Recep70

Mazda CX-5 Fren Balata Değişim Süresi

CX-5 kullanıcısı üyeler fren balata değişim zamanlarını yazabiler mi?

Bugün 25.000kmdeki aracı bakıma götürdüm.Ön balatalar bitmiş dediler.

Biraz şaşırdım. Zira 2004 Mazda 3'ü verdiğimde 51.000kmde  ve orijinal

balatları üzerinde idi. 2007 Grand Vitarada ise 60.000kmde değişmişti.

Benim araç kullanma şeklim değişmediğine göre bir japon arabada 25.000de fren

balatası bitmesi açıkçası biraz hayal kırıklığı yarattı. Servise sorduğumda kansorejen

olduğu gerekçesiyle bazı maddelerin artık kullanılmadığı, bu nedenle de balataların eskisi kadar uzun ömürlü olmadığı söylendi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Diğer araçlarınız da otomatik miydi Recep Bey? Ben de Mazda3'te 30000'de değiştirdim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet, otomatik.

Mazda3'ten önce 2002 focus(otm.) vardı. Onda 18000kmde değişmişti.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet, otomatik.

Mazda3'ten önce 2002 focus(otm.) vardı. Onda 18000kmde değişmişti.

Bana da çok erkenmiş gibi gelmişti, servisteki usta; 30000km normal demişti.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Cx-5 ile yapmış olduğunuz uzun yol mesafesi. Diğer araçlarınız ile yapmış olduğunuz. Uzun yol mesafesinden kısa olabilir. Bu aracınız ile dur, kalk trafiğe daha çok maruz kalmış olabilirsiniz. Kaldı ki İstanbul'un trafiği her geçen gün daha kötüye gidiyor.

Benim aracımda manuel, 71.000 Km'ye geldi. Halen üzerinde fabrika çıkışı balataları var.Ama sarf ettiğim km'nin çoğu İstanbul-Gebze arası otoyolda.

O yüzden fren balatası kişiden kişiye, trafiğe ve kat edilen yolun şehir içi, şehirler arası olmasına göre değişkenlik gösterir.

İlk söylenildiğinde erken gibi gözükse de. İstanbul için çok şaşırmıyorum bu duruma.

sergio_01 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tabii ki öyledir. Ancak ben değişmedim,içinde bulunduğum trafik ve şehir içi,şehirler arası oranı çok fazla (en azından 2 misli fark yaratacak kadar) değişmedi.

Zaten üye arkadaşlardan bilgi geldikçe durum netleşecektir.

Hatta Okan Bey'de bu araçların balata değişim zamanıyla

ilgili ortalama bir rakam oluşmuştur. Bu konuda bizi aydınlatabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Otomatik araç, ağır araç olması sebebiyle erken bitmesi hoş karşılanabilir, ama 25 bin km bana da düşük geldi...

Daha önceki balatalarda asbest kullanıldığı için daha uzun ömürlü olduğu doğru bilgi...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

otomatikte olabilir. 82bine geldi araç ,önleri 3 kere değiştim ama arkayı hiç değişmedim :D cx5 daha büyük bir araç o yüzden yemiş olabilir. biraz da kullanımla alakalı sanırım. Başka bir servisten de fikir alabilirsiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Recep Abi, sen vitaranın balatayı son  60binde değiştirdikten sonra bende 95.000 de  değiştim (usta bir 5000 daha gider demişti, frenleri iyileştirmek için değiştim) , yani ortalama 40.000 civarı değişmesi normal artık balataların çünkü artık asbest kullanılmıyor o da balata sertliğini düşürüyor ve ömrünü kısaltıyor... CX-5 i şehir içinde daha seri kullanıyorsan  daha güçlü frene basıyor olabilirsin, bununda etkisi vardır...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Emre benim 60bin gittiğim balatayla sen 5bin(30+5) gitmişsin :) O zaman usta bana da 5bin daha gider demişti ama ben Rize'ye gitmeyi düşündüğüm için yeni balatalarla uzun yola çıkayım diye değiştirtmiştim. Ama usta arabayı teslim ederken balataların fabrikada takılan balatalar olduğunu öğrenince "bilseydim değiştirmezdim, size 10 bin de giderdi" demişti. Demek ki fabrikada takılan balatalar( muhtemelen 2006) ile serviste takılan balatalar(2009) aynı değilmiş.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Gayet normal bir değişim olmuş sizinki...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
09.04.2014 at 15:52, Recep70 :

CX-5 kullanıcısı üyeler fren balata değişim zamanlarını yazabiler mi?

