aliparlar_1983

Mazda 626 Üst Kapak Sorunları ve Sonrası

Merhaba sevgili arkadaşlar....

1992 model Mazda 626 yı sattıktan sonra yine 1992 model  otomatik 2.0 FS otomatik vites olanını aldım..

İstanbuldan arabayı getirirken kısmı bir gaz kokusu mevcuttu, satan kişide bu durumu belirtmişti. 2,59TL den ortalama 0,215 TL km başı gaz sarfiyatıyla aracı Afyon'a getirdim. yaklaşık 1 ay içinde 1500 km yol yaptım. Kısmı tekleme ve lifter iticilerden ses gelmekteydi..

Bir hafta önce araçta değişiklikler başladı, buji kablolarından şüphelendik, çalışan arabada sırayla buji kablolarını söktük ve 3. gözde tepki olmadığını fark ettik, önce Seiwa marka Japon üretim buji kablosu ve Denso marka Japon 4 adet buji aldım ama malesef buda sorunumuzu çözmedi. Usta bujiyi çıkardı ve yoğun bir su buharı fışkırdı:(((

Daha sonra üst kapak açtık ve 3. silindirde subapların hemen bitişiğinde kılcal bir çiziği fark ettik.. Evet malesef çatlamıştı kapak...

Çıkma kapak sipariş ettim (820 TL) Lifterler (200 TL-16 adet) Mazda yetkili servisten orjinal conta (95 TL) ve diğer ekipman için takım conta (110 TL)

Neyse 1 gün sonra kapak geldi, kapakçıya götürdük subaplarıda taşladı adama 210 TL de ona ödedik...

Kapağı taktık aracı çalıştırdık.. Hali hazırda Lpg enjektörlerini de Atiker den alıp değiştirdim.

Araç şuan benzinde çalışıyor ama lpg de stop ediyor uzun yol gitmiyorsanız..

Benzin kokusu ve klima açıkken düşük devirlerde direksiyonu çevirince stop ediyor..

Rölantiyi araç boşdayken istediğiniz kadar yükseltip düşürebiliyorsunuz herhangi bir sorun yaratmıyor ama frene basıp D-R modunda 400 devire kadar düşüyor...

Ve maalesef devir düşünce yağ lambası yanıp sönüyor, yağ yeni ve full dolu...

Avans ayarı için bir başkasına gittim adam titiz birisi önce bujileri söküp motometer ile basınçları ölçtü gayet normal çıktı.. Avansı biraz oynadık kısmen değişim oldu ancak distribütöre dokununca kısmi kaçak var çarpıyor...

Distribütörün içini açtık bi baktım çatlak hemen silikon yaptık..

Halen sorun az da olsa var ve lpg de stop var...

Enjektörleri değiştirmiş olmama rağmen ayar - kalibrasyon yaptırmadım, etkisi olabilir diye düşünüyorum. bu arada lifter seside devam aynen...

Neyse akşam 20 lt benzin aldım , direksiyonu çevirince yağ lambası şimdilik yanmadı..

Yarın yaptıracağım avans tabancasıyla ayar (neon lambası) da tutmaz ise son çare distrübütoru değiştirmek..

Servisi aradım 30% indirimle kdv dahil 2000TL istediler. Servisteki adam git yan sanayi al kardeşim bu nedir dedi:))))

Şimdi 300-700 TL arası yan sanayi ürünler var yada Ebay dan Cardone Beckley gibi 125-300 Usd arası distribütörler var FS01 motor tipleri için....

Kararsızım arabayı yaksam mı? Distribütör alsam mı?

Yan sanayi nasıl olacak şüphelerim var eski mazda'ya taktığım yan sanayi bobin 400 km de patlamıştı?

Abiler ve kardeşlerden konuya hakim olanların öneri ve görüşleri ile ustalarımızın yardımlarını bekliyorum..

Bulunduğum yada gidebileceğim yerde Mazda'yı anlayan kimseler yok maalesef...

Unutmadan bugün son gittiğim adam yanımda 2000 sayfalık ansiklopedi tarzı bir kitaptan benim arabayı buldu, devir ve ateşleme zamanlarını gösterdi bu şekilde yapalım dedi...

Umuyorum olmasını aksi halde 'Bekirağa bölüğü.....'

