Burak

Yeni (2014) Mazda3 Türkiye'de Satışa Sunuldu

Göz alıcı Kodo - Hareketin Ruhu tasarım felsefesi ve Mazda’nın ultra verimli hafif SKYACTIV teknolojilerinin kullanıldığı 6. nesil araçlarından üçüncüsü olan Yeni Mazda3, 15 Nisan’da Türkiye yollarına çıkıyor.

gallery-overview-sedan-lhd-4.png

Yeni Mazda3’ün Türkiye’de yollara çıkması ile ilgili olarak Mazda Türkiye Genel Müdürü Nurkan Yurdakul: “Mazda’nın en çok satan modeli ünvanına sahip Mazda3, bizim için de her zaman lokomotif görevi görmektedir. Tamamıyla yenilenen modelimiz Mazda3’ü Türkiye’ye özel 120 BG’nde motor ve 5 farklı donanım seçeneği ile 55.500 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuyoruz. Türkiye’de Mazda3 ile tanışmak isteyenlerin kesinlikle beklentileri aşacağına inanıyorum” dedi.

Tüm SKYACTIV Teknolojilerine sahip olan Yeni Mazda3, ultra-verimli sıkıştırma sunan 1.5 litrelik benzinli SKYACTIV-G 120 BG motor ile sunuluyor. Mazda3’ün manuel şanzımana sahip versiyonu 100km’de 5.0 litre, otomatik şanzımana sahip versiyonu ise 100km’de 5.5 litrelik yakıt sarfiyatı ile dikkat çekiyor. Mazda’nın bu motoru, özellikle gerçek dünya koşullarında oldukça geniş ve düz bir güç bandında üstün performans, etkileyici bir yakıt ekonomisi ve CO2 emisyonu seviyesi sunmak amacıyla, çevik yapıya sahip altı ileri otomatik ve manuel şanzımanlarla eşleştirildi.

Yeni modelin donanım özellikleri onu sınıfının teknolojik liderleri arasına sokuyor. Mazda’nın yeni bağlantı konsepti, şirketin en çok satan modelinin Avrupa’nın C segmentinde yolcularına online olma olanağı sağlayan ilk modellerinden biri olma özelliği kazandırıyor. Yeni ve geliştirilmiş insan-makine arayüzü (HMI) ile birleştirilen yeni araç içi bağlantı sistemi ile yolcularının güvenli ve kesintisiz bir şekilde online olmasını sağlayan ilk Mazda. Halihazırda mevcut olan metin ve navigasyon* özelliklerinin üzerine ilave edilen sistem; Facebook ve Twitter’ın sesli akışlarını, radyodan sesli kitaba ve daha fazlasına kadar on binlerce bulut tabanlı istasyona sahip olan Aha™ uygulamaları da dahil olmak üzere, ücretsiz mobil içerikleri aracın içine kadar güvenle getiriyor.

Araç içerisinde, Mazda’nın yeni kabini güvenli ve ergonomik bir konfor sunuyor. Bir önceki modelinden daha geniş olan Yeni Mazda3’de otomobil ile sürücü arasındaki interaktif ilişkiyi güçlendiren özellikler arasında; sürücünün göz hizasına yerleştirilmiş olan Aktif Sürüş Ekranı, küçük bir göz hareketi ile görülebilen 7’’ dokunmatik renkli TFT ekran, bilgi-eğlence fonksiyonlarının gözle temas kurulmadan kullanılmasını sağlayan HMI kumandası bulunuyor.

Tüm yenilikçi teknolojilerin yanısıra Yeni Mazda3’de Mazda’nın i-ACTIVSENSE adını verdiği zengin bir güvenlik donanımı da sunuluyor. i-ACTIVESENSE  güvenlik sistemi yaklaşan tehlikeler hakkında sürücüyü uyararak güvenle yol alınmasını sağlıyor. i-ACTIVSENSE ile sunulan sensör bazlı ve radar destekli güvenlik teknolojileri arasında SCBS Akıllı şehir içi fren desteği, RVM Arka araç izleme sistemi, LDW Şerit değiştirme uyarı sistemi ve HBC Uzun far kontrol sistemi gibi sensör bazlı ve radar destekli güvenlik teknolojileri bulunuyor. Ayrıca “MRCC + SBS” Mazda radar hız kontrol ve akıllı fren sistemi sayesinde uzun yolculuklar daha konforlu hale geliyor.

