Onur

Toyota, 6,58 Milyon Aracı Geri Çağırıyor

Dünyanın en büyük otomobil üreticisi Toyota, büyük çaplı bir geri çağırma planı açıkladı. Toyota, araçların koltuk ve direksiyonlarındaki bir hata nedeniyle dünya çapında 6,58 milyon aracı geri çağıracak.

Geri çağırma 2005-2010 arasında üretilen Yaris ve Urban Cruiser modelleri ile 2004-2010 arasında üretilen RAV4 ve Hilux modellerini kapsıyor. Toyota geri çağrılacak araçların 825 bin adetinin Avrupa'da olduğunu duyurdu.

TÜRKİYE’DEN YAKLAŞIK 11 BİN 800 ARAÇ Toyota Türkiye’den yapılan açıklamada, Türkiye’den de 11 bin 800 aracın tedbir amaçlı toplatılacağı ifade edildi. Şirket açıklaması şöyle: “Müşteri memnuniyeti önceliğiyle hareket eden Toyota, 2004-2010 yılları arasında üretilen otomobillerinin direksiyon kolonu bağlantı braketi, koltuk kızağı ve sürücü hava yastığı spiral kablo sistemini kontrol etmek ve iyileştirmeye yönelik tedbir amaçlı global bir servis kampanyası düzenliyor.

Dünya’da ve Türkiye’de bugüne kadar herhangi bir kaza raporu bulunmamasına rağmen, Toyota tarafından tedbir amaçlı düzenlenecek bu kampanya için müşteriler en kısa zamanda yetkili servislere davet edilecek.” Türkiye’de Hilux, Urban Cruiser ve Yaris modellerinin bulunduğu 11 bin 813 otomobil dahil olacak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Toyota ben kendimi bildim bileli düzenli olarak geri çağırıyor araçlarını..pes yani bu kadar hata yapan firma başka yok heralde..bir de bu geri çağırma işinden bişey anlamıyorum..nasıl oluyor yani şimdi benim altımdaki arabayı alıp gidiyorlar mı..ben tabanway mı :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aracı servise çağırıyor gerekli düzeltmeleri yapıp gönderiyorlar. bir bakıma iyi bir bakıma da kötü bir durum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Toyota ben kendimi bildim bileli düzenli olarak geri çağırıyor araçlarını..pes yani bu kadar hata yapan firma başka yok heralde..bir de bu geri çağırma işinden bişey anlamıyorum..nasıl oluyor yani şimdi benim altımdaki arabayı alıp gidiyorlar mı..ben tabanway mı :)

Ufak sıkıntılarda siz servise bakıma gittiğinizde ruhunuz duymadan hataları düzeltip veriyorlar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hastayım bu geri çağırma tabirine :) sanki biri tuşa basacak hooop araçlar geri  birden :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Toyota geri çağırmasa şaşardım zaten. Her zamanki halleri.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Geri çağrılan araçlar az sayıda değil tadilat için gelenler artık bakımlarınıda yaptırırlar, geri çağırma sebepleri çok basit şeyler, bir pazarlama reklam stratejisi olması çok muhtemel , sonuçta müşteri diyecekki ''garatisi dolmuş araçlarımızı bile toyota çağırıp hassasiyetle gerekeni yapıyor'' hemde bir çok araç bakıma vede ilgiye ihtiyaç duyan yaştalar, sonuçta müşterinin ayağını alıştırma bakımından da bence avantaj bir durum, şahsen bu haberin medyada yer bulmasını bile ben büyük bir reklam gibi algılarım, bu tip geri çağırmalar firmanın güvenilirliğini zedelemez tam aksine güvenilir vede sattığı malın arkasında durur imajını vurgulamaktadır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Geri çağrılan araçlar az sayıda değil tadilat için gelenler artık bakımlarınıda yaptırırlar, geri çağırma sebepleri çok basit şeyler, bir pazarlama reklam stratejisi olması çok muhtemel , sonuçta müşteri diyecekki ''garatisi dolmuş araçlarımızı bile toyota çağırıp hassasiyetle gerekeni yapıyor'' hemde bir çok araç bakıma vede ilgiye ihtiyaç duyan yaştalar, sonuçta müşterinin ayağını alıştırma bakımından da bence avantaj bir durum, şahsen bu haberin medyada yer bulmasını bile ben büyük bir reklam gibi algılarım, bu tip geri çağırmalar firmanın güvenilirliğini zedelemez tam aksine güvenilir vede sattığı malın arkasında durur imajını vurgulamaktadır.