 

Bugün 25.000kmdeki aracı bakıma götürdüm.Ön balatalar bitmiş dediler.

Biraz şaşırdım. Zira 2004 Mazda 3'ü verdiğimde 51.000kmde  ve orijinal

balatları üzerinde idi. 2007 Grand Vitarada ise 60.000kmde değişmişti.

Benim araç kullanma şeklim değişmediğine göre bir japon arabada 25.000de fren

balatası bitmesi açıkçası biraz hayal kırıklığı yarattı. Servise sorduğumda kansorejen

olduğu gerekçesiyle bazı maddelerin artık kullanılmadığı, bu nedenle de balataların eskisi kadar uzun ömürlü olmadığı söylendi.

Balataların erken bitmesinin sebebinin i-stop ve şehir içi fren sisteminden kaynaklandığını düşünüyorum. En azından bu özelliği barındıran modellerde.

Nedenleri; i-stop sisteminin devreye girmesi için kullanma kılavuzunda da bahsedildiği üzere frene basmak gerekiyor.

- Otomobili durduğum hissedilmeyecek şekilde yavaşlatıp durdurduğumda i-stop 6-7 saniye hareket edip etmeyeceğime karar veremeye çalışıyor ve duracağımı anladığında freni daha da sıkarak motoru durduruyor.

- Yine otomobili durdurduğum hissedilmeyecek biçimde yavaşlatıp durdurduğumda fren, araç duruyor olmasına rağmen fren pedalına olan baskıyı yavaş yavaş artırdığımda belli bir noktada (çok dikkatli olan hissedebilir) küçük bir tuşa temas ediyomuş gibi clik ediyor ve i-stop hemen devreye giriyor.

- Şehir içi fren sistemi frenleri önceden doldurduğu için biz frene normal bir şekilde de bassak otomobil freni daha sert uyguluyor.

Sonuçta balatalar çabuk aşınmış oluyor çünkü üstteki durumlarda yük normalden fazla uygulanıyor. Bence bunlar mühendislik hatası acilen düzeltilmeli. Benzinden tasarruf edeceğiz diye balataya yatırım yapıyoruz.

sergio_01 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
42 minutes ago, maximus01982 said:

Balataların erken bitmesinin sebebinin i-stop ve şehir içi fren sisteminden kaynaklandığını düşünüyorum. En azından bu özelliği barındıran modellerde.

Nedenleri; i-stop sisteminin devreye girmesi için kullanma kılavuzunda da bahsedildiği üzere frene basmak gerekiyor.

- Otomobili durduğum hissedilmeyecek şekilde yavaşlatıp durdurduğumda i-stop 6-7 saniye hareket edip etmeyeceğime karar veremeye çalışıyor ve duracağımı anladığında freni daha da sıkarak motoru durduruyor.

- Yine otomobili durdurduğum hissedilmeyecek biçimde yavaşlatıp durdurduğumda fren, araç duruyor olmasına rağmen fren pedalına olan baskıyı yavaş yavaş artırdığımda belli bir noktada (çok dikkatli olan hissedebilir) küçük bir tuşa temas ediyomuş gibi clik ediyor ve i-stop hemen devreye giriyor.

- Şehir içi fren sistemi frenleri önceden doldurduğu için biz frene normal bir şekilde de bassak otomobil freni daha sert uyguluyor.

