mehmeh86

Mazda 626 Rolanti motoru mu, Rolanti valfi mi, Gaz Kelebek Sensörü mü?

Bu konuda 24 ileti var

Arkadaşlar merhaba 626-1997 model aracımın İsmini yanlış bilmiyor isem rolanti motorunda bir arıza olduğunu söylemişti ustam.

Bende servislere aşağıdaki resmi göndererek parçayı araştırdım.İki serviste değişik isimler ile fiyat bilgisi vardı.Lütfen parçanın gerçek ismi ve fiyatı konusunda beni aydınlatabilirmisiniz?

Selamlar

GAZ KELEBEK SENSÖRÜ 558,00 TL.

ROLANTİ VALFİ;1850 Tl

Y3JL1E.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

VALVE,IDLE AIR CONTROL yani rölanti kontrol valfi diye geçer.

Al sana bir iyilik daha, parça numaran : FSN5-20-660A

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sayın;sezar_323

Çok ama çok teşekkür ederim.

Peki bu iki fiyat farklılığı konusunda düşünceniz nedir.Acaba servislerden biri parçayı yanlış mı anladı yoksa ticaret kurnazlığı mı yapmaya çalışıyor.Çünki ikisinin arasında çok büyük farklar var.

Selamlar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sayın;sezar_323

Çok ama çok teşekkür ederim.

Peki bu iki fiyat farklılığı konusunda düşünceniz nedir.Acaba servislerden biri parçayı yanlış mı anladı yoksa ticaret kurnazlığı mı yapmaya çalışıyor.Çünki ikisinin arasında çok büyük farklar var.

Selamlar

Şimdi şöyle bir durum var : Araç cihaza bağlandığında arıza sensörde mi görünüyor yoksa rölanti valfinde mi görünüyor? Gaz kelebeği konum sensörü ile rölanti valfi ayrı şeyler, arıza hangisinde onu bilmemiz lazım ilk başta. Yoksa servis tabi ki hemen herşeyi değiştirelim moduna girecektir bu onların doğasında var.. Şikayet tam olarak ne onu da bilmiyorum rölantide bir sorun mu var?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sayın;sezar_323

Yani açıkçası aracı hiç bilgisayara bağlatmadım :(

Sürekli yanına gittiğim ustam rolanti motorun arızalı dedi...

Şikayetim; Araç normal iken hiçbir sıkıntı yok.Ama sinyal verdiğimde,lambaları açtığımda,camları iindirip kaldırımdığımda rolantide hafif bir düşüş oluyor aracı biraz titretiyor.Usta sensörün orada ki bir vida ile oynadı ayar yaptı herhalde sarsıntı çok az da olsa kesti...Ama sıkıntım devam ediyor...

selamlar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhabalar 626 aracınızın rutin sorunlardan birisidir bu husus..

2. 626 sahibiyim malesef bu aracımdada mevcut..

Ebay dan önce pozisyon sensörü alın deneyin kesilmez ise rölanti motoru işine bakar ustanız...

Pozisyon sensörünüz kargo vs dahil 100TL gibi bir rakam..

Saygılar..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İlginiz için çok teşekkür ederim.Rica etsem bana link gönderebilirmisiniz?

Selamlar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Isaretli olan rolanti motoru sol tarafda asagida dik duran bogaz kelebegi konum sensoru yasamis oldugun sikinti cok garip gani icerdeki sigorta kutusundan meter yazan sigortayi sok km gostergen calismayacak rolantiyi kulaginda titresimle hissetmen gerekecek bide boyle dene pali bi parca belki o olmayabilir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İlginiz için çok teşekkür ederim.Bu konuyu açtığımdan beri sağolsun arkadaşların fikirleri sayesinde daha net muhakeme yapabiliyorum.

Bu konu ile ilgili yeni bir başlık açıyorum.Sizin ve sevgili arkadaşların fikirlerine ihtiyacım var.Çünki sizinde şüphelendiğiniz üzere sanırım sorun rolanti motorunda değil...

Selamlar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Her rölanti ve stop durumunu rölanti valfi demeyin arkadaslar ikinci aracımdayım aynı sorun.. Çözümler forumdaki arkadaş ve değerli ustaların deneyim toplanmasıdır...

Arkadaslar yetkili servisten orjinal olmak kaidesiyle bogaza giren hortumu 145 TL ye aldım pc valfini aldım z bi miktar düzelme var ama halen 1 adet ilk hava giriş hortumum ve emme manifolt contam sorunlu...

Önce bunlara baktırın rölanti motoru en pahalı ve son aşamadır...