hocam bu söylediğiniz tamamen fifty fifty :) bir kısmına göre markaya olan güven çoğalır bir kısmına göre de (mesela bana) sürekli hata yapan bir firma olarak akılda yer eder ve güvenilirlik dip yapar..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Sonuçta hatasızlık denen bişey yoktur, kul yapısıdır,  her zaman olabilir böle şeyler, şahsen ben hatasını telafi etmek istemelerinden dolayı güzen duyar vede dürüstlükleri için teşekkür ederim , bahsi geçen modellerdeki hataları belki kullanıcılar fark etmemişdirler bile lakin toyota gelin bizim hatamızıdır biz tamir ederiz diyor, demem oki benim nazarımda hatayı kabul etmek bile bir erdemdir, geri çağırıp tamir etemek istemesi de nezaket ve müşteri memnuniyeti odaklı asgari hatasızlık vede kusursuzluğa ulaşmak için verilen bir çalışmadır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçtiğimiz hafta sonu, arkadaşımdan otomobili ile ilgili şöyle bir olay dinledim.

100 Bin km'ye yaklaşan, şirket otomobili. Wolksvagen Jetta 1.6 TDI+DSG otomobili var. Bu güne kadar Dsg şanzımanı ile ilgili çok sıkıntı yaşamış. İlk zamanlar servis zamanı geldiğinde. Her seferinde dile getirmiş. Serviste her seferinde bir şeyler yapmışlar güya şanzımana. Ama değişen hiç bir şey olmamış. Bir dönem servise gittiğinde, yazılım güncelleme yapmışlar. Sonrasında daha da kötü olmuş.

Neyse işin özü bu arkadaşımın far ampulü patlıyor geçenlerde. Şirkete en yakın Wolksvagen yetkili servisine gidiyor ampulünü değiştirmek için. Servis personeline sorununu dile getirdikten kısa bir süre sonra. Personel kendisine, aracının şanzıman yazılım güncellemesinin olduğunu. Bu yazılım güncellemesini muhakkak yapmaları gerektiğini söylemiş.

Arkadaşım hem vakti olmadığı için. Hemde her yazılım güncellemeden sonra daha da kötü olduğu için istememiş. İstemiyorum sadece ampulümü değiştirin demiş. İşin komik tarafı burada başlıyor. O zaman üzgünüz ki yazılım güncellemeyi yapmazsanız, ampulünüzü değiştiremeyiz !! :)

İşin özü yazılım güncellemenin zorun olduğu. Aksi taktirde aracına bakamayacaklarını söylemişler. Arkadaşımdan zaman sorunundan dolayı dışarıda ampulünü değiştirmiş. Artık bir sonraki periyodik bakımda. Eli mahkum bu işlemi yaptıracak.

Haberli, habersiz otomobillerimize servislerde. Kim bilir neler, neler yapılıyordur. Haberli yapsalar bir türlü. Habersiz yapsalar bir türlü. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçtiğimiz hafta sonu, arkadaşımdan otomobili ile ilgili şöyle bir olay dinledim.

