aday

Peugeot 308 - 1 Depo Yakıtla İstanbul'dan Van'a!

Bu konuda 25 ileti var

"Avrupa'da Yılın Otomobili" seçilen Peugeot 308, yeni 3 silindirli 1.2 lt benzinli turbo motor seçeneğiyle adeta yakıtı kokluyor.

a87e0aada6e64d6729fdce56be189a7d.jpg

Geçtiğimiz günlerde uzmanların gözetiminde gerçekleştirilen testlerde tam depoyla 1.810 km yol giderek (yaklaşık olarak İstanbul-Van arası) seri üretim otomobilde yakıt tüketimi rekoru kıran 308 PureTech, mayıs ayında Türkiye'de de satışa sunulacak.

Pure-Qualite-Peugeot-Nouvelle-308.jpg

Fransız UTAC (Otomobil, Motosiklet ve Bisiklet Teknik Birliği) yetkililerinin kontrolünde İspanya'daki Almeria pistinde gerçekleştirilen testlerde pilot değişimleri sayesinde 32 saatten fazla yol yapan PureTech motorlu 308, test verilerine göre 100 kilometrede yaklaşık 2.85 lt yakıt tüketti. 308 PureTech, 1.810 km'yi toplamda 51.4 litreyle tamamladı.

Comportement-Dynamique-Peugeot-Nouvelle-308.jpg

6 ileri manuel vites kutusuyla donatılmış, 130 HP'lik yeni üç silindirli turbo benzinli PureTech motora sahip seri üretim Peugeot 308, bu testle birlikte benzin motorlu seri üretim otomobiller arasında yakıt tüketimi konusunda referans oldu. Mayıs ayı itibariyle Türkiye pazarına sunulacak 308'in 1.2 lt e-THP versiyonu, 130 HP'lik gücüne karşılık, fabrika verilerine göre normal yol şartlarında 100 km'de 4.6 lt tüketiyor. 308'in halen 1.2 lt (82 HP) ve 1.6 lt (156 HP) benzinlinin yanı sıra 1.6 litrelik (92 ve 115 HP) dizel motor seçenekleri de var. 308 modellerinin Türkiye'deki başlangıç fiyatı 51 bin 400 TL.

Turbo destekli ve üç silindirli 1.2 lt benzinli PureTech motor, 110 HP'lik versiyonuyla yakında Peugeot'nun 208 ve 2008 modellerinde de kullanılacak.

Kaynak: Sabah

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fransızları her konuda eleştirebiliriz ama yakıt tasarruflu motor yapma konusunda haklarını teslim etmemiz lazım..yıllardır bu konuda üstünler genel olarak ve bu üstünlüklerini korumaya devam edecekler gibi görünüyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hakikaten takdir edilecek değerler... Ama ben; değil ağzıyla, münhal bölgeleriyle kuş tutsalar Fransız tenekelerine her daim mesafeliyim.

Sebebi de; 20 yaşındaki japon aracını ilk günkü konforu ve donanımı ile kullanabilirsin, ama bir Fransız'ı asla... Kriterim bu, bir de şahsen kendilerine gıcığım... :D Tarihten gelen muhabbetten dolayı...  8)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hakikaten takdir edilecek değerler... Ama ben; değil ağzıyla, münhal bölgeleriyle kuş tutsalar Fransız tenekelerine her daim mesafeliyim.

Sebebi de; 20 yaşındaki japon aracını ilk günkü konforu ve donanımı ile kullanabilirsin, ama bir Fransız'ı asla... Kriterim bu, bir de şahsen kendilerine gıcığım... :D Tarihten gelen muhabbetten dolayı...  8)

aynen katılıyorum abime..  :)

ben de düz mantık düşüneyim;

o kadar para verecen bir arabaya, yakıtı dert edecen.. ben olsam o arabaya verecek para ile 30bine bir mazda alırım geri kalan ile zevk-ü sefa içinde güzel ülkemi fırsat buldukça dolaşmaya çıkarım, yakıt parası bolbol kalacağından 3kuruş yakıtın hesabını yapmam.. nasıl fikir ama..  :D  :D :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fransızları her konuda eleştirebiliriz ama yakıt tasarruflu motor yapma konusunda haklarını teslim etmemiz lazım..yıllardır bu konuda üstünler genel olarak ve bu üstünlüklerini korumaya devam edecekler gibi görünüyor

Peugeot'un binek aracını hiç kullanmadım; konforunu ve mekaniğini bilmiyorum, çok sağlam bir motoru olmadığınıda söyleyebilirim. Arıza oranı yüksek de bir marka, ama yakıt konusunda Bülent abiye katılıyorum. Hafif ticari araçlar arasında (Doblo, Connect, Kango vs) en az yakıtı olan Peugeot Partner. (Tecrübeyle sabit)