Sonuçta balatalar çabuk aşınmış oluyor çünkü üstteki durumlarda yük normalden fazla uygulanıyor. Bence bunlar mühendislik hatası acilen düzeltilmeli. Benzinden tasarruf edeceğiz diye balataya yatırım yapıyoruz.

i-stop konusunda aynı düşünmüyorum sizinle malesef. Bir balata ve diske sadece basınç uygulayarak aşındırabileceğinizi zannetmiyorum. Sürtünme olmadığı sürece istediğiniz kadar sert basın, en fazla fren hidrolik sistemini zorlamış olursunuz. i-stop freni kendisi sıkmıyor, sizin fren basıncınıza göre devreye girip girmeyeceğine karar veriyor ki küçük bir tuşa temas ediyormuş gibi dediğiniz klik muhtemelen i-stopu devreye sokan şey. Şehir içi fren sisteminin (SCBS) freni doldurmasıyla, kendi fren yapması arasındaki zamanı denk getirmeniz çok çok zor çünkü araç kendisi aniden yapıyor sert bir frenlemeyi aracı tamamen durduruna kadar. Fren doldurma olayını en çok adaptif cruise kontrol aktifken yavaşlama esnasında ve smart brake support (SBS) çarpışma olacağını anladığında dolduruluyor. SBS sadece MRCC olan donanımlarda çalışıyor çünkü öndeki radarı kullanıyor. SBS 15-200 km/h hızında çalışırken SCBS 4-30 km/h hızlarında çalışıyor ve 2014-2016 modellerde lazer kullanırken, 2017 modellerde kamerayı kullanıyor. Aracınız hangi donanım belirtmemişsiniz. Power Sense mi? Daha doğrusu Mazda'nın hangi model ve donanımı? Benim bu bahsettiklerim kendi aracım olan 2015 Mazda 3 Power Sense için geçerli. Eminim diğer modellerde de farklı değildir.

Bu anlattığım olaylardaki tek mühendislik hatası, ayağınız herhangi bir şekilde fren üzerindeyken 4-30 km/h hızda bile olsanız SCBS sisteminin çalışmaması. Yani örneğin aracınız 15 km/h hız ile ilerlerken, stop lambalarını ancak yakacak hafiflikte frene dokunarak gidin direk toslarsınız önünüzde ne varsa. Acilen düzeltilmesi gereken şey budur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
56 dakika önce, tarahumara :

i-stop konusunda aynı düşünmüyorum sizinle malesef. Bir balata ve diske sadece basınç uygulayarak aşındırabileceğinizi zannetmiyorum. Sürtünme olmadığı sürece istediğiniz kadar sert basın, en fazla fren hidrolik sistemini zorlamış olursunuz. i-stop freni kendisi sıkmıyor, sizin fren basıncınıza göre devreye girip girmeyeceğine karar veriyor ki küçük bir tuşa temaz ediyormuş gibi dediğiniz klik muhtemelen i-stopu devreye sokan şey. Şehir içi fren sisteminin (SCBS) freni doldurmasıyla, kendi fren yapması arasındaki zamanı denk getirmeniz çok çok zor çünkü kendi yapıyor sert bir frenleme aracı tamamen durduruna kadar. Fren doldurma olayını en çok adaptif cruise kontrol aktifken yavaşlama esnasında ve smart brake support (SBS) çarpışma olacağını anladığında dolduruluyor. SBS sadece MRCC olan donanımlarda çalışıyor. SBS 15-200 km/h hızında çalışırken SCBS 4-30 km/h hızlarında çalışıyor. Aracınız hangi donanım belirtmemişsiniz. Power Sense mi?

Bu anlattığım olaylarladaki tek mühendislik hatası, ayağınız herhangi bir şekilde fren üzerindeyken 4-30 km/h hızda bile olsanız sistemin çalışmaması. Yani örneğin aracınız 15 km/h hız ile ilerlerken, stop lambalarını ancak yakacak hafiflikte frene dokunarak gidin direk toslarsınız önünüzde ne varsa. Acilen düzeltilmesi gereken şey budur.

