BUZMAVİSİ

Mazda 323 HB Yağ Kaçağı Hakkında

Bu konuda 21 ileti var

Merhaba arkadaşlar..

Geçtiğimiz hafta sonu Cumartesi günü Açıköğretim sınavı nedeniyle iş yerinden izin almıştım..Sınavdan çıkınca da arabadaki yağ kaçağı nedeniyle 6.sanayi deki Dündar Ustanın tamirhanesine gittim..tanıştım kendisiyle, cana yakın bir abimiz.hemen ilgilendi açtı kapotu, durumu anlattım kendisine, kontrol etti, üst contadan kaçaklar olduğunu tespit etti, orjinal conta ile değiştirildi ve tekrar kapak kapatıldı, ve bana motoru yıkatıp kaçağı takip etmemizi söyledi, dediğini aynen yaptım..Fakat tahmin ettiğim gibi damlatma devam ediyor.üst kapağın solundan (triger tarafından) ve karter kenarlarından sızıntı devam ediyor.(sıvı conta ile alt karter kapatılmış!)evvelden her 1000km de 300-400 ml yağ kaçağı vardı şuan da da miktar olarak hemen hemen aynı damlatma sürüyor. Hafta içi iş yerinden izin alıp sabahtan tekrar Ustaya götürcem aracı, ama canım da sıkılıyor bu konuya..umarım sağlıklı bi sonuca kavuşurum.Dündar usta krank,egzantrik keçelerinin ve karter contasının değişeceğini,triger da eğer yağı emmişse onun da değişmesi gerektiğini söyledi..180 tl civarı masraf tutabilir dedi.. Arkadaşlar sizce şuan için ne yapmam mantıklı?

bu arada direksiyon hidrolik pompası rulmanı yalpa yapıyor,bu pompa için ne yapmam gerekiyor?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaşlar..

Geçtiğimiz hafta sonu Cumartesi günü Açıköğretim sınavı nedeniyle iş yerinden izin almıştım..Sınavdan çıkınca da arabadaki yağ kaçağı nedeniyle 6.sanayi deki Dündar Ustanın tamirhanesine gittim..tanıştım kendisiyle, cana yakın bir abimiz.hemen ilgilendi açtı kapotu, durumu anlattım kendisine, kontrol etti, üst contadan kaçaklar olduğunu tespit etti, orjinal conta ile değiştirildi ve tekrar kapak kapatıldı, ve bana motoru yıkatıp kaçağı takip etmemizi söyledi, dediğini aynen yaptım..Fakat tahmin ettiğim gibi damlatma devam ediyor.üst kapağın solundan (triger tarafından) ve karter kenarlarından sızıntı devam ediyor.(sıvı conta ile alt karter kapatılmış!)evvelden her 1000km de 300-400 ml yağ kaçağı vardı şuan da da miktar olarak hemen hemen aynı damlatma sürüyor. Hafta içi iş yerinden izin alıp sabahtan tekrar Ustaya götürcem aracı, ama canım da sıkılıyor bu konuya..umarım sağlıklı bi sonuca kavuşurum.Dündar usta krank,egzantrik keçelerinin ve karter contasının değişeceğini,triger da eğer yağı emmişse onun da değişmesi gerektiğini söyledi..180 tl civarı masraf tutabilir dedi.. Arkadaşlar sizce şuan için ne yapmam mantıklı?

bu arada direksiyon hidrolik pompası rulmanı yalpa yapıyor,bu pompa için ne yapmam gerekiyor?

Direksiyon kasnagı ses yada kayışta atma yapmıyorsa dursun zarar vermez. Diğer bakımlar için de aracı yağ değişimi gibi rutin diğer bakımlarının zamanı gelince yaptırın derim.

EMY & MZD

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Direksiyon kasnagı ses yada kayışta atma yapmıyorsa dursun zarar vermez. Diğer bakımlar için de aracı yağ değişimi gibi rutin diğer bakımlarının zamanı gelince yaptırın derim.

EMY & MZD

ilgin için teşekkür ederim öncelikle.;) Yok kayış atma veya sürtme gibi problemler yok ama ben biraz endişe ettim, arabayı henüz yeni aldım o yüzden bilemedim böyle bi konuda bu arabayı yeni yeni tanıyorum. Yolda ansızın tamamen bozulup devre dışı kalır mı acaba diye kaygılandım aslında. :/ :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

          Bizim arabalar yolda bozulup kalacak araçlar değil, zaten o durumları genelde elektronik araçlar yaşar; yağı, suyu, yakıtı olduktan sonra hiç korkma bişey olmaz.

