invictus

Mazda Expertiz

Bu konuda 26 ileti var

Merhabalar,

Daha önce tanışma bölümünde yazmıştım sadece. Aracımı sattım ve şimdi Mazda 3 alma niyetindeyim:)

İstanbul Anadolu yakasında expertiz yapan yetkili servis var mıdır?

Ya da tavsiye edebileceğiniz özel servisler.

Şimdiden teşekkürler

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Koşuyolu - Merser , Bostancı  İkiler Mazda . İlki yetkili servis , ikincisi özel servis . Tlf açıp ekspertis içeriğini ve fiyatını sorabilirsin

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Faydalı bir konu olmuş, bende bu tarz bir konu açma niyetindeydim elinize sağlık .

Bence bulunduğumuz şehirlerde yetkili ve özel servislerin ekspertiz tecrübelerimizi ve olumlu olumsuz yönlerini yazarsak veya danışırsak ikinci el araç alımında araçlarımızı güvenle götürebileceğimiz referanslı yerleri belirlemiş oluruz.

Şu sebepten ki;  bundan önceki aracımı satma aşamasında 4 yere götürdüm hepsi ayrı ayrı şeyler söyledi bu da aracımı satarken beni oldukça zor durumda bıraktı. Hatta aynı usta aynı parçaya önce orjinal,  birkaç ay sonra aynı parçaya değişmiş bile dedi. 

Kısacası kısıtlı maddi imkanları zorlayarak , hevesle ikinci el araçlar edinirken güven duyabileceğimiz doğru tespit yapabilen ekspertiz veya servis gerçekten çok önemli. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bursa'da yeni at touring almadan önce aracı işinin ehli ekspertize götürmek için tavsiyenize ihtiyacım var . Computest'te önceki aracımda çok sıkıntı yaşadım yukarıda belirttiğim gibi.  İnallar ise 2-3 katı paraya sadece kaportaya bakarız diyorlar kağıt vermiyorlar . Motor, kaporta, şanzuman gibi tam bir testle emin ellere göstermek istiyorum,  bari bu sefer..

Bir de plakadan, şaseden ya da ruhsattan aracın geçmişini kazasını tramerini nasıl sorgulatıyorduk?

Plaka her zaman kesin sonuçlar vermiyor,  şaseden, ruhsattan falan da sorgulanıyordu fakat net bilgiye ulaşamadım

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Telefondan; plakayı yazıp 5664'e sms gönderiyorsunuz.

Sigortacılarda şasi no ile sorgulama yapabiliyor ve araç hakkında daha çok bilgiye erişebiliyorlar.

Mobilden gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende Anadolu Yakası'nda araştırma yapmıştım bunun için aradığım Kozyatağı'nda ki "Damla" expetiz yapmadığını ama ruhsat sahibi ile gidersem tüm kayıt bilgilerini ücretsiz vereceğini söylemişlerdi

Eğer test merkezi düşünürseniz geçen sene babama Honda CR-V bakarken götürdüğüm ve çok memnun kaldığım test merkezi var. Göztepe Köprüsünün orada. 2 hafta önce aradığımda fiyatı 130₺ idi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Plakadan bişey çıkmadı bi de şase ile sorgulayıp,  tanıdık sigortacıya danışayım öyleyse .

Evet test merkezi de olabilir ama Bursa için :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende Anadolu Yakası'nda araştırma yapmıştım bunun için aradığım Kozyatağı'nda ki "Damla" expetiz yapmadığını ama ruhsat sahibi ile gidersem tüm kayıt bilgilerini ücretsiz vereceğini söylemişlerdi

Eğer test merkezi düşünürseniz geçen sene babama Honda CR-V bakarken götürdüğüm ve çok memnun kaldığım test merkezi var. Göztepe Köprüsünün orada. 2 hafta önce aradığımda fiyatı 130₺ idi.

