tulgacan

Ne Oldu da 1990 Model Mazda 626 Aracım LPG'de 150 Beygire Yükseldi?

Başlık ilginç ama durum şu.

Aracımı ve aranıza katılımımı ve tavan döşemesi değişimi ve bazı sorunlarımı yazmıştım.

Üzerinde aldesa sistem olan aracım benzinde turbo modda gitmesine rağmen lpg de adeta nefessiz kalmış bi ölü idi.

Temmuz 2010 imgeli lpg beynini 2 ay önce değiştir diyen ümraniye candan mühendislikteki ustaya 10 gün önce değiştirttim.

Aga artık beyine ne olmuşsa araç sanki 50 beygirden 150 beygire çıktı. Yani benzinde zaten sağ aynada geride kalanları göremezken lpg de onuda aştı diyebilriim.Ne ilk kalkışta adam gibi kalkabilen nede bayırda debriyaj gaz yardımıyla zar zor öle öle kakan araç sanki fabrikadan çıktı.

Benim aracım lpg de ölü gibi diyenlere duyrulur.

Ben lpg beynini temizleyip olmazsa taktıracaktım ama uğraşamadım gittim garantili taktırdım.

Aslında 100tl ye alsam bende takıyordum ama garanti ve beim takmamla onları takıp garantili olması farklı olur diye düşünüp 60tl fazla verip taktırdım.

Bi ara motor tekliyor hatta çalışmayan piston var diye düşündüğümüzdahi olmuştu.

Şükür fena uçuştayım. :egy:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aga artık beyine ne olmuşsa araç sanki 50 beygirden 150 beygire çıktı. Yani benzinde zaten sağ aynada geride kalanları göremezken lpg de onuda aştı diyebilriim.Ne ilk kalkışta adam gibi kalkabilen nede bayırda debriyaj gaz yardımıyla zar zor öle öle kakan araç sanki fabrikadan çıktı.

Sen genede gaza az bas abi  :D :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim araç 1.3 (1349cc)/ 86 hp.  yolda ibre 120'de iken gaza basınca  sağ olsun  4-5 saniye sonra -o da  işine girse!?- "ne oldu abi, bana mı dedin" şeklinde  bi  tepki veriyor ve eğer inceden bir yokuş varsa hiç dinlemiyor ve hızlanmıyor, zerre zahmete girmiyor

yani hesapta 86 beygir ama muhtemelen benim beygirlerden bir kısmı ciddi ciddi yatıyor.

bir önceki aracım ford focus 109 hp 1.6 dizel idi. araç sağ olsun -120 bi kenara- 160 ile giderken gaza abandığımda çok rahat 180-200'leri görüyor ve en önemlisi de görmek istiyordu, yani ciddi çaba sarf ediyordu!

ama maşallah benzin motorda 86 hp 120 kmh civarları (o benzin paralarını da neresine yiyorsa artık zehir zıkkım olsun,  yatmayı tercih ediyor, teyze kıvamında bir sürüş sunuyor) bana mısın demiyor.

büyük çoğunlukla geçmişinde dizel kullanan biri olarak gerçekten çok şaşırdım, şaşırmaya da devam ediyorum.

kalkışlardaki o zottirik performans ki iyi bir devirle güncel dizel motorlar bunları ciddiyetle hırpalar  gerçekten hiçbir şey deme değil.

mazda sevgimi ve maceramı kısa tutmak niyetinde gibiyim

gibi gibiyim-gibiyim-gibi gibi gibiyim-gibi gibi gibiyim...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Turbo ile atmosferik farkı, kazla ördek yarıştırmak gibi bir şey... Bence de kısa tut... ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aga satılık 2009 mazda 2 go:))

şimdi şöyle ki;

normalde gaz pedalına tepki veren  motor, şehir içinde ilk üç vites için ayarlanmış olsa gerek, gerisi allahlık:)

gerisine  gelince  en iyi ama en iyi ihtimalle 4. vites başında 120 sonrası zaten çekmiyor, gitmiyor, tepki vermiyor ve gaz pedalına ciddiyetle yabancılaşıyor, gaza abanınca  ben kimim, olup biten ne, hiç haberim yok, idrakım afalladı, irfanım şaştı, ferasetim şeyetti aklım tutuldu tarzı bi suskunlaşıp dinginleşiyor.

