lucasthehacker

Kuzuma birşeyler oldu çalışmıyor, ibre düşüyor :(

Bu konuda 58 ileti var

Arkadaşlar aracımı alalı 15000 km oldu yalnız ekonomik imkansızlıklardan dolayı bir türlü servisin yolunu bulamadım. En son lpg de iken rolantide istop etme gibi bir sorun ile karılaşmıştım. Şimdiki sorun ise bir garip LPG ile bir ilgisi olduğunu düşünmüyorum. Araç yalınzca benzinde iken de aşağıdaki sorunla karışlaşıyorum.

Marşa bastığımda araç çalışmıyor. Marşa basıp gaz verdiğimde ise çalışıyor, Yalnız gazdan ayağımı çektiğim anda ibre düşüyor ve istop ediyor.

Bir kaç gün önce sabah araba soğuk iken marşa bastığımda çalışmazken 2. ve 3. denemelerde çalışıyordu ve rolantide sorunsuz çalışmasına devam ediyordu.

Şimdi ise  7.8. denemede de çalışmıyor, gaz verip arabayı çalıştırıp gidebiliyorum. Yolda seyir halindeyken gazdan ayağımı çekince veya biraz ısındıktan sonra vites değiştirince ibre düşüyor ve istop ediyor. Bu durum 4 5 dakika devam ediyor. 5. dakikadan sonra ise motor ısınıyor ve sorun ortadan kalkıyor. Araç ısındıktan sonra motoru istop edip tekrar çalıştırdığımda sorunsuz çalışıyor. Aracı park ettikten 1 2 saat sonra ise yine aynı şeyler oluyor. Şu sıralar aracı zoraki çalıştırıp evden işe işten eve gidiyorum.

Sizce bu duruma sebebiyet veren şey ne olabilir ? Bir arkadaşıma sordum kendisi krank mili sensörünün arızalanmış olabileceğini söyledi.

2 Mayıs günü servise gidebileceğim. Hem gitmeden önce fikir sahibi olmak istiyorum hem de gittikten sonra deneyimlerimi ve sorunların kesin çözümlerini forumlarda paylaşacağım.

Yanıtlar için teşekkür ederim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun

LPG'deki sorun LPG enjektörlerinden olabilir. Benim aracımda  LPG de iken stop etmişti hemen LPG ustasına götürdüm enjektörleri değiştirdi.

Diğer sorun rölanti motorlarında olabilirmi? Daha önce böyle bir durumla karşılaştım arkadaşlar rölanti motorunda olabilir dediler.

Tekradan geçmiş olsun. Kolay gelsin...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sorun rölanti motorunda gibi gözüküyor ama bilinmez ki. Saydığınız  semptomların farklı nedenleri olabilir ama inş. rölanti motorunda değildir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar aracımı alalı 15000 km oldu yalnız ekonomik imkansızlıklardan dolayı bir türlü servisin yolunu bulamadım. En son lpg de iken rolantide istop etme gibi bir sorun ile karılaşmıştım. Şimdiki sorun ise bir garip LPG ile bir ilgisi olduğunu düşünmüyorum. Araç yalınzca benzinde iken de aşağıdaki sorunla karışlaşıyorum.

Marşa bastığımda araç çalışmıyor. Marşa basıp gaz verdiğimde ise çalışıyor, Yalnız gazdan ayağımı çektiğim anda ibre düşüyor ve istop ediyor.

Bir kaç gün önce sabah araba soğuk iken marşa bastığımda çalışmazken 2. ve 3. denemelerde çalışıyordu ve rolantide sorunsuz çalışmasına devam ediyordu.

Şimdi ise  7.8. denemede de çalışmıyor, gaz verip arabayı çalıştırıp gidebiliyorum. Yolda seyir halindeyken gazdan ayağımı çekince veya biraz ısındıktan sonra vites değiştirince ibre düşüyor ve istop ediyor. Bu durum 4 5 dakika devam ediyor. 5. dakikadan sonra ise motor ısınıyor ve sorun ortadan kalkıyor. Araç ısındıktan sonra motoru istop edip tekrar çalıştırdığımda sorunsuz çalışıyor. Aracı park ettikten 1 2 saat sonra ise yine aynı şeyler oluyor. Şu sıralar aracı zoraki çalıştırıp evden işe işten eve gidiyorum.

Sizce bu duruma sebebiyet veren şey ne olabilir ? Bir arkadaşıma sordum kendisi krank mili sensörünün arızalanmış olabileceğini söyledi.

2 Mayıs günü servise gidebileceğim. Hem gitmeden önce fikir sahibi olmak istiyorum hem de gittikten sonra deneyimlerimi ve sorunların kesin çözümlerini forumlarda paylaşacağım.