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bildiğim sorudan başlıyorum hocam... :D

Orijinal distribütör alıp işi şansa bırakacağına aracı zararına sat daha iyi derim... Maalesef mazda'nın çok kurcalanmışı, bakımsızı işte böyle yapıyor...

Devir düşmesi ve stop etmesi rölanti motoru ile de ilgili olabilir, çıkma sağlam distribütör bulabilirsen al derim... Yan sanayi konusunu zaten 400 km. ile test etmişsin... :P

Keşke lifter işine girmeseydin, katkı veya bir boy kalın yağ ile bu ses çözüme kavuşuyor(du)

Atiker'in senin motora uyumlu kitinin takılıp takılmadığını iyi bir ustaya kontrol ettir, bazı gerzek montajcılar usta demiyorum çünki, hangi motora ne takacağını bile bilmeyebiliyor... İnce ayar ile sorunun çözülmesi gerek.

Kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yeni aracın hayırlı olsun öncelikle...

yarın ki işlemi bekleyeceğim..

Araçta mimgas var...

enjektörler valtek tipi enjektörü atiker alıp dar olan memeleri açtık....

ayar yaptırmadım daha...

Çıkma distribütöre de güvenemem ki?

artık benzinde bineriz olmaz ise..

Bu şekilde alana kişiye de yazık olur en iyisi yaptırma uğraşayım....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Forumda 626 aracını parça olarak satan üye vardı Kocaeli'de...

0 532 407 30 71

İsmi Rıfat olması gerek, bence görüşmekte fayda var, sağlam parçaları işini fazlasıyla görebilir...

İyi dileklerin için ayrıca teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

eyvallah abi..

Bugun devirdaiminde arızalı olduğu ve sarmak üzere olduğunu gördük..

Çin üretim 40 TL Japon üretim 120 TL... 100TL ye Japon üretimi aldım pazarlıkla...

Aracı toplayamadık devam ediyoruz ...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ateşleme zamanı ile ilgili hatayı düzeltemiyoruz bir türlü tekrardan trigeri açtık sente hatası yok. Her ne kadar Adem ustamızdan sağolsun tel ile yardım talebinde bulunsak da malum telefonda hersey görünmediği için olmadı..

Çiğ atma devam ediyor..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi Mazda 626 bu kadar sıkıntılı olabilirmi. İlk yazınızı okuyunca gerçekten çok şaşırdım. Geçmiş olsun.

Ben aracımı alalı 4 ay oldu 1.500 tl masraf yaptım ama  1200 lirası ağır periyodik bakımdı. Triger setim falan belki yeniydi ama kafam rahat olsun diye değiştireyim dedim.

Şuan fren merkezim hiç bir masraf, arıza, sıkıntı yok Allaha şükür...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun, gerçekten çok zor durumdasınız.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben 300 liraya taiwan mali distributor aldim, ateslemeyi bayagi duzeltti.4 tirak bosh buji taktim sikinti gitti.bence 300 liralik distributor alin. Ama o rolanti yok mu azima yapti. Dunyalari harcadim olmadi. Ilk arabam suan da kullandigim 93 626. Vazgecemedim inat ettim yapicam diye. 1 tanidigimizda 94 626 vardi kaza yapti, arabayi yaptirmicam dedi.gittiim ne istiyosam söktüm 2 626  1 arabyi zor cikardim. Simdi bayigi bi rolanti duzeldi stop etmiyor ama far falan acinca gene kafasina gore sacmaliyo. Ben 2 yildir ugrasiyorum, cozersen banada yardi et usta:(

Böcek bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Silindir ölçümü yaptırın, egzoz subab ayarı, sıkışan var mı kontrol ettirin. bu işi iyi bilen birine yaptırın. ben serviste kompresyon ayarı yaptırayım dedim, ertesi gün gittiğimde adamların verdiği cevabı, sanayideki çırak vermezdi herhalde :)

Böcek bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ne marka ve aldığınız yeri bildiriseniz mutlu olurum...

Bugün aracı çıkardım lifter sesi yoğun sıfır yan sanayi almıştım.

10 TL ye 444 marka kaydırıcı kattım 30 sn içinde ses sıfıra düştü.

Araç çalışıyor kasnaklardaki senteleri terse denk getirdik birbirine değil.. Araçta benzin kokusu var..