Pedala uygulanan baskının sürtünme olmasada tüm fren sistemini etkileyeceğini düşünüyorum, tam karşılamayacak belki ama herhangi bir yüzeye gereğinden fazla baskı uyguladığımızda aşınma muhakkak olur.

i-stop devredeyken frenden ayağımızı çektiğimiz anda motor çalışıyor ve aracın aniden fırlamaması için fren kısa bir süre sıkı tutuluyor ve yavaş yavaş bırakılıyor, bu esnada motor çalışmış oluyor ve fren tam bırakılmamışken otomobil fren şiddetinin azalmasıyla beraber yavaşça harekete geçiyor, burada yaklaşık 1-1,5 saniye kadar frenlerde sürtünme oluyor. Halbuki i-stop olmayan bir araçta veya kapattığımızda fren pedalını bıraktığımız anda frenler boşaltılıyor ve sürtünme olmuyor.

Fren doldurma işlevi sadece MRCC ile çalışmıyor kullanma kılavuzuna göre otomobil 4-30 km hızları arasındayken SCBS freni hep dolduruyor. Normalde sürücü fren pedalına sizin dediğiniz gibi sadece ışık yanacak şekilde dokunduğunda SCBS otomatik frenleme yapmıyor, bu mühendilik hatası olarak gözükebilir ama değil, sürcünün frene dokunduğunu algılayan sistem, sürücünün mesafenin kısaldığını farkettiğini düşünüp kontrolü sürücüye bırakıyor ama yinede SCBS tedbiri elden bırakmayıp herhangi bir kazayı önlemek için frenleri sert ve hızlı bir şekilde dolduruyor, ve kılavuza göre bunu her zaman yapıyor. Kısacası normal bir kullanımda dahi freni sert uygulamış oluyoruz bu da i-stop sisteminin çalışmasını sağlıyor. Aslında güzel işleyen bir sistem gibi gözüküyor çünkü hepsi zincirleme birbirine bağlı.

i-stop için biraz sert fren gerekiyor;  SCBS her seferinde freni dolduruyor + böylece siz frene az da basanız fren sert uygulanmış oluyor = i-stop devrede

Döngü tamamlanıyor. Ama arka planda frenlerin ömrü kısalıyor.

Burada bir soru işaretide oluşmuyor değil, SCBS freni gerçekten kazayı önlemek için mi dolduruyor yoksa i-stop'un devreye girmesi için mi? Madem pedala dokunduğumuzda sürücünün mesafenin kısaldığını farkettiğini anlıyor ve otomatik fren yapmıyor, neden frenleri her seferinde dolduruyor, her seferinde tedbir alması saçma o zaman bu otomobil paranoyak diyemeyeceğimize göre tek açıklması i-stop'u devreye sokmak istemesi.

Ayrıca i-stop devreye girme koşullarına baktığımızda emniyet kemeri vs vs bir sürü aslında kaza öneleme sistemiymiş gibi koşullarla dolu.

 

Kullanım kılavuzu sayfa 240 Bölüm 4-110;

Smart City Fren Desteği (SCBS), 4 - 30 km/s hızda seyir halindeyken sistemin lazer
sensörü önünüzde bir araç veya bir engel tespit edip, bu araç veya engelden
kaçılamayacağını belirlediğinde, fren kontrolünü (SCBS freni) devreye sokarak bir
çarpışma durumunda meydana gelebilecek hasarı azaltmak için tasarlanmış bir
sistemdir. Aracınızla önünüzdeki araç arasındaki bağıl hız 15 km/s’nin altındaysa,
çarpışmanın önlenmesi de mümkün olabilir.
Ayrıca sistem 4 - 30 km/s çalışma aralığındayken sürücü fren pedalına bastığında,
destek amacıyla frenler sert ve hızlı bir şekilde uygulanır. (Fren Desteği (SCBS fren
desteği))

 

Otomobil Power Sens Paketi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
3 hours ago, maximus01982 said:

Fren doldurma işlevi sadece MRCC ile çalışmıyor kullanma kılavuzuna göre otomobil 4-30 km hızları arasındayken SCBS freni hep dolduruyor.

Yok bu şekilde olmuyor malesef. Türkçe kullanım kılavuzu biraz çevirme kurbanı olmuş. Eğer hep dolduruyor olsa frene yumuşak basamazsınız. Sürekli aşırı sert olur her zaman 4-30 arasında. Kullanım kılavuzunda demek istediği, bu sistemin ayarlarının açık olduğu her zaman değil, sistemin eğer çarpışma riski varsa freni dolduracağı.