bu ayarda araca 4. ve 5. vites konmasa da olurmuş ki zaten göstermelik olarak varlar. yani vites yükseltirken sakinlemek için konulmuş, aslen "gazınızı alan" vitesler bunlar. bir manada bu hızlarda vites yükseltmek senin neyine ulan vitesleri:) bir yandan da devri alıp vites yükseltirken "o daha olmamıştır sen biraz daha çalış da gel" vitesleri. yani başka bir demek ilen; 100 km'de 10 litre yakmadan sana da bana da rahat yok vitesleri.. (işte bence mazda gram teknolojisi!!!)

valla ne diyim bu hali ile kız arkadaşımın 1.0/68 hp benzinli  toyota yaris'i  ile "kağnılık" konusunda yarışır düzeyde maşallah.

ama tipe zeval gelmesin!!

tam sıkıştırılmalık!

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

abi senin mazda 2 nin motoru 122 nm torka sahip. focus ise yanılmıyorsam 280 nm. ağırlık olarakta focus 300 kilo fazla olması lazım. ama tork miktarı 2.3 kat gibi olunca kıyaslanamaz bile ikisi.

sadece mazda değil bütün atmosferiklerde tork düşük olduğundan yüksek hızlarda kesilip kalıyorlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1.3 araçtan çok beklentileriniz var gibi gibi gibide gibi. Benim aracımla aynı beygire sahip dizelleri kalkışta şamar oğlana çevirip rampada 6000 devirde "o geçende neydi dedi" dedirtebiliyorum mesela. Ha onlar daha az yakıtla bunu yapıyor olabilirler ama bırakında az yaksınlar baştan peşinat atmışlar yakıta o kadar :)

Sizin aracınız şehir içi kullanım için tasarlanmış vites oranları motoru herşeyi buna göre ayarlanmış.

:2funny:

Hem de hiç ihtiyaçları yokken... Az km yapan birisi ben dizel bakıyorum dediğinde; hiç düşünme tam senlik hemen al diyorum.  :D

Daha önce de yazdım, kaz ile ördek yarışmaz...  ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
07.05.2014 03:43:07, katil balina :

aga satılık 2009 mazda 2 go:))

 

şimdi şöyle ki;

normalde gaz pedalına tepki veren  motor, şehir içinde ilk üç vites için ayarlanmış olsa gerek, gerisi allahlık:)

 

gerisine  gelince  en iyi ama en iyi ihtimalle 4. vites başında 120 sonrası zaten çekmiyor, gitmiyor, tepki vermiyor ve gaz pedalına ciddiyetle yabancılaşıyor, gaza abanınca  ben kimim, olup biten ne, hiç haberim yok, idrakım afalladı, irfanım şaştı, ferasetim şeyetti aklım tutuldu tarzı bi suskunlaşıp dinginleşiyor.

 

bu ayarda araca 4. ve 5. vites konmasa da olurmuş ki zaten göstermelik olarak varlar. yani vites yükseltirken sakinlemek için konulmuş, aslen "gazınızı alan" vitesler bunlar. bir manada bu hızlarda vites yükseltmek senin neyine ulan vitesleri:) bir yandan da devri alıp vites yükseltirken "o daha olmamıştır sen biraz daha çalış da gel" vitesleri. yani başka bir demek ilen; 100 km'de 10 litre yakmadan sana da bana da rahat yok vitesleri.. (işte bence mazda gram teknolojisi!!!)

 

valla ne diyim bu hali ile kız arkadaşımın 1.0/68 hp benzinli  toyota yaris'i  ile "kağnılık" konusunda yarışır düzeyde maşallah.

 

ama tipe zeval gelmesin!!

 

tam sıkıştırılmalık!

 

Abi gel benim araçla kafa kafaya takas edelim :) Hiç değilse benim hanım sevinir :) Çok büyük bu araba diye sürmek istemiyor :) 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.