emrduman

Mazda3 Dizel Egzoz Çıkışında İs Birikmesi

Bu konuda 24 ileti var

Selam arkadaşlar. 2012 dizel Mazda 3 aracim var. Baslikta da belirttigim gibi egzoz cikisinin etrafi simsiyah oluyor. Yeni fark ettim. 500 km yol yaptim yeni. Bununla alakasi olur mu bilmiyorum. Fikrinizi almak istedim.

Arkadaslar bir de 150-160 km hizla seyrederken frene bastigimda direksiyon epey bir titredi. Hizdan dolayi olabilir mi? Görüşlerinizi bekliyorum.  Şimdiden teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Frene bastiginizda direksiyon titriyorsa balans olabilir, disklerde egrilik olabilir, lastik basinclari farkli olabilir.

Egzos cikisinin etrafinin siyah olmasi siyah duman atmasindan dolayi olur. Araca birden yuklendiginizde aynadan siyah dumani goruyor musunuz? Araciniz kac km de?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Selam arkadaşlar. 2012 dizel Mazda 3 aracim var. Baslikta da belirttigim gibi egzoz cikisinin etrafi simsiyah oluyor. Yeni fark ettim. 500 km yol yaptim yeni. Bununla alakasi olur mu bilmiyorum. Fikrinizi almak istedim.

Arkadaslar bir de 150-160 km hizla seyrederken frene bastigimda direksiyon epey bir titredi. Hizdan dolayi olabilir mi? Görüşlerinizi bekliyorum.  Şimdiden teşekkürler.

mazotu nerden aliyorsunuz ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Diskleriniz eğilmiş frende tepme ve titreme yapıyorsa. Balansın bozuk olsa yüksek hızda giderken titrer direksiyon frene basınca değil.

Kötü yakıttan ve düşük hızlarda çok trafikte kalmaktandır.

Yakıtı aldığınız yeri değiştirin mümkünse bir de dizel enjektör temizleyici falan koyun iyi gelir. Bol bol yüksek hız tavsiye ediyorum size.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Balans hafif bozuk olduğunda direksiyonda çok hissetmezsiniz. Frene basıp lastiklere yüklendikçe balans kendini daha çok belli eder. İhtimal dahilinde.

Yüksek hız değil de yüksek devir de sürmekte fayda var, özellikle yakıtın bol geldiği düşük viteslerde.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekkür ederim yorumlar için. Aracım 15 bin km de. Yakıtı opetten alıyorum. Çok şükür bugüne kadar kazam belam olmadı inşAllah olmaz da. Disklerde eğrilik varsa eğer bu nasıl oluşabilir ki? Pazartesi zaten servise gideceğim, bakalım ne diyecekler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekkür ederim yorumlar için. Aracım 15 bin km de. Yakıtı opetten alıyorum. Çok şükür bugüne kadar kazam belam olmadı inşAllah olmaz da. Disklerde eğrilik varsa eğer bu nasıl oluşabilir ki? Pazartesi zaten servise gideceğim, bakalım ne diyecekler.

Diskleri taşlatma o geçici bir çözüm disk sıcakken yağmur suyuna girsen tekrar yamulur. Iki iş iki masraf olur en temizi değiştirmek. Daha dün değiştirdim disklerimi. Daha önce taşlatmıştım 5/6 ay gitti sonra yamuldu. Diskler katmanlı üretilir eğilmeye dirençli katmanı taşlarken alırsalar kısa sürede tekrar eğilir. Taşlatmaya 60 lira işçiliğe de 30 lira vermiştim sök tak dahil. Girdi 90 lira. Trw aldım 200 lira ilk başta alsaydım bir disk parası cebimde kalacaktı ne güzel.

İsterseniz numara verebilirim orijinal trw bulmak zor zaten brembo ve valeo ya yanaşmayın onların çakma olanı çok var piyasada. Tokico trw ferodo ebc gibi markaları tercih edin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracı diskler sıcakken yıkamadan uzak tutun ayrıca. Bir de arkadaşın dediği gibi yüksek devirde kullanın şimdi yüksek hız zaten yüksek devir demek ama yüksek devir daha güvenli zaten.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bi de zaten yüksek devirde kullanınca illaki siyah duman atmaz mı yani sonuçta dizel ben mi yanlış biliyorum?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Servis ne diyecek bakalım? Buradan paylaşırım. Teşekkürler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bi de zaten yüksek devirde kullanınca illaki siyah duman atmaz mı yani sonuçta dizel ben mi yanlış biliyorum?

