yufuli

1994 Model Mazda 323 HB Aracım Benzinde Çalışmıyor

Merhabalar.

Benim aracımdaki sorun. Aracımı benzine aldığımda, arac 200-300 metre gittikten sonra stop ediyor ve bir daha benzinde çalıştırmak için çok uğraşıyorum. Fakat tüpte çalışmasında en ufak sorun yok. Ayrıca arac tüpte seyir halinde iken benzine aldığımda benzini yemiyor ve vitesi boşa alınca da stop ediyor. Bu konuda yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar.

Antalya' da ikamet ediyorum. Tanıdığınız iyi bir karbiratör ustası varsa bilgilendirirseniz sevinirim. Çünkü aracımda bir başka sorunda rölantiyle ilgili. Gaz ayarlarını otogaz ustası ideal seviyede bilgisayarla yapıyor fakat devir1 den yukarı olmaması gerekirken, 11500-1600 lerde sabit kalıyor. Bu durum benzinde çalışırkende böyle. Otogaz ustası karbüratör kelebek yaylarından falan olabilir diyor ama. Her adama da arabayı elletmek istemiyorum.

Çünkü daha evvel Erzurumda karbüratörü söktürüp detaylı bir tamir bakım işlemi yaptırmıştım ve 300 tl mal olmuştu bana.  Yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhabalar.

Benim aracımdaki sorun. Aracımı benzine aldığımda, arac 200-300 metre gittikten sonra stop ediyor ve bir daha benzinde çalıştırmak için çok uğraşıyorum. Fakat tüpte çalışmasında en ufak sorun yok. Ayrıca arac tüpte seyir halinde iken benzine aldığımda benzini yemiyor ve vitesi boşa alınca da stop ediyor. Bu konuda yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar.

Antalya' da ikamet ediyorum. Tanıdığınız iyi bir karbiratör ustası varsa bilgilendirirseniz sevinirim. Çünkü aracımda bir başka sorunda rölantiyle ilgili. Gaz ayarlarını otogaz ustası ideal seviyede bilgisayarla yapıyor fakat devir1 den yukarı olmaması gerekirken, 11500-1600 lerde sabit kalıyor. Bu durum benzinde çalışırkende böyle. Otogaz ustası karbüratör kelebek yaylarından falan olabilir diyor ama. Her adama da arabayı elletmek istemiyorum.

Çünkü daha evvel Erzurumda karbüratörü söktürüp detaylı bir tamir bakım işlemi yaptırmıştım ve 300 tl mal olmuştu bana.  Yardımlarınızı bekliyorum arkadaşlar.

Benzin problemi; benzin pompasından olabilir.

Rölanti sorunu ise; boğazın temizlenmesi gerekiyor olabilir. Daha önce bir araçta buna benzer bir sıkıntı gördüm. Araç soğukken  1800-2000 devirde çalışıyordu ve soğuk havalarda 15 dk çalıştıktan sonra devir normal seyrediyordu...

Kolay gelsin...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benzin otomatiğinden belki bir sorun çıkabilir haklısın bu konuda Hakan kardeşim.

Ama rölanti sorununa gelince motor ilk çalıştırmada soğukken yüksek rölantide çalışması normal, sonradan düşüyor zaten. Bendeki  sorun ilk çslıştırmada 2000 devri görüyor, ısınınca 1500 devrin altına düşmüyor. Bazen düşer gibi oluyor ama çok kısa bir süre oluyor o da hep yüksek, hep yüksek.

İlginiz için teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benzin otomatiğinden belki bir sorun çıkabilir haklısın bu konuda Hakan kardeşim.

Ama rölanti sorununa gelince motor ilk çalıştırmada soğukken yüksek rölantide çalışması normal, sonradan düşüyor zaten. Bendeki  sorun ilk çslıştırmada 2000 devri görüyor, ısınınca 1500 devrin altına düşmüyor. Bazen düşer gibi oluyor ama çok kısa bir süre oluyor o da hep yüksek, hep yüksek.

İlginiz için teşekkürler.

Abi ilk çalıştırmada normal evet ama benim dediğim araç 15 dk boyunca devir düşmüyordu sorun boğaz temizlenince düzelir demişlerdi.

Aracınızda hava akış metre varmı. Hava akış metre de arızalanınca devir saçmalıyor diye biliyorum...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Anladım kardeşim. Mantıklı geliyor söylediklerin. İyi bir boğaz temizliği yapmak ve hava akışmetreye baktırmak lazım.

İşine dürüst, insaflı bir usta bulmak lazım. bakalım nasıl olacak artık. Teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Anladım kardeşim. Mantıklı geliyor söylediklerin. İyi bir boğaz temizliği yapmak ve hava akışmetreye baktırmak lazım.

İşine dürüst, insaflı bir usta bulmak lazım. bakalım nasıl olacak artık. Teşekkürler.

Kolay gelsin abi yakınlarda olsan iyi bir usta tavsiye ederdim. Usta bulmak zor. Sanayilerde işgüzar ustalarımız çok sende bilirsin. Sağlam ver, arızalı al. Bilip bilmeden söküp takan ustalar var görüyor ve duyuyoruz. Tabi dürüst işini iyi yapanı tenzih ediyorum.

Tekrar kolay gelsin abi. İnşallah kısa zamanda sıkıntıları giderirsin

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Anladım kardeşim. Mantıklı geliyor söylediklerin. İyi bir boğaz temizliği yapmak ve hava akışmetreye baktırmak lazım.

İşine dürüst, insaflı bir usta bulmak lazım. bakalım nasıl olacak artık. Teşekkürler.

