Jump to content

Otomatik Mazda3 İçin Şanzıman Yağı Önerisi?


Guest msone26
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

2006 model Mazda 3 otomatik şanzıman yağını değiştirmek istiyorum. Servisten dün süzgeç sipariş ettim 182,00 TL. Gerek formda gerekde internetten yaptığım araştırmalarda bir tek mobil 1 SHC synthetic üzerinde durmaktayım.

Varmı başka tavsiyesi olan?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turkish-LCW/carengineoils_which-oil.aspx

Doğru seçemedim sanırım, sizin araç ruhsatı 77Kw mı?

Uygulama Tavsiye Kapasite (litre)

Motor (P) Mobil 1 ESP Formula 5W-30 (a) 3.9

Mekanik şanzıman Mobilube 1 SHC 75W-90 3.0

Otomatik transfer  

Diferansiyel Vites Kutusundan

Soğutucu (35%)   6.0

Fren yağı  

Servo direksiyon Mobil ATF 320

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turkish-LCW/carengineoils_which-oil.aspx

Doğru seçemedim sanırım, sizin araç ruhsatı 77Kw mı?

Uygulama Tavsiye Kapasite (litre)

Motor (P) Mobil 1 ESP Formula 5W-30 (a) 3.9

Mekanik şanzıman Mobilube 1 SHC 75W-90 3.0

Otomatik transfer  

Diferansiyel Vites Kutusundan

Soğutucu (35%)   6.0

Fren yağı  

Servo direksiyon Mobil ATF 320

Evet hocam 77,2 kw yazıyo ruhsattada. benim şanzıman otomatik.

Çok teşekkürler inceliyorum şimdi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mobil muhakkak ki bu sektörün en önde gelenlerinden, ancak mazda "dexelia atf" öneriyor. Yalnız Dexelia yı piyasadan bulamazsınız, ancak ve ancak mazda yetkili servislerinden temin edilebilir. Ayrıca bizim araçlarımız tork konvertörlü otomatik bir aktarmaya sahip olduğu için 6 lt olan şanzuman yağı kapasitesinin tamamının değiştirilmesi çok zor bir işlem, şanzumanın inmesi gerekir ve konvertörün içinde kalan yaklaşık 3 lt yağında boşaltılması gerekir.Yoksa şanzuman tahliyesinden boşaltacağınız yağ maksimum 2,5 lt - 3 lt olur. Bu sebeple yarı yarıya yağ yenileceğinden şanzuman içerisindeki mevcut yağ ve marka cinsinden konulması daha sağlıklı olur kanaatindeyim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

şanzıman yağı değişim değilde 100.000 km de sadece eksik ise ilave ediliyormuş diye duydum yanlış mı bu ?

Otomatik şanzuman için yağ seviyesi,yağ kalitesi ve tazeliği çok ama çok önemlidir. Telafisi çok güç zararlara sebebiyet verebilir. Bu nedenle değişmesinde fayda vardır. Yalnız yukarıda bahsettiğin nedenlerle, farklı özellikte iki atf'nin birbirine karşıması kanımca daha büyük risk taşır. Bu nedenle yeni konulacak yağda kesinlikle eski yağın marka ve cinsinden olmalıdır. Aslında en sağlamı tork konvertörünün içinde kalanıda boşaltmak ve sistemdeki tüm yağı yenilemek. Ancak bu oldukça zahmetli ve riskli bir iş. Benim aracımda 70.000 km geldi ve kara kara düşünüyorum nasıl yapsam diye...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Sayın mesone26 oto şanzıman  yağını değişme aralığı en ideali km olarak 50.000'dir, şanzıman yağını, varsa oto şanzıman yağ değişim makinasıyla değişirseniz, tüm yağ yenisiyle değişir, manuel olarak karter den yağı boşaltıp değişme durumunda tork konvektöründe ve de radyatördeki eski yağ içinde kalacağında, siz sadece % 50 sini değiştirebilirsiniz, size önerim önce eski yağı bir kez boşaltın ,sonra yeni yağ koyun biraz çalıştırıp bütün viteslerde dolaştıktan sonra bir daha boşaltın ve de filtreyi değişip en sonunda yeni yağı doldurup bitirin, yağınızın %75 ini yenilemiş olacaksınız, ben öle değiştim. 

      Yağ olarak ta ATF kullanmalısınız ama bu yağın pek çok performans seviyesi için pek çok farklı değeri vardır ve de şanzımanınıza en uygun yağ kodunu kullanım kılavuzun dan öğrenebilirsiniz, onun dışında bir yağ bırakmayın, yağın markası değil performans özellikleri ve de kodu  şanzımana uygun olmalıdır.

  Kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Otomatik şanzuman için yağ seviyesi,yağ kalitesi ve tazeliği çok ama çok önemlidir. Telafisi çok güç zararlara sebebiyet verebilir. Bu nedenle değişmesinde fayda vardır. Yalnız yukarıda bahsettiğin nedenlerle, farklı özellikte iki atf'nin birbirine karşıması kanımca daha büyük risk taşır. Bu nedenle yeni konulacak yağda kesinlikle eski yağın marka ve cinsinden olmalıdır. Aslında en sağlamı tork konvertörünün içinde kalanıda boşaltmak ve sistemdeki tüm yağı yenilemek. Ancak bu oldukça zahmetli ve riskli bir iş. Benim aracımda 70.000 km geldi ve kara kara düşünüyorum nasıl yapsam diye...

    Makine varsa tamamı değişiyor, yoksa da yukarıda yazdığım gibi değiş, şanzımanı indirmeyi düşünme bile,  çok gereksiz ve de boşuna masraf etmiş olursun, olabilecek montaj ve de sökme riskleride cabası.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

http://www.mobiloil.com.tr/Turkey-Turkish-LCW/carengineoils_which-oil.aspx

Doğru seçemedim sanırım, sizin araç ruhsatı 77Kw mı?

Uygulama Tavsiye Kapasite (litre)

Motor (P) Mobil 1 ESP Formula 5W-30 (a) 3.9

Mekanik şanzıman Mobilube 1 SHC 75W-90 3.0

Otomatik transfer  

Diferansiyel Vites Kutusundan

Soğutucu (35%)   6.0

Fren yağı  

Servo direksiyon Mobil ATF 320

bu sizin dediğiniz yağ manuel şanzımanlar için geçerli...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

türkiye şartlarında bulup koyabileceğiniz, şanzımanın gereksinimlerini karşılayan tek yağ mobil 1 synthetic atf'dir. ben bu yağı kullanıyorum. ankara servislerinde atf m-v'yi bulamadım çünkü.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Mobilden alıntı yapmış aracın modeli ve de markasına göre tüm yağ ihtiyacını belirten linkten ama oto vites yok hakketen de sanırım direksiyonla aynısını kullanmış gibi gösteriyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

türkiye şartlarında bulup koyabileceğiniz, şanzımanın gereksinimlerini karşılayan tek yağ mobil 1 synthetic atf'dir. ben bu yağı kullanıyorum. ankara servislerinde atf m-v'yi bulamadım çünkü.

    Sayın apojitsu sizin aracınızdaki şanzımanla diğer Mazdalardaki şanzımanlar aynımı ki ???
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu konu ile ilgili internette araştırma yaparken honda forunda şöyle bir ileti okudum, iyice gerildim  >:(

        "Bende mumkun olan en iyi bakimi isterim aracimda fakat bagzen isin asli gorumdugu gibi olmuyor. Oncelikle evet dogru. Komple yagi bosalytiginda daha fazla yag alir arac ama motor hacmine gore litresi degisir. Bana tam model yil ve motor kodu verirse. Sana saglam bilgi veririm. Fakat burada yag ekleme islemi tavsiye edilir. Ustalar burda alt karteri acip kesinlie yagi bosaltmazlar, dediklerine gore icinde labirent gibi yag kanallari varmis ve o yag tam bosaltilirsa o kanalarda hava kalirmis ve vites istenilen performansi vermezmis, yani sira burads otomatik vitesli 500.000 kmde civicler var ve orjinal. Tek olay budur; aracin kesinlkle otomatik vites yagi degistirilmez cunku arac 100000km den sonra yag bakimlari ekleme olarak yapilir ve yag bosaltilmaz. Karterdeki yapisik miknatislar butun parcalari kendine ceker ve sistemdeki asinan metal parcalarini kendisi ile tutar. Carklar birbirlerine isinir ve yag kesinlikle etkisini kayip etmez. Tavsiye edile. Bakim sekli eklemedir. Ben hic yag degistirmedin. Burada insanlar bilincli. Servis size yag degistirmiyor 100.000 km den sonra. Tavsiyede etmiyor. Ama tr de masallah servisler paranizi almak icin her taayi atiyor. Tavsiyem ekleme yapin ve vitesinizin otomatik oldugunu unutmadan aracinizi kullanin( yani basmayin... )  hayirli gunler dilerim"