* Navigasyon sistemi aksesuar olarak 1.445 TL+KDV satış fiyatıyla sunuluyor.

Ne Tarih Ama!

Bugüne kadar Mazda3, 130’dan fazla ödülü ve dünyanın dört bir yanındaki sürücülerin beğenisini kazandı. Mazda3 sahip olduğu başarı ile o tarihten bu yana alışılmışa meydan okumaya devam ediyor.

Sahip olduğu tasarım, performans ve kalite kombinasyonuyla, ilk Mazda3 dünyanın her yerinde C segmentinde devrim yarattı. Mazda’nın orjinal Zoom-Zoom neslinden biri olan bu dinamik spor kompakt modelin birinci jenerasyonu toplam 2,2 milyon adet satarak büyük  bir başarı kazandı.

Popülerlik konusunda, ikinci nesil Mazda3, ilk modelin kaldığı noktadan yola devam etti ve günümüze kadar global çapta toplam 1.4 milyon adet satıldı. Hatta 2011 ve 2012 yıllarında Avustralya’da toplamda en çok satan binek araç oldu. Dahası, Mazda3 markayla eş anlamlı olan sağlam güvenilirliği hep sürdürdü: örneğin, 2010 yılında bir numaralı kompakt araç seçildikten sonra, J.D. Power’ın 2011 Alman müşteri memnuniyeti anketinde en iyi model seçildi.                 

Yeni Mazda3’de global satış başarısı ile ilk iki neslin izinden gideceğinin sinyallerini veriyor!

MAZDA3

SOUL 55,500TL

MOTION 60,600TL

REFLEX 63,600TL

MOTION AT 64,000TL

REFLEX AT 67,000TL

POWER AT 72,000TL

POWER SENSE AT 76,200TL

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda 3 2014'te ön-arka çamurluk birleşik mi, ben mi yanlış gördüm?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

O Arka tamponun bittiği çizgiye dikkat etmiştim .. nereden inmiş diye  .. stop lambasının kıvrımının ortasından .. Günlerce önüme gelen tüm araçlara baktım .. benim guzuya da  .. Hepsinde ya  stpoun başlangıcından ya da bitişinden başlamış .. ama bi tane görmedim  kıvrımın ortasından geçtiğini çizginin .. bakında açıkcası rahatsız etmeye başladı . İnşaatta da bi hata yapıldığında oraya bakmak kaydı ile görürsünüz .. bakmazsanız fazla göze gelmez .. Hele önüne bücek çiçejk konumunda ise  hiç affetmez koyarsanızı yapay ağacı .. Şimdi bu çizgi de diyorki , yapın bana bi dövme de kaybedin çizgiyi ordan .. apendesit ameliyatı izini kapatmak için  dövme  yapma hesabı :))))

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

o çizgi kapı çizgileri ile paralel olduğu için aksine göze batmıyor :) o yüzden ilk bakışta gözünüze görünmemiş ;) canlısında da göze görünmüyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Canlısını gördüm :)) sonuçta bir seçim yamışlar. Paralel mi yoksa bittiği yer mi. Bilmiyorum belkide detay 5 eğimin ortasında kendiliğinden çıktı.  Ancak çizginin bittiği yer bence olmamış. Gül'ün dikeni diyelim ;))

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Deneme şansımız olmadı ama görüntüsü gerçekten büyüleyici. Umarım sürüş keyfi de öyledir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yeni Mazda 3 te sunroof yok mu acaba ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yeni Mazda 3 te sunroof yok mu acaba ?

Normalde var ama Türkiye'ye öyle bir opsiyon getirilmedi maalesef.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bugün günlerden 3 idi ;) Biz susalım, arabam.com konuşsun...

http://on.fb.me/1jlbohA

http://on.fb.me/1mmRXrq

http://on.fb.me/1jjnx5u

Yorumlarda performans eleştirisi gördüm hep efe. Gerçekten gitmiyor mu? Yoksa İstanbul park gibi geniş bir yolda hızı hissetmemiş olabilir misiniz? Yada otomatik vites modunda mı kullandınız ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yorumlarda performans eleştirisi gördüm hep efe. Gerçekten gitmiyor mu? Yoksa İstanbul park gibi geniş bir yolda hızı hissetmemiş olabilir misiniz? Yada otomatik vites modunda mı kullandınız ?