Adı ne buranın ve detayı neler bilgi verirmisiniz , 130 pahalıymış bu arada..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tam 1 sene once evo da komple detayli ekspertize 200 tl vermistim  :sopa:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Oto Test ve Ekspertiz merkezleri genelde amele ve çırakların şıpıdık terlik atlet , ağızda sigara ve ince belli çay bardağıyla dükkanda bekledikleri , dükkana araba gelince de ; şiveli şekilde oğlum kap getir aleti die 12- 13 yaşlarındaki çırağa seslenen tiplerin çalıştığı veya işlettiği yerler oluyor , kaç kere değişik şehirlerde değişik test merkezleri gördüm ama tablo hep aynı . En merkezi yerde de olsa en iyisi diye tavsiyede edilse manzara hep aynı çıkıyor. 

Eline bi boya ölçüm cihazı alan , sağdan soldan bi dinamo bide bilgisayara bulan bütün işsiz kalmış ameleler Ekspertiz merkezi açmış gibi bişey olmuş . Veya belki sadece oralarda çalışıyolardı bilmiyorum.

Velasıl ben araç alırken hiç bu tür yerlere gitmem önünden bile geçmem , ne marka araç alınacaksa o aracın bulunduğu şehirdeki en güvenilen yetkili servisi hangisi ise ona 50-100 tl fazla harcayıp o araçtan anlayan , o aracı hergün görüp  tamir eden insanların kontrol etmesi çok daha sağlıklı bence . Sonuçta 1 kere yapılacak bi şey bu zaten çoğu servis yazılı belge istemediğiniz takdirde , ekspertizi uygun bi fiyata düşürüyor.

En büyük aldatmaca motor kompi testte veya dinamoda %90 çıktı yüzde 80 çıktı gibi deyimleri gerçeği yansıtmıyor. Amele arkadaş sigarayı atıp araca biniyor, dinamoda gaza basıyor, yazıcıdan cırt cırt die çıkıyor kağıt, bilgisayar kaç beygir gösterdi şu kadar, ruhsatta şu kadar beygir yazıyor, aradaki fark bu kadar , tamam abey senin motor yüzde bu dio :D geçiyor . Aracı alacak kişinin emeğine parasına yazık, adam  kandırmacadan başka bişey değil.

"Motorun gerçek durumu" en sağlıklı şekilde bujilerin sırayla sökülerek silindirlerin her birinin tek tek sıkıştırma oranına bakılarak yani kompresyon testi ile ölçülebilir . Çok zaman alan veya çok pahalı bir uygulama değil ama kesin yanıtı veren yöntem budur. Takip edenler bilir yabancı otomobil programlarında araç alırken hep kompresyon testi yapıyorlar . Sadece modifiye ettikleri veya güçlendirme yaptıkları araçları dinamoya sokuyorlar . Dinamoyla motor yüzdesi belirleme saçmalığına para kaptırmayın lütfen .

Son olarak Hangi marka araçsa yetkili servisindeki bilgisayarın araç bilgisayarına bağlanarak hatası varmı arızası varmı diye aracın bilgisayarıyla bağlantı kurulması en sağlıklısı. Boya değerleri ölçülürken elemanın yanında durun kendinizde okuyun değerleri.

Aracın bulunduğu şehirdeki en güvenilir Yetkili servise gidin 50-100 tl fazla paraya kıyın ellerinden yazılı belge istemeyin fiyatı indirtin , bi kere bu işi yaptırdıktan sonra yıllarca içiniz rahat etsin.

Kimseye cevap olarak yazmadım , güzel kaliteli sağlam hasarsız bir 2. el araç almak isteyen iyi niyetli insanların cebindeki paraya göz diken Ekspertiz merkezleri sorununa dikkat çekmek istedim . Saygılar .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Oto Test ve Ekspertiz merkezleri genelde amele ve çırakların şıpıdık terlik atlet , ağızda sigara ve ince belli çay bardağıyla dükkanda bekledikleri , dükkana araba gelince de ; şiveli şekilde oğlum kap getir aleti die 12- 13 yaşlarındaki çırağa seslenen tiplerin çalıştığı veya işlettiği yerler oluyor , kaç kere değişik şehirlerde değişik test merkezleri gördüm ama tablo hep aynı . En merkezi yerde de olsa en iyisi diye tavsiyede edilse manzara hep aynı çıkıyor. 

Eline bi boya ölçüm cihazı alan , sağdan soldan bi dinamo bide bilgisayara bulan bütün işsiz kalmış ameleler Ekspertiz merkezi açmış gibi bişey olmuş . Veya belki sadece oralarda çalışıyolardı bilmiyorum.

