Enigma

Mazda 3 (2011) 1.6 Otomatik Vialle LiquidSi LPG

Bu konuda 36 ileti var

Merhaba arkadaşlar;

Aranıza yeni katılıyorum. Yaklaşık 1 yıldır Mazda 3 2011 1.6 Impressive Otomatik kullanıcısıyım. Hafta sonu bende lpg taktırdım. Erdeniz Otogaz Ankarada 1 günde taktılar. Sadece aracı sabah 10:30 gibi bıraktım. Gece 23:00'da teslim aldım. Taktırdığım sistem Vialle LiquidSi. Bu sistem lpfi'den sonra çıkan daha ekonomik sıvı sistem. Tüm mpi motorlara uygulanıyor. Montaj resimlerini daha sonra eklerim. Ama görünürde bir şey yok :)

Aracımda en ufak bir performans kaybı olmadı. Hesaplamayı ne kadar doğru yaptım bilmiyorum ama yaklaşık %43-47 arası bir tasarruf sağladı şehirler arasında.

daha detaylı hesaplamayı ilerleyen günlerde sizlerle paylaşırım.

Bu sistemi subap sorunu yaşamamak için taktırdım. Bir de bakım ve benzeri dertleri yok. Yaz-kış ayarı yokmuş. İlk izlenimlerim çok olumlu ama uzun vade kullanımındaki memnuniyetini gelecek günler gösterir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hayırlı olsun, izlenimlerinizi bekliyoruz. Bir de toplam işlem maliyeti ne kadar ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Toplam maliyet 3200 TL. Arkadaşlar şehirler arasında 260 km yol yaptim. Tasarruf çok  ancak net birşey söylemek için dogru ve uzun test yapmak gerekiyor kanımca. Performans olarak merak edenler için en ufak bir kayıp olmadığını belirtmek isterim. En kötüsü şehirlerarası %40 tasarruf garanti görünüyor.

Benzinden LPG ye geçişte en ufak bir belirti bile olmuyor. Herseyden önce subap erimesi yasamayalum diye taktirdik bu sistemi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

3 tane ATIKER parası :)

Prins'e göre nasıl acaba? Prins'in en kaliteli kit olduğu söyleniyor.

Sorunsuz kullanmaniz dileğiyle...

Mobilden gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bahsettiğiniz  =hakanemre23 link=topic=34096.msg563068#msg563068 date=1404148091]

3 tane ATIKER parası :)

Prins'e göre nasıl acaba? Prins'in en kaliteli kit olduğu söyleniyor.

Sorunsuz kullanmaniz dileğiyle...

Mobilden gönderildi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun Hocam.

Bu kit neyi farklı yapıyor da subab erimesi olmuyor?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Lpg gaz değil sıvı fazında püskürtülüyor, benzin gibi, farkı orda.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Lpg gaz değil sıvı fazında püskürtülüyor, benzin gibi, farkı orda.

Sezer, sonuç olarak yanma ısısında bir değişiklik olmadığına göre sübaplara olan zararında bir fark olduğunu düşünüyor musun ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Öncelikle hayırlı olsun lakin LPG gaz değilde sıvı halde nasıl püskürtülüyor, LPG nin sıvı halde olması için basınç altında olması gerekir vede herşeyi donduracak vaziyettedir, sonra yanma odası kuzey kutbuna dönmesin arkadaşlar :P:D :D , belkide amaç budur lpg nin bu soğuk olma özelliğini aracın fazla ısınmasını önlemek için kullanıyorlardır.

      Sistemi incelemek gerek. ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sezer, sonuç olarak yanma ısısında bir değişiklik olmadığına göre sübaplara olan zararında bir fark olduğunu düşünüyor musun ?

Benzin ve Lpg'nin (sıvı fazda bile) kalorifik değerleri farklı. Lpg benzine oranla biraz daha yüksek kalorifik değerlere sahip, yani 1 birim lpg yandığı zaman 1 birim benzine oranla daha fazla ısı meydana getirir. Tabi bu miktar x2, x3 gibi değil de bir miktar daha fazla...

Sıvı fazında olması, bu sistemlerde aracın kendi yakıt sistemini kullanma imkanı tanıyor böylece sağı solu delmeden ekstra aparat kullanmadan farklı yakıt kullanabilme özgürlüğü var ve bu büyük bir avantaj.

Ama bilinenin aksine yanma ısısı benzine oranla halen daha yüksek olacağından ısıl sorunlar yine yaşanacaktır ancak DI olmayan motorlarda konumu subaplara daha yakın olacağından subapları daha az termal yüke maruz bırakacaktır, subaplar daha az ısınacaktır...

Özetle, %100 benzin kullanımından biraz daha sıcak, klasik sıralı sistemlerden daha soğuk subaplar ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar sizlerle ufak ufak verileri paylaşacağım. Sabah motor sogukken araci calistirdim. Hic hareket ettirmeden bekledim. LPG' te geçiş suresi 68 saniye. En ufak bir şekilde bile geçişi hissetmedim.  Geç calisma vb durumlar ile karsilasmadim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar sizlerle ufak ufak verileri paylaşacağım. Sabah motor sogukken araci calistirdim. Hic hareket ettirmeden bekledim. LPG' te geçiş suresi 68 saniye. En ufak bir şekilde bile geçişi hissetmedim.  Geç calisma vb durumlar ile karsilasmadim.

En ufak bir şekilde geçişi hissetmeden, LPG ye 68. saniyede geçtiğini nasıl hissettin peki? LPG özürlü birisi olarak soruyorum  :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

LPG göstergesinde LED ler oluyor ;)

Sıvı sistemlerde de o süre var mı ? O süre motor suyu sıcaklığı belirli bir seviyeye gelsin diye geçen süre değil mi ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Tık ses çıkıyor LPG ye geçtiğinde, bildiğim kadarıyla.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar sizlerle ufak ufak verileri paylaşacağım. Sabah motor sogukken araci calistirdim. Hic hareket ettirmeden bekledim. LPG' te geçiş suresi 68 saniye. En ufak bir şekilde bile geçişi hissetmedim.  Geç calisma vb durumlar ile karsilasmadim.

Takipteyim. Tecrübelerinizi sık sık paylaşırsanız sevinirim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.