Abi merhaba,

Araç gitmiyor değil, gayet yeterli performansı var. Performans; hız anlamında 7/10 derim ben...ki bu da bence gayet yeterli. Yaklaşık 30 km sürme şansım oldu İstanbul Park'a gidene kadar ve İstanbul Park sürüşlerimiz çerçevesinde. Şanzıman Vites küçültme inanılmaz seri aynı yeni 6 daki gibi ama büyütme için aynı şeyi söyleyemem, tepki 1.5-2 sn sora geliyor selespeed yada mt mode kullandığınızda.

Gidiyor hatta benim arabayı ben, gri mazda 3 sedanı da Son İrlandalı Onur sürdü 2.vites 4000 de rolling yaptık boş yolda, benim araba bir yere kadar 3-5 saniye geldi ama sonrasında özellikle 160 den sonra iyice ayıkladı. Video var, Onur koydu mu internete bilmiyorum...

Kim ne derse desin benim Mazda nın performansından kastım yol tutuş ve sürüş zevkidir, hız değil. İstanbul Park çevresindeki yollarda yol tutuşu inanılmaz zorladım, Alper'de aynı şekilde ama öyle böyle değil F1 yada rally pilotu gibi...İlk cümlemdeki hız anlamında 7/10 verdiğim performansı, özellikle yol tutuşta 9/10 diyebilirim.

Özetle 65.000 TL ye sıfır araba almak isteniyorsa, bu araç alınır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yol tutusu konusunda bir ekleme yapayim. ben araci keskin virajlarda ve duz yolda takla attiracak kadar (genel tabirle) zorladim ozellikle virajda insanliginizi kaybetmezseniz araba bana misin demiyor, duz yolda saga sola yatirip falan sortiler denedim yok tik demedi. yol tutusu kesinlikle cok basarili. olmus. saf hiz konusunda adamina gore degisir bir aile arabasi olarak yeterli. ani hizlanmalar fena degil. vites kucultme oldukca responsif ama yukseltme 1sn kadar yavas ki vardir bir sebebi.

herkes yazdi biseyler ben sadece sahsi gorus olarak; alet olmus, guzel olmus cok daha iyi guzel olmus. hiz tutkunu iseniz gidin tsi motorlu bisey alin ama yok insan evladi gibi kullanacak beni rezil etmeyecek kadar da performansi olsun diyorsaniz gidin alin. ic ve dis tasarim konusunda elestirilecek cok fazla birsey yok sadece konustugumuz konular. neden camlar tam otomatik degil gibi tiri viri eksiklikler. sunroof deri koltuk geyiklerini 100 kere yaptik zaten.

olmus olmus gidin alin ki mazda turkiye cok satsin daha cok reputasyon kazansin. yalniz biraz sabredeceksiniz, daha once ifade ettigim gibi ulastirmada bazi sorunlar var ama cozulecek.

kimse acaba demesin, burada en cok acaba diyen bendim ki ben bile tamam diyorum. ha ben mazda6 alacam o ayri dava :P

Abi merhaba,

Araç gitmiyor değil, gayet yeterli performansı var. Performans; hız anlamında 7/10 derim ben...ki bu da bence gayet yeterli. Yaklaşık 30 km sürme şansım oldu İstanbul Park'a gidene kadar ve İstanbul Park sürüşlerimiz çerçevesinde. Şanzıman Vites küçültme inanılmaz seri aynı yeni 6 daki gibi ama büyütme için aynı şeyi söyleyemem, tepki 1.5-2 sn sora geliyor selespeed yada mt mode kullandığınızda.

Gidiyor hatta benim arabayı ben, gri mazda 3 sedanı da Son İrlandalı Onur sürdü 2.vites 4000 de rolling yaptık boş yolda, benim araba bir yere kadar 3-5 saniye geldi ama sonrasında özellikle 160 den sonra iyice ayıkladı. Video var, Onur koydu mu internete bilmiyorum...

Kim ne derse desin benim Mazda nın performansından kastım yol tutuş ve sürüş zevkidir, hız değil. İstanbul Park çevresindeki yollarda yol tutuşu inanılmaz zorladım, Alper'de aynı şekilde ama öyle böyle değil F1 yada rally pilotu gibi...İlk cümlemdeki hız anlamında 7/10 verdiğim performansı, özellikle yol tutuşta 9/10 diyebilirim.