 

3 hours ago, maximus01982 said:

SCBS tedbiri elden bırakmayıp herhangi bir kazayı önlemek için frenleri sert ve hızlı bir şekilde dolduruyor

Çarpışma riski varsa freni dolduruyor ve sizin frene bastığınızda kolay ve hızlıca aracı durdurmanızı yarıyor. Ama siz frene ayağınızı değdiğiniz anda otomatik frenleme artık olmuyor. Bu, benim kullandığım ilk aktif şehir içi frenleme sistemi değil. Daha önce kullandığım sistem bu şekilde değildi. Ben frene basıyorken bile devreye girip yeteri kadar basmıyorsam kendi tam frenleme yapıyordu. Mazda'lar malesef böyle çalışmıyor. Siz frene dokunduğunuz anda bütün kontrolu size bırakıyor. Denemesi bedava ama önünüzde sert bir cisim ya da araba varken denemenizi önermem.

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
3 dakika önce, tarahumara :

Yok bu şekilde olmuyor malesef. Türkçe kullanım kılavuzu biraz çevirme kurbanı olmuş. Eğer hep dolduruyor olsa frene yumuşak basamazsınız. Sürekli aşırı sert olur her zaman 4-30 arasında. Kullanım kılavuzunda demek istediği, bu sistemin ayarlarının açık olduğu her zaman değil, sistemin eğer çarpışma riski varsa freni dolduracağı.

 

Çarpışma riski varsa freni dolduruyor ve sizin frene bastığınızda kolay ve hızlıca aracı durdurmanızı yarıyor. Ama siz frene ayağınızı değdiğiniz anda otomatik frenleme artık olmuyor. Bu, benim kullandığım ilk aktif şehir içi frenleme sistemi değil. Daha önce kullandığım sistem bu şekilde değildi. Ben frene basıyorken bile devreye girip yeteri kadar basmıyorsam kendi tam frenleme yapıyordu. Mazda'lar malesef böyle çalışmıyor. Siz frene dokunduğunuz anda bütün kontrolu size bırakıyor. Denemesi bedava ama önünüzde sert bir cisim ya da araba varken denemenizi önermem.

 

Açıkçası çeviri kurbanı olduğunu düşünmüyorum, 2015 kullanma kılavuzuna da baktım yinede aynısı yazıyor, hata olsa mutlaka düzeltilirdi sonuçta güvenlikle ilgili ciddi bir özellik. Stop lambalarını yakacak derece basmak ayrı durmak için baskı uygulamak ayrı. 4-30 km arasında frenleme yapmaya başladığımda gerçekten sert durumda oluyorlar. Belki yıl farkı vardır, diyeceğim ama 2015 kullanma kılavuzunda da aynısı yazıyor, zaten sistemin adı üstünde fren desteği, sürekli destekliyor, gerekirse de fren yapıyor.

 

Frene dokunulduğunda otomatik frenleme olmaması bence normal bu durumda zaten frenler dolu durumda olduğu için uygulanan baskıyla otomobil duracaktır.

Buzdolabı kutusu gibi büyük bir karton kutu bulursam dener, yazarım buraya. Yakın zamanda Kurban Bayramı dolayısıyla çok dolap satıldı bulurum belki biryerlerden. :rolleyes:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
7 saat önce, maximus01982 :

Buzdolabı kutusu gibi büyük bir karton kutu bulursam dener, yazarım buraya. Yakın zamanda Kurban Bayramı dolayısıyla çok dolap satıldı bulurum belki biryerlerden. :rolleyes:

Keşke bu arkadaşlar da kurban bayramını bekleselermiş. :D

 

 

M.E.G ve sergio_01 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Frene durduk yere basmakla fren balatası aşınmaz. Fren balatası ve disk sert malzemelerdir, sürtünmeyle ancak aşınma olur.

Bir fren sisteminin sürekli fren yapması da mantıksızlık olur. Araya yabancı madde girmesin ya da su hemen buharlaşsın diye çok hafif bir temas halindedir hep.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.