NeBiAnd

Toyota Valvematic

Supap zamanlaması konusunda VVT-i motorlarıyla rüştünü ispatlayan Toyota şimdi de Valvematic’le bulunduğu noktayı daha ileriye taşımayı amaçlıyor.

Sürekli supap zamanlayıcısı VVT-i teknolojisini bir üst noktaya taşımayı planlayan Toyota, Valvematic’le supap zamanlamasının yanında gaz kelebeğini de kontrol altına alarak silindirler içerisine giren havayı supap zamanlayıcısıyla birlikte sürekli en uygun oranda tutuyor.

Valvematic’le birlikte Toyota mühendisleri benzer silindir hacmindeki motorlara göre yüzde 5’le 10 arasında yakıt ekonomisi, yüzde 10 güç artışı, daha düşük CO2 emisyonu ve daha hızlı gaz tepkisiyle hızlanma değerleri elde edileceğini açıklıyorlar.

İlk olarak 2.0 lt 145 HP’lik 1AZ-FE kodlu motorda kullanılacağı açıklanan Valvematic’in kullanılmaya başlandıktan sonra 6200 d/d’de 158 HP güce ve 4400 d/d’de 196 Nm torka ulaşacağı belirtiliyor. İlk Valvematic’li motorların 2007 yılı sonuyla birlikte piyasaya sunulması bekleniyor.

Toyota_valvematic.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Japon abiler getirsin 2,0 + 2,3 tozunu attıralım biraz

aaaamiiiiiiiiiinnn

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aminnnn ulan arabayı da yeni aldık ama  :D

aynı dert bende de var :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bülent abi getirler se ne koyar bana ama varya :(

ne koyacak Alicim alt tarafı araba eskiyince yenisini alırsın olur biter araba amacın deil aracın olsun ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Koymaz merak etmeyin fiyatı neredeyse iki katı olacağı için vergilerden dolayı kullanmaya devam edersiniz :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben henüz araba almadım.. ;D

Bugün denedim infiniti 3300cc V6 178 HP jiple 100km hıza 17.2 sn de çıktım  :eek: :eek: Klasik 4 vitesli türbünlü otomatik vitesin gözü kör olsun..

Bu arada Otomatik vitesle ilgili bi sorum olacak.. Bizim şanzıman oldukça hantal ve kendi kafasına göre yol alıyor... vites düşmesi gereken durumlarda hiç aldırmıyor..  Ve "godless commie" abimizin bahsettiği rubber band olayını fazla ca abartıyor.. Bunun bir çözümü varmıdır? şanzıman yağından kaynaklanıyor olabilir mi?

Yeni fx45 lerde ise bu rakam 6 sn ye kadar iniyor.. O0

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sıkmayın canınızı.Sadece motoru entegre ederiz olay biter.Biraz doğan görünümlü şahin olur ama farketmez,bu araba buraua park etmez. ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.