Özetle 65.000 TL ye sıfır araba almak isteniyorsa, bu araç alınır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yol tutusu konusunda bir ekleme yapayim. ben araci keskin virajlarda ve duz yolda takla attiracak kadar (genel tabirle) zorladim ozellikle virajda insanliginizi kaybetmezseniz araba bana misin demiyor, duz yolda saga sola yatirip falan sortiler denedim yok tik demedi. yol tutusu kesinlikle cok basarili. olmus. saf hiz konusunda adamina gore degisir bir aile arabasi olarak yeterli. ani hizlanmalar fena degil. vites kucultme oldukca responsif ama yukseltme 1sn kadar yavas ki vardir bir sebebi.

herkes yazdi biseyler ben sadece sahsi gorus olarak; alet olmus, guzel olmus cok daha iyi guzel olmus. hiz tutkunu iseniz gidin tsi motorlu bisey alin ama yok insan evladi gibi kullanacak beni rezil etmeyecek kadar da performansi olsun diyorsaniz gidin alin. ic ve dis tasarim konusunda elestirilecek cok fazla birsey yok sadece konustugumuz konular. neden camlar tam otomatik degil gibi tiri viri eksiklikler. sunroof deri koltuk geyiklerini 100 kere yaptik zaten.

olmus olmus gidin alin ki mazda turkiye cok satsin daha cok reputasyon kazansin. yalniz biraz sabredeceksiniz, daha once ifade ettigim gibi ulastirmada bazi sorunlar var ama cozulecek.

kimse acaba demesin, burada en cok acaba diyen bendim ki ben bile tamam diyorum. ha ben mazda6 alacam o ayri dava :P

abi sen tamam dedikten sonra laf söylenmez :)

Bizim memleket ötvden darbe yemese 2.0 olacak bu araç inmek istemeyeceğiz demek ki :) net!

Satış konusunda hiç olmadı, hala yok :) satacak bu araç. Reputasyon nedir bilmem popülasyon artar :) hayırlı olsun alanlara .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

abi sen tamam dedikten sonra laf söylenmez :)

Bizim memleket ötvden darbe yemese 2.0 olacak bu araç inmek istemeyeceğiz demek ki :) net!

Satış konusunda hiç olmadı, hala yok :) satacak bu araç. Reputasyon nedir bilmem popülasyon artar :) hayırlı olsun alanlara .

rep

+1

$uku

imza :P

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

O kadar para ödenecek bir arabada sunroof olmasın.  Yazıklar olsun, bir Mazda fanatigi olarak, acayip soğudum markadan. Neymiş fiyat yukselirmis,  rakiplerle rekabet edilemezmis,  bu yüzden türkiyeye sunrooflu Mazda 3 gelmemis. Kıcikirik Renault Clioda bile, Fiat larda bile var ulan sunroof!!! Almayacagim lan Mazda 3, ne kadar üzduler bizi acayip hayal kırıklığına ugrattilar.  Parasız var, sunrooflu Mazda 3 sahibi olamiyoruz şu ülkede.  Yuh sana Mazda,  yuh, yuh, yuh... yazıklarrrrrr olsun. Bu kadarda çıldırttın Mazda severleri işte. Yazık sana Mazda Türkiye...

Sakin ol şampiyon diyesim geldi ama yazdığın eleştirilerde haklılık payı bulunduğu için vazgeçtim... Yardır Hakan... :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yeniden düzenledim yazimi. Tabletten düzgün yazamadım kusura bakmayın.

O kadar para ödenecek bir arabada sunroof olmasın.  Yazıklar olsun, bir Mazda fanatigi olarak, acayip soğudum markadan. Neymiş fiyat yukselirmis,  rakiplerle rekabet edilemezmis,  bu yüzden türkiyeye sunrooflu Mazda 3 gelmemis. Kıcikirik Renault Clioda bile, Fiat larda bile var ulan sunroof!!! Almayacagim lan Mazda 3, ne kadar üzduler bizi acayip hayal kırıklığına ugrattilar.  Paramiz var, paramizla rezil ettiler bizi, heyceanla bekliyorduk halbuki. Sunrooflu Mazda 3 sahibi olamiyoruz şu ülkede.  Yuh sana Mazda,  yuh, yuh, yuh... yazıklarrrrrr olsun. Bu kadarda çıldırttın Mazda severleri işte. Yazık sana Mazda Türkiye... benim gibi sunroof severleri üzdugun icin satışlarında istediğin basariyi yakalayamayacaksin Mazda Türkiye!!!

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.