katil balina

Mazda2 Vites Geçişlerinde Gelen Ses

Bu konuda 32 ileti var

arkadaşlar mazda 2'de belki de kronik sorunlardan biridir bilemedim ama belli bir kilometreden sonra vites geçişlerinde, hızlı kalkışlarda vs sürtünmeyle çıkan ciyaklamaya benzer sesler çıkıyor. bunun nedeni motor, şanzıman debriyaj vs değil. bu araçların egzozunda körük olmadığı için ve iki tane yayla sorunu çözmeye çalıştıkları için zamanla aşınan parça motorun egzoz bağlantı yeri ile sürtünmeye ses çıkarmaya başlıyor. debriyaja basıldığında ya da motor hareket edecek şekilde hızlanıldığında frenlerde de duyuluyor. sorun  üst segment otomobillerde standart olduğu üzere egzosu kesip araya körük parça ekletmek. (egzoz hareketlerini absorbe edebilmesi bağlamında) yağlamak falan ise sorunu ancak gündelik çözmeye yarıyor. ankarada egzozcular 50-60 tlye kökten çözüyorlar. mazda 2'de biraz malzemeden kaçtıkları için bu tarz küçük sorunlar çıkmaya devam edecektir.

işine yarayacak arkadaşlar olabilir diye buraya da ekliyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bende de var aynı ses. alıştım artık egsozdaki civcive :2funny: beraber gidip geliyoruz. arka taraftan egsozun sol veya sağ ucunu hafiften itince ses kesiliyor. yağladım bi ara bakalım ne olacak diye ama çözüm geçici oluyor. sıcağı gördükçe yağ falan kalmıyor. şahsen kurcalamayı düşünmüyorum, pek rahatsız etmiyor artık ama bağlantı yerine dediğiniz gibi spiral taktırmak çok mantıklı...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

öyle kurcalanacak bir şey yok hocam. egzozu bir bölgeden kesip spiral/körük tarzı pek çok üst sınıf otomobilde olan ki benim bir önceki aracım focus'ta da vardı bişey ekliyorlar, kesin çözüm.

tabi takıntılı olmaya bağlı, ben en küçük sesten rahatsız olan bir kimseyim şahsen bizzat kendim:) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

öyle kurcalanacak bir şey yok hocam. egzozu bir bölgeden kesip spiral/körük tarzı pek çok üst sınıf otomobilde olan ki benim bir önceki aracım focus'ta da vardı bişey ekliyorlar, kesin çözüm.

tabi takıntılı olmaya bağlı, ben en küçük sesten rahatsız olan bir kimseyim şahsen bizzat kendim:)

Kurcalamaktan kastim ilgimi cekmiyor artik o ses. ilk baslarda rahatsiz ediyordu ama alistim. Az ugrasmadim arabalarin cigeriyle. Ugrasmamam korkumdan degil yani 8) Arabanin ic trim aksamindan gelen bir ses olmayincada ustune dusmedim. Yoksa karter muhafazayi sokunce kabak gibi ortaya cikiyor manifoldla egsozun birlestigi bogaz...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar yanlış olmasin 350-400 bin km kadar bir surus tecrubem var, ilk defa bu araçta (mazda 2) bu şekilde silkelemelerle araç kaldırıyorum. bunun debriyaj balatasindan oldugu soyleniyor. ne duzeyde alakasi var bilmiyorum ama yuksek viteste de gerekli randimani alamadigimi düşünüyorum. iki gun önce bujileri degistik bir fark hissettirdi ama nedense hala aracin yuksek hizlarda gereken performansı gosteremedigini düşünüyorum.

baski balataya yonelik supheleri gidermek adina nette bulduğum bi iki test yaptim sorun yok gibi görünüyor. yaptigim test şu; vitesi ikiye alip el freni cekik halde normal kalkis yaptim motor stop etti. bu durumda sorun yok deniyor genelde. ama ust viteslerde durum nedir bilmiyorum. benim de sıkıntım zaten alt viteslerde degil ust viteslerde.

