MazdaClubTR

1999 Mazda 323 HB Astina'nın ardından

1999 Mazda 323 Astina araştıran arkadaşlar için 2,5 yıllık izlenimimi yazıyorum;

Aracımı 2011 yılının sonunda ikinci sahibinden 115 bin KM de almıştım. Araç 1999 Mazda 323 Astina 1.8 HB'ydi. Klima hariç full modeli idi.

Araç parasına göre alınabilecek en ideal araçlardan biri. Ben 30 bin KM yaptım bu araçla. Bu süre zarfında arka fren merkezi hariç birde yaptığım ufak kaza harici tamirci yüzü görmedim. Araçta Tartarini LPG vardı ve 2500 - 3000 devir arası bazen tekliyordu. Buda kronik hastalığıydı zaten. Bunun haricinde LPG uyumu iyiydi.

Araç yakıt, yol tutuşu, performans açısından dört dörtlüktü fakat en büyük dezavantajı özellikle vugulamak istiyorum frenleridir. ABS ve lastikler yeni olmasına rağmen araç ani frenlerde kayıyordu. Bu yüzdende ufak bir kaza yaşamıştım. Özellikle kazadan sonra da arabaya olan güvenim bitmişti. Alırkende araştırdığımda bu modellerin frenlerinin sınıfta kaldığı belirtiliyordu.

Birde yaptığım kazada dikkatimi çekmişti aracın önünde şasede ön tampon demiri yoktu. Bir bayiye sorduğumda da bu modelde  ön tampon demiri yok dediler. İlginçti çünkü ufak bir kazada radyatör hasar gördü eğer bu demir olsa hiçbirşey olacağı yoktu.

Bu model için yazacaklarım bundan ibarettir. Genel anlamda güzel bir araç parasına göre de alınabilecek en iyi araçlardan biri...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şimdi öncelikle 3000 devir aralığında tekleme yapması aracın kronik sorunu değildir. Aracın dönemine göre ileri teknoloji olan dereceli eksantrik ile üretilmesindendir. Bu sayede yolda 6 litre benzin yakarsınız 1800 motor bir araçta. İkincisi tamponda demir yoktur. Tampon demiri kazalarda motora daha büyük sıkıntılar yaşattığı için bir çok araçta artık kullanılmamaktadır. Firen mesafesi 42 metre olarak döneminin en iyilerindendir. Abs de kayması mümkün değildir. Zira araç 1150 kg bile değil. Bu araçlarda ebs olduğu için ebs nizde arıza vardır o yüzden kayar tecrübeyle sabittir. Kronik arıza olarak sorarsanız, ömründe bir kere bobin yakar, merkezi kilit beyni alarm takıldıktan sonra uyum sorunu yaşar kafaya göre takılır. Yol sesi alır. Zira davlumbazlarında yalıtım yok denecek kadar azdır. Kaput ile motor duvarı arasında yalıtım maddesi kullanılmaması bir eksiktir. Araç ataktır. Yol tutuş olarak kilosuna göre iyidir ama yeterli sayılmaz neticede d segmenti bir araçtır. D segmenti araçta klimanın opsiyonel olması da ayrı bir sorun. Benim aklıma gelenler bunlar şimdilik.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Oğuzhan 1.8 olanlar d segmenti üst orta sınıf olarak biliyorum.  Şimdi baktım bazı siteler d segmenti bazıları c segmenti olarak gösteriyor. Ama d olmalı diye düşünüyorum donanım bakımından.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Aracın sementi sadece donanıma motor CC sine değil aracın ebatlarına da bağlı,  C segmenti Aile aracı,  D segmenti geniş aile aracı,  E segmenti daha lüks ve geniş aile aracı diye gidiyor, mazdanın 323 vede şu andaki 3 serisi hepsi C segmentidir, 626 ve 6 serisi D segmenti, 929  E segmentidir bildiğim kadarıyla.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2012in mart ayindan beri kullanmakdayim frende hic sorun yasamadim.bide tekleme egzantrik degil enjeksiyon sisteminin ileri teknoloji olmasidir yakit sarfiyatini dusurmek icindir lpg kalibrasyonunu yapan usta dikkat etse anlar nasil bisey oldugu ben olayu dinceri abinin tavsiyeleri uzerine lpg ustama ankattim itiraz etti bilgisayara bagladi ekrani bi yandan video kaydi yapti ve saniye saniye bakti sonrasininda oda anladi akl merkezi aradi uzakdan bilgisayara baglanip gerekli ayarlari yapti ve teklene cozuldu. Kronik sorun olarak benim gorduklerim 16 senelik bi aracda 

cam citasi koselerini kirilmasi

Arka kapi dosemelerinde kabarma

isi bilmeyen ustalarin araci pert etmesi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Muhtemelen farklılık vardır bilemiyorum lantis ile astinanın fren sistemleri birebir aynımı ama lastik disk balata değişimini peşpeşe kombo yaptıktan sonra frenci arkadaşıma musallat olup bunaltıp bir ayar çektirmişim yeminle mıh gibi çakıyor basınca olduğu yere inanmakta zorlandım ilk başlarda daha neler diye.

Güvenlikten pek şüphem yok güven veriyor içindeyken ( bence )

Alarm bağlanınca merkezi kilidin sapıtması free takılması kesinlikle doğru

Yol sesi almıyor diyen yalan söyler bence abartacak birşey yok ama alıyor yani

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yol sesi almayan, cam çıtaları kırılmayan mazda olmaz gençler rahat olsun takmayın. Güvenlik konusuna gelince para varsa güvenlik de var. Bizim ısrarla mazda denemizin nedeni sorunsuz ve uzun ömürlü motor bir de daha iyisine şimdilik gücümüzün yetmemesi. Yoksa para olsa ne arabalar var.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Valla rahat bütçe olsa yine bir mazda 6 tercih ederim.dahada abartı bütçe olursa honda legend yada toyota camry yahur subaru forester direk

Ama yıllarca eg kasa civic e binmiş biri olarak yol tutuş frenaj aero dinami ve sac kalınlığı yani genel güvenlik konusunda yılına göre sınıfındaki birçok aracın hayli önünde olduğu kanısındayım.ama 323 serisi yine kendi yılındaki araçların çoğundan donanım olarak hayli eksik o konusa sıkıntılıyım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.