Yanıtlar için teşekkür ederim

abim sana yardımcı olcak bilgim yok ama inan üzüldüm bende  :( , inşaallah küçük meblağlarla halledersin sorunu..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Forumda yaptığım araştırmada;

Krank pozisyon sensörü

Oksijen sensörü

Rölanti sensörü 

Bilgilerine ulaştım, servis sorunu rahatlıkla çözecektir, bekliyoruz... Kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Rölanti sensörü ve/veya kurum olabilir. Ismi aklıma gelmedi bu kurum bir yerde toplanıyor ve bu veya buna benzer şeylere sebep olabiliyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

çok geçmiş olsun..umarım ufak sıyrıklarla atlatırsınız..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Forumda yaptığım araştırmada;

Krank pozisyon sensörü

Oksijen sensörü

Rölanti sensörü 

Bilgilerine ulaştım, servis sorunu rahatlıkla çözecektir, bekliyoruz... Kolay gelsin.

krank sensörü olsa asıl ısınınca sıkıntı yaratır, soğukken arıza yaşatmaz...

oksijen sensörü olsa araç gitmemeye de başlar bu kadar sıkıntıdan sonra ama bir ihtimal olabilir...

rolanti motoru/sensöründen belki kaynaklanıyo olabilir...

ama durumun git gide sıklaşması ve ısınınca sorun yaratmaması akıllara sübapları getirmiyo değil :krrsz:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aaa evet araç LPG li, kronik sübap problemi olabilir üzülerek de olsa söylemek gerekirse.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sübap . Hiç başka yerini kurcalatma. Gittikçe çekişten de düşecektir. bir an önce yaptırmanızı tavsiye ederim. Sübapları yan sanayi kullanın, gerisi orijinal olsun. Sorun çıkmaz.  Başayara gitmeyin, 2500 fiyat vermişlerdi bana.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu sorun bende de olmuştu uzun bir süre bindim sonra arttı sorun. Subaplardan süphelendim bujileri söktüm aracı lifte kaldırdım 5 vitese taktım 2 tekerlekleride aynı anda çevire çevire buji deliğinden balata spreyine boğdum bütün pistonları arkasındanda hava sıktım ilk çalıştırmada zor çalıştı ve tekledi 1 dk çalıştıktan sonra bütün sorun gitti. Pislik denk geldi galiba subaba. Araç 323 98 1.5 familiaydı. Bu tarz saçma işleri tavsiye etmiyorum sadece sorun subap olabilir diye anlatmak istedim. Masraf 3 kutu balata spreyi

EMY & MZD

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Sn. lucasthehacker aracınız kaç km şu an, ??? aracınızdaki problem servise uğradığınızda ortaya çıkacaktır, şahsen ben sübap problemi olduğunu sanmıyorum.  Mazdalarda genelde bu problem ön plandadır lakin bence ondan değil, bu elektronik araçlarda ECU v.b. mevcut aracın ateşleme haritasını oluşturan ekipmanların zamanla lpg kullanımından ötürü problem oluşturduğunu tahmin ediyorum, bir arkadaşın lantisin de şahsen hava akışmetresinin değişimiyle durum değişmişti, her iki akışmetre de çalışıyordu ama biri benzinde biri lpg de stop ediyordu , di hadi buyrun ;

    biz tek bir açıklama yapabildik kendimizce oda şuki ; lpg nin bu sistemin tamamen uyumunu bozduğu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu sorun bende de olmuştu uzun bir süre bindim sonra arttı sorun. Subaplardan süphelendim bujileri söktüm aracı lifte kaldırdım 5 vitese taktım 2 tekerlekleride aynı anda çevire çevire buji deliğinden balata spreyine boğdum bütün pistonları arkasındanda hava sıktım ilk çalıştırmada zor çalıştı ve tekledi 1 dk çalıştıktan sonra bütün sorun gitti. Pislik denk geldi galiba subaba. Araç 323 98 1.5 familiaydı. Bu tarz saçma işleri tavsiye etmiyorum sadece sorun subap olabilir diye anlatmak istedim. Masraf 3 kutu balata spreyi

EMY & MZD

Deniz ile yılan misali, uygulanmayacak bir şey değil, ya tutarsa !! Yazdım bir kenara... ;) Paylaşım için teşekkürler...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Soracağım soru başlığa pek uygun olmayacak ama tecrübeli, bilgili üyelerin cevapları faydalı ve öğretici olabilir.

Bir aracın subap ayarının bozulması neden kaynaklanır? Forumda  gördüğüm kadarıyla Mazda 3 ve 6'sı olanlar subab ayarına ihtiyaç duyuyor. Bu subap ayarı sadece yeni nesil araçlaramı yapılıyor. Eski nesil araçlarda böyle bir sorunu olan forumda henüz görmedim.