gecen gittigim ankara sasmaz'da japoncu adem usta "debriyaj zayif gibi ama idare eder sorun bujilerde olabilir dediği için buji değişimine gittik. dedigim gibi fark yarattı ama sanki baski balatada ra sorun olabilir gibime geliyor. sehir icinde fark etmiyor da yuksek hizda tepkisiz davranması canımı sıkıyor.

temizinden baski balata değişsem mi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2009 model bir mazda 2'nin baskı balatasının bitmesi için ticari gibi kullanılması gerekir.

araçta lpg var mı? lpg ayarından olabilir, pis benzinden de olabilir, benzinden yapıyorsa benzin pompasında herhangi bir elektriksel sorun olabilir vs vs. uzar da uzar. seni adam gibi bir ustaya yönlendirebilirim. ama şu an benim araç ile ilgileniyor, benim araç bitsin istersen adresi veririm. bu tarz problemleri çözmeyi çok seviyor :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2009 model bir mazda 2'nin baskı balatasının bitmesi için ticari gibi kullanılması gerekir.

araçta lpg var mı? lpg ayarından olabilir, pis benzinden de olabilir, benzinden yapıyorsa benzin pompasında herhangi bir elektriksel sorun olabilir vs vs. uzar da uzar. seni adam gibi bir ustaya yönlendirebilirim. ama şu an benim araç ile ilgileniyor, benim araç bitsin istersen adresi veririm. bu tarz problemleri çözmeyi çok seviyor :)

hocam pis benzinle hic isim olmaz. hep marka yerlerden hatta en pahalisindan kullandim. hic sevmem ucuz isi.

lpg'ye gelince aracta hic lpg kullanimamis. benzinde bu sorunları yasiyorum. bahsini ettiğiniz usta ankara'daysa adresi vermeniz bu saatten sonra şart:)

beklemedeyim:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ok o zaman.  Ankaradayım hocam. Sorunlarınızı harfiyyen anlatırsınız. belki bende orada olabilirim. Benim motor indi. BEnim motoru yapıyor. o yüzden dedim benim işi yapıyor diye. bir kaç gün daha bekleyebilirseniz size yardımcı olurum. Benim araçta da silkeleme vardı ve ben aylarca öyle gezdim :) Servisin bile çözemediği MArea nın sorununu çözmüş. Abartmak istemiyorum ama usta iyi bir usta ve ticari ahlakı da gayet iyi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hocam dedigim gibi daha once sağolsun  "ezmocesteri" arkadasin tavsiyesi ile japoncu adem usta'ya gittim sorunumu buyuk oranda çözdü. yuksek viteslerde hissiz davranıyordu en azindan simdi tepki veriyor.

ayin 14'ü gibi arabayla istanbul'a gidecem ve yaklasik bi 20 gun yokum ankara'da. en azindan ondan once soyle bi yoklamasi icin gostermek isterim. sorun yok normali bu derse devam ederim zaten.

bu arada arac 110 bin km'de.

sizin tamire engel olmak istemem ama belki bi iki saat cikarir beni aradan hani gerek gorurse:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hocam dedigim gibi daha once sağolsun  "ezmocesteri" arkadasin tavsiyesi ile japoncu adem usta'ya gittim sorunumu buyuk oranda çözdü. yuksek viteslerde hissiz davranıyordu en azindan simdi tepki veriyor.

ayin 14'ü gibi arabayla istanbul'a gidecem ve yaklasik bi 20 gun yokum ankara'da. en azindan ondan once soyle bi yoklamasi icin gostermek isterim. sorun yok normali bu derse devam ederim zaten.

bu arada arac 110 bin km'de.

sizin tamire engel olmak istemem ama belki bi iki saat cikarir beni aradan hani gerek gorurse:)

