EgeG

2014 Yılı Binek Otomobil Satış Rakamları

Bu konuda 65 ileti var

2014'ün ilk ayında Mazda 30 adetlik satışa imza attı.

http://www.odd.org.tr/folders/2837/categorial1docs/814/Ocak%202014%20RS.pdf





ÖTV ve döviz kurlarındaki artış otomotiv sektörünü vurdu. Ocak ayında hafif sendeleyen sektörün 2013 modellerin stoklarda tükenmesinin ardından asıl büyük düşüşü göstermesi bekleniyor. İşte ODD’nin (Otomotiv Distribütörleri Derneği) açıkladığı rakamlara göre oluşturduğumuz 2014 yılı Ocak ayının Türkiye’de segment segment en çok satan araçları. YAZI: TULU DARICAN

Geçtiğimiz yılın sonunda tanıtılan Hyundai i10 A segmentini bu yıl da şekillendirecek. 295 adet satan modeli 12 adetlik satışla Skoda Citigo izliyor.
B segmentinde Ocak ayında Renault hakimiyetini görüyoruz. Symbol, 1.403 adetlik satışla ayı birinci sırada tamamlarken, Clio onu 754 adetlik satışla izliyor.
C segmentine geçtiğimizde listemizin en tepesinde 1.801 adet satan Renault Fluence’i görüyoruz. İkincilik ise 1.022 adetlik satışla VW Jetta’nın.
D segmenti ise Ocak ayında büyük bir sürprize imza atmış. 266 adetlik satışa Skoda SuperB ayı birinci kapamış. İkinci sıradaysa 171 adetlik satışla VW CC bulunuyor.
E segmentine geçtiğimizde BMW 5 Serisi’ni listemizin en tepesinde görüyoruz. Modelin Ocak ayındaki satışı 198 adet.
F segmentinde yenilenen Mercedes S Serisi, Ocak ayında 14 adetlik satışa ulaşarak ayı lider tamamladı. Onu 11 adetlik satışla Porsche Panamera izliyor.
Kompakt SUV segmentinde 532 adet satan Dacia Duster birinci konumda bulunuyor. Yenilenme aşamasında olan Nissan Qashqai bu ay ilk beşte yer alamazken, 1.6 litre benzinli otomatik seçeneğinin de desteği ile Hyunda ix35 ikinci sıraya yerleşmiş.
Kompakt MPV segmentinde Dacia Lodgy bu yıl da liderliği kimselere kaptıracak gibi görünmüyor. 302 adet satan modeli, 108 adetlik satışla Ford C-MAX takip ediyor.
LCV (Hafif ticari araç) sınıfında Ocak ayının lideri Fiat Doblo... 987 adet satan Doblo’yu, 932 adetlik satışla Fiorino izliyor.

A Sınıfı
Sıra Marka/Model Ocak 2014 satış 2014 yıllık satış
1 Hyundai i10 295 295
2 Skoda Citigo 12 12
3 Fiat 500 10 10
4 Fiat Panda 7 7
5 Kia Picanto 7 7


B Sınıfı
Sıra Marka/Model Ocak 2014 satış 2014 yıllık satış
1 Renault Symbol 1.403 1.403
2 Renault Clio 754 754
3 VW Polo 719 719
4 Hyundai i20 690 690
5 Citroen C-Elysee 418 418
6 Opel Corsa 412 412
7 Ford Fiesta 395 395
8 Dacia Sandero 309 309
9 Fiat Punto 259 259
10 Peugeot 301 196 196


C Sınıfı
Sıra Marka/Model Ocak 2014 satış 2014 yıllık satış
1 Renault Fluence 1.801 1.801
2 VW Jetta 1.022 1.022
3 Fiat Linea 990 990
4 VW Golf 957 957
5 Toyota Corolla 831 831
6 Opel Astra HB 705 705
7 Ford Focus Sedan 649 649
8 Opel Astra Sedan 424 424
9 Honda Civic 403 403
10 Hyundai Accent Blue 354 354


