hakanemre23

Peugeot Partner 1.9 D (98-03)

Ailem bu aracı almış

2003 Model, 108.000 km, Tek Sürgülü Kapı, Kazasız, Orjinal, Değişeni Yok, Fiyatı 12.200 TL

Bu araçları kullanırken ;

- Nelere dikkat etmeli

- Hangi aralıkta ne bakımı yapılmalı

- Daha iyi verim ve performans almak için ne yapılmalı vb gibi

Partner kullanan ve tecrübesi olan arkadaşlarım bilgilerini paylaşabilirmi

post-10147-141695298224_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu araç abimde var. Konfor aramayın kamyondan bozma gibi bir şeydir. Gürültülüdür. Boşken çok fena savrulur. Virajlarda hissedersiniz. Yakıt olarak oldukça ekonomiktir. Araç dizel olduğu için devirli kullanılması daha iyi olacaktır. Piyasası gerçekten sıkıntılıdır. Bizim aracımızda hiç hata olmamasına rağmen satmakta sıkıntı çekiyoruz. Zaten alırken de söylemişlerdi piyasası yok diye. Piyasasının olamayışı yıllık 500 tl yi geçen vergisinden ve her sene muayene şartı aranmasındandır aracın çok kötü olmasından değil. Hayırlı olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu araç abimde var. Konfor aramayın kamyondan bozma gibi bir şeydir. Gürültülüdür. Boşken çok fena savrulur. Virajlarda hissedersiniz. Yakıt olarak oldukça ekonomiktir. Araç dizel olduğu için devirli kullanılması daha iyi olacaktır. Piyasası gerçekten sıkıntılıdır. Bizim aracımızda hiç hata olmamasına rağmen satmakta sıkıntı çekiyoruz. Zaten alırken de söylemişlerdi piyasası yok diye. Piyasasının olamayışı yıllık 500 tl yi geçen vergisinden ve her sene muayene şartı aranmasındandır aracın çok kötü olmasından değil. Hayırlı olsun.

Hocam birçok yazdığınızda haklısınız dizel olduğu için gürültülü ve viraja falan dikkatli girmek lazım 2003 yılında 99'u vardı bir ay kullandık satıp conect aldık satma sebebimizde yanda hiç sürgülü kapısı olmadığı için (2000 ve üzerinde varmış).

Piyasasına gelince o kadar kötü bir piyasası olduğunu düşünmüyorum bu tarz araçlar arasında iyi sayılır, satılmak istense çok değer kaybetmez bence.

Ailemin bu aracı tercih etmesindeki sebepler ilk sahibinden olması (eski sahibi imammış), km düşük olması, kaza değişen olmayışı, ön takım motor çok iyi durumda olması, 4 yazlık 4 kışlık lastiğinin olması son olarak bi arkadaşın tavsiyesi yeni nesil hafif tiacri araçlarda turbo ve elektronik aksamının çok olduğu için bakım onarım masrafı fazla olur demiş eski nesil araç daha az baş ağrıtır demiş olmasından dolayı ailem bu aracı almış. Şunuda ekliyeyim bu tarz araçlar arasında en az yakan gerçekten bu araçlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşımda var. Turbosuz 1.9 dizel motoru var şehir dışı yakıtı iyi şehir içi biraz üzer. Konfor zaten yok :) 100 binden sonra motorda ufak tefek arızalar çıkabilir. Motor parçaları çok ucuz değil arkadaşım mazotun geri gitmesini engelleyen bir parçadan söz etti 750 Tl fiyatı varmış. Güle güle kullanın hayırlı olsun.

Teşekkür ederiz. Bakımları düzenli olduysa 100 bini geçsede o kadar büyük bi sıkıntı olmaz diye düşünüyorum. Zaten araç ilk sahibinden bakımlarını zamanında yaptırdığını bütün bakım kartlarını kitapcıkalrını falan vermiş, ailem aracı anlayan bi ustaya göstermiş gayet güzel olduğunu söylemiş. Bir komşumuzda var 2004 ilk sahibi 240.000 de olmasına rağmen gayet sorunsuz ve hiç anahtar değmemiş motora. Zamınında bakım yapılmasının çok önemli olduğunu motor ömrüne etkisinin olduğunu bizzat gördüm. Satılık araç sitelerine baktım 180.000 de motor yaptıran bile var bence motor ömrü ve arıza durumu kesinlikle kullanıcıya ve şoföre bağlı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Eski sahibi şehir içi 35 kuruş yaktığını sölemiş bu araca göre ne yüksek nede düşük denebilir bence

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

O biraz abartmış en iyi ihtimalle 40 krş yakar

Valla biz denemedik hocam imam dedik sözüne itimat ettik  ;D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun, güle güle kullanınız.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun, kazasız günlerde kullanmak nasip olsun... Araç hakkında tecrübem yok maalesef...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekkürler (NoooFearrrr)

Teşekkürler Veli abi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hayırlı olsun..1.9 motoru abimin ilk arabası olan 1.9 dizel doblodan dolayı nefret ederim tam bir leşti :) ama neyse ki doblo değil sizin ki  :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hayırlı olsun..1.9 motoru abimin ilk arabası olan 1.9 dizel doblodan dolayı nefret ederim tam bir leşti :) ama neyse ki doblo değil sizin ki  :D