14'ünde bende şehir dışı düşünüyorum. Zaten benim işi çarşamba gibi bitirir tahmin ediyorum. çarşamba günü geç olmaz senin için tahminen?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

14'ünde bende şehir dışı düşünüyorum. Zaten benim işi çarşamba gibi bitirir tahmin ediyorum. çarşamba günü geç olmaz senin için tahminen?

hocam bugünkü gelişmeler sonucu biraz erkene aldım, dönüşte artık kısmetse.  ferah ferah bi elden geçirsin arkadaş. şu an dramatik bir durum yok zaten, tamamen benim pimpiriğim de olabilir.

teşekkürler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hocam bugünkü gelişmeler sonucu biraz erkene aldım, dönüşte artık kısmetse.  ferah ferah bi elden geçirsin arkadaş. şu an dramatik bir durum yok zaten, tamamen benim pimpiriğim de olabilir.

teşekkürler

Murat usta: 0545 640 85 85

zamanın varsa gidip göster kardeş. pinpirikli olmadan olmaz bu işler. Bende pinpirikliyimdir :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Murat usta: 0545 640 85 85

zamanın varsa gidip göster kardeş. pinpirikli olmadan olmaz bu işler. Bende pinpirikliyimdir :)

eyvallah hocam çok sağol, dediğim gibi tarihi biraz öne aldığım için gideyim de yol boyunca aklımda soru işareti kalmasın, üç beş bin km yol yapacam neticede. daha önceki arkadaş da sorun yok demişti ama işte kafaya takınca böyle oluyor. neyse efendim  kendisi sağolsun ilgilendi, bi tur attı baskı balatada hiçbir sorun yok dedi. hatta genel olarak hiçbir sorun yok dedi.  bu büyüklükteki motorda (1.3) olabilecek en iyisi de bu olurmuş zaten. benim sürekli dizel ve en az 1.6 kullanmış olmam dolayısı ile olmuş olacak ki böylesi fikirlere kapılıyorum. bi de arabanın bir süre sorun çıkarmaması da sorun oluyor demek ki. zorla arıza arıyorum.

silkeleme durumu da debriyajın biraz yukarda kavraması  dolayısıyladır dedi. artık ona dikkat edecez..

bu arada sizin aracı da gördüm, motorun en az yarısı tamam dedi murat usta. arabanın selamı var anlayacağın:)

tekrar teşekkürler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

eyvallah hocam çok sağol, dediğim gibi tarihi biraz öne aldığım için gideyim de yol boyunca aklımda soru işareti kalmasın, üç beş bin km yol yapacam neticede. daha önceki arkadaş da sorun yok demişti ama işte kafaya takınca böyle oluyor. neyse efendim  kendisi sağolsun ilgilendi, bi tur attı baskı balatada hiçbir sorun yok dedi. hatta genel olarak hiçbir sorun yok dedi.  bu büyüklükteki motorda (1.3) olabilecek en iyisi de bu olurmuş zaten. benim sürekli dizel ve en az 1.6 kullanmış olmam dolayısı ile olmuş olacak ki böylesi fikirlere kapılıyorum. bi de arabanın bir süre sorun çıkarmaması da sorun oluyor demek ki. zorla arıza arıyorum.

silkeleme durumu da debriyajın biraz yukarda kavraması  dolayısıyladır dedi. artık ona dikkat edecez..

bu arada sizin aracı da gördüm, motorun en az yarısı tamam dedi murat usta. arabanın selamı var anlayacağın:)

tekrar teşekkürler

Rica ederim kardeşim. Getirdiğin haber için teşekkürler :) Ve Aleykum Selam :)

Ben 2 usta değiştirdim. sonra Murat ustayı buldum. Bulalı daha 1,5 hafta oldu. sorunu olanı yönlendireceğim artık. Benim araçla uğraşırken ivedik 1. bölgeden biri aradı hemen onun yardımına koştu. Gerçekten ticari ahlakı iyi ve sorununa çözüm bulmaya çalışıyor. Benim eski ustalar gibi rolanti ayarsızlığında rolantiyi yükseltip göndermiyor.

