apojitsu

Mazda6 Termostat Değişimi

eveeeeeeettt, bugünde termostatı değiştirdik 8)

mazda parça kodu: L336-15-170

parça fiyatı: 182 tl

belirtiler;

1 - geç ısınma

2 - gereğinden fazla yakıt tüketimi

3 - yokuş aşağı cut-off inişlerde ve yüksek hızlarda hararet göstergesinin düşmesi

4 - ve en önemlisi otomatik şanzıman vites geçişlerinde sertlik/kemiklik/sarsıntı

ilk üç belirtiyi geçen yazdan beri az çok yaşıyordum. ama 2 ay önce serviste motor ve şanzıman ecusuna yeni yazılım yükledikten sonra şanzımanın geçişlerinde sarsıntı belirdi. selenoidden mi, şanzımandan mı, yoksa bir ihtimal açık kalan termostattan mı diye düşünürken havalar ısındı ve bu ısınmayla birlikte vites geçişleri fark edilecek şekilde yumuşadı. olaya son noktayı koydum, kesin termostattan dedim geçişlerdeki sertlik. termostattan şüphelenmemin nedeni; vites geçişlerinde su sıcaklığı ve su sıcaklık sensörünün okuduğu değerlerinde ecu'da dikkate alındığı ve ek olarak şanzıman yağının gerekli sıcaklığa ulaşamayıp, sürekli radyatördeki soğuk su tarafından fazla soğutulmasıydı. haliyle soğuk yağ demek kalın yağ demek, kalın yağ demek sert vites geçişi demek...

velhasıl bugün arızalı termostatı değiştirdim yeni orjinal termostat ile. şimdi vites geçişleri nasıl mı?? pamıkk pamıkk 8) düne kadar 4'ten 3'e düşerken var olan ufacık vuruntu, bugün o kadar sıkıştırmama, ani kalkış ve duruş yapmama rağmen hiç bir şekilde gerçekleşmedi. 1, 2, 3, 4 ve 5. vites kavramalarım şahane. sanki sıfır gibi oldu araba. yeni mazda 6 ve kuzene aldığımız sıfır honda civic deki gibi tepkiler vermeye başladı şanzıman >:D mükemmel oldu yani. bu şikayeti şanzımancıya ve servise sordum 1 ay önce. birisi selenoid dedi, birisi şanzıman beyni dedi. bende sitröen oradan dedim :2funny: bilmesek, ellerine düşsek bittik yani. en kötü 1.000-1.500 tl, en fazla da 3.500 tl'ye kurtulurmuşuz bunların elinden >:(

bu vesileyle soğutma suyu antifrizini de değiştirmiş olduk. 4 lt civarı yeşil antifiriz ve geri kalanına 1,5 litre civarı su koyduk. tamamen boşken 7,5 litre soğutma sıvısı alıyor ama borularda ve şanzımanda 2 litre civarı sıvı kaldı. termostat emme manifoldunun altında. V kayışını, direksiyon hidroliği deposunu ve direksiyon powerını sökerek ulaşabiliyoruz. yeri tam olarak karşıdan bakınca direksiyon powerının sağ alt köşesinde, birinci silindirin emme yolunun altında. yaklaşık 2 saatte sallana sallana değiştirdik termostatı...

işte suçlu 8)

post-8053-141695298738_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

soğutma suyu otomatik şanzumanı damı soğutuyor ?????????

hem şanzıman kovanını soğutuyor hem de radyatör vasıtasıyla şanzıman yağını soğutuyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

        Güzel iş sayın apojitsu,  hayırlı olsun, termostat çok önemlidir, motor geç ısındığından lpg beyni de geç ısınır, hem yakıt çok yakar hem de motor aşınır, ayrıca otomatik viteslerde aracın yağ sıcaklık değerini sürekli aynı tutar, benim arabada da  aynı sistem var.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

        Güzel iş sayın apojitsu,  hayırlı olsun, termostat çok önemlidir, motor geç ısındığından lpg beyni de geç ısınır, hem yakıt çok yakar hem de motor aşınır, ayrıca otomatik viteslerde aracın yağ sıcaklık değerini sürekli aynı tutar, benim arabada da  aynı sistem var.

teşekkürler ederim. darısı olmayanların başına >:D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

elinize sağlık tespitleriniz tam yerinde imiş.bu termostat parcasının periyodik değişim vakti varmı sorun cıkarmadığı sürece değişmiyormu?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

elinize sağlık tespitleriniz tam yerinde imiş.bu termostat parcasının periyodik değişim vakti varmı sorun cıkarmadığı sürece değişmiyormu?

