levent2208

Fiat Bravo Vuruntu

Bu konuda 26 ileti var

Merhaba arkadaşlar eski aracım 2000 model fiat bravo. Aracı arkadaşıma sattım ama bi problemle karşılaşmış bir fikri olan varmıdır diye aynen yazdığını yapıştırıyorum buraya.

Araçta baskı balata değişimi yapıldı. Aracı almaya gittiğimde usta tam sağ yapıp sert kalkış yaptığında ses yapıyo dedi(böyle bişey yoktu). Tamam dedik. Direksiyonu tam sağ yapıp normal kalkış yapınca bile araba teklermiş gibi yapıp lak lak diye çok şiddetli bi şekilde vurma sesi yapıyor ve vitesten atıyor. Bugün 2. viteste kesiciye giricektim tam girdi girmesiyle aynı ses vitesten atma problemi yaşadım. Artık sağa tam kırdığımda değil direksiyon düzken gaza birden yüklendiğimdede oluyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaşlar eski aracım 2000 model fiat bravo. Aracı arkadaşıma sattım ama bi problemle karşılaşmış bir fikri olan varmıdır diye aynen yazdığını yapıştırıyorum buraya.

Araçta baskı balata değişimi yapıldı. Aracı almaya gittiğimde usta tam sağ yapıp sert kalkış yaptığında ses yapıyo dedi(böyle bişey yoktu). Tamam dedik. Direksiyonu tam sağ yapıp normal kalkış yapınca bile araba teklermiş gibi yapıp lak lak diye çok şiddetli bi şekilde vurma sesi yapıyor ve vitesten atıyor. Bugün 2. viteste kesiciye giricektim tam girdi girmesiyle aynı ses vitesten atma problemi yaşadım. Artık sağa tam kırdığımda değil direksiyon düzken gaza birden yüklendiğimdede oluyor.

Usta bu sorunun ne olduğunu yada ne olabileciğini size söylemedimi?

Ben aracımı ilk aldığımda tam sağ yapınca tak tak tak diye bir ses geliyodu, bu ses 110 km hızı geçtikten sonra da yapıyordu. Ustaya götürdüğümde sağ aks başı değişecek dedi. Aks başının körüğü patlamış ondan dolayı ses yapıyordu.

Ortak bir sorunumuz var gibi gözüküyor ama benim aracımda vitesten atma gibi bir durum olmuyordu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ustanın dediği şey bu araba sağdan kazalı aksı yerine oturtmak için pul takmışlar bende pul takarım o sesi keserim ama aks yerine oturmaz demiş. Ben aracı gözümle görmedim ama anlattıklarına göre çok sıkıntılı bir durum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ustanın dediği şey bu araba sağdan kazalı aksı yerine oturtmak için pul takmışlar bende pul takarım o sesi keserim ama aks yerine oturmaz demiş. Ben aracı gözümle görmedim ama anlattıklarına göre çok sıkıntılı bir durum

Kazadan sonra aracı yapmak için güzel bir işçilik yapılmamış o halde. Aracı sağlam bir ustaya götürmekten başka bir çare yok gibi. Dediğiniz gibi aks kafasını yerine oturtmak için pul falan takmışlarsa o iş sıkıntılı gibi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaşlar eski aracım 2000 model fiat bravo. Aracı arkadaşıma sattım ama bi problemle karşılaşmış bir fikri olan varmıdır diye aynen yazdığını yapıştırıyorum buraya.

Araçta baskı balata değişimi yapıldı. Aracı almaya gittiğimde usta tam sağ yapıp sert kalkış yaptığında ses yapıyo dedi(böyle bişey yoktu). Tamam dedik. Direksiyonu tam sağ yapıp normal kalkış yapınca bile araba teklermiş gibi yapıp lak lak diye çok şiddetli bi şekilde vurma sesi yapıyor ve vitesten atıyor. Bugün 2. viteste kesiciye giricektim tam girdi girmesiyle aynı ses vitesten atma problemi yaşadım. Artık sağa tam kırdığımda değil direksiyon düzken gaza birden yüklendiğimdede oluyor.

bende  de buna benzer bi sorun olmuştu, ayağımı debriyajdan çektiğimde tak tak tak diye güçlü bi ses geliyodu, aynı ses aracı ilk çalıştırdığımda da geliyodu, keza kalkışlarda ve vites değişimlerinde de , seksen km gibi hızları geçince ise yokuşa girdiğinde küyürtü şeklinde geliyordu. sorun aksta tabi, şöyle yapın; aracı güvendiğiniz anlayan bi ustaya götürüp direksiyonda biri olduğu halde lifte kaldırın, o şekilde çalıştırıp sesin geldiği noktayı tam olarak tespit edebilirsiniz... sağ aksın tam ortasında onu tutan bilye var o genelde dağılıyor araç güce bindiğinde sesi yapan o, benimki öyleydi, sizinki de böyle bişey ise bilye rahatlıkla değiştirilebilir, zira aksın kafası tam oturmasa bile böyle bi ses vermesi tuhaf gibi geliyor bana, lalelerden de olabilir onada baktırın, çünkü direksiyon döndüğünde kuvveti üzerine alan laleler, umarım işinize yarar, geçmiş olsun