İçim rahat Allaha şükürler olsun. Ne sıkıntın varsa gidebilirsin. Servise gidip de cebindeki bütün parayı verme.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Rica ederim kardeşim. Getirdiğin haber için teşekkürler :) Ve Aleykum Selam :)

Ben 2 usta değiştirdim. sonra Murat ustayı buldum. Bulalı daha 1,5 hafta oldu. sorunu olanı yönlendireceğim artık. Benim araçla uğraşırken ivedik 1. bölgeden biri aradı hemen onun yardımına koştu. Gerçekten ticari ahlakı iyi ve sorununa çözüm bulmaya çalışıyor. Benim eski ustalar gibi rolanti ayarsızlığında rolantiyi yükseltip göndermiyor.

İçim rahat Allaha şükürler olsun. Ne sıkıntın varsa gidebilirsin. Servise gidip de cebindeki bütün parayı verme.

gerçekten de çok iyi, ilgili ve bilgili bir arkadaş. açıklamaları da işten ne kadar iyi anladığını net bir şekilde ortaya koyuyor zaten.

en önemlisi de çok dürüst olması. gerçekten böyle ustaları bulmak zor oluyor artık.

bana istersem yazılımla oynayarak en az bi "10" beygir kazandırabileceğini ama tavsiye etmediğini söyledi. motoru bu  km'deyken yormanın lüzumu yok ilerde başka sorunlara yol açar dedi. eyvallah dedim.

ankara'da olanlar için kesinlikle tavsiye edilebilir. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

gerçekten de çok iyi, ilgili ve bilgili bir arkadaş. açıklamaları da işten ne kadar iyi anladığını net bir şekilde ortaya koyuyor zaten.

en önemlisi de çok dürüst olması. gerçekten böyle ustaları bulmak zor oluyor artık.

bana istersem yazılımla oynayarak en az bi "10" beygir kazandırabileceğini ama tavsiye etmediğini söyledi. motoru bu  km'deyken yormanın lüzumu yok ilerde başka sorunlara yol açar dedi. eyvallah dedim.

ankara'da olanlar için kesinlikle tavsiye edilebilir.

ben motoru indirtecek usta arayışındayken yani tereddütteyken benle konuşması bile ikna etti beni. inşallah Murat ustayla devam  ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben motoru indirtecek usta arayışındayken yani tereddütteyken benle konuşması bile ikna etti beni. inşallah Murat ustayla devam  ;)

sizin arabanin motoru komple gördüm:). zaten senin motoru övüp benimkini inceden yerdiler o arada. bilmem nasil çift bişeyli, şöyle güclendirilmiş böyle canavar bi motor diye:) misal sunun pistonlar inceciktir, ama bununki oyle mi nah boyle diye:)

umarim sorunsuz cikarsiniz isin icinden.

ben de bir ariza bulunamayinca rahatsiz hissediyorum kendimi. o kadar alışmışım ki mutlaka bir sorunun olmasina:) zorluyorum zorluyorum kimse bisey bulmuyor.  o zaman da insanda ya sanki iyi bakmadilar kesin bisey vardir da bulamadilar hissi olusuyor. onceki araclarimda siraya sokup aciliyet durumuna gore yaptirdigim onlarca sorun vardi. vallahi o gunleri ozledim:) mazda kafasi hakkaten başkaymış.

böyle cok sey yaptik bi uc bin masraf cikmasin simdi:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sizin arabanin motoru komple gördüm:). zaten senin motoru övüp benimkini inceden yerdiler o arada. bilmem nasil çift bişeyli, şöyle güclendirilmiş böyle canavar bi motor diye:) misal sunun pistonlar inceciktir, ama bununki oyle mi nah boyle diye:)

umarim sorunsuz cikarsiniz isin icinden.

