir??

Marş dinamosu

:D

Ben nerede yanlış yazmışım??

Bi göster de, anlayalım lütfen... Arabası olan, motordan anladığını söyleyen birisine de bu açıklamayı yaptım ya, daha da gam yemem...

:D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Aracın sağı solu dönük olduğunuz yöne göre belirlenmezki, her zaman için şöför tarafı saol , diğer taraf sağdır, şahıs yanlış tarif etmiş sizde yanlış taraf belirtmişsiniz , kime aracın solu deseniz, araçtan anlayan biri hemen şöför tarafını kastetdiğinizi anlayacaktır, hem ilgili arkadaşta sayemizde aracın sağı solu neresidir öğrenmiş oldu. :D

   

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

[smg id=8010]

LPG beyninin olduğu taraf sağdır, akünün olduğu taraf soldur, bölece göstermiş oldum.

:D :D :D :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Aracın sağı solu dönük olduğunuz yöne göre belirlenmezki, her zaman için şöför tarafı saol , diğer taraf sağdır, şahıs yanlış tarif etmiş sizde yanlış taraf belirtmişsiniz , kime aracın solu deseniz, araçtan anlayan biri hemen şöför tarafını kastetdiğinizi anlayacaktır, hem ilgili arkadaşta sayemizde aracın sağı solu neresidir öğrenmiş oldu. :D

   

Yön konusunda şaşırma yok, çünki arkadaş en baştan kriterini vermiş "yönünü kaputa döndüğünde" diyerek...

Ama;

Tamam sen haklısın... Biz yönü şaşırdık diyelim...

Ancak;

Hiç kusura bakma;

Senin gibi motordan anladığını iddia eden birisi Marş dinamosuna kayışı taktı ya ölsem de gam yemem...

:D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

[smg id=8010]

LPG beyninin olduğu taraf sağdır, akünün olduğu taraf soldur, bölece göstermiş oldum.

:D :D :D :D

Göstermene sevindim de; konu sahibinin "yönünü kaputa döndüğünde" açıklamasını nereye saklayacaksın... Senin aracında da yönünü kaputa döndüğünde farklı bir şey yok maalesef...

Sol Şarj, onun sağında Marj dinamosu var...

Sen şu soruya cevap ver;

Marş dinamosuna nereden kayış bağlıyoruz??

:D

Zeytinyağı modundan çıkmadıktan sonra dilimden kurtulamazsın...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.