Dizelde enjektorler bozuk degilse ve hava filitresi tikanmamissa yuksek devirde duman atmaz. Aksine surekli dusuk devirde kullanmak kurum yapar ve yakit verimli yanmaz, siyah duman atar. Genelde tork devrinde kullanmak lazim, yer yer 3500- 4000 devirleri gormek lazim ki fazla gelen mazot kurumlari temizlesin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bence mazot aldiginiz yeri degistirin arti birde enjektor temizleyici kullanin Wurth veya Liqui Moly

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Servis ne diyecek bakalım? Buradan paylaşırım. Teşekkürler.

Hangi servise gidiyorsun hocam...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bence mazot aldiginiz yeri degistirin arti birde enjektor temizleyici kullanin Wurth veya Liqui Moly

15 Bin Km'de ki araca, enjektör temizleyicisi kullanılırsa. Biz dizel kullanıcılarının, vay haline o zaman.

Not: Gittiğim yetkili servis, enjektör temizleyicisini önermiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ara sıra yüksek devirleri kullanın, birikmiş kurumları atar... Yakıtı bildiğiniz yerlerden almaya gayret edin dizelin en büyük dostu ve en kötü düşmanı yakıttır.

15 bin değil, kükürt oranı çok yüksek istasyondan dolmuş bir depo mazot sayesinde 2 bin km deki bir araç bile enjektör temizleyici kullanabilir. Würth, Liqui moly gibi markaları güvenle kullanabilirsiniz, laboratuar testli, ispatlı, belgeli ürünlerdir... Her dizel kullanıcısının belirli km lerde kullanması lehinedir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bilinenin aksine enjektor temizleyici vs katikilari aracin sifirligindan beri her 10bin km'de bir kullanirsaniz yuksek km lere geldiginizde araciniz sikinti yaratmaz ayrica enjektor temizleyicileri 100bin km gibi yuksek km lerde kullanirsaniz faydadan cok zararini gorme olasiliginiz daha yuksek

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Enjektör temizleyiciler kimyasal bir madde olduğu için fazla kullanıldığında zarar verdiğini duymuştum bende. Hangisi doğru ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Enjektör temizleyiciler kimyasal bir madde olduğu için fazla kullanıldığında zarar verdiğini duymuştum bende. Hangisi doğru ?

ben 2006 dan beri  dizel araba kullaniyorum

Hyundai Getz Crdi

Seat Cordoba TDI

Seat Leon TDI

Peugeot 407 HDI

Megane 2 DCI

Megane 3 Dci

Ford Focus TDCI

Renault Laguna DCI

Mazda 3 MZR-CD

bunlar kullandigim araclar ve hepsinde de enjektor temizleyici katkilar kullandim hicbir sikinti yasamadim , yalniz aracinizin km'si cok yuksek se kullanirken dikkatli olun dusuk oranli karisim degil tam depoya atin

Su anki aracimda da sifirligindan beri her 10bin km'de bir Wurth veya Liqui Moly enjektor temizleyici kullaniyorum boylelikle Carbon Clean vs ihtiyac duymuyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Toyota serviste benzinli araçlarda bile her 10 bin km de enjektör temizleyici kullandırıyor. Ben kullanmıyordum orası ayrı :)

Aracı 12300 km de aldım şuan 23900 km de. Shell Vpower dizel nitro dışında mazot kullanmıyorum. Bu mazotun özelliği kurumları temizlemesi. Enjektör temizleyiciye falan gerek yok gibi şimdilik. Birden dip gaz yaptığımda bile en ufak siyah duman atmıyor.

http://www.shell.com.tr/products-services/on-the-road/fuels/vpower/what-is-v-power-nitro-plus.html

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bende katkili motorinlerden kullaniyorum fakat onlardaki karisim orani cok cok dusuk belki 1000 litrede 1 litre gibi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.