ben de bir ariza bulunamayinca rahatsiz hissediyorum kendimi. o kadar alışmışım ki mutlaka bir sorunun olmasina:) zorluyorum zorluyorum kimse bisey bulmuyor.  o zaman da insanda ya sanki iyi bakmadilar kesin bisey vardir da bulamadilar hissi olusuyor. onceki araclarimda siraya sokup aciliyet durumuna gore yaptirdigim onlarca sorun vardi. vallahi o gunleri ozledim:) mazda kafasi hakkaten başkaymış.

böyle cok sey yaptik bi uc bin masraf cikmasin simdi:)

:) üstten çift egzantirik Dohc. bir de sohc'u var. Dohc'un altı.

geçen cumartesi yeni kasa clio geldi 90 hp, orda duran sedan 323 var ya, dediki cliocuya kapışalım felan seni aynadan görürüm felan, sonra şaka şaka dedi, sonra çocuk gitti, kasten şakaya vurdum dedi yoksa morali bozulacaktı dedi :) 

Kardeş araçtan olağan üstü bir şey tesbit etmedikten sonra bin gitsin. masraf açma kendine.

Mesela benim Lantis 1000 km de 1 lt yağ yakıyordu. olağan üstü bir durum. tekleme, kafa atma, vs vs. bende önce baya baya hor kullanılmış. bakılmamış araca. neyse inşallah işi kökünden halledecez İnşALLAh.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

:) üstten çift egzantirik Dohc. bir de sohc'u var. Dohc'un altı.

geçen cumartesi yeni kasa clio geldi 90 hp, orda duran sedan 323 var ya, dediki cliocuya kapışalım felan seni aynadan görürüm felan, sonra şaka şaka dedi, sonra çocuk gitti, kasten şakaya vurdum dedi yoksa morali bozulacaktı dedi :) 

Kardeş araçtan olağan üstü bir şey tesbit etmedikten sonra bin gitsin. masraf açma kendine.

Mesela benim Lantis 1000 km de 1 lt yağ yakıyordu. olağan üstü bir durum. tekleme, kafa atma, vs vs. bende önce baya baya hor kullanılmış. bakılmamış araca. neyse inşallah işi kökünden halledecez İnşALLAh.

valla umarım kemiksiz tertemiz çıkarsınız işin içinden.  o bahsini ettiğim çift şey de egzantrikti evet. bu arada dediğinizde haklısınız arabanın yakasından düşsem iyi olacak:)

ayrıca ustanın aracı da gördüm. memlekette her gördüğümde de hatırlıyorum o aracı. çünkü ne tesadüftür benim ilk aracım onun hatchback olanıydı. kendisine de dedim ama hatchback olanın farları açılır kapanır olandandır dedi, yok dedim,  bunun hatchback olanı da var. kendisi benim yanlış düşündüğümü düşündü ama gerçekten o sedanın hatchback ve iki kapılı olanı var. çoğu kimse bilmez çünkü türkiye'ye hiç gelmemiş olsa gerek.  bendeki yanlış hatırlamıyorsam 94 model, sene 1999, yer almanya idi o zamanlar. bi de o arabada bütün iç aydınlatmanın derecesi hatta kontak anahtarda gece yerini bulmak için aydınlatma çerçevesi bile vardı. şimdikinde aydınlatma ayarı olmasına rağmen anahtar girişinde aydınlatma yok. demek bendeki zamanındaki  "full+full" imiş:)

bahsini ettiğim ve benim de "ilkim" olan araç ustadaki arabanın iki kapılı hatchback olanı idi. rengi ve tipi ile tıpkısının aynısı.

post-10450-141695299938_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tc ye gelmeyen o kadar model var ki.... ustanın bilmemesi normal. aynen zaten sedanına benziyor.

tc de yok 323 un hb si. açılır farlı olan var. zatn o da 94 ten sonra Lantis ile devam etti. iyi de oldu. piyasadaki 4 kapalı bu segmentteki tek spor araç.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.