serkan306

Mazda 3 Dizelden, İmpressive Otomatiğe Geçmek Üzereyim

Arkadaşlar bir yıldan fazladır kullandığım aracımı yarın satıyorum kısmetse. Hedefimde impressive at var, ben altı ileri triptrinoniktir diye düşünüyordum ama dört ileri tam otomatikmiş. Esneklik konusunda şüphelerim var, muhtemelen lpgli olacağı için dizelde olan ataklığı arar mıyım? Kalkışları nasıldır, düşük devirde giderken ani gaza yüklenmelerde nasıl tepki verir? Aracım 30 kuruş civarında yakıyor, lpgliler ne kadar yakmakta? Aslında tam otomatikler sorun çıkarmama açısından avantajlıymış. Arkadaşımın 2006 e200ü var, onunki de 4 ileri ve atakmış. Sizin tecrübelerinize ihtiyacım var kafam çok karışık  ;D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende bu tam otomatikler sorunsuzmus söylentileri ile önümüzdeki haftaya yeni bir araç alacağım tam otomatik,çamaşır makinesi gibi oldu :D ama daha araç bulamadım. Aracımı satmam yılan hikayesi gibi uzadı benim araçtan vazgeçememem yüzünden. Ben hiç otomatik kullanmadım bakalım hayırlısı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

4 ileri otomatik şanzımanlar, Honda'nında kullandığı (daha bir sürü marka da var tabi) kullanıcı hatası olmazsa evladiyelik diye tabir edilir. Ataklığı (spor kullanımı) gaza basma seviyenize göre ayarlar. Gaza aniden sonuna kadar basarsanız sollama yaptığınızı düşünerek vites küçültür ve yüksek devire çıkar. Yeni nesil DSG vs şanzımanlara göre yakıt tüketimi fazladır ama en azından sorunsuzluğu kanıtlanmıştır. (ilk çıkan DSG'li Jettalar çok ciddi masraflar çıkarmıştı)

Ayrı bir konu ama Türkiye'de triptonik vites kavramı yanlış kullanılıyor. Mazda'ın 4 ileri olan şanzımanı tam otomatik ama manuel kullanım modu var, triptonik vites ise normal manuel vitesin otomatikleştirilmişi. Örnek olarak Honda i-sift, Toyota MMT şanzımanlı araçlar. Onlarda normal düz vites mantığı var, araç sizin yerinize debriyaja basıp vites atıyor. Baskı balata filan değişimi yapılıyor. Bu şanzımanın tek avantajı ise yakıt tüketimi. Düz vites mantığıyla çalıştığı için yakıt tüketimi, tam otomatiklere göre düşük. Ama Türkiye'de bu araçlar tam otomatik gibi algılanıp kullanıldığı için ciddi kullanıcı hataları oldu. Artık Honda da getirmiyor zaten.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Her türlüsü hayırlı olsun hocam. Gönlüne göre olsun İnşallah.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Her türlüsü hayırlı olsun hocam. Gönlüne göre olsun İnşallah.

Sağol kardeş bakalım hayırlısı olsun artık

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dizelden sonra benzinli otomatik performans,esneklik, son surat konularinda (eger performansi seviyorsaniz)araci satmaniza sebep olabilir :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arabayı nerde kullanacağınızda önemli. Neden mi? Şehiriçi kullanım için otomatik vites bir nimet. Hem ani hızlanmaya yada aslında yüksek hızlara ihtiyacınız olmayacağı için, 0-100 hızlanmadı 13.1 saniye olan bir araç işinizi görüyor. Bazen bastığınızda 5000-6000 devirlerdede (araba çok bağırsada) istediğinizi "kısmen" verebilir.

Ama dizelden sonra ikide bir el frenimi çekik diye kontrol edebilirsiniz.:))

Yakıt konusunda,bira değişken.şehiriçi için;

1-trafik yoğunsa ve kış lastiği-kış aylarında 12litre/100km LPG yaktı.

2-trafik daha az ve yaz lastiği-yaz aylarında 10litre/100km LPG

(Lpg fiyatıda değişken, ankarada 2,62'yede var,2,37'yede)

Şimdiden hayırlı olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

4 ileri tork konvertörlü otomatik şanzımanlar, bakımı dikkatli yapıldığı sürece gerçekten sorunsuz kullanılabiliyorlar.

Lakin Atak değiller. Çünkü "Tork  konvertörü"nde kayıp olduğu bir gerçektir ve satın almayı düşündüğünüz aracın 4 ileri vitese olması da dişli oranlarının uzun olmasına sebep oluyor. bu da hızlanmayı olumsuz etkileyecek..

1. de yerinden kalkışını çok seveceksiniz ama  özellikle 2. ve 3. vitesde dizeli ararsınız. 

120km/h üzeri hızlarda devir saatine bakınca, rakam gözünüze yüksek gelecek.

Yakıt olarak arkadaşların dediği gibi 10-12 litre arası LPG yakar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim. Bayram öncesi olması sebebiyle fiyatlar aşırı yüksekti, Ankarada bütçeme uygun Mazda 3 at bulamadım. Tesadüf sonucu Türkiye'de üretilmiş ancak Türkiye'de çok az olan Honda Civic 1.8 executive aldım. Araç donanım olarak Mazda 3ün çok gerisinde ancak görüş açıları, ataklık ve yakıt tüketimi konusunda beni tatmin edecek gibi. 5 ileri tam otomatik f1 şanzımana sahip. Aşırı devirli kullanımda 33kr/km( 2.5tl/l) yakıt tüketti. Ancak bundan sonraki aracım inşallah Mazda 3 skyactive olacak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.