Rölantide traktör gibi çalıştığınıda söylemeden geçmek istemiyorum  :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aynen katılıyorum abime..  :)

ben de düz mantık düşüneyim;

o kadar para verecen bir arabaya, yakıtı dert edecen.. ben olsam o arabaya verecek para ile 30bine bir mazda alırım geri kalan ile zevk-ü sefa içinde güzel ülkemi fırsat buldukça dolaşmaya çıkarım, yakıt parası bolbol kalacağından 3kuruş yakıtın hesabını yapmam.. nasıl fikir ama..  :D  :D :D

Ayrıca; katalog değerini tutturcam diye de uğraşmayız... :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fransızlar arabalarının en çok satıldığı ülkeler gelişmekte olan ülkelerdir.Adamlar yıllardır bütün mühendisliklerini az yakıp çok kaçan motorlar için harcadılar harcayacaklar da.Fransızlardaki genel anlayış: az yaksın,parçalar çok sık değiştirilse de ucuz olsun,varsın yola yapışmasın varsın konforlu olmasın.Türkiye ,Hindistan gibi ülkelere sattıkları araba kazanmalarına yetiyor da artıyordur bile...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bir arkadaşın tavsiyesiyle gidip baktığım ama sadece tipini beğenmekl yetindiğim performasn ve yakıt tüketimini sorma gereği bile hissetmediğim bir araba olarak hatırlaycağım:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fransızlar arabalarının en çok satıldığı ülkeler gelişmekte olan ülkelerdir.Adamlar yıllardır bütün mühendisliklerini az yakıp çok kaçan motorlar için harcadılar harcayacaklar da.Fransızlardaki genel anlayış: az yaksın,parçalar çok sık değiştirilse de ucuz olsun,varsın yola yapışmasın varsın konforlu olmasın.Türkiye ,Hindistan gibi ülkelere sattıkları araba kazanmalarına yetiyor da artıyordur bile...

Çok doğru tespit... Fransız sömürgelerinde ve gelişmemiş toplumlarda iş yapar, tutulur, satar... Arabadan anlayan toplumlarda tutunması çok zor, bunca yıldır tutunamamış zaten. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yalnız abi yeni 308 ler için firma başta olmak üzere çoğu otorite kalite açısından  çığır açtığını söylüyor.Gerçi yenisi sadece fotolarda gördüm en azından o iğrenç direksiyon değişmiş gibi duruyor:)Randevu alayımda arabayı bir test edeyim:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yalnız abi yeni 308 ler için firma başta olmak üzere çoğu otorite kalite açısından  çığır açtığını söylüyor.Gerçi yenisi sadece fotolarda gördüm en azından o iğrenç direksiyon değişmiş gibi duruyor:)Randevu alayımda arabayı bir test edeyim:)

Fransız markası nasıl bir çığır açabilir ki?

Mazda için örnek veriyorum;

1993 yılında, 2003 yılında, 2012-2014 yılında yaptığı tasarım ve yeniliklere ne diyelim?? Çığır; geleceğin tasarım ve teknolojisini ortaya koyarak açılır bence... ;)

O otorotiler Hasan gibiyse tamam kabul... :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fransız markası nasıl bir çığır açabilir ki?

Mazda için örnek veriyorum;

1993 yılında, 2003 yılında, 2012-2014 yılında yaptığı tasarım ve yeniliklere ne diyelim?? Çığır; geleceğin tasarım ve teknolojisini ortaya koyarak açılır bence... ;)

O otorotiler Hasan gibiyse tamam kabul... :D

Abi adamlar 3 silindirli benzinli turbo motor yapmışlar daha ne olsun ;D:tey:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben beğendim gayet güzel olmuş.

Bayide mi incelediniz hocam

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

daha önce sıfır 308 ve 3008 alıp 100 bin km kadar yol yapıp yeni mazda 3 e geçen biri olarak bu tüketim değerlerinin hayal olduğıunu belirtmek isteririm. benim kullandığım araçlar içinde aynı testler mevcuttu. ama 308 de 7 lt, 3008 de 8 lt motorinin altına hiç düşmedim. şu anki mazda 3  ile 1400 km de yakıt oranım 6.9. üstünede iyi bir otomatik vites keyfi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

daha önce sıfır 308 ve 3008 alıp 100 bin km kadar yol yapıp yeni mazda 3 e geçen biri olarak bu tüketim değerlerinin hayal olduğıunu belirtmek isteririm. benim kullandığım araçlar içinde aynı testler mevcuttu. ama 308 de 7 lt, 3008 de 8 lt motorinin altına hiç düşmedim. şu anki mazda 3  ile 1400 km de yakıt oranım 6.9. üstünede iyi bir otomatik vites keyfi.