Forumda subap ayarı için 2500-3000 TL gibi tahmini rakamlardan söz ediliyor. Subap ayarı yapılırken herhangi bir parça yenileniyor mu? Adı üstünde ''ayar'' Bir ayarın bu kadar maliyetli olması beni düşünüdürüyor  :nea:

Soruyo sormam birazdan şundan kaynaklandı: Bulunduğum yerde bir cihazı çalıştıran amerikan menşeili bir jeneratör var. Bu jeneratör çalışırken beyaz duman çıkardığında ben buna subap ayarı yapıyorum. ''Sentil çakısı'' denen 0.03 mm ve 0.007 mm kalınlığında bir alet var bununla subap ayarını max. 1 saatte yapıyorum.

Araçlarda subap ayarı nedir? neden yapılır? tecrübeli, bilgili abilerim bilgilerini paylaşırsa güzel olur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle geçmiş olsun.

Sorun subaplarda gibi.Aracım aynı sarsıntı ve sıkıntıları yarattığında 2 gün ustama bıraktım ve ayarını yaptı.Tornacıyla beraber ayar yaptıklarını söyledi.

Çok çok iyi bilmiyorum ama sebep bu olabilir.

maliyeti 250 TL civarında idi.

Servislerde bu rakamların 10 katını istediklerini duymuştum..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yukarıda bahsi geçen işlem bir ayar değil egzoz sübaplarının değişimi ve motor kapağındaki işlemleri içeriyor . O yüzden fatura bu kadar kabarık

Normal şartlarda ne Mazda3 ne de Mazda6 bu tarz bir ayar istemez ama LPG takılınca bu ve benzeri deformasyonlar oluyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar aracımı alalı 15000 km oldu yalnız ekonomik imkansızlıklardan dolayı bir türlü servisin yolunu bulamadım. En son lpg de iken rolantide istop etme gibi bir sorun ile karılaşmıştım. Şimdiki sorun ise bir garip LPG ile bir ilgisi olduğunu düşünmüyorum. Araç yalınzca benzinde iken de aşağıdaki sorunla karışlaşıyorum.

Marşa bastığımda araç çalışmıyor. Marşa basıp gaz verdiğimde ise çalışıyor, Yalnız gazdan ayağımı çektiğim anda ibre düşüyor ve istop ediyor.

Bir kaç gün önce sabah araba soğuk iken marşa bastığımda çalışmazken 2. ve 3. denemelerde çalışıyordu ve rolantide sorunsuz çalışmasına devam ediyordu.

Şimdi ise  7.8. denemede de çalışmıyor, gaz verip arabayı çalıştırıp gidebiliyorum. Yolda seyir halindeyken gazdan ayağımı çekince veya biraz ısındıktan sonra vites değiştirince ibre düşüyor ve istop ediyor. Bu durum 4 5 dakika devam ediyor. 5. dakikadan sonra ise motor ısınıyor ve sorun ortadan kalkıyor. Araç ısındıktan sonra motoru istop edip tekrar çalıştırdığımda sorunsuz çalışıyor. Aracı park ettikten 1 2 saat sonra ise yine aynı şeyler oluyor. Şu sıralar aracı zoraki çalıştırıp evden işe işten eve gidiyorum.

Sizce bu duruma sebebiyet veren şey ne olabilir ? Bir arkadaşıma sordum kendisi krank mili sensörünün arızalanmış olabileceğini söyledi.

2 Mayıs günü servise gidebileceğim. Hem gitmeden önce fikir sahibi olmak istiyorum hem de gittikten sonra deneyimlerimi ve sorunların kesin çözümlerini forumlarda paylaşacağım.

Yanıtlar için teşekkür ederim

LPG ' den dolayi arabanin ECU ' sundaki benzin MAP ' i bozulmus olabilir LTFT ve STFT degerlerini gorebilsek anlardik , siz arabanin kutup baslarini sokup 1 saat bekleyip arabayi calistirip denermisiniz ? Bu sekilde yaptiktan sonra benzinde 150 - 200 km kullanip tekrar LPG ayarina gidin. Buna arti olarak su sicaklik sensoru ' ne de baktirmanizi tavsiye ederim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar cevaplar için çok teşekkür ederim, yarın öğleden sonra veya cumartesi servisin yolunu tutacağım.

motor sıcakken örneğin istop ettikten 30 ya da 45 dakika sonra çalıştırdığımda sorunsuz çalışıyor. ama 2 saat gibi bir süre geçince çalışmıyor, gaz pedalına basıp çalıştırıyorum sonra gaza basmak durumunda kalıyorum stop etmemek için. beş dakika ısındıktan sonra düzeliyor.

Bakalım servis bu duruma ne diyecek, buradan gelişmeleri yazacağım.

Kuzucuğu iyileştirip geri döneceğim :)

Bu arada aracımın Km si 171.000

Opan'da İsmail Usta var ona götüreceğim veya SMB ye uğrayacağım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kısa zamanda ve küçük maliyetlerle sorun çözülür insallah...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.