Senin aracında boğaz kelebeği ve hava akışmetre yok, karbüratör var...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Araç karbüratörlü.Sorunun jikleyle alakalı olabilir.Benzin pompasınında değişmesi gerek sanırım.Karbüratörün etrafındaki ince vakum hortumlarınıda kontrol et çıkmıs olan olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Görüşleriyle destek olan arkadaşlara teşekkürler. Bugün karbüratörü söktüm, karbüratör temizleyici spreyle karbüratör boğaz kısmını temizledim iyice. Karbüratörün alt boğazında iki tane hava klapesi (kelebek olabilir) vardı. Direk gaz teline bağlı olan klape açık kalıyordu tam kapanmıyordu, sıkışma yapıyordu. İyi bir temizlikten sonra bu söylediğim parça normal açılıp kapanmaya başladı.

Ayrıca distribütörü de temizledim. Distribütör kapağını açtığımda içinde metal ve plastik parçaları da vardı bolca. Distribütör kapağını iç kısmını ve tevzi makarasını iyice karbüratörde kullandığım spreyle temizledikten sonra yerine taktım. En son benzin otomatiğini söktüm içinde kalan benzin temizdi ama yine de karbüratör temizleyici spreyle temizledim. Spreyi sıktıktan sonra benzin otomatiğinden hep pislik aktı... Neyse temizlik bittikten sonra benzin otomatiğini tekrar yerine taktım. Ayrıca bütün vakum hortumlarını tek tek söküp kontrol ettim. Hortumlarda her hangi bir sorun yoktu ama ben yine de plastik kelepçeyle hortumları iyice sabitledim.

Sonuca gelince, arabanın rölantisi normale döndü. İlk başta benzinde tek marşta çalıştı araba yaklaşık bir buçuk kilometre sonra yine benzindeyken çekmemeye başladı ve sonunda yine stop etti. Tekrar çalıştırmaya kalkınca defalarca marşa bastıktan sonra zor çalıştırdım arabayı ve biraz yürüttükten sonra yine aynı şekilde benzin yememeye başladı ve stop etti.

Tüpe geçirdim arabayı uzunca bir süre tüpte kullandım ve baktığımda rölantide her hangi bir soruna rastlamadım. Anlayacağınız rölanti sorununu hallettim fakat benzin otomatiği kesin arızalı diyebilirim her halde.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çözüm; son cümlende saklı gibi... Bilgilendirme için teşekkürler. Kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi sen ustaymışsın yaptıklarına baksana  :) Bence sen benzin probleminide halledersin

Benzin otomatiği pahalı bir parça olmaması lazım değiştir gitsin abi sorun onda gibi duruyor

Kolya gelsin... Bilgilendirme için elinize sağlık...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi sen ustaymışsın yaptıklarına baksana  :) Bence sen benzin probleminide halledersin

Benzin otomatiği pahalı bir parça olmaması lazım değiştir gitsin abi sorun onda gibi duruyor

Kolya gelsin... Bilgilendirme için elinize sağlık...

Evet hakan kardeşim, güvenebileceğim usta bulamadığımdan iş başa düştü anlayacağın.

Dün Akdeniz sanayiden japon otodan benzin otomatiğini de aldım. Arabayı eve çektim motor soğuduktan sonra benzin otomatiğini de, silikon contayla takviye ederek taktım sorunsuz bir şekilde. ÇALIŞTIRDIM ARABAYI SAAT GİBİ ÇALIŞIYOR ŞU AN. ev işyerine biraz uzak 30 km yi aşkın bi yol katettim benzinde. Değim yerindeyse canavar gibi çalışıyor ve hiç stop etmedi araba. Yani anlayacağın, ölü soyucu sanayicilerin  ( işine dürüst sanayicilerde vardır, tenzih ediyorum bunları.)  eline düşmeden hem rölanti sorunumu, hem de arabamın benzinde çalışmama sorununu hallettim.

İlgin için teşekkürler kardeşim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet hakan kardeşim, güvenebileceğim usta bulamadığımdan iş başa düştü anlayacağın.

Dün Akdeniz sanayiden japon otodan benzin otomatiğini de aldım. Arabayı eve çektim motor soğuduktan sonra benzin otomatiğini de, silikon contayla takviye ederek taktım sorunsuz bir şekilde. ÇALIŞTIRDIM ARABAYI SAAT GİBİ ÇALIŞIYOR ŞU AN. ev işyerine biraz uzak 30 km yi aşkın bi yol katettim benzinde. Değim yerindeyse canavar gibi çalışıyor ve hiç stop etmedi araba. Yani anlayacağın, ölü soyucu sanayicilerin  ( işine dürüst sanayicilerde vardır, tenzih ediyorum bunları.)  eline düşmeden hem rölanti sorunumu, hem de arabamın benzinde çalışmama sorununu hallettim.

İlgin için teşekkürler kardeşim.

İşte buu  ;D ;D Ben dedim abi sen onuda halledersin diye  ;)

Zamanınızı ayırıp bilgilendirme yaptığınız için forumdaki herkes adına teşekkür ederim...

Kazasız günler dilerim...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İşte buu  ;D ;D Ben dedim abi sen onuda halledersin diye  ;)

Zamanınızı ayırıp bilgilendirme yaptığınız için forumdaki herkes adına teşekkür ederim...

Kazasız günler dilerim...

Ben teşekkür ederim... Sizlerin görüşleri sayesinde tek noktada yoğunlaşarak sorunu hallettim...

Antalya' dan selamlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    İyi halletmişsin kardeşim, ben daha yani okudum konuyu , çok geçmiş olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    İyi halletmişsin kardeşim, ben daha yani okudum konuyu , çok geçmiş olsun.

Teşekkürler..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.