Jump to content

2. Nesil Mazda 3 Buji Değişimi Hakkında


shewa
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Selam arkadaşlar. Aracımın buji değişiminin ikinci senesi yaklaşmak üzere. Son zamanlarda yakıt tüketiminin çok fazla olmasada arttığını gözlemliyorum ve diğer tüm bakımlarım eksiksiz olmasından ötürü sadece bujileri değiştirmeyi düşünüyorum. FD6 Honda Civiclerde görmüştüm kitapçıkta buji değişimi 100 Binde gösteriyordu ve iridyum buji olduğu belirtiliyordu. Ben serviste bu konuyu konuşurken iridyum buji sorduğumda ellerinde olmadığını belirten servis yetkilisi bana (BP13-18-110A) bu kodu vererek takmam gereken bujinin bu olduğunu belirtti. İnternetten parça sipariş verilebilecek birçok sitede bu tarz bir kodla karşılaşmadım. Buji olarak iridyum kullanan var ise bu konuda yardımcı olmanızı istiyorum arkadaşlar. İridyum dışında başka önerileriniz var ise paylaşın lütfen. Şimdiden hepinize teşekkürler. Kazasız belasız iyi sürüşler diliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  Aracınızın kullanım kitapçığına bakmanızı öneriyorum, verdikleri kod sanırım iridyum kodu, lakin her markanın kodları farklı oluyor, hangi markanın kodu olduğunu sorunuz sonuçta mazda genelde ya NGK yada DENSO kullanır, aracınıza iridyum takarsanız çok iyi olur bence sonuçta 100 bin km kadar uzun bir süre sorunsuz çalışır vede iridyum bujilerde tırnak aralığının ne kadar olduğu önemsizdir, standarttır,  buji en doğru ateşlemeyi yapar her durumda, bayağı pahalıdır, ama diğer bujilerde her kodda farklı tırnak aralığı mevcut olup özelikleri farklıdır, fiyatları iridyum buji fiyarlarına göre çok daha ucuzdur lakin değişim zamanı 20.000 kmdir. Eğer düz buji takacaksanız 1.6 motorlar genelde NGK bkr5e-11 veya Denso k16pru-11 kodlarında buji kullanır genede kullanım klavuzuna bakınız, kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

60bin bakımında buji değişimi yaptırdım ve buji iridyum bile olsa 100bin km ömürlü bir buji yok, en pahalı en kalitelisini de alsanız bujinin ömrü kullanım durumunuza ve yakıta göre değişecektir, yani normal şartlarda benzinlide atıyorum 50 bin km gidecek bir buji takılıyorsa ve araç lpg li ise bu bujinin ömrünü 50binlerden 35-40binlere çekecektir.

özet olarak ben sizlerle 2010 model mazda üzerindeki orijinal ngk buji resimlerini

2014 yılında denso ya geçiş yapılmış densonun orijinal mazda buji resimlerini

ve benim araştırmalarım sonucu netleştirdiğim ve orijinal ngk bujisinin lpg için daha performanslı olan tipteki bujisini taktırdım onun resimlerini ve özelliklerini sizlerle paylaşmak niyetindeydim...

bugun yarın bahsettiğim fotoları buraya ekleyeceğim, özellikle tüplü araçlara faydası olacağını düşünüyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar. Kitapçığına baktığımda bir sonuç elde edememiştim en son ancak tekrar bakarım elbet. Bu arada konuyla alakasız olacak ancak aracımın kitapçığını internette pdf formatında çok aramama rağmen hiçbiryerde bulamadım yardımcı olursanız sevinirim.

İridyumlar elbette 100 bin km kullanılabilir diye lanse edilebilir ancak mevcut kullanım durumuna ve yakıt kalitesine bağlı olarak bu rakamın daha aşağılara inebildiği ve indiği görülmektedir. Ancak yinede araçlarımızda performans ve verimlilik açısından iridyumun fark yaratabileceğini düşünmekteyim.  yed  arkadaşım fotoğraflarını sabırsızlıkla bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Kullanım kitapçığında yazıyordu iridyumların değişim aralığının 100 bin olduğu daha önce bir mazda 3 kullanıcısının bir problemi olmuştu buji ile alakalı, o şahıs kullanım kitapçığı bilgilerini yazmıştı sanırım, yani mevzu bahis açıklama daha önce forumda geçmiştir, kullanım kitapçığına bakarsanız sanırım konu netleşir, sayın yed eğer varsa klavuz bakıp netleştiriniz mevzuyu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Servisten bana verilen buji koduyla internette hiçbir veriye ulaşamadım. Bilmeden öğrenmeden bu şekilde işlem yaptırsam inanın çok rahatsız oluyorum , öncelikle bazı konularda kendim bilgi sahibi olmak istiyorum ki serviste veya ustada yapılan işlemi az çok bileyim ve yapılan yahut yaptırdığım işlem içime yatsın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Başka bir servisi arayıp sipariş edebilirisiniz, bir çok servis var, beki diğerlerinden birinin elinde vardır.