Doblo ile arasında kaldık tercihimiz Partner oldu, aynı fiyatlara 2002-2003 doblo alınabiliyordu ama Partnerler yakıt olarak daha düşük. 1.9 turbosuz Doblo şehir içi fabarika verisi 43 Kuruştu. Bu aracı tercih etmemimizin en büyük sebebi safahatının düzgün olmasıydı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Peugeot Partner 1.9 D Yakıt tüketimi, Emisyonu

Yakıt tüketimi              : 5.4L / 8.6L / 6.9L (34 mpg)

Menzil                        : 869 Km

Depo hacmi                : 60 L

Co2 Emisyonu(gr/km)  : 181 g/Km (Peugeot)

Fabrika verisi tüketim oranları şehir içi normal motorinde 40 kuruşa euro diesel'de 40.5 kuruşa takabül ediyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Doblo ile arasında kaldık tercihimiz Partner oldu, aynı fiyatlara 2002-2003 doblo alınabiliyordu ama Partnerler yakıt olarak daha düşük. 1.9 turbosuz Doblo şehir içi fabarika verisi 43 Kuruştu. Bu aracı tercih etmemimizin en büyük sebebi safahatının düzgün olmasıydı

amman abi 1.9 düz motor dizel doblodan uzak durun.. jtd lere bir şey demiyorum..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

amman abi 1.9 düz motor dizel doblodan uzak durun.. jtd lere bir şey demiyorum..

evet JTD'lerin iyi olduğunu sölediler ama temizini ve düşük km'li bulamadık, bulduysakda 16.000 lira istiyolardı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Atmosferik dizel olduğundan yüksek km turbo arızaları vb gibi modern dizel hastalıkları yoktur, iyi bakılırsa oldukça uzun ömürlü bir motoru vardır, dayım 2000 yılında 0 km aldı halen kullanır.

Belirli km sonra hassas olan mazot pompası o-ring ve keçe takımı kendini bırakmaya başlar, bir pompacıda güzel bir revizyon yapılır sonrasında rahat kafayla binilir, bu araçtan konfor beklemek zaten hata olur sonuçta ticari bir araç ancak abartıldığı kadar da kamyon değildir.

Külbütör kapağı contası da çok naziktir, yan sanayi olursa sürekli yağ sızdırır, orjinal conta + würth,loctite gibi a sınıfı sıvı contayla takviye edilip kapatılırsa sorun kalmaz.

Birde, özellikle arka fren merkezleri bir süre sonra hidrolik sızdırmaya başlar, onların kontrolünü de ihmal etmeyin.

Hayırlı olsun, güle güle kullanırsınız inşallah ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Atmosferik dizel olduğundan yüksek km turbo arızaları vb gibi modern dizel hastalıkları yoktur, iyi bakılırsa oldukça uzun ömürlü bir motoru vardır, dayım 2000 yılında 0 km aldı halen kullanır.

Belirli km sonra hassas olan mazot pompası o-ring ve keçe takımı kendini bırakmaya başlar, bir pompacıda güzel bir revizyon yapılır sonrasında rahat kafayla binilir, bu araçtan konfor beklemek zaten hata olur sonuçta ticari bir araç ancak abartıldığı kadar da kamyon değildir.

Külbütör kapağı contası da çok naziktir, yan sanayi olursa sürekli yağ sızdırır, orjinal conta + würth,loctite gibi a sınıfı sıvı contayla takviye edilip kapatılırsa sorun kalmaz.

Birde, özellikle arka fren merkezleri bir süre sonra hidrolik sızdırmaya başlar, onların kontrolünü de ihmal etmeyin.

Hayırlı olsun, güle güle kullanırsınız inşallah ;)

Güzel bir bilgilendirme olmuş teşekkürler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hayırlı olsun..eski çalıştığım işyerinde(2003 yılında) 3-4 ay kullandığım bir arabaydı..O arabayla ilgili aklımda kalan tek şey ani kalkışlarda patinaj yapması, hızlanmasının harika oluşu ve motorun gücüydü..sol şerit kapalı giderdim..zamanının iyi arabasıydı diyebilirim..çok uğraştım bizim kayınçoya böyle bir araba alsın diye ama sözümüzü dinletemedik..bence arabanız fiyatına göre çok güzel..güle güle kullanın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hayırlı olsun..eski çalıştığım işyerinde(2003 yılında) 3-4 ay kullandığım bir arabaydı..O arabayla ilgili aklımda kalan tek şey ani kalkışlarda patinaj yapması, hızlanmasının harika oluşu ve motorun gücüydü..sol şerit kapalı giderdim..zamanının iyi arabasıydı diyebilirim..çok uğraştım bizim kayınçoya böyle bir araba alsın diye ama sözümüzü dinletemedik..bence arabanız fiyatına göre çok güzel..güle güle kullanın.

teşekkür ederim bu tarz araçlarda en uygun ve en az sorun çıkaran bu araç olduğunu düşündük ve tercih ettik

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.