John McClane

Mazda 626 Vitese Geçme Sorunu

Merhabalar arkadaşlar,92 model 626 var,malumunuz.aslında pek sorun denemez ama yine de danışmak gerek diye düşündüm.vites geçişleri zor oluyo bazen,debriyaja sonuna kadar basılınca hafif kemikli bi şekilde vitese geçiyor araç,bilmiyorum ki bu bi sorun mudur? Önceki aracın 94 model toyota corona idi,o araçta böyle bi sorun yoktu,baskı balatasini yeni degistirmistim.acaba baskı anlata ile ilgili mi bi sorun var?duff ne yazdım haa :-) saygılar....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hocam bence baskı balata dan sonra vites halatına da bakmakta fayda var diye düşünüyorum en kötü ihtimalle senkromeç yayları olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bugün yine dikkat ettim,her zaman değil de bazen oluyo...nedendir bilemedim,sanırım ustaya bi göstereceğim.el freninde bi sorun vardı ona da bakacakti...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bugün yine dikkat ettim,her zaman değil de bazen oluyo...nedendir bilemedim,sanırım ustaya bi göstereceğim.el freninde bi sorun vardı ona da bakacakti...

Bence hiç bir sorun yok, mazdanın klasik vites kemikliliği... Hele hele soğukken daha da kemikli oluyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bugün yine dikkat ettim,her zaman değil de bazen oluyo...nedendir bilemedim,sanırım ustaya bi göstereceğim.el freninde bi sorun vardı ona da bakacakti...

Bizim araçların zayıf nokatalarından biri el freni. 626 kullanıcıların çoğu el freni ayarı yaptırdığını yazıyor. Ben dahil  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet el freni zayıf kalıyor... Fakat ben ayarlatma gereği duymadım...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2004 öncesi (Mazda3 öncesi) modellerin hepsinin vitesi hafif kemikli geçer. Tabi bununda bir oranı var fazla ise debriyaj merkezine baktırın kaçak göçek veya hava olabilir malum debriyaj hidrolik sistemlidir. Baskı balata bitiyor olabilir.

92-97 626 ların debriyaj hidrolik mi? Burada bir arkadaşa daha yeni 2004 marea aldık onun bile (2004 olmasından dolayı BİLE) debriyajı hidrolik değil. (Apojitsu ya selam ;)) Arkadaş bu hidrolik olmayan debriyajindan çok şikayetçi. Ama arabası çok temiz çok güzel. Değişensiz birkaç parça boyalı 110 bin km de 16 ya aldık.  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence hiç bir sorun yok, mazdanın klasik vites kemikliliği... Hele hele soğukken daha da kemikli oluyor...

  evet  evet başlarda yani aracı ilk çalıştırdığım zamanlarda daha fazla var bu...du bakalım yarın bi götüreyim,en olmadı el freninin ayarını yaptırırım:-)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

626 ların vitez kutusu kemikli diye tabir edilen sert bir yapıdadır bu yüzden şansıman soğukken vites geçişleri sertmiş hissi verebilir bu çok normaldir çünkü yol alıp ısındıkça yumuşar rahat geçişler sağlanır

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
9 saat önce, Böcek :

626 ların vitez kutusu kemikli diye tabir edilen sert bir yapıdadır bu yüzden şansıman soğukken vites geçişleri sertmiş hissi verebilir bu çok normaldir çünkü yol alıp ısındıkça yumuşar rahat geçişler sağlanır

Aynen sayın @Böcek bey.. Araç ilk çalıştığında beni çok zorluyor.Bazen 2 ye takılır gibi oluyo gaz veriyorum ama vites boşta kalıyor..Ama 500-1000 metre gidince vites kendisine geliyor.

Böcek bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim araçta 5 e girerken sorun çıkartıyor başta yoktu anlamadım :D

Böcek bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Benim araçta 5 e girerken sorun çıkartıyor başta yoktu anlamadım

5. Vites senkromecinde sorun olabilir şanzıman yağının nezaman deiştiğine bakın kontrol eddirin

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.