500TL verip sorun düzelmez ise Mazda kötü derler...

Rölanti dalgalanması hatta sıcak motorda vites D konumunda yag lambası yanması vs klima açınca rölantide stop etmeler vs vs..

ilk önce tüm kaçak risklerini deniyorum sırada 1 hortum ve manifolt contası var...

Müşürler buji kablo buji filtreler yağ devirdaim triger değiştirmediğim kalmadı bilginiz olsun...

sibob taşlama lifter değişimi ve orj silindir kapak contası dahil...

Olmuyor olmuyor olmuyor arkadaşlar....

H.sonu emme manifolt contasını da 1 adet hortumla değiştireceğim... Sonrada rölanti motoru ve yeni bir forum sayfası açacağım....

Az kaldı inşallah...

einan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sn;aliparlar_1983

İlginiz için teşekkür ederim.

Umarım sorunu en kısa zamanda çözersiniz.Verdiğiniz bilgiler içinde kendi adıma tekrar teşekkür ederim.Lütfen araç ile ilgili bize bilgilendirin.

Selam

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evet haftasonu aracı bırakacağım tamirat için..

yapılacak işlemler...

Segman atılacak (üst kapak taşlanmıştı ve lifterler değişmişti..)

Boğaz kelebeği ve rölanti motoru temizlenecek ve contaları yenilenecek

Fan ve hararet müşürü değişecek-japon malı

Yağ pompası değişecek-Japon malı

Emme manifolt ve egsoz manifolt contaları yenilenecek

Bu da olmaz ise son olarak rölanti valfini 20-660 seri numaralı ürün değişecek. <devam eder ise 5 lt benzin sanırım arabanın hakkından gelir ve sorunlar biter. Aslında tek soru klimayı ş.içinde kullanamam ve bazen lpg ile sehir içinde sorun yaşamam başkada bir sorun yok ...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

evet dün nokta atışla bir durum tespit ettim..

Araçta motor üzerinde 3 adet müşür var...

Radyatör tarafından cama doğru sıralayarak anlatacağım...

1. müşür gri başlıklı Hararet müşürü

2. müşür hararet müşürü

3. müşür yeşil başlıklı...

tüm müşürleri değiştirince dahil düzelmeyen sorun 3 . müşürü yani cama yakın olan yeşil başlıklı olanın fişini  sökünce sorun kalmadı...

Fan devreye giriyor vs sorun yok...

Klimayıda rölantide açabiliyorum ama halen d konumunda ayak frende iken halen stop devam ediyor....

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

3. müşür ısı sıcaklık müşürü sağolsun Adem ve Ahmet ustadan durumu tam olarak öğrenip öne göre işlem yaptım....

Sanırım klimada sorun var tıkalı olabilir...

Araştırmamıştım...

Ama gaz kelebeği ve rölanti motoru ile ilgili sorunum tamemen gitti.....

Denenebilir ama deneme aşamasında dikkatlice hararet ve fan çalışmasını takip edin bir sorun çıkmasın...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekkürler daha bugün aracı bıraktım yapılması için, pistonun birinde sorun var basıncı düşük çıkıyor sibopları ve üst kapağı değiştirdik olmamıştı...

Şuan için aldıklarım..

1- Termostat- Japon Malı

2-Isı müşürü-Japon Malı

3-Fan müşürü-Japon Malı

4-Triger seti-Japon Malı

5-Yağ pompası-Japon Malı

6- Devirdaim pompa-Japon Malı

7- Conta takımı ( Silindir kapak conta yetkili servisten ayrıyeten alındı)

8-Segman Japon Malı (Daha alınacak ölçüye göre) Kol yataklar

9- Lifter iticiler 16 adet

10- Diğer tüm kayışlar-Dayco

11- Üst kapak ve siboplar 2 ay önce yapılmıştı

12- Boğaza giden hortum (150TL Servisten yine..)

13- Buji ve kablolar -Japon ve GM 2 tırnak buji

Filtreler 5/30 yağ

Bakalım nasıl olacak eski salak usta segman gerekmez dedi bidaha uğraş şimdi...

Bakalım masraftan kaçmak yok

einan bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Eklenen parçalar

Piston 0,50

Segman 0,50

Anayatak STD

KolYatak 0,25

Krank Gez Ayı STD

Aks keçeleri

Tirbün Keçeleri

Eksantrik Keçeleri

Triger Dahil

1000TL

Keçeler Servisten alındı çunki daha önceki takım conta içindekiler olmamıştı malesef

Piston hariç tamamı Japon malı

Honlama ve krank taşlamaya 300TL vereceğiz bakalım Hayırlısı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.