tulgacan

Kontağı Kapatınca Far ve Park sönsün Çakmak Çalışsın İstiyorum

Bu konuda 50 ileti var

Arkadaşlar kontak kapatınca çakmakta kapanıyor açık kalsın istiyorum ve kontağı kapatınca farlar ile parklar kapansın istiyorum. Çok uğraşmadan bunu yapabilme imkanı varmıdır? 1990 M626 Sedan.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hocam her işin bir kolayı vardır... Ama sanırım senin yedek bir aküye ihtiyacın olacak en kolayını soruyorsan. Bunun üzerinde biraz yorumlamak en kolayı olur sanırım.  :fiuw:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracın elektrik aksamı ile oynamak iyi olmaz. İşini iyi yapan bir oto elektrik ustası istediğinizi yapabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben şöyle düşündüm;

Aracın tüm tesisatı normal olarak kalacak. Sadece çakmaklığın bağlantısını yedek bir aküye bağlayıp olay tamamlanacak. Fakat aküyü de şarj edecek bağlantıyı da gerekli şekilde sağlamak gerek. İşin aslı bunu iyi bir elektrik ustası yapar. Yedek akü olayı en basiti geldi bana... Bilemedim şimdi ...  ???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben ototeyp değiştirdiğimde eleman teybi düz bağlamış kontak açmadan çalışabiliyordu ben orjinaline çevirttim, ama siz isterseniz teyp montaj arkasında direk gelen enerjiyi çakmaklığa bağlattırabilirsiniz. dikkat etmek gereken ustanın işini iyi bilmesi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

farlar ve parklar düğmesine basıp açmadıktan sonra nasıl kendi kendine yanıyor anlamadım ben olayı. kontak açıkkende farlar yanmaz zaten.

kontağı tam açmadan ilk turda teyp ve yol bilgisayarına elektrik gidiyor benim arabada. çakmağa gidip gitmediğinden emin değilim ama üstteki arkadaşında dediği gibi olmazsa teybe giden enerji kablosundan paralel hat çektirebilirsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kontak kapalıyken çakmaklığın çalışması için araya bir sigorta koyup sigorta panelinin oradan direk hat çekilmesi gerekir. yalnız çakmaklıkta takılı ve enerji çeken birşey unutursanız aküyü bitirirsiniz.

farlar ve parkların kontağı kapatınca sönmesini istiyorsanız. far koluna gelen kablolardan gerekli ucu bulup röle koyup kontağı kapatınca kola gelen enerjiyi kesecek şekilde bağlarsanız kontağı kapatınca kapanmış olur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İsmail ve Olgun konuyu bir kez daha okumanızı tavsiye ediyorum...

1-çakmak anahtar takılı değilken de çalışsın

2-anahtar çıkartıldığında farlar/parklar kapansın

İsteniyor...

Yedek akü ile, farların parkların düğmesi ile bağlantıyı nasıl kurdunuz onu merak ettim... 8:)

Caner; farları bilemem ama çakmağı düz bağlatmanı tavsiye etmem, hem aküyü bitirme ihtimali var, hem de aracı yakma... :fiuw:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar kontak kapatınca çakmakta kapanıyor açık kalsın istiyorum ve kontağı kapatınca farlar ile parklar kapansın istiyorum. Çok uğraşmadan bunu yapabilme imkanı varmıdır? 1990 M626 Sedan.

  Bence bunu isteme,  aksi halde hiç olmadık yerde akün biter mahsur kalırsın.  Kontak kapanınca tüm elektrik sistemi kapanmalıdır, her türlü aksilik olabilir akünün bitmesi için.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben sanırım kısa yazdım tekrar yazayım.