    Sorun çıkmadığı sürece değişmiyor, sorun olarakta ya geç açma yapar yada erken açıp açık kalma, geç açınca veya açmaz ise  motor suyu radyatöre dahi uğramadan araba hararet eder, erken açarsa örnekteki gibi araç geç ısınır, yani aracınızın dilinden iyi anlamalı ve de mevcut bahsi geçen aksilikleri farketmelisiniz,  değişmek isteseniz bile kesinlikle yetkili servisten orijinal alınız aksi halde düzgün çalıştığına güvenemezsiniz, ben 1991 model aracınkini 2 yıl önce, geç açma probleminden dolayı değişmiştim, tabii orjinali ile ,  yorum yapacak olursam,  10 yılda bir değişilebilir diyebiliriz, güvenlik amaçlı olarak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

elinize sağlık tespitleriniz tam yerinde imiş.bu termostat parcasının periyodik değişim vakti varmı sorun cıkarmadığı sürece değişmiyormu?

NoooFearrrr'da dediği gibi yazdığımız sıkıntıları yaşamadıkça değişmeye gerek yok...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

apojitsu,NoooFearrrr teşekkürler cevaplarınız için,bu konuyu merak ediyordum, arabada bir canlı gibi sürekli dinleyip takipte olacağız  :)

herkese arızasız günler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Arabaya  bir canlı gibi dediniz ya, şöyle ifade edeyim, arabam benim için sadece bir canlı değil, benim 4. kardeşimdir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar internette aradım ama tam net bir cevap bulamadım.

L336-15-170 ile L327-15-171 aynı görevi görür mü?

Benim aracın termostatı L336-15-170 fakat sanayide orjinal sıfır L327-15-171 var yarı fiyatına parçacı aynı sıkıntı olmaz dedi ama bir de size danışmak istedim .Yardımcı olabilir misiniz?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar internette aradım ama tam net bir cevap bulamadım.

L336-15-170 ile L327-15-171 aynı görevi görür mü?

Benim aracın termostatı L336-15-170 fakat sanayide orjinal sıfır L327-15-171 var yarı fiyatına parçacı aynı sıkıntı olmaz dedi ama bir de size danışmak istedim .Yardımcı olabilir misiniz?

 

Aşağıda linkte parçanın uygulandığı diğer Mazda modelleri var. Teknik olarak başka detay verilmemiş. Termostat hayati önem taşıyan bir parça, ince eleyip sık dokumak lazım.

 

http://www.yoyopart.com/oem/6300961/mazda-l32715171.html#application

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

3 ay önce bende termostatımı değiştirdim. aracım  2007 model mazda 6.  

2003-2005 ler için birşey diyemeyeceğim ama 2006 ve 2007 ler için orjinal almak zorundasınız..

fabrika çıkışı bu termostatlarda problem var.

servisten orjinal termostat aldığınızda aracınızdan çıkan termostat ile karşılaştırırsanız tasarımda değişikliğe gidildiğini görürsünüz. parça modifiye edilmiş

termostat  , termostat  kabı ile birlikte tek parça olarak satılıyor.

bu sebeple yan sanayi alırsanız o kaba bir şekilde uydurmaya çalışırsınız.  (uymuyor)

 

ben yan sanayi aldım. aracım lift'te iken  aldığım termostatın aracıma olmayacağını anladığımda  çok zor bir durumda kaldım.

 

sizde aynı problemi yaşamayın. orjinal alın. (mecbursunuz)

 

 

 

http://www.yoyopart.com/oem/6300961/mazda-l32715171.html#application 

 

Bu linkteki parça 2006-2007 mazda6'lara olmaz. Kesinlikle olmaz.    belki hiçbir mazda 6 ya da olmayabilir.

 

konunun ilk mesajında  ekteki resimde gözüken siyah bir parça veya muadili olmak zorunda..


orjinal fabrika çıkışı termostat   ve  orjinal modifiye edilmiş termostat

 

 

 

 

 

 

82251d1333748863-thermostat-replaced-spe

Mehmet Özdemir bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar internette aradım ama tam net bir cevap bulamadım.

L336-15-170 ile L327-15-171 aynı görevi görür mü?

Benim aracın termostatı L336-15-170 fakat sanayide orjinal sıfır L327-15-171 var yarı fiyatına parçacı aynı sıkıntı olmaz dedi ama bir de size danışmak istedim .Yardımcı olabilir misiniz?

 

Aşağıdaki sayfada L33615170 yazınca parça bulunabiliyor ama L32715171 yazınca bulunamıyor. L32715171 muadil parça olabilir.

 

http://mazdaepc.com/parts/search/

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

post-6472-1423581258,85_thumb.jpg

Gösterdiğiniz resme benzediği için bu parçayı aldım. Orjinal parça.Artık uymaz ise yerine şanzıman yağı alırım sırada o da var daha.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.