Velasıl ben araç alırken hiç bu tür yerlere gitmem önünden bile geçmem , ne marka araç alınacaksa o aracın bulunduğu şehirdeki en güvenilen yetkili servisi hangisi ise ona 50-100 tl fazla harcayıp o araçtan anlayan , o aracı hergün görüp  tamir eden insanların kontrol etmesi çok daha sağlıklı bence . Sonuçta 1 kere yapılacak bi şey bu zaten çoğu servis yazılı belge istemediğiniz takdirde , ekspertizi uygun bi fiyata düşürüyor.

En büyük aldatmaca motor kompi testte veya dinamoda %90 çıktı yüzde 80 çıktı gibi deyimleri gerçeği yansıtmıyor. Amele arkadaş sigarayı atıp araca biniyor, dinamoda gaza basıyor, yazıcıdan cırt cırt die çıkıyor kağıt, bilgisayar kaç beygir gösterdi şu kadar, ruhsatta şu kadar beygir yazıyor, aradaki fark bu kadar , tamam abey senin motor yüzde bu dio :D geçiyor . Aracı alacak kişinin emeğine parasına yazık, adam  kandırmacadan başka bişey değil.

"Motorun gerçek durumu" en sağlıklı şekilde bujilerin sırayla sökülerek silindirlerin her birinin tek tek sıkıştırma oranına bakılarak yani kompresyon testi ile ölçülebilir . Çok zaman alan veya çok pahalı bir uygulama değil ama kesin yanıtı veren yöntem budur. Takip edenler bilir yabancı otomobil programlarında araç alırken hep kompresyon testi yapıyorlar . Sadece modifiye ettikleri veya güçlendirme yaptıkları araçları dinamoya sokuyorlar . Dinamoyla motor yüzdesi belirleme saçmalığına para kaptırmayın lütfen .

Son olarak Hangi marka araçsa yetkili servisindeki bilgisayarın araç bilgisayarına bağlanarak hatası varmı arızası varmı diye aracın bilgisayarıyla bağlantı kurulması en sağlıklısı. Boya değerleri ölçülürken elemanın yanında durun kendinizde okuyun değerleri.

Aracın bulunduğu şehirdeki en güvenilir Yetkili servise gidin 50-100 tl fazla paraya kıyın ellerinden yazılı belge istemeyin fiyatı indirtin , bi kere bu işi yaptırdıktan sonra yıllarca içiniz rahat etsin.

Kimseye cevap olarak yazmadım , güzel kaliteli sağlam hasarsız bir 2. el araç almak isteyen iyi niyetli insanların cebindeki paraya göz diken Ekspertiz merkezleri sorununa dikkat çekmek istedim . Saygılar .

Yazılı belge almadıktan sonra ona detaylı ekspertiz demek saçma olur ve gereksiz olur.Çünkü herhangi bir yaptırımı yok adam yanlış bilgi verse sorumluluğu yok. Yanlız şu kompi-testte çıkan beygir gücüyle ruhsattakine oranlayarak motorun durumu yazarken bile gülüyorum  :2funny:

Aynı şeyi Eskişehirden gelen bir müşterimle yaşamıştım. Adam ekspertiz yapan ustaya neden dyno ya sokup dip gaz yapıp bakmadın şöyle bir motoruna baksaydın bari dedi. Usta da müşteriye döndü ben canımı sokakta bulmadım kardeşim o dyno da size iki ara gaz vererek ekspertiz yapanların hepsi birşey yapmadı demesinler diye yapıyor. Sizi kandırıyorlar dedi.