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

marea, brava, bravo benim işim 8)

arabanın kaza yapıp, düzgün toplanmamasıyla aksın yerinden çıkmasının alakası yok. şase, taşıyıcı, tabla vs yamuk bile olsa bu parçalar zaten sabit olmadığı, oynar parçalar olduğu için böyle bir sıkıntı yaratmaz. normal şartlarda da bu parçalar sürekli esniyor, oynuyor. ayrıca şase ve yürüyen bu derece yamuk olsa rot ayarında kesinlikle göze batar. aks yerinden çıksa bile vitesten çıkmaz araba. olduğu yerde kalır o kadar...

sizin bu sıkıntı baskı balata değişinceye kadar yokmuş anladığım kadarıyla. bence sıkıntıyı şanzımanda arayın...

porya bilyaları veya aks bilyalarından olup olmadığından emin olmak içinde finish balans makinasıyla tekeri sağ istikamette ve sol istikamette döndürün. o zaman kendini belli eder zaten...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

maşallahın var donanım süper  :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

maşallahın var donanım süper  :D

teşekkürler 8):hi:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

maşallahın var donanım süper  :D

Ankara da olsam, yüz yüze tanışacağım kişilerdendir, tavsiye ederim... Bu bilgi dağarcığından mahrum kalmayın derim...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ankara da olsam, yüz yüze tanışacağım kişilerdendir, tavsiye ederim... Bu bilgi dağarcığından mahrum kalmayın derim...

az kaldı zaten inceden çalışmalar var  ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ankara da olsam, yüz yüze tanışacağım kişilerdendir, tavsiye ederim... Bu bilgi dağarcığından mahrum kalmayın derim...

teşekkür ederim abi :hi: şımartıyorsun beni ;D gün gelir yüz yüze de tanışırız inşallah :hi:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

az kaldı zaten inceden çalışmalar var  ;)

inceden 8)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

teşekkür ederim abi :hi: şımartıyorsun beni ;D gün gelir yüz yüze de tanışırız inşallah :hi:

Şımartılmayı hak eden insanlar vardır, Oğuzhan gibi diyeyim de hakkınızı teslim edeyim... :D Tanışmak nasibimizde varsa bir gün mutlaka olur, niyet önemli olan... Sağlıcakla canım kardeşim...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şımartılmayı hak eden insanlar vardır, Oğuzhan gibi diyeyim de hakkınızı teslim edeyim... :D Tanışmak nasibimizde varsa bir gün mutlaka olur, niyet önemli olan... Sağlıcakla canım kardeşim...

teşekkür ederim abim :hi: inşallah diyelim...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sorun ile ilgili birşey bulundu mu?

Vitesin yerinden çıkması ile ilgili bence burada sıkıntı var.

sekil130.png

Vuruntu ile ilgili de, dişli kutusundan 2 tane mil çıkıyor, sol ve sağ tekere.

Muhtemelen sağ tekere giden mil, aşırı yükleme (gaz verip debriyajdan ayak çekerek kalkış yapmak gibi) nedeniyle burulmuş ve deforme olmuş. Şuan kendi ekseninde dönmüyor ve bunun sarsıntısı araçta hissediliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar cevaplarınız için hepinize teşekkür ederim. Sorunu bugün çözdük. Malum eline anahtar alan usta olduğu için bu tür sorunlarla karşılaşıyoruz. Sorun şanzımanı şaseye bağlayan bir kulak var arabanın altında tam ortada kalıyor burdan sevgilerimi ilettiğim ustamız kulağın vidasını tam sıkmadığı için tam sağ yapınca vuruntu yapmaya başlamış. Zamanla kullandıkçada gevşeme yapmış. Araca bakmaya gittiğimde yerinden kaldıramıyorduk araba kıpırdamıyordu lak lak ses gelip vitesten direk çıkarıyordu. İterek garaja sokup sorunu hallettik. Şimdilik bir sıkıntı yok ama ben yinede yarın işi bilen birine baktırmasını söyledim.  :tey:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun... USTA var, usta var... :)

Teşekkür ederim aynen dediğiniz gibi  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun bilgilendirme için teşekkürler...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.