100 Bin km'ye yaklaşan, şirket otomobili. Wolksvagen Jetta 1.6 TDI+DSG otomobili var. Bu güne kadar Dsg şanzımanı ile ilgili çok sıkıntı yaşamış. İlk zamanlar servis zamanı geldiğinde. Her seferinde dile getirmiş. Serviste her seferinde bir şeyler yapmışlar güya şanzımana. Ama değişen hiç bir şey olmamış. Bir dönem servise gittiğinde, yazılım güncelleme yapmışlar. Sonrasında daha da kötü olmuş.

Neyse işin özü bu arkadaşımın far ampulü patlıyor geçenlerde. Şirkete en yakın Wolksvagen yetkili servisine gidiyor ampulünü değiştirmek için. Servis personeline sorununu dile getirdikten kısa bir süre sonra. Personel kendisine, aracının şanzıman yazılım güncellemesinin olduğunu. Bu yazılım güncellemesini muhakkak yapmaları gerektiğini söylemiş.

Arkadaşım hem vakti olmadığı için. Hemde her yazılım güncellemeden sonra daha da kötü olduğu için istememiş. İstemiyorum sadece ampulümü değiştirin demiş. İşin komik tarafı burada başlıyor. O zaman üzgünüz ki yazılım güncellemeyi yapmazsanız, ampulünüzü değiştiremeyiz !! :)

İşin özü yazılım güncellemenin zorun olduğu. Aksi taktirde aracına bakamayacaklarını söylemişler. Arkadaşımdan zaman sorunundan dolayı dışarıda ampulünü değiştirmiş. Artık bir sonraki periyodik bakımda. Eli mahkum bu işlemi yaptıracak.

Haberli, habersiz otomobillerimize servislerde. Kim bilir neler, neler yapılıyordur. Haberli yapsalar bir türlü. Habersiz yapsalar bir türlü. :)

atmistir o ya cok sever abartmayi kimse artik ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Geri çağrılan araçlar az sayıda değil tadilat için gelenler artık bakımlarınıda yaptırırlar, geri çağırma sebepleri çok basit şeyler, bir pazarlama reklam stratejisi olması çok muhtemel , sonuçta müşteri diyecekki ''garatisi dolmuş araçlarımızı bile toyota çağırıp hassasiyetle gerekeni yapıyor'' hemde bir çok araç bakıma vede ilgiye ihtiyaç duyan yaştalar, sonuçta müşterinin ayağını alıştırma bakımından da bence avantaj bir durum, şahsen bu haberin medyada yer bulmasını bile ben büyük bir reklam gibi algılarım, bu tip geri çağırmalar firmanın güvenilirliğini zedelemez tam aksine güvenilir vede sattığı malın arkasında durur imajını vurgulamaktadır.

katılıyorum size

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bencede toyota korkusuzca araçlarını böyle geri çağırarak reklam özgüven olayı yapıyor. 93 corolla, 99 corolla 2011 corolla, 2012 avensıs araçlarımız oldu bunların ikisi babamın aracıydı bakımları düzenli yapılmamasına rağmen bir kez bile olsun sorun çıkarmadılar. yalnızca 93 toyotanın bagaj lambası açık kalıyodu bagajı kapatsak bile en büyük sorun bu olmuştu. sonuçta japon arkadaşlar siz ne düşünürsünüz bilmem ama tüm japonlara güvenim tam  ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim rav4 de cagirip su sanzimani degisseler :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mufettis sorusturmasi sonuclanmis mi acaba?

Bilmiyorum, bu haberlerin devamı hiç gelmedi Toyota TR ceosu da sürekli orada burada çıkıp otolara zam yapmalıyız diyip duruyor.

Babammın corollasında silindirler,segmanlar yanlıi hatırlamıyorsam motor bloğu değiştirildi. 27bin KM de rektefiye oldu. Babamın arkadaşında avensis varduı toyotaya iade etti. Bir başka arkadaşı da dava etti.

İade anlamsız çünkü 2011 yılının parasıyla linea alamıyorsun. Faturayı ödetebiliyorsun en fazla.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.