Onur

Markalar Birer Birer Gidiyor

Yorum: Yok

Zaman'in haberi:

http://www.zaman.com.tr/ekonomi_bir-otomobil-devi-daha-turkiyeden-cekiliyor_2206978.html

Detayi:

Gelişmekte olan ülkeler için 2013 zor bir yıl oldu. Tahvil alımını kademeli olarak azaltacağını açıklayan Amerikan Merkez Bankası FED’in bu kararı piyasalarda ‘Amerikan ekonomisi toparlanıyor’ olarak algılandı.

Böylece başka ülkelerde yatırım imkânı arayan sermaye, tekrar Amerika’ya yönelince yerel para birimleri dolar karşısında değer kaybetti. Buna ilaveten Türkiye özelinde cari açığı düşürmek adına alınan kredi sınırlaması ve ÖTV zammı ile Türkiye oto pazarının 2014’te yüzde 30 daralması bekleniyor. Hem oto markalarının bölgesel beklentilerini karşılayamamaları hem de Türkiye’deki iç pazarın bir türlü 1 milyonun üzerine taşınamaması bazı oto markalarının Türkiye’den çıkmasına sebep oldu. 2011’de Japon markası Daihatsu, Türkiye’nin de içinde bulunduğu Avrupa bölgesine uygun araç geliştiremedikleri için kâr edemeyişlerini gerekçe göstererek 2013’ten itibaren pazardan çıkacağını açıklamıştı. Hisselerinin yüzde 51,3’ü Japon otomotiv devi Toyota’ya ait olan şirket, istediği satışlara ulaşamadıklarını ve Japon Yeni’nin Euro karşısında değer kaybetmesinin ayrılma kararına ittiğini belirtmişti. Daihatsu’nun 2010’daki toplam Avrupa bölgesi satışları 19 bin 300 civarındaydı.

Geçen yılın aralık başında ise dünyanın en büyük 4. üreticisi Amerikalı Chevrolet de Batı ve Doğu Avrupa pazarlarından çıkma kararı aldı. Dolayısıyla üretici, Türkiye’den de ayrılıyor. Bu kararın şirkete maliyeti yaklaşık olarak 1 milyar dolar olacak. Marka, 2015 sonunda bölgeden tamamen ayrılmış olacak. Rusya ve Bağımsız Devletler Topluluğu’ndaki yatırımlarına ağırlık vermeyi planlayan Chevrolet, Türkiye’de ise 10 yıl boyunca Opel bayileri vasıtasıyla yedek parça sağlamaya devam edecek. Şirket bundan sonra bu bölgelerde Opel ve Vauxhall markalarına ağırlık verecek. Türkiye henüz Chevrolet’nin çekilme kararını konuşurken, İtalyan Fiat, bünyesindeki markalardan Lancia’nın Türkiye’den çekileceğini açıkladı. Avrupa ve Türkiye satışlarından memnun olmayan Fiat, bundan böyle Lancia’yı sadece İtalya’da satacağını duyurdu. Lancia markası ile 2013’te 782 adet araç satılmıştı.

Türkiye, 2023 üretim hedefinden uzaklaştı.

Türkiye, otomotiv sektörü stratejik belgesinde yer alan hedeflerden uzaklaşıyor. İhracatın lokomotif sektörünün bugün 21,5 milyar dolar ihracat rakamının 2023’te 75 milyar dolar olması hedefleniyordu. 2014 sonunda 1,9 milyon adet olarak hesaplanan üretimin de 4 milyon adede çıkması planlanıyordu. Ancak 2013’te 1,2 milyon civarı olan üretimin bu yıl 1 milyonun altına inmesi bekleniyor. Çünkü geçen yıl 853 bin adet seviyesinde gerçekleşen iç pazar, kur artışı, kredi sınırlaması ve ÖTV artışları sebebiyle 650 bin civarına düşecek.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bunu söylerken çok üzgünüm ama bu daha iyi günlerimiz, daha kötüye doğru gidiyor gibi görünüyor gidişat..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Vergide indirim olmazsa zaten firmalar Türkiye'den gitmese bile küçülecek.

