NoooFearrrr

Mazda 323 HB (89-94) El Freni Işığı

Bu konuda 21 ileti var

      Arkadaşlar son bir kaç aydır aracımın el freni ışığı yanık kalmaya vede arada bir yanıp sönmeye başladı,  ben temas sandım vede döşemeyi söküp el freni bağlantısına baktım, alakası yok herhangi bir temas falan yok,  zaten plastik bir yuvanın üstüne takılı bir vida ile tuturulan bir parça metalin değmesiyle yanıyor, epey bi kurcaladım arada bir gene yanmaya devam ediyor, dün fark ettim balata değişim zamanı gelmiş vede beraberinde de arka papuçların , sanırım şu ışık aynı zamanda balata ve papuç değişimi için uyarı ışığı, sizin araçlarınızda böle bişey oldumu hiç.

      El freni tarafından herhangi bir temasın olması mümkün değil, bağlantılarda sağlam , bizzat denedim, sebebi acaba bumudur ??? ayrıca bir bağlantı olabilirimi. ???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İlk defa başına geliyor belli, kaliperlere takılı olan kablolar fren balatalarının bittiğini bildirir...

Donanımsal bir arıza yoksa;

Fren lambasının yanmasının sebepleri; fren müşürünün arızalı olması, balataların bitmesidir... Disklere zarar vermeden balatalarını kontrol ettir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Tahmin etmiştim, şu ana kadar hep erkenden değiştim balataları, bu durumu hiç bilmiyordum  lakin bu uyarının mazdamda olduğunundan emin olmak istedim, diğer olası alternatifler kontrol edildi vede dediğim gibi balata ve papuçların değişim zamanı gelmiş, güzel özellikmiş, hoşuma gitti.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

90'lı yıllarda Pejo J-9'larda bile olduğunu düşünürsek özellik sayılmaz, ancak gerekliliktir diyebiliriz...

;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Elfreni ikaz lambasının 3 fonksiyonu vardır. (Şase almıyor ise)

1- El freni çekili

2- Fren hidrolik seviyesi düşük*

3- Balatalar bitmiş durumda (her araçta geçerli değildir)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  Benim araçta 3. şık geçerli büyük ihtimalle , diğerleri kontrol edildi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim aracımda olmuştu ilk aldığım zamanlar evo mazdaya götürmüştüm ayar yapılması lazım dediler ayarladılar normal bakımda yaklaşık 2 yıl oldu sorun yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  Benim fren balata  vede papuçlarından kaynaklı, değişim zamanları gelmiş enson 70 binde gene antalyada serviste orjinal değişmişti, şu an 108 bin civarı yani 40 bin km yapmışım, belki bu haffta bakıma sokarım aracı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Otomatik vitesin daha çabuk balata eskittiği doğru demek ki !!

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Otomatik vitesin daha çabuk balata eskittiği doğru demek ki !!

Genelde D konumunda (ışıklarda,dur-kalk vs) ayak fren pedalında bekletildiğinden.. ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Genelde D konumunda (ışıklarda,dur-kalk vs) ayak fren pedalında bekletildiğinden.. ;)

Manuel viteste 80 bin kilometre kullandığım balata olmuştu... Hem de ticari araçta...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Manuel viteste 80 bin kilometre kullandığım balata olmuştu... Hem de ticari araçta...

  Ustalık.. ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Manuel viteste 80 bin kilometre kullandığım balata olmuştu... Hem de ticari araçta...

Abi benim guzu da 70 bini devirdi. Halen üzerinde fabrika balataları var. Bakalım Bin Km sonra bakımım var. Evo Cem ne diyecek bakalım. Bu bakımda da değişmesine gerek yok derse usta. Cem beni kötü müşteri ilan edecek. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benimde el freni işareti durmadan yanıyordu. balataları değiştirince düzeldi.

benimkiler yan sanayi. takımı 60 tl. bakalım kaç km yapacaz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benimde el freni işareti durmadan yanıyordu. balataları değiştirince düzeldi.

benimkiler yan sanayi. takımı 60 tl. bakalım kaç km yapacaz.