Avans ve rçlanti iyi stabil rölanti.. Ama otomatik araçta d konumunda frene basılıyken ve dönüşlerde yağ lambası yanıyor yada cok zayıf bir ışıkla yanmaya çalışıyor...

Avans tabancası ile ayarı 10-T aralığında 16 yaptık avans ve rölanti düzeldi...

Bakalım 3-5 gün bineceğim....

Yardımları bekliyorum...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ne marka ve aldığınız yeri bildiriseniz mutlu olurum...

Bugün aracı çıkardım lifter sesi yoğun sıfır yan sanayi almıştım.

10 TL ye 444 marka kaydırıcı kattım 30 sn içinde ses sıfıra düştü.

Araç çalışıyor kasnaklardaki senteleri terse denk getirdik birbirine değil.. Araçta benzin kokusu var..

Avans ve rçlanti iyi stabil rölanti.. Ama otomatik araçta d konumunda frene basılıyken ve dönüşlerde yağ lambası yanıyor yada cok zayıf bir ışıkla yanmaya çalışıyor...

Avans tabancası ile ayarı 10-T aralığında 16 yaptık avans ve rölanti düzeldi...

Bakalım 3-5 gün bineceğim....

Yardımları bekliyorum...

      Yağ müşürünün arıza yapması çok olası bir durum bir başka müşürle denemenizi öneriyorum. oto viteslerde D ye alındığında şanzımana yük binince rölanti düşer, dönüşlerde ise direksiyon pompasından dolayı gene rölanti düşer, rölanti aşırı düşünce basınç düşüp yağ lambasını yakabilir, bir ihtimalde bu ; ayrıca trigeri takarken zaten eksantrik mil dişllerinin duracağı yer belli tam noktaları ayarlayıp  kayışı oturtsaydınız, senteleri niye ters getirdiniz anlayamadım pek ; benzin kokusu varsa sistemden bir yerden benzin sızdırıyordur, filtre olasılığı yüksek, veya tamir esnasında patlatılmış bir benzin rakoru.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yağ müşürü takması için aracı bıraktım yapacak olan kişiye. Akşama sanırım bitmiş olur buradan yazarım..

Kayışı farklıca yerlere oturttuk krak ayarı ile ters sente hariç çalışmıyor...

Yalnız Lpg ye alınca da araçta bu seferde tüp kokusu geliyor..

Sorun benzin sızması değil buna eminim....

3. silindir komprasyon düşük...

buradan distribütor ve 3.göz hariç düşünebileceğim durum kalmadı....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

evet benzinde kullanım sonuçlarında motor gayet stabil rölanti düzgün, ancak bazenleri ilk çalışmada beyaz duman atıyor yoğun duman hemen kaybolmuyor sanırım su buharı değil..

444 ve po ekonomizer attığımız için olabilir mi bilmiyorum...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

evet lpg enjektörleride yenilenim ayarlatıldı...

Rölanti stabil..

Lpg de 2,39 TL den yakıt 22 kuruş....

Yağ lambası da yanmıyor artık....

Ancak klimayı rölantide ve sekir içi durma seviyesine yakın dönüşlerde açamıyorum stop ediyor nedense... ve orada yağ lambasını yine yakıyor kısık şekilde....

Rölanti 700-900 arası sabit diyebilirim.. Araç otomatik oldugu için fabrika verileri 650-750 arası..

Önerilere halen açığım...

Duman ciddi ciddi azaldı ve yağ-su eksilmedi henüz...

Ama 1000km kullanımı bekleyeceğim...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Sizin aracınızda direksiyonu döndürdüğünüzde rölantiyi artırarak düzenleyen mekanik bir aksam vardır, tabii benim aracımda da,  bu valf hemen hava filtresinin altında arka kısımdadır bir karbüratörcüye gösterin eminim sorunu çözeceklerdir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

malesef o parçayı bulamadılar..

Yağ müşürünü japon malı tama marka getirdim ama malesef lamba sıcak motorda kasıslerde devır dusunce dıreksıyonu cevırınce yanma gırısımınde devam edıyor...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar Mazda 626 1990 model 1.6 arabam için üst kapak arıyorum. Yardımcı olursanız sevinirim. İyi günler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.