D Sınıfı
Sıra Marka/Model Ocak 2014 satış 2014 yıllık satış
1 Skoda SuperB 266 266
2 VW CC 171 171
3 Volvo S60 155 155
4 Mercedes C Serisi 93 93
5 Renault Latitude 81 81


E Sınıfı
Sıra Marka/Model Ocak 2014 satış 2014 yıllık satış
1 BMW 5 Serisi 198 198
2 Mercedes E Serisi 163 163
3 Audi A6 32 32
4 Volvo S80 27 27


F Sınıfı
Sıra Marka/Model Ocak 2014 satış 2014 yıllık satış
1 Mercedes S Serisi 14 14
2 Porsche Panamera 11 11
3 Audi A8 3 3
4 BMW 7 Serisi 2 2


Kompakt SUV
Sıra Marka/Model Ocak 2014 satış 2014 yıllık satış
1 Dacia Duster 532 532
2 Hyundai ix35 316 316
3 VW Tiguan 280 280
4 Kia Sportage 260 260
5 Renault Captur 190 190


Kompakt MPV
Sıra Marka/Model Ocak 2014 satış 2014 yıllık satış
1 Dacia Lodgy 302 302
2 Ford C-MAX 108 108
3 Citroen C4 Picasso 56 56
4 Mercedes B Serisi 38 38
5 Renault Scenic 21 21


LCV Sınıfı
Sıra Marka/Model Ocak 2014 satış 2014 yıllık satış
1 Fiat Doblo 987 987
2 Fiat Fiorino 932 932
3 Ford Connect 772 772
4 Dacia Dokker 510 510
5 VW Caddy 505 505
6 VW Transporter 279 279
7 Citroen Berlingo 218 218
8 Renault Kangoo 122 122
9 Mercedes Citan 69 69
10 Peugeot Partner Tepee 64 64


Pick-Up
Sıra Marka/Model Ocak 2014 satış 2014 yıllık satış
1 Mitsubishi L200 229 229
2 Isuzu D-MAX 228 228
3 Toyota Hilux 139 139
4 VW Amarok 117 117
5 Nissan Navara 9 9
 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bi ara süper B nin satış rekoru kıracağına ilişkin bir konu vardı, denilen çıktı galiba.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bi ara süper B nin satış rekoru kıracağına ilişkin bir konu vardı, denilen çıktı galiba.

Evet o konunun sahibi de. Bu konuda olduğu gibi, Ege kardeşimizin açtığı bir konu idi. Çalıştığım şirkete dahil Süper B bakılmaya başlandı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bi ara süper B nin satış rekoru kıracağına ilişkin bir konu vardı, denilen çıktı galiba.

Adamlar aştı, çok iyi bir araç yaptılar satış patlaması normal, 2013 de de Vw birince sırada kapatmıştı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçen haftalarda SuperB ile test sürüşü yaptık, detaylı inceledik.

Kağıt üzerinde rezalet bir performans verecek gibi duruyor ama hiç öyle değil.. 1.6 TDI DSG hiç tahmin etmediğiniz gibiydi. Yolda oldukça rahat birşekilde hızlanıyordu ve iyi ivmeleniyordu açıkçası :D Ben o sırada bizim jettadan bahsettim. bizde de aynı motor var ama böyle hızlanmıyor dedim. Satış personeli superblerdeki 1.6 tdi motorun turbosunun daha da güçlendirilmiş bir turbo olduğunu söyledi.. Onun yalancısıyım..

Fakat passattan çok daha üstün bir otomobil olduğunu söylemeliyim. İçerisi şahane.. Elegance paket ile gelen ses sistemi mükemmeldi.. Segmentteki en konforlu araç herhadle şuan. Aynı zamanda fiyat olarak en uygun olan araç. Biz gerçekten çok uygun bir fiyat alabilmiştik bir bayiden.. Ama babamın kararı bu yıl sadece şirket aracı ile devam edip bazı haftasonu tatillerinde veya uzunