lucasthehacker

2007 Model Mazda3 Landirenzo LPG'de Rölanti Sorunu

Arkadaşlar Merhaba,

2007 model manuel vites Mazda 3 aracım bulunmakta,

170Bin KM de olan aracımız bir sorunu var, servise veya tavsiye edeceğiniz yere gitmeden önce size danışmak istedim.

Araç Benzinle çalışırken bir sorun yok, yalnız LPG ile çalışırken rolantide, hareket halinde değilken, ara ara devir 0.5 lere düşüp tekrar çıkıyor. Sanki tam istop edecekken tekrar motora gaz veriyor. Bu sorun ara ara oluyor, yalnız yine rolantide hareketsiz iken aracın direksiyonunu sağa ya da sola çevirdiğimde yine devirde düşme oluyor.

Acaba kuzucuğumun sorunu nedir :)

Bir de çok yakıyor. Şehir içi 40 liralık gaz ile 120 km gittim, normal midir.

Ankara'da tavsiye edebileceğiniz LPG ci varsa söyleyebilir misiniz.

Şimdiden çok teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bence bujileri bi değiş, benzinin yanması tüpten daha çok olduğu için benzinde yapmayabilir, ya ateşleme yada tüp ayarından kaynaklı sorun

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İşinin ehli lpg ustasına göster öncelikle, hava/gaz ayarları bozulmuş olabilir, buji ve ateşleme sistemini kontrol ettir... Kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ateşleme sistemi ve lpg filtrelerinin elden geçmesi lazım bence.

O 2 küçük filtre değişince araba kendini buluyo resmen :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Herkese cevaplar için teşekkür ederim,

Ankara'da önerebileceğiniz bir yer var mıdır ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

lpg de rölantide dalgalanma olayı genellikle fiatlarda özellikle mareada kronik bir sorun olduğunu biliyorum. ve sorunun çözümü çok basit.

muhtemelen aynı sorunu yaşıyorsunuz,

sorun gaz kelebeğine gelen şasi direncinin yüksekliğinden kaynaklanıyor.

marea için çözümü başka bir forumdan kopyalayım buraya

İlk önce iyi bir Elektrikçi arkadaş buldum.

Boğaz kelebeği üzerinde bir adet stepper motor ( rölanti devrini ayarlıyor ) bir adet de potansiyometre ( rölanti devrinin ne kadar olması gerektiğini stepper motor a bildiriyor.) sorun potansiyometrenin ECU ile şase bağlantısını sağlayan kablonun direncinin 0.5 ohm dan yüksek olmasından kaynaklanıyor. Şase düzgün olmadığından bu potansiyometre stepper motor u yanlış yönlendiriyor. Zaten bu konu ile ilgili Tofaş ( Marea Liberty 2004 Model ) bir bülten yayınlamış.. servislerin bu durumdan nasıl haberleri yok anlamıyorum.

Sonuç olarak: Potansiyometre nin dibindeki soketi çıkartıp siyah kabloyu 1 mm soyduk, buraya 1mm lik başka bir kablo lehimledik. ( Orjinal kabloyu kesmedik ) sonra lehimlediğimiz bu kablonun diğer ucunu ECU üzerindeki iki soketten küçük olanın tepesini sökerek oradaki diğer siyah kabloya lehimledik. ( Soketin içinde en görülür olan siyah kablo sizin lehimi yapacağınız kablo yalnız emin olmak için kabloyu avometre ile ölçüp doğru siyah kabloya lehim yapın )Hepsi bu şimdi Marea canavar gibi.. Hiçbir problem yok gerekirse ustaya götürün beni tlf arasın tarif edeyim , isterseniz fotoğrafını çekeyim size göndereyim.. Sakın aküden şaseye ya da aküden ECU ye falan kablo çekmeye kalkmayın.. Gerek yok..Görüşmek üzere…

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

lpg de rölantide dalgalanma olayı genellikle fiatlarda özellikle mareada kronik bir sorun olduğunu biliyorum. ve sorunun çözümü çok basit.

muhtemelen aynı sorunu yaşıyorsunuz,

sorun gaz kelebeğine gelen şasi direncinin yüksekliğinden kaynaklanıyor.

marea için çözümü başka bir forumdan kopyalayım buraya

İlk önce iyi bir Elektrikçi arkadaş buldum.

