yankizulu

1.Nesil Mazda3 Disk aynası

Bu konuda 37 ileti var

    Merhabalar benim (mazda 3 2004 hatcback) arabanın ön tekerleklerdeki disk aynasının değişmesi gerektigi söylendi. Ben de görsel olarak baktıgım da  sag tekerlekte disk aynasının et kalınlıgının 3 farklı yerden ölçü aldıgımda 8 mm / 6mm /4 mm oldugunu gördüm

sol öntekerlekte aldıgım et kalınlıgı ölçüsü aşınma oranı eşit her taraf 7 mm gibi

    Sag tekerlekteki orantısız aşınmanın sebebi nedendir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fren yaptığında bunu hissetmen gerekirdi, yoksa ölçümde bir yanlışlık var gibi...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

frenlemede mutlaka farklılık olurdu.

araçta sallanma ya da frene bastığınızda çekme meydana gelirdi.

Tekrar bakılmasında fayda var bence

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kesinlikle haklısınız dikkatlice baktıgımda diskin dökümden kaynaklı arka kısmında bir fatura oluşmuş kumpasın çenelerini biraz daha aşşagıdan ölçüm alınca farkettim ,aşınma oranı sol tarafla aynıymış

  1.Peki bu disk aynalarındaki aşınma oranı ne kadar olmalı?

  2. Sag tekerlekteki rulmanın degişmesi gerektigi söylendi yetkili servisi aradım 218+kdv rulmanın ne oldugunu bildigim için fiyatın nedenli yüksek oldugunu anlaya biliyorum ayrıca parçanın kodunu sorunca veremiyoruz dediler. Rulmanı başka nerden temin edebilirim.?

  3.2004 mazda 3  de rulman poryolumu oluyor.?

  4.ford focus lardaki bir çok parça aynı deniyordu rulmanı veya disk aynasıda aynımıdır.?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  Çok  soru sordum herhalde, konu hakkında bilgisi olanlar yardım lütfen.  :-[

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  Çok  soru sordum herhalde, konu hakkında bilgisi olanlar yardım lütfen.  :-[

Forumu genel olarak soru sormak için kullanmışsın zaten... İstediğin kadar soru sorabilirsin, Problem yok... ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

sorularda çok teknik olduğu için apıştım kaldım ben :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

fren diskleri için şuraya bakabilirsin http://www.otosupermarket.com/Mazda-3-2004-2009,LA_413-2.html#labels=1745-2

focusların diskiyle mazdanınki farklı boyutta

bilya için orjinal aramana gerek yok. mazda üretmiyor zaten bu parçaları o da başkasına ürettiriyor. skf, nsk,faq gibi kaliteli markalardan uygun ölçüde olan bir rulmanı alıp tak

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Evet bir şey bilmeden yardımcı olamıyorsunuz zaten teşekkürler.soru sormamdan rahatsız olanlar cevaplamasın lütfen. 8)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Evet bir şey bilmeden yardımcı olamıyorsunuz zaten teşekkürler.soru sormamdan rahatsız olanlar cevaplamasın lütfen. 8)

Sorularına cevap vermedim zaten... 8) Sorunu olduğunda; Forum aklına gelenlere de cevap vermeyi düşünmüyorum...  :egy:

Kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  Vermişsin işte  :tey: sizede kolay gelsin.

Sen sormuş olduğun sorularına cevap verdiğimi algılıyorsan negzel...  Forum aşmış kendini...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  İyi geceler abicim  :egy:

İyi geceler, hayırlı kandiller, kazasız günler... ;) Yine bekleriz... :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Forumda size döşek versinler burda yatın kalkın size de hayırlı kandiller. :egy:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yetkili servislerde yüzde 30 indirim başladı değerlendirmekte fayda var...

Veli abi yavaş aman diyeyim  :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Forumda size döşek versinler burda yatın kalkın size de hayırlı kandiller. :egy:

Burada yatıp kalkıyoruz zaten... Yoksa; gerçek ihtiyacı olanlara nasıl yardımcı olabilirim, senin gibilere de nasıl laf yetiştirebilirdim değil mi?

Hakan no porbilem, relax... :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Ben de görsel olarak baktıgım da  sag tekerlekte disk aynasının et kalınlıgının 3 farklı yerden ölçü aldıgımda 8 mm / 6mm /4 mm oldugunu gördüm

Görsel olarak baktığınızda 8,6 ve 4 mm ise bunun konik bir yapıda olması gerekir?

Eğer öyle ise de o diskin inanılmaz bir ataleti frenlemede gözle görülür bir çekmesi olur.

Teorik olarak o ölçüler imkansız, bir disk her yerinde aynı ölçüde olur, sağ 7, sol 6 deseniz anlarım da 8,6,4 mm olunca bu tamamen farklı bir geometrik şekil demek.

Ölçü aldığınız mikrometrenin bir fotoğrafı var mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Görsel olarak baktığınızda 8,6 ve 4 mm ise bunun konik bir yapıda olması gerekir?

Eğer öyle ise de o diskin inanılmaz bir ataleti frenlemede gözle görülür bir çekmesi olur.

Teorik olarak o ölçüler imkansız, bir disk her yerinde aynı ölçüde olur, sağ 7, sol 6 deseniz anlarım da 8,6,4 mm olunca bu tamamen farklı bir geometrik şekil demek.

Ölçü aldığınız mikrometrenin bir fotoğrafı var mı?

  Kumpasla aracın üzerinden aldım ölçüyü, daha önceki msj belirtmiştim zaten döküm kaynaklı bir problem varmış diskde aşınma eşitmiş.

  Aynı tekerlekte rulmanın değişmesi gerektiği söylendi ben de rulman probleminin diskde (yanlış ölçü aldıktan sonra) ilk bakışta  banada saçma gelsede böyle düşünmeme neden oldu.

  Bugün rulman için izmir gıda çarşısından atlıer rulman satan firmadan araç marka modelden  sordurdum rulmanı görmek gerekir cevabı aldım fiyat tahmni 60,70 TL gibi yedek parça satan iki yerde fiyat 160 tl aldım.

  Rulmanın kodu olmadıgı için biraz zor olucak tabi uygun fiyata almak

  Malum kişiye cevap yok konu dışı kalsın.  :tey:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.