Zaten mazda 3 te buna benzer bir örnek avrupa donanımlarının hepsini getiremiyorlar çünkü fiyat fahiş oluyor.

Diğer markalarda da aynı durum var. Mesela Mitsubishi space stara bakmıştım avrupada bırakın opsiyoneli standart olan bazı donanımlar bile Türkiye'ye gelmiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok uzun süredir Türkiye, Volkswagen'i ülkemize yatırım yapması için çabalıyordu. Ama sonuç koca bir sıfır. Firma yatırım için Polonya'yı seçti. Ülkemizde satılan ithal otomobiller arasında Volkswagen, yıllardır hep başı çekiyor.

Doğuş grubu bu güne kadar çok meyve yedi. Bakalım bu yatırım yapılmadığı için, bir yaptırım olacak mı ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gelişmekte olan ülkeler için 2013 zor bir yıl oldu. Tahvil alımını kademeli olarak azaltacağını açıklayan Amerikan Merkez Bankası FED’in bu kararı piyasalarda ‘Amerikan ekonomisi toparlanıyor’ olarak algılandı.

Böylece başka ülkelerde yatırım imkânı arayan sermaye, tekrar Amerika’ya yönelince yerel para birimleri dolar karşısında değer kaybetti. Buna ilaveten Türkiye özelinde cari açığı düşürmek adına alınan kredi sınırlaması ve ÖTV zammı ile Türkiye oto pazarının 2014’te yüzde 30 daralması bekleniyor. Hem oto markalarının bölgesel beklentilerini karşılayamamaları hem de Türkiye’deki iç pazarın bir türlü 1 milyonun üzerine taşınamaması bazı oto markalarının Türkiye’den çıkmasına sebep oldu. 2011’de Japon markası Daihatsu, Türkiye’nin de içinde bulunduğu Avrupa bölgesine uygun araç geliştiremedikleri için kâr edemeyişlerini gerekçe göstererek 2013’ten itibaren pazardan çıkacağını açıklamıştı. Hisselerinin yüzde 51,3’ü Japon otomotiv devi Toyota’ya ait olan şirket, istediği satışlara ulaşamadıklarını ve Japon Yeni’nin Euro karşısında değer kaybetmesinin ayrılma kararına ittiğini belirtmişti. Daihatsu’nun 2010’daki toplam Avrupa bölgesi satışları 19 bin 300 civarındaydı.

Geçen yılın aralık başında ise dünyanın en büyük 4. üreticisi Amerikalı Chevrolet de Batı ve Doğu Avrupa pazarlarından çıkma kararı aldı. Dolayısıyla üretici, Türkiye’den de ayrılıyor. Bu kararın şirkete maliyeti yaklaşık olarak 1 milyar dolar olacak. Marka, 2015 sonunda bölgeden tamamen ayrılmış olacak. Rusya ve Bağımsız Devletler Topluluğu’ndaki yatırımlarına ağırlık vermeyi planlayan Chevrolet, Türkiye’de ise 10 yıl boyunca Opel bayileri vasıtasıyla yedek parça sağlamaya devam edecek. Şirket bundan sonra bu bölgelerde Opel ve Vauxhall markalarına ağırlık verecek. Türkiye henüz Chevrolet’nin çekilme kararını konuşurken, İtalyan Fiat, bünyesindeki markalardan Lancia’nın Türkiye’den çekileceğini açıkladı. Avrupa ve Türkiye satışlarından memnun olmayan Fiat, bundan böyle Lancia’yı sadece İtalya’da satacağını duyurdu. Lancia markası ile 2013’te 782 adet araç satılmıştı.

Türkiye, 2023 üretim hedefinden uzaklaştı.

