EgeG

Skyactiv AT, 4,5,6. Viteslere Geçiş Çift Kavrama İle Sağlanıyormuş

Bu konu daha önce açılmışmıdır bilmiyorum, yeri midir bilmiyorum, hata varsa affola.

8.etap mazda3ü incelemiş ve sunucu ilk defa duyduğum birşeyden bahsediyor.

Skyactiv-AT'de  ilk 3 vitese geçişin tork konvertörü ile olduğunu, son 3vitese geçişin çiftkavrama ile olduğunu söylüyor. Ben ilk defa duyuyorum bunu.

Bilgisi olan var mı ?

Video'yu 3.05ten itibaren izlerseniz şanzıman olayından bahsediyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende izlemistim ama oyle bir ihtimal vermedim. 2 sanziman turunu bir arada bulundurmak hem pahali hem agirlik bakimindan sorun yaratir diye dusunuyorum. Tabi bu benim dusuncem aslini ogrenmek lazim :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende izledim ama pek mantıklı gelmedi. Bilgisi olan arkadaşlar aydınlatsın bizi :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Süpermiş tam olarak anlayamadıysam da çok iyi bir teknoloji olduğu açık :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Süpermiş tam olarak anlayamadıysam da çok iyi bir teknoloji olduğu açık :D

kisaca : tork konvertorlu şanzıman, sağlam ama fazla yakar. Çift kavramalı dur kalkta problemli ama az yakar. Skyactive ikisini birleştirmiş :) olayı bitirmiş .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

linki çok detaylı inceleyemedim ama burada tork konvertörünün kitlenmesinden bahsettiğini gördüm. çiftdebriajlı sistemle ilgili ayrı bir açıklama göremedim  :krrsz:  şu durumda çift kavramalıya geçiyor vs. vs. gibi bir açıklama aradım

grafiklerde 3 tipin de pozitif yönlerini barındırdığı belirtmiş ama tam aradığım cevap bu değil açıkçası  :( grafiklerde belirtlien cvtnin şu özelliği, çiftkavramanın şu özelliği, tork konvertörlünün şu özelliği vs. barındırıyor gibi bir açıklama var

çift kavrama kullanımı ile ilgili birşey yazıyorsa sayfanın neresinde yazıyor ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

kisaca : tork konvertorlu şanzıman, sağlam ama fazla yakar. Çift kavramalı dur kalkta problemli ama az yakar. Skyactive ikisini birleştirmiş :) olayı bitirmiş .

Mazda bu yaa. Adamların teknolojisine birkez daha hayran oldum :D

Ayrıca öve öve bitiremedikleri DSG kalkışta titreme yapıyor. Arıza oranı da çok yüksek. 85bin liraya Golf alan adamın aklına şaşarım...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bende cift kavramali diye bir tabir goremedim. Ben yine diyorum cift kavrama basli basina bir sistem tork konvertoru ayri bir sitem, ikisini bir arada barindirmazlar.

O sayfada ilk 3 vites tork konvertorlu digerleri cift kavrama diye birsey gecmiyor. Yada Ege gibi bende goremedim.

Mtutun (mustafa abi) bahsetmisti kilitli vites oranlari diye oyle birsey olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.