1) Kontağı açmadan farım parkım yanmasın istiyorum ama yanıyor, hadi farı görürüzde ki bazen oluyo gözden kaçıyo bırakın farı, parkı bile açık unutsam sanaha kadar akü bitiriryor ki bir kere başıma geldi sabah yağmurda işe gidicem akü iptal parkı açık unutmuşum. Halbuki kontağı kapatınca kapansa bitmezdi. Geçende zenonu gündüz 2.5 saat açık unutmuşum Allah tan ozaman bitmedi. Yani şu kontağı kapatınca koldan far açıkta olsa kapansın istiyorum.

2) Çakmaktan %99 yaptığım işlem tel şarjı. Kontağı kapadığımda çakmak elektriği kesiliyor. Ben kontağı kapadığımdada açık kalsın istiyorum bazen lazım oluyor olabiliyor. Ayrıca niçin çakmakta birşey takılı değilken akü bitsin, geçen 2 hoparlör eklerken dikkatimi çekti radyodan 3milimlik bi kablo çakmağa paralel bağlı ama radyo kontak kapalıykende çalışmasına rağmen çaknak kontak kapatınca şarjı kesiyor.

Sigorta tablası roleler vs yerlerini biliyorum, elektriktende anlarım ama mesela kablo çekerim voltaj ölçerim illaki uzun yolla hallederimde. Belki bi röle değiştirmeyle vs halledilebilen birşey varsa ondan anlamam.

Kısa olarak sorduğum yol varsa buydu.

Yardımını esirgemeyen arkadaşlara teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim guzu da farlar/parklar açık kaldığında uyarıyordu, sende böyle bir uyarı sistemi yok mu? Çakmak için hala düşüncelerim ve tavsiyem aynı... No no no !!:)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  Bence bunu isteme,  aksi halde hiç olmadık yerde akün biter mahsur kalırsın.  Kontak kapanınca tüm elektrik sistemi kapanmalıdır, her türlü aksilik olabilir akünün bitmesi için.

Hocam anahtarı çıkarıp farı koldan kapamayı unutunca park far açık kalıyo. Çakmak hariç zaten bende senin dediğini istiyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim guzu da farlar/parklar açık kaldığında uyarıyordu, sende böyle bir uyarı sistemi yok mu? Çakmak için hala düşüncelerim ve tavsiyem aynı... No no no !!:)

Dostum kapıyı açınca kapı altı aydınlatmaları ve pedal seti aydınlatmadı yanıyo ve başlıyo bi bip bi bip ötmeye. Ama 24 yıllık araçta mutlaka orjinalinin dışına çıkılmıştır ki ben kapıyı açınca ötüyo ama anahtarı çıkarıp far açıksa kapıyı açmadan beklesem ötermi uyarı verir mi hatırlamıyorum denemek lazım ki onuda beklemek sıkıntı. Önemli olan bu unutkanlığı giderecek sistem yani anahtarı çıkarınca park far sönmesi. Çakmak efendi anahtarsı çalışmıyosa pekala far hazretleride çalılmayabilir :))

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar, çakmak denilen giriş ortası + kenarı - olan bi 12v enerji sağlayıcıdan başka birşey değil. Kafasında o sigara yakmaya yarayan dımbıl olsa bile ona basılı tutmazsanız oradaki elektriğin size bir yararveya zararı olmaz. Sigara dımbılı ise kısa devre mantığı ile çalışır, ona basılıp tutup çekip alıp sigaranızı yakacak kızgınlığa gelmesi + - 12v alması değil akünün kutup başlarını birbirine bir kabloyla değdirdiğinizde (örn: takviye kablo - + Birbirine vurunca çıkan kıvılcım) oluşan ısı ve kısa devre ile ani akımla geçen voltajla ısınıp kızarıp sigaranızı öyle yakmasıdır. Diğer örneği arka cam rezistansı bazı ya aynalar elektrikli ısıtıcılı koltuklar ve hatta evdeki elektrikli ısıtıcılar. Hepsi benzer mantıkla çalışır sadece amper watt veya ısıyı alan yayan materyal farkı vardır.