    Duruma göre değişiyor, çoğunlukla şehir içi kullanılan araçlar iki kat daha erken tüketiyor balataları.

Genelde D konumunda (ışıklarda,dur-kalk vs) ayak fren pedalında bekletildiğinden.. ;)

  Işıklar açısından mauelden farkı yok ben hep N alıp beklerim, yakıt açısındanda aracın motor vede şanzımanının ömrü açısındanda oto viteslerde önemli bir ayrıntıdır.

            Dün mazda yetkili servisi mepazda bakım yaptırdım,

           

            Motor yağı değişti yağ bende vardı.( daha önce kullandığım 10-40 ların artanlarını bir bidonda toplamıştım tam 3,5 ltr)

            6  ltr castrol ATFDex II  şanzıman yağı ve  filtresi değişti(filtre daha önce alınmıştı vardı elimde)

            Ön fren balataları

            Aracın fren hidrolik sıvısı değişti.

            Distiribütör orlingi değişti,temizlendi. ( hafif yağ sızdırma vardı), avans ayarı yapıldı.

            Arka fren papuçları

            Ön motor kulağı ( bir kenarı kopmuştu)

            Arka sağ fren merkezi ( yağ sızıdıryordu körüğün içine)

            Ön disk tornası

            İşçilik

            Aracın gerekli bölümleri kontrol edildi,  sol motor kulağı mevcut değildi değişilemedi, sol arka teker bilyede bozulma vardı değişilemedi, hafta sonuna kaldı.

             

            Ödediğim miktar , Fiyatlar faturada KDV siz olduğundan tek tek yazmadım, toplamı kampanya dahili inidirimli olarak 538,95 tldir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben çok uygun bir fiyat..araç oldu cillop gibi desene :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Aracın gereken tüm bakımları yapıldı, yazdığım gibi iki faktör kaldı oda hafta sonuna randevu alındı, onuda halledecez.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben çok uygun bir fiyat..araç oldu cillop gibi desene :)

    Orjinal mazda parçaları kullandığımızı düşünürsek fiyat makul zaten ben pek yan sanayi parça kullanmak istemiyorum aracımda sonuçta biniciyim ben, uzun vadede aracımda sorun çıkarmayacak parçalar benim için daha ekonomik, 

      Cuma günü Sol teker bilye değişti, sol motor kulağı kontrol edildi , işçilik dahil 222. tl ödendi, kulak sağlam çıkınca aynen geri takıldı, aracın 150.000 km ye kadar tüm ağır bakımları yapılmış oldu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sizinkinin yanömasının sebebi balataların fazlaca aşınmasından dolayı hidrolikmseviyesinin düşmesi.  Bizim araçlarda balatanın bittiğini göstergeye yansıtmak için bi balatalarda bi sensör yok. Kaldı ki sensör olanlarda da bi sensör bir defa yakabiliyor o sırada bozouluyo zaten tekrar yanması için sensüde değiştirmek gerekiyor :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

        Bu mevzu aracımın bilmediğim bir yönüydü o yüzden sormak istemiştim, araçta hidrolik kaybı maximumun az biraz altındaydı, onuda sol arka fren merkezinin körüğünün içine sızdırmış, hidrolik kaybının bu ışığı yakacak kadar olduğunu sanmıyorum, balatalarda o kadar aşırı değildi daha yeni değişim çizgisini silmişti. zaten bakım zamanı gelmişti , hem balataları hemde hidrolik sıvısını yeniledik.

        Bu arada problemin çözüldüğünü yazmayıda unutmuşum :D , anlatılan bakımlardan sonra artık  bir el fren ışığı yanmamaktadır, sorun çözülmüştür, ilgilenen vede konuya makale yazan tüm arkadaşlara teşekkür ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.