Türkiye, otomotiv sektörü stratejik belgesinde yer alan hedeflerden uzaklaşıyor. İhracatın lokomotif sektörünün bugün 21,5 milyar dolar ihracat rakamının 2023’te 75 milyar dolar olması hedefleniyordu. 2014 sonunda 1,9 milyon adet olarak hesaplanan üretimin de 4 milyon adede çıkması planlanıyordu. Ancak 2013’te 1,2 milyon civarı olan üretimin bu yıl 1 milyonun altına inmesi bekleniyor. Çünkü geçen yıl 853 bin adet seviyesinde gerçekleşen iç pazar, kur artışı, kredi sınırlaması ve ÖTV artışları sebebiyle 650 bin civarına düşecek.

Yukarıda kırmızı ile belirttiğim yerlerde markaların avrupadan çekilmesi sebebi ile ülkemizden gittiği anlışılıyor kannımca lakin ülkemize mal ediliyormuş gibime geldi yazıda.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güzel yakalamışsınız.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Onlar gitti diye üzülecek halim yok. mesela lancia'nın sadece it alya'da satılacak olması çok kişiyi üzmez diye düşünüyorum. TÜRKİYE 'ye yatırım yapmayanın koluna kol saatini takıp yol verilmeli. Şu da bir gerçek 1.6 motorlu bir arabadan bir araba kadar vergi alınması yılların verdiği bir alışkanlık olmuş. ''Ben bu aracı yaptım, arge de tasarladım, işçilere yaptırdım, duvarlara toslattırdım, yollarda gezdirdim'' diyor üretici; ben bu aracı 20.000 tl ye satsam para kazanırım. Devlette aferin diyor ben birşey yapmasam da 20.000 tl de ben alırım oldu sana araba 40.000 tl. Zaman tayfasının yolu belli zaten. Bu ülkede 40 sene reno 12 satıldı. Gidene güle güle. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sen üzülmüyorsun diye onlar da karalar bağlamıyordur muhakkak !!

Bakış açına hayran kaldım doğrusu Oğuzhan, bu sistem ile gidilirse kullandığın marka da rahatlıkla tasını tarağını toplamaya başlayacaktır...

Reno 12 zorla dayatıldı demek daha doğru sanırım... Keşke günlük yaşamaktan kendimizi soyutlayabilsek...

Daihatsu ülkemizde kendini kabul ettirmeye başladığı dönemde, 5 nisan kararlarında bir gemi dolusu araba ile yakalanınca bir türlü kendisini toparlayamadı...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Piyasa da boşluk kalmaz düşüncesiyle yazdım. Biri giderse mutlaka biri gelir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ne olacağı belli olmuyor , Chevrolet az satmıyordu ama merkez çekilme kararı almış , inş Mazda'dan uzak olur bu söylemler...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Biri giderse biri maalesef gelmiyor.

Genelde gelen eskimiş veya alt segmentin bize daha pahalıya satılması oluyor.

5-6 ay kadar önce Taylanda gittim Toyota'nın Honda'nın görmediğim modellerini gördüm.

Yeni arabaların nerdeyse tamamı hybrid ki Tayland'da gelişmiş bir ülke sayılmız.

Biz hala hangi lpg yi taktırsak kaç kuruş kar ederiz diye düşünüyoruz.

VW zaten 55 bine araba satıyor hala ESP yok. Resmen adamlar bizimle dalga geçiyor. Ama napalım mecbur alternatif yok.

Yani kötü yönetim sonucu doğan açıkları vergi ile kapatmaya çalıştığımız sürece bunları daha cok görürüz :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ne olacağı belli olmuyor , Chevrolet az satmıyordu ama merkez çekilme kararı almış , inş Mazda'dan uzak olur bu söylemler...

Bu kasa ile bir sıçrama gerçekleşmezse bana göre Mazda Türkiye'de inişe geçer... Bu satış adedi, bayilerin yüzünü güldürmez, adamlar başka markaların servisi olmasa kilidi vururlar işyerlerine... Daihatsu bu vakte kadar iyi dayandı denilebilir.

Terrios, Materia gibi yeni atılım yaptılar ama Türkiye'de istenilen başarı gerçekleşmedi ve gidiyorlar... Umarım Mazda bu sonu görmez.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.