  Mepaz- Antalya 0.242.340.22.37

  Gören- Muğla    0.533.369.86.30

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar bunların üzerinde sadece R yazıyor belki de IR (orjinali iridyum değildir veya benden önce değiştirilmiş olabilir bilemiyorum) ama ben 60 binlik bakımda değiştirdiğimde motordan çıkan bunlardır ve yaklaşık 15 bin kmdir tüplü kullanımda olan bujilerdi.

kodu ise NGK R BKR5E-11 imiş.

post-7872-141695298699_thumb.jpg

post-7872-141695298701_thumb.jpg

post-7872-141695298702_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

servis bakımına gitmeden önce emin olmak için NGK hangi bujiyi kullanıyor diye sormuştum

eskiden NGK idi şimdi DENSO ya ürettiriyor mazda dediler.

dedimki iridyum mu yok abi bu platinum buji daha kaliteli orjinel demişlerdi.

kutuyu aldım baktım ki altında iridyum yazıyor yani kötülemek için yazmıyorum

ama gerek piyasadaki özel servislerde gerekse mazda servislerindeki elemanlar bile platinum bujiden daha teknolojik olan iridyum bujiyi ve özelliklerini tam olarak bilmiyorlar.

platinyum daha iyi diye en az 5 farklı yerden duydum yok böyle bir teknik bilgi.

benzinde

NGK platinum 25-30 bin gidiyorsa

NGK iridyum 45-50 bin gidiyordur

tüpte kullanırsan yukarıdaki değerler azalıyor haliyle

NGK birde LPG Serisi çıkarmış o da normal iridyuma göre daha performanslı ve uzun gidiyor deniliyor ama daha da pahalı 4 takım 220TL lerde

özet olarak ne kadar bujiye baştan çok para ödersen buji ömrünüz tüpte de benzinli de de o baştan ödediğiniz miktarı karşılayacak kadar uzamış oluyor. 

post-7872-141695298704_thumb.jpg

post-7872-141695298706_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

fakat benim taktırdığım buji ise NGK nın

iridyum bujilerinden özel üretim olan ( ateşleme ucunun tabanındaki platinuma ilave iridyum ucu laser kaynağı ile kaynattıkları içinmiş = laser iridyum tabiri )

IFR6E-11 kodlu NGK Laser Irıdyum Buji

Resmi NGK tavsiyelerinde ve tüplü mazdası olan kullanıcı tavsiyelerinde dikkat çeken ve lpg li mazdalar için sanki "LPG BUJİSİ" diye tabir edilmeye başlanan bir ürünmüş.

çünkü teknik detaylarda bildiğiniz üzere benzinden daha fazla bir hacimde LPG aynı motorda yanmak durumundadır.

yani benzinde 10 birimse lpgde 12 birim diyelim ve 12 birimlik lpg yanmış oludugunda yanma odası ve ateşleme sistemi yani bujiler benzindekine göre  daha fazla bir ısıya maruz kalmış oluyorlar.

bu da araç yüklüyken klima açıkken ve/veya yokuş çıkarken tüpte çekmemeveya performans düşüklüğü gibi bir durum meydana getirmekteymiş ki yaşayanlar bilirler neyi anlatmaya çalıştığımı iyi bilirler.

birde buji kodunun okunmasına gelicek olursak

hangi marka buji olursa olsun en sonunda 11 13 gibi rakamlar

buji tırnak aralığının milimetrik açıklığını ifader edermiş.

yani benim arabadan çıkan orijinal ngk sonu 11 yazdığına göre 1.1milimlik açıklık varmış 

ama densoya geçişte görüyoruz ki orjial denso buji kodu sonunda 13 yazıyor yani 1.3 milimlik bir açıklık

işte bu açıklık özellikle tüplü arabalarda 1.1 olması bile 1.3 olmasına göre persormans artırıcı bir etkiye sahipmiş.

öte yandan arabadan çıkan orijinal ngk da 5E diye bir kod daha var ki o da bujinin ısıya olan dayanıklılığını göstermekteymiş

işte benim Taktırdığım IFR6E-11 modelinde ise 6E kodu rakamın 5 ten 6 ya yükselmesi demek ısı direncinin artması demek oluyor muş. ki zaten orjinalinde yani benzinli iken 5e  1.1 milim olarak kullandığım aracımın tüpte daha fazla ısıya maruz kaldığını göze aldığımızda o ısıya da daha dayanıklı olacak bir buji yani 6E derecesine sahip bir buji ve 1.1 milim özelliğini de muhafaza ederek taktırdım.