          Pompa için bişey diyemem tamircinin bakması gerek, değişilip değişilemeyeceği hakkında bir bilgim yok.

          Bahsi geçen değişmiş olduğunuz conta sübap kapak veya külbütor contası olarak geçer, siz orjinalini aldığınızı sölemişsiniz ama sanırım sanayiden aldınız, orijinal sadece yetkili serviste olur fiyatıda 35 tl falandı bende değiştim geçen yıl, yan sanayi contalar dikiş tutmaz anca sıvı conta ile takviye edilerek takılırsa kaçırma yapmaz, ayrıca o contanın fazla sıkılmaması gerekir aksi halde ezilir vede gene yağ kaçırır, diğer krank, ve eksantrik arrıca triger tarafı keçelerini kesin orijinal al yoksa gene sökmen  gerekir, bu contaların değişimi için sağ tarafın komple, soldada şanzımanın inmesi gerekir, epey bir iş var yani, dandik keçe ve parçalar kullanma, kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

          Bizim arabalar yolda bozulup kalacak araçlar değil, zaten o durumları genelde elektronik araçlar yaşar; yağı, suyu, yakıtı olduktan sonra hiç korkma bişey olmaz.

          Pompa için bişey diyemem tamircinin bakması gerek, değişilip değişilemeyeceği hakkında bir bilgim yok.

          Bahsi geçen değişmiş olduğunuz conta sübap kapak veya külbütor contası olarak geçer, siz orjinalini aldığınızı sölemişsiniz ama sanırım sanayiden aldınız, orijinal sadece yetkili serviste olur fiyatıda 35 tl falandı bende değiştim geçen yıl, yan sanayi contalar dikiş tutmaz anca sıvı conta ile takviye edilerek takılırsa kaçırma yapmaz, ayrıca o contanın fazla sıkılmaması gerekir aksi halde ezilir vede gene yağ kaçırır, diğer krank, ve eksantrik arrıca triger tarafı keçelerini kesin orijinal al yoksa gene sökmen  gerekir, bu contaların değişimi için sağ tarafın komple, soldada şanzımanın inmesi gerekir, epey bir iş var yani, dandik keçe ve parçalar kullanma, kolay gelsin.

Çok teşekkür ederim cevabın için...Sanırım acı ama gerçeği yazmışsın :)keçelerin değişimi ve işsçilik hakkında. :) bende durumun farkına varıyorum böylelikle.Değişen conta ambalajında geldi ve gerçektende orjinal contaydı,(yan sanayi contayı kaşla göz arasında çaktırmadan orjinal conta ambalajına koymadılarsa tabi :) )sadece mazda ürünleri satan parçacıdan sipariş edip getirttiler, fakat sızdırdığı kısım biraz düşündürücü,contanın alt tarafı ve egzantrik milinin bağlantı noktasının yanından,sanırım egzantrik keçesi de kaçak yapar durumda.Komple keçe değişimi olacak anlaşılan :/

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ilgin için teşekkür ederim öncelikle.;) Yok kayış atma veya sürtme gibi problemler yok ama ben biraz endişe ettim, arabayı henüz yeni aldım o yüzden bilemedim böyle bi konuda bu arabayı yeni yeni tanıyorum. Yolda ansızın tamamen bozulup devre dışı kalır mı acaba diye kaygılandım aslında. :/ :)

Hidrolik bompasının kayışı kopar yada kasnağa bişey olsada yolda kalmazsın en fazla direksiyon sertleşir araca zarar vermez yolda bıraktırmaz. Ama yağ olayının biraz riski var trigere gelen yağ trigere zarar verir ise masraf cok olur subap kırar yolda bırakır. Trigerin alt kasnagını yağ olayını giderinceye kadar kontrol edin. Ön sağ tekerin oradan görülür. Kasnak hafiften yağlanmış ise triger epeyi yağlanmıştır.

EMY & MZD

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Kolay gelsin , umarım sorunlarınız çözülür.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hidrolik bompasının kayışı kopar yada kasnağa bişey olsada yolda kalmazsın en fazla direksiyon sertleşir araca zarar vermez yolda bıraktırmaz. Ama yağ olayının biraz riski var trigere gelen yağ trigere zarar verir ise masraf cok olur subap kırar yolda bırakır. Trigerin alt kasnagını yağ olayını giderinceye kadar kontrol edin. Ön sağ tekerin oradan görülür. Kasnak hafiften yağlanmış ise triger epeyi yağlanmıştır.

