Jump to content

Mazda 626 2. Viteste Hız Problemi


emoksis
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

merhaba arkadaşlar. 98 626 aracım var. 150000 km. motora yüzde 75 demişlerdi. merak ettiğim konu şu . araçlarınız 2. viteste kaçı görüyor?

benim araç 2.vites 4000 devirde 60 - 65 hız görüyor; ancak çok kısa bir sürede 4. vitese çıkıp 120 hızı görebiliyorum. bu durum normal midir? hiç aracının bu konuda test eden var mı ?

teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1. ve 2. Viteslerde rampanın eğimi kaç olursa olsun kesiciye girene kadar bütün enjeksiyonlu mazdalar kesintisiz uzar. Motorun yüzdesi 75 bile olsa etkilemez. Yağ yakma miktarını tespit edin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1. ve 2. Viteslerde rampanın eğimi kaç olursa olsun kesiciye girene kadar bütün enjeksiyonlu mazdalar kesintisiz uzar. Motorun yüzdesi 75 bile olsa etkilemez. Yağ yakma miktarını tespit edin.

kesintisiz uzar derken sanırım hızlanmaya devam eder demek istediniz. aracıma 7000 km dir biniyorum en ufak yağ yakma ve su eksltme gibi bir prblem yok. yalnız şanjıman yağ kaçırıyor. bu durum etki eder mi bilmem. :(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kesintisiz uzar derken sanırım hızlanmaya devam eder demek istediniz. aracıma 7000 km dir biniyorum en ufak yağ yakma ve su eksltme gibi bir prblem yok. yalnız şanjıman yağ kaçırıyor. bu durum etki eder mi bilmem. :(

Şanzımandaki yağsızlık hızlanmaya etki edemeden sanzımanı dağıtır. onu yaptırın yada sürekli yağ ekletin. Yağ şimdiye kadar yakmadıysa motor yeterli seviyededir. Gidişinde yeterlilik göremiyorsanız ve aracınızda ufak tefek teklemeler yoksa besleme yetersizliğinden kaynaklı performans eksikliği olabilir hava ve yakıt sistemlerine baktırırdım yerinizde olsam.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şanjımanı belirli aralıklarla kontrol ettiriyorum. Eksik ise yağ ekletiyorum. Sanırım buji kablosu değişmesi gerekiyor. çünkü kaçak var. 2000 devirin altındayken ve 2500 devirlerdeki hızlanmalarda araç tekleme yapıyor. baktırdım, kablo yeni değişmiş olmasına rağmen bir tanesi kaçırıyor. bujiyi tam sıkmıyor. bujinin etrafına yanmaz siyah bant yapıştırdık. 2000 devirin üzerinde yapmıyor ama 2000 devirin altından toplamaya kalktığında ara ara kesiklik devam ediyor. tekrar değişim yapsam düzelir mi bilmiyorum. çünkü formdan araştırdım. bu araçlarda genel sorun gibi buji kablosu. servisten değişmesi gerekiyor diyorlar. oda bi hayli para tutuyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Ben şu viteste bu hızı , buda bunu gördüm muhabetini pek anlamış değilim, misalen 3000 devir 5. viteste 100 km giden araç aynı devirde 4. viteste 80 le gider, bu oranı zaten kullanıcı belirleyebilir, aracın şanzımanının durumuna göre , demek istediğim 2. viteste bilmem kaç k hız yapması neyi kanıtlıyor, önemli olan hangi vites olursa olsun en fazla kaç bin devire kadar çıkabilmesi, zaten her farklı model aracın motoru farklı , şanzımanı farklı olacağından farklı hızlar ortaya çıkacaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sahibinden.com da gezerken bi satıcı 98 626 aracı için 2. vitste 120 yi gördüm demiş de kafam ona takıldı. acaba benim araç da bir sorun var mı diye düşünmeden edemedim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bazı arkadaşlar sallamayı sever bazılarınında kadranlarında bolca sapma vardır. gps ile ölçülmeyen hiç bir rakamın önemi yok. benimki 6500 devirde 100-103 arası bir değer görmüştü sonra vitesi yükseltmiştim bişey olmasın motora diye. Bu arada benimki gps ile birebir aynı gösteriyor lastik yanağını büyüttükten sonra.  adam 7300 devir falan görüyorsa kadranda 115 gibi hızlar görebilir belki.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Misafir
Bu konu yorumlara kapatılmıştır.
 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...