Hadi buyrun çıkın işin içinden...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Alakası yok,  bi kere yağı karteri açarak boşalttığınızda carterin dibindeki yağ boşalır yani sistemdeki yağ değil ayrıca hava dahi olsa şanzıman pompası gerekini yapıp, havasını yağ dolaşımı esansında alıyor, aynı motor yağı gibi, sonuçta her şeyin bir raf ömrü var, hiç kullanmasan bile vede benim 50.000 de değiştiğim yağın rengide özelliğide bozulmuştu, + olarak şanzımanın içindeki mıknatısı bizzat gördüm vede üstünde epey mekanik toz vardı , süzgecinde temizlenmesi veya değişmesi gerek, nasıl karter boşalmadan , açılmadan temizlenecek, hadi oldu ki şanzımanın inmesi gerekti tüm sistemin yağ boşalıyor, niye hava kalmıyor, bahsi geçen makale tamamen uydurma ve de teknik değil şehir efsanesi bir makaledir benim için. :(    Ayrıca buradaki servisler demiyor gelin değişin, şahsen ben kendim değişmek istedim, bence tam tersi bu makaleyi yazan arkadaş servis kurbanı olmak üzere , çünkü ömürlük şanzımanını yakında serviste değişmek zorun kalacak, şimdi soruyorum, sizce hangi servis mantıksız ve de gereksiz davranmış, yağın maliyeti nedir ki 6 ltr si 100 tl ya,  paramıdır.  Yağ bakımı ekleme olarak yapılıyomuş ekleme ne demek nereye ekliyomuş, benim yağımda eksilme yoktuki ekliyim, hem yağın yeni olmasının zararı nedir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gürhan sana yerden göğe kadar katılmakla birlikte mevzuu bahis otomatik şanzuman olunca insan korkmuyor değil. Bizim ustalarımızda pek sevmez şanzuman yağı değişimini açıkçası...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ayrıca ben parasında pulunda değilim aracım için en sağlıklısı olsun yeter, yoksa bizim servislerimizde çokda değiştirme yanlısı değilki paramızı almak için değiştirmeye çalışsın. İletiyi gönderen arkadaş o cümlesiyle biraz önyargılı davranmış. Yoksa zaten servisim olan Gören otomotive güvenim tam, orada Okan ve Aytaç kardeşlerim olduğu sürece onların tavsiyesi benim için herşeyden önemlidir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Benim bu konudaki şahsi düşüncelerim bunlar, şahsen yağı değiştiği için arıza yapan bir şanzıman duymadım bu yaşıma kadar , tabii doğru kodda ATF koyulduğu taktirde.  Ustaların değişmek istememesi de şehir efsanesidir, manuel de bile istemezler neymiş şanzıman ötermiş, ilk fabrikadan yeni yağla çıktığında niye ötmemiş, yani alakasız, üşengeçlikler sadece.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Sayın apojitsu sizin aracınızdaki şanzımanla diğer Mazdalardaki şanzımanlar aynımı ki ???

aynı değil bildiğim kadarıyla ama çoğunun markası aynı. jatco marka ama modelin farklı olması şanzıman yağınında değişik olması manasına gelmiyor. benim bildiğim 2003 sonrası üretilen tüm mazdaların otomatik vitesleri atf m-v gereksinimlerinde yağ kullanılması gerekiyor. kullanma kılavuzundan kontrol edilerek teyit edilebilir...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle yorumlarını esirgemeyen tüm arkadaşlara çok teşekkürler :clap::clap:

Aracı aldığımdan bu güne aracın kılavuzunu temin etmeye çalıştım. Yeri gelmiş iken hiç üşenmeyip kılavuzunu çoğaltmam amacıyla bana gönderen  reallaz61 kullanıcı abimize teşekkürler.

Kılavuzda;

Otomatik Şanzıman  Yağı:ATF M-V (bknz. sy 10-4)  yazmaktadır.

Araç şuada 84 bin küsürde NoooFearrrr  abi aracı 73.000 de aldım yani yağın değişip değişmediği konusunda hiç bir fikrim yok. Şuan için hiç bir sıkıntı yok ama olmayacağının garantiside yok.

Apojitsu arkadaşın açmış olduğu yazı bana çok yardımcı oldu saolasın kardeşim. Mobile yönlenmem bu yazıdan ve benim bildiğim; binek araçlarda mobilin iyi olması nedenindendir.

Farklı yağ kullanımı ile ilgili kursadnart arkadasın yazısıda çok mantıklı bir bakış açısı. İki ayrı ürün illaki viskoziteleri farklılık gösterebilir. Tork konvektöründeki  yağa kadar değiştiren birinin yazısını hiç okumadım. Evo Mazda servisinden fiyat alan usta  4 lt yağ fiyatı aldı ki Evo servis çalışanı "3 ila 3,5 arası gider 4 lt almanız daha iyi" dedi. Bu da demek oluyoki gerek tork konvektörü gerek radyotördeki yağa servisin bile ulaşabildiklerini sanmıyorum. Hadi ulaştı diyelim 4 değil 7 lt demeli ki kılavuzda; Otomomatik Şanzıman Yağı satırında belirtilmiş (bknz. sy. 10-4)

Bu durumda tek seçenek kalıyo ki NoooFearrrr  abinin tavsiyesi. Yanlız bir konuda yanılıyorsun abi servisin 1lt yağı 50,00 tl mobilin ise (Samsunda bulamadım.) internet fiyatı 56,00 tl.

Nasipse ayın 26-27 sinde Trabzona gideceğim (Samsunda servis yok) adnan otomotive gidip yağ hakkında son kararımı vereceğim. Tabi ellerinde ATF M-V varsa.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...