yakıt uzun yolda gerçekten azaldı araç sürüş ve motora endeksli vites  geçişleri olarak rahatladığını ve serileştiğini hissettim. tavsiye eder miyim evet ama herkes

kendi kararını kendi aracı için tercih etmelidir diye düşünüyorum

yukarıdaki yazdıklarım araştırdıklarımın özeti illaki teknik detay bilgi istiyorum tatmin olmadım diyenler olursa onlara da yardımcı olmaya çalışırım arkdaşalar 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

servis bakımına gitmeden önce emin olmak için NGK hangi bujiyi kullanıyor diye sormuştum

eskiden NGK idi şimdi DENSO ya ürettiriyor mazda dediler.

dedimki iridyum mu yok abi bu platinum buji daha kaliteli orjinel demişlerdi.

kutuyu aldım baktım ki altında iridyum yazıyor yani kötülemek için yazmıyorum

ama gerek piyasadaki özel servislerde gerekse mazda servislerindeki elemanlar bile platinum bujiden daha teknolojik olan iridyum bujiyi ve özelliklerini tam olarak bilmiyorlar.

platinyum daha iyi diye en az 5 farklı yerden duydum yok böyle bir teknik bilgi.

benzinde

NGK platinum 25-30 bin gidiyorsa

NGK iridyum 45-50 bin gidiyordur

tüpte kullanırsan yukarıdaki değerler azalıyor haliyle

NGK birde LPG Serisi çıkarmış o da normal iridyuma göre daha performanslı ve uzun gidiyor deniliyor ama daha da pahalı 4 takım 220TL lerde

özet olarak ne kadar bujiye baştan çok para ödersen buji ömrünüz tüpte de benzinli de de o baştan ödediğiniz miktarı karşılayacak kadar uzamış oluyor. 

    Orijinal iridyum bujinin kodu budur,

Teşekkürler NoooFearrrr

Rica ederim kolay gelsin.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yed arkadaşım eline ve emeğine sağlık. Verdiğin bilgiler tecrübeyle kazanılabilecek çok değerli bilgiler. Dediğin gibi bu işleri yapanların dahi bazen yeterli bilgiye sahip olmadığını görmek çok acı bir durum. Paylaşımlarınla beni bilgilendirdin ve konuya değer kattın tekrar teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Birde araştırmalarımda NGK BKR5EIX-11 diye bir bujiye rastladım. ngk nın kendi sitesinde bu bujiyi IFR5E-11 den performans ve yakıt etkisi bakımından daha üstün göstermektedir. IFR5E-11 ise uzun ömürlü olması sebebiyle ön plana çıkmıştır.

NGK BKR5EIX-11  http://www.ngk.com/product.aspx?zpid=9311

NGK IFR5E-11  http://www.ngk.com/product.aspx?zpid=9780

NGK IFR6E-11  http://www.ngk.com/product.aspx?zpid=9792

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Sayın shewa eğer iridyum alacaksanız servisten orijinal alın, yok düz buji alacaksanız ngk bkr5e-11 alabilirisiniz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Sayın shewa eğer iridyum alacaksanız servisten orijinal alın, yok düz buji alacaksanız ngk bkr5e-11 alabilirisiniz.

Sayın NoooFearrrr ; yed arkadaşımın yazısında bahsettiği gibi özel/yetkili servislerde bu tip konularda bilgi farklılığı olduğu bir gerçek. Öncelikle bizlerin bu tarz şeyleri araştırıp belirli bir bilgi birikimi edinerek servise yahut ustaya gitmemiz gerektiğine inanıyorum. Bilmiyorum belki gittiğin servis yahut usta işin ehli olabilir ancak ben bu tarz konularda çok çelişkili durumlarla karşılaştım örneğin biraz önce aradığım 2 servisten biri Gören - Muğla servisinde konuştuğum kişi araca iridyum olarak sk16pre-11 kodlu (Denso) bujiyi takıyoruz dedi, NGK IFR5E-11 bujiyi sorduğumda ise uymayabilir dedi. Buyur bakalım burdan yak. yed arkadaşım sabahtan beri anlatıyor karşılaştığı sıkıntıları yazmış,tecrübesini anlatmış ve üstelik kullanıyorum memnunum diyor ancak bu işin ehli olması gerekenlerden birisi servisten birisi yok o buji uymayabilir olmayabilir diyerek elindekini öneriyor. İşte biz burada bu tarz konular hakkında bu sebeple daha çok tecrübelerimizi paylaşıp daha çok araştırma yaparak daha fazla bilgi sahibi olmamız gerekiyor diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  Sayın shewa bahsi geçen ve de sayın yed in önerdiği buji, lpg li araçlar için üretilmiş bir yan ürün, yani direk mazda servisinin kullanacağı ve de önereceği buji değil, servis orijinal benzinde kullanması gereken bujiden başkasını önermez ve de takmaz, size önerim sizde orijinal alıp kullanın, servisten parça sorduğunuzda sizden şase no sorup aracınıza tam uygun olanı söler servisler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...