EMY & MZD

Sanirim bahsettiğiniz yağlanma yeri trigerin üstünü kapatan plastik muhafaza ve kenarlari, detayli olarak bakmaya calistim kenarlarında yağ akintisi yoktu.fakat ustalar subap kapagini soktugunde, triger muhafazası altından egzantrik triger kasnagini ve kayisin bir kismini görmüştüm.kayis biraz yağ emmis ve parlaklasmis gibiydi...ve dediğimiz gibi bu ciddi bi durum. Parasal yönden biraz kendimi duzeltince ustaya tekrar goturcem.o zaman

a kadar da araci kullanmamayı dusunuyorun

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar merhaba.. Geçen bahsettiğim yağ kaçağı konusu hakkında cumartesi günü sabah İzmir/gaziemir 6.sanayideki Dündar Ustaya aracımı götürdüm.yağ kaçağını kademeli olarak tespit edip sorunun çözümüyle ilgilenecekler.Tamir ücretiyle ilgili ise krank keçesi,egzantrik keçesi ve karterde kaçak olduğu varsayılarak 200-270 tl arası masraf olabileceğini söyledi, ama eğer subap kapağında dışa sızan bir kaçak varsa bu rakamın biraz daha yukarı çıkabileceğini söyledi.Bakalım bu akşam veya yarına aracın işleminin biteceği söylendi.Umarım yüksek bir masrafla karşı karşıya kalmam...Peki arkadaşlar beni sorum şu; Ustama güvendiğim için tamirci tamirci dolaşıp fiyat almadım.Ayrı ayrı ustalar tarafından kurcalanmasını da istemedim aynı zamanda..Fakat normalde de bu tarz tamir ücretleri bu seviyelerde midir?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Söylediğiniz işlemler için fiyat normal bence.

Ben aracımin ağır bakımlarını yaptırırken sadece işçiliğe 220 TL ödemiştim.

Mobilden gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  Sübap kapağının conta orijinal servis fiyatı 35 tl falandı, o contayı orijinal al yoksa gene sızdırır, ayrıca fiyat makul.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fikirleriniz ve önerileriniz için tesekkur ederim arkadaşlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar merhaba.. Geçen bahsettiğim yağ kaçağı konusu hakkında cumartesi günü sabah İzmir/gaziemir 6.sanayideki Dündar Ustaya aracımı götürdüm.yağ kaçağını kademeli olarak tespit edip sorunun çözümüyle ilgilenecekler.Tamir ücretiyle ilgili ise krank keçesi,egzantrik keçesi ve karterde kaçak olduğu varsayılarak 200-270 tl arası masraf olabileceğini söyledi, ama eğer subap kapağında dışa sızan bir kaçak varsa bu rakamın biraz daha yukarı çıkabileceğini söyledi.Bakalım bu akşam veya yarına aracın işleminin biteceği söylendi.Umarım yüksek bir masrafla karşı karşıya kalmam...Peki arkadaşlar beni sorum şu; Ustama güvendiğim için tamirci tamirci dolaşıp fiyat almadım.Ayrı ayrı ustalar tarafından kurcalanmasını da istemedim aynı zamanda..Fakat normalde de bu tarz tamir ücretleri bu seviyelerde midir?

Evet...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kaçak carter ile alakalı ise, lantis ve 323hb ni aynı yerdeyse sıkıntı olabilir.

daha önce başkalarınında öyle sıkıntıları olmuş, alttan yağ kaçağını gidermişler, sonra yeniden başlamış. motoru indirmek gerekebiliyormuş komple kesilmesi için.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kaçak carter ile alakalı ise, lantis ve 323hb ni aynı yerdeyse sıkıntı olabilir.

daha önce başkalarınında öyle sıkıntıları olmuş, alttan yağ kaçağını gidermişler, sonra yeniden başlamış. motoru indirmek gerekebiliyormuş komple kesilmesi için.

keçelerin değişmesi yeterli...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ustada telefon etti yarin sabah almaya gidicem arabayi,aynen Veli abi kecelerin hepsini degistirmis ve triger da yağ emdiği için onu da değiştirmiş.Sağolsun halden anlayan iyi bi ustamiz kendisi...izmirdeki tüm arkadaşlara tavsiyemdir kendisi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Hayırlı olsun, güle güle kullan. ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

:2funny: Evet derken ... Çok net olmuş abi...

Yes !  :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Direk sorumun cevabını vermiş :))

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.