Hocam sen turnayı gözünden vurmussun aracın kralını almışssın:)Allah kazasız belasız sürüş versin

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hakikaten takdir edilecek değerler... Ama ben; değil ağzıyla, münhal bölgeleriyle kuş tutsalar Fransız tenekelerine her daim mesafeliyim.

Sebebi de; 20 yaşındaki japon aracını ilk günkü konforu ve donanımı ile kullanabilirsin, ama bir Fransız'ı asla... Kriterim bu, bir de şahsen kendilerine gıcığım... :D Tarihten gelen muhabbetten dolayı...  8)

Veli abi duygularımı bire bir yansıtmışsın valla :)

Bu konuya şöyle bir katkıda bulunayım. Babam 55 yaşında ve de hemen hemen 40 yıllık şoför. 2009 Megane vardı dizel, tamam yakmıyordu  eyvallah ama hiç güven vermiyordu. Zorlaya zorlaya sattırdım.

Kayınbirader ise konuda bahsi geçen 308 modelinin selefi 307´ye 1 yıl dayanabildi. benzinli otomatikti. Mersin´li olanlar bilir, Gözne´ye gidiyoruz. Benim önceki lpg´li Mazda3´ümle sorunsuz tırmanıyordum. Peugeot gitmiyordu, amiyane tabirle bayılıyordu. O da sattı kurtuldu.

Velhasılı kelam 1 depo yakıtla değil İstanbul´dan Van´a oradan Trabzon´a oradan İzmir´e oradan  da Hatay´a gitse '' Fransız arabası mı ?  - Asla ''

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fransız araçları Türkiye'den Fransa'ya bilmem kaç bin km yapıp geri dönsünler bence 1 depoyla :D Hatta 1 depo bitince kendi kendini imha etme özelliği eklesinler :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok doğru tespit... Fransız sömürgelerinde ve gelişmemiş toplumlarda iş yapar, tutulur, satar... Arabadan anlayan toplumlarda tutunması çok zor, bunca yıldır tutunamamış zaten. :)

O zaman bizim memleket arabadan anlamiyor abi. Reno ihrac edildigi butun ulkelerde 2013 yilinda zarar aciklarken, turkiye de kar acikliyor...

Gerci bunu anlamaj icin sokaga cikip bakmakta fayda var. Her yer 5 para etmez ama 10 paraya alinan arabalarla dolu. Bu benim yillardir ki olan dusuncem...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

O zaman bizim memleket arabadan anlamiyor abi. Reno ihrac edildigi butun ulkelerde 2013 yilinda zarar aciklarken, turkiye de kar acikliyor...

Gerci bunu anlamaj icin sokaga cikip bakmakta fayda var. Her yer 5 para etmez ama 10 paraya alinan arabalarla dolu. Bu benim yillardir ki olan dusuncem...

Tam tersi Abdullah, bizim insanımız her şeyden çok iyi anlıyor... O yüzden bu durumdayız... :P

Siyasetin kralını yaparız, teknik direktörün kralı oluruz, en iyi santrafor biziz, yapamadığımız her şey bizim için kötüdür, sahip olunmayan araba ya çok yakar ya da piyasası yoktur veya parça/servis problemi vardır, karşımızdakini tanımadan yaftalarız, bize bir şey öğreten hep ukaladır, bir sitemi bozacak hainlik peşindeyizdir... Daha bu liste uzar gider.

Biz bu yüzden Gelişmekte Olan Bir ülkeyiz, yani; geri kalmış ve gelişmeye çalışan... :D

Mazda ve benzeri markalar bizim gibi kaliteyi tepen ülkelerde sevilmez, tutulmaz, satılmaz...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tam tersi Abdullah, bizim insanımız her şeyden çok iyi anlıyor... O yüzden bu durumdayız... :P

Siyasetin kralını yaparız, teknik direktörün kralı oluruz, en iyi santrafor biziz, yapamadığımız her şey bizim için kötüdür, sahip olunmayan araba ya çok yakar ya da piyasası yoktur veya parça/servis problemi vardır, karşımızdakini tanımadan yaftalarız, bize bir şey öğreten hep ukaladır, bir sitemi bozacak hainlik peşindeyizdir... Daha bu liste uzar gider.

Biz bu yüzden Gelişmekte Olan Bir ülkeyiz, yani; geri kalmış ve gelişmeye çalışan... :D

Mazda ve benzeri markalar bizim gibi kaliteyi tepen ülkelerde sevilmez, tutulmaz, satılmaz...

Kısaca "Wir lieben Öpen" :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.