Şimdi buna dayanarak kontağı kapadığımda elektriği kesilmeyen çakmakta hiç bişi unutmasam yada cep tel adaptörü unutsambana ne zararı olur onu açıklayarak söyleyin ki bende bu sevdamdan vazgeçeyim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Sn. tulgacan bizim araçlarımızda da kontak çıkınca far ve parklar açık kalabiliyor ama uyarı sesi açık kalmaması gerektiğini hatırlatıyor, mesele o tip ekipmanların kısa devreye çok müsait olması lakin olmayacak iş değil git bir elektrikçiye ayırsın tesisattan olsun bitsin, burada sormana bile gerek yok elektrikçiye sor, hatta sorma yap de yapsın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar, çakmak denilen giriş ortası + kenarı - olan bi 12v enerji sağlayıcıdan başka birşey değil. Kafasında o sigara yakmaya yarayan dımbıl olsa bile ona basılı tutmazsanız oradaki elektriğin size bir yararveya zararı olmaz. Sigara dımbılı ise kısa devre mantığı ile çalışır, ona basılıp tutup çekip alıp sigaranızı yakacak kızgınlığa gelmesi + - 12v alması değil akünün kutup başlarını birbirine bir kabloyla değdirdiğinizde (örn: takviye kablo - + Birbirine vurunca çıkan kıvılcım) oluşan ısı ve kısa devre ile ani akımla geçen voltajla ısınıp kızarıp sigaranızı öyle yakmasıdır. Diğer örneği arka cam rezistansı bazı ya aynalar elektrikli ısıtıcılı koltuklar ve hatta evdeki elektrikli ısıtıcılar. Hepsi benzer mantıkla çalışır sadece amper watt veya ısıyı alan yayan materyal farkı vardır.

Şimdi buna dayanarak kontağı kapadığımda elektriği kesilmeyen çakmakta hiç bişi unutmasam yada cep tel adaptörü unutsambana ne zararı olur onu açıklayarak söyleyin ki bende bu sevdamdan vazgeçeyim.

Akü akım çeker demişim, araç kısa devre ile yanabilir demişim... Bunlar ihtimal...

Senin için yeterli değilse son tavsiyem;

YAPTIR KARDEŞİM... :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim araçta kontağı kapatınca eğer park yada far açıksa uyarı veriyor. sizin araçta bu sistem yok mu? ya da devre dışımı bırakılmış acaba?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Eski aracim 206 da çakmak kontak açık değilkende çalışıyordu hatta teybide açabiliyordum. Ama mazda güvenliği fazla önemsediği için bütün önlemleri kendisi almış kontak açmadan mazda 3 ümde teyp bile açamıyorum. 206 da ben önlem almak zorundaydım. Aslına bakarsan birşey takılı unutmadığın sürece çakmaktan zarar gelmez zira zaten kısa devre koruması olarak bi sigorta kullanılıyor. Tek sıkıntı bişey unuttuğunda akü bitmesi olabilir. 5 yıl kullandığım 206 da hiç bir sorun yaşamamıştım çakmağın devamlı çalışmasından dolayı. Ama elektirik işini sonradan yaptırcaksan yani orjinal değilse işin ehline başvurmanı tavsiye ederim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar zenon soketide sıkıntı vard uğraşırken +- Oldu. Şimdi park yanıyo farlar yanmıyo. Sigorta tablasında atmış sigorta yok. Başka biyerde sigorta varmı far için.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim araçta kontağı kapatınca eğer park yada far açıksa uyarı veriyor. sizin araçta bu sistem yok mu? ya da devre dışımı bırakılmış acaba?

Mürsel kardeş kapıyı açınca sinyal var ama park veya far açıp kontağı kapadım yok uyarı vermiyo. Sen far konusunda ne düşünüyorsun kardeş. Kısa devre yaptım + - şase yaptı. Sigorta tablasında birşey yok parklar yanıyo tek far gitti.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.