Boğaz kelebeği üzerinde bir adet stepper motor ( rölanti devrini ayarlıyor ) bir adet de potansiyometre ( rölanti devrinin ne kadar olması gerektiğini stepper motor a bildiriyor.) sorun potansiyometrenin ECU ile şase bağlantısını sağlayan kablonun direncinin 0.5 ohm dan yüksek olmasından kaynaklanıyor. Şase düzgün olmadığından bu potansiyometre stepper motor u yanlış yönlendiriyor. Zaten bu konu ile ilgili Tofaş ( Marea Liberty 2004 Model ) bir bülten yayınlamış.. servislerin bu durumdan nasıl haberleri yok anlamıyorum.

Sonuç olarak: Potansiyometre nin dibindeki soketi çıkartıp siyah kabloyu 1 mm soyduk, buraya 1mm lik başka bir kablo lehimledik. ( Orjinal kabloyu kesmedik ) sonra lehimlediğimiz bu kablonun diğer ucunu ECU üzerindeki iki soketten küçük olanın tepesini sökerek oradaki diğer siyah kabloya lehimledik. ( Soketin içinde en görülür olan siyah kablo sizin lehimi yapacağınız kablo yalnız emin olmak için kabloyu avometre ile ölçüp doğru siyah kabloya lehim yapın )Hepsi bu şimdi Marea canavar gibi.. Hiçbir problem yok gerekirse ustaya götürün beni tlf arasın tarif edeyim , isterseniz fotoğrafını çekeyim size göndereyim.. Sakın aküden şaseye ya da aküden ECU ye falan kablo çekmeye kalkmayın.. Gerek yok..Görüşmek üzere…

Teşekkür ettim, mutlaka bu metni gideceğim yere göstereceğim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekkür ettim, mutlaka bu metni gideceğim yere göstereceğim

Rica ederim umarım basit bir problemdir de hemencecik çözülür sorununuz.

burayada yazarsınız gelişmeleri.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mutlaka gelişmeleri buradan paylaşacağım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

lpg de rölantide dalgalanma olayı genellikle fiatlarda özellikle mareada kronik bir sorun olduğunu biliyorum. ve sorunun çözümü çok basit.

muhtemelen aynı sorunu yaşıyorsunuz,

sorun gaz kelebeğine gelen şasi direncinin yüksekliğinden kaynaklanıyor.

marea için çözümü başka bir forumdan kopyalayım buraya

İlk önce iyi bir Elektrikçi arkadaş buldum.

Boğaz kelebeği üzerinde bir adet stepper motor ( rölanti devrini ayarlıyor ) bir adet de potansiyometre ( rölanti devrinin ne kadar olması gerektiğini stepper motor a bildiriyor.) sorun potansiyometrenin ECU ile şase bağlantısını sağlayan kablonun direncinin 0.5 ohm dan yüksek olmasından kaynaklanıyor. Şase düzgün olmadığından bu potansiyometre stepper motor u yanlış yönlendiriyor. Zaten bu konu ile ilgili Tofaş ( Marea Liberty 2004 Model ) bir bülten yayınlamış.. servislerin bu durumdan nasıl haberleri yok anlamıyorum.

Sonuç olarak: Potansiyometre nin dibindeki soketi çıkartıp siyah kabloyu 1 mm soyduk, buraya 1mm lik başka bir kablo lehimledik. ( Orjinal kabloyu kesmedik ) sonra lehimlediğimiz bu kablonun diğer ucunu ECU üzerindeki iki soketten küçük olanın tepesini sökerek oradaki diğer siyah kabloya lehimledik. ( Soketin içinde en görülür olan siyah kablo sizin lehimi yapacağınız kablo yalnız emin olmak için kabloyu avometre ile ölçüp doğru siyah kabloya lehim yapın )Hepsi bu şimdi Marea canavar gibi.. Hiçbir problem yok gerekirse ustaya götürün beni tlf arasın tarif edeyim , isterseniz fotoğrafını çekeyim size göndereyim.. Sakın aküden şaseye ya da aküden ECU ye falan kablo çekmeye kalkmayın.. Gerek yok..Görüşmek üzere…