Bilmediğim ikinci el arabayla ön takımı bozuksa dyno da dip gaz yaparsam duvara bile çakılabilirim dedi.. Arkadaşımın dediği gibi bujiler sökülerek yapılan kompressör ölçümü doğru olanıdır. Bilgisayara bağlamak işin sadece elektronik kısmıyla ilgilidir. Herhangi bir elektronik bölümde (sensör,hava akış metre, airbag vs) arıza var mı yok mu ona bakılıyor. Lifte kaldırıp ön ve arka takımına bakılmalı . Kaporta bir arabadaki bakılacak en son ki kısım bence (en önemsizi)

.. Çünkü size en çok masraf çıkartabilecek kısım elektronik ve mekanik kısımdır ki zaten aracı götüren, yürüten kısım da burasıdır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ekspertiz şirketleri konusunda haklı olabilirsiniz fakat şuan çoğu yetkili servis verdikleri raporlar dolaysıyla mahkemelik oldukları için ekspertiz yapmıyorlar. Bu durumda ister istemez test merkezlerine gitmek zorunda kalıyor insan. (Arabamı almadan önce Mazda Damla'ya sordum ekspertiz yapmadıklarını söylediler)

Adı ne buranın ve detayı neler bilgi verirmisiniz , 130 pahalıymış bu arada..

Bu bahsettiğim yerin adı Ekar Oto ekspertiz. Ben 1 defa gittim, o da geçen sene. Arkadaşın ilgisi ve tespitleri hoşuma gitmişti. Ve tespitleri sonucunda babama arabayı almamıştık. Burası pahalı mı ucuz mu bilmem ama İstanbul'da çoğu test merkezi 350₺-400₺ fiyat istiyor

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben yeni Mazda Evo da yaptırdım. 2006 bir Mazda 3 için ama sonuca görünce de almadım :)

Liste fiyatı 250 lira komple test, boya motor şanzıaman herşey dahil.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar 2010 mazda 3 hb AT almak üzereyim. ekspertiz yaptırmak istiyorum ama özel servise mi yoksa  yetkili servis mi götreyim acaba? istanbul avrupa yakasındayım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yetkili servis daha mantıklı. bakımları ve serviste yapılan işlemler ortaya çıkar ve satarken yetkili servisten ekspertizi yaptırman yararına olur diye düşünüyorum. şimdiden hayırlı olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

arkadaşlar 2010 mazda 3 hb AT almak üzereyim. ekspertiz yaptırmak istiyorum ama özel servise mi yoksa  yetkili servis mi götreyim acaba? istanbul avrupa yakasındayım.

 

Avrupa Yakasında gönül rahatlığı ile gidebileceğin yer Yetkili Servis EVO. Gittiğinde izinli değilse Cem Bey'i bulup siteden tavsiye üzerine geldiğini söylersen fazlası ile ilgilenecektir diye düşünüyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yetkili servis tabiki her zaman expertiz için en iyisi diye düşünebilirsiniz.  Lakin 330+kdv mi ne para istemişti benden EVO, tamam dedim ne yapalım servis olsun, fakat bu seferde biz yazılı bir şey vermiyoruz sadece size bilgi veririz sonrasına karışmayız dediler.

 

Lİnkteki firmayı tavsiye ederim, istanbul da farklı yerlerde şubeleri var.  Normale göre biraz pahalıdır ama iyidir, ben memnun kalmıştım.

 

http://www.otorapor.com/

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yetkili servis tabiki her zaman expertiz için en iyisi diye düşünebilirsiniz.  Lakin 330+kdv mi ne para istemişti benden EVO, tamam dedim ne yapalım servis olsun, fakat bu seferde biz yazılı bir şey vermiyoruz sadece size bilgi veririz sonrasına karışmayız dediler.

 

Lİnkteki firmayı tavsiye ederim, istanbul da farklı yerlerde şubeleri var.  Normale göre biraz pahalıdır ama iyidir, ben memnun kalmıştım.

 

http://www.otorapor.com/

 

1,5 sene önce 250 TL imiş.. Detaylı görünüyor ama fiyat yüksek gibi.

 

http://www.mazdaclubtr.com/topic/17135-mazda-expertiz/

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba, 40 - 45 bin tl civarı araç için 300-400 lira gözden çıkarmak birşey değil bence. Sonuçta içiniz rahat olacak. Benim fikrimde yetkili servisten yana :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bence expertiz e çok da gerek yok, temiz araba kokusuyla, temizligiyle bile kendini belli ediyor. Satıcının tipi, aksanı, konuşma şekli bile kriter..

Araç hatasız da çıksa, bazı insanlarla alışveriş yapılmıyor..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.