Eski aracım 2000 Bravo idi. Aynı sorunu yaşadım sanayiye gittiğimde komple boğaz kelebeğini değiştirmek istediler bende ellettirmedim. Bu sorunun hastalık olduğunu bildiğimden denemekten bişey kaybetmem deyip uyguladım. Sonuç mükemmel. Sıfır maliyet  :tey:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Eski aracım 2000 Bravo idi. Aynı sorunu yaşadım sanayiye gittiğimde komple boğaz kelebeğini değiştirmek istediler bende ellettirmedim. Bu sorunun hastalık olduğunu bildiğimden denemekten bişey kaybetmem deyip uyguladım. Sonuç mükemmel. Sıfır maliyet  :tey:

Akıllılık etmişsiniz  ;)

bu sorun yüzünden binlerce lira harcayıp çözüm bulamayıp aracını satanları okudum.

garip olan fiat bu sorunla ilgili kendi servislerini uyarmış ve çözümünü belirtmiş, ama servisler bihaber durumdan.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Akıllılık etmişsiniz  ;)

bu sorun yüzünden binlerce lira harcayıp çözüm bulamayıp aracını satanları okudum.

garip olan fiat bu sorunla ilgili kendi servislerini uyarmış ve çözümünü belirtmiş, ama servisler bihaber durumdan.

Ben servise gitmedim hiçbir zaman fiat için. Çok şükür Mazdamda servis yolunu göstermedi ama edindiğim bilgilere göre yetkili servisler kolay ve karlı olan yöntemleri tercih ediyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar selamlar,

geçenlerde aracımı servise götürdüm, bu sorun subaplardan kaynaklanıyormuş. dolayısıyla 2000 tl lik bir masrafım var gibi gözüküyor. LPG de iken yapıyordu, şimdi benzinde de yapmaya başladı fakat lpg deki kadar şiddetli değil :( sanırım lpg ye bi ayar çektirip filtreleri değişsem bir de boğaz kelebeği cart curt temizletsem bir süre daha idare ederim, sonra subaplar yenilenecek.

Bu arada bir sorum var subapları değiştirmek kötü bir şey midir ? aracın değeri düşer mi ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar selamlar,

Bu arada bir sorum var subapları değiştirmek kötü bir şey midir ? aracın değeri düşer mi ?

Aksine artacağını düşünüyorum. Ben olsam subapları değişmiş yEni subaplı aracı tercih ederdim.

Değişen olayı kaporta aksamı olunca değer düşüyor. Sebebide kazadan dolayı değişim olduğu için, insanlar kazalı araçlara sıcak bakmıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir önceki aracım da 2007 makyajsız kasaydı, yalnız pert kaydı vardı motoru da gürültülüğ çalışıyordu. Şimdiki aracım ise benzinde çok sessiz çalışıyordu. Usta subaplar değiştikten sonra saat gibi olacağını söyledi. Aracımı 24500 tl ye Ocak ayında satın aldım. Sol ön kapıda hafif lokal boya var. Arkadan çarpma sonucu bagaj kapağı değişmiş ve sağ arka çamurlukta biraz boya mevcut. Bunun dışında alt takımlar da iyi. Zaten bu fiyatın üstüne subap sorunu çıkacağı belliydi :(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun. Bu şekilde binmek insanın canını sıkabilir.  Biran önce yaptırmanız araç için daha iyi olur heralde. Yaptırdıktan sonrada 100.000 km falan sıkıntısız binersiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Subap değiştirme yaklaşık 80 bin km lpg ile giden her mazda 3 ve 6 nın gençlik macerası imiş. 2000 Tl civarı işlem yapılıyormuş. Yeni takılan subaplar çelik olduğu için bu sorun tekrar etmiyormuş. Subap değişiminden sonra araç bir süre gürültlü çalışıyormuş. Benim Usta bir sakıncası olmadığını da söyledi. Benim küheylana lpg taktırırken araştırmıştım. Yeni nesil araçların birçoğu bu sorunu yapıyormuş. Magnezyum subap kullanıldığı için oluyormuş. Benim bildiğim bu, hem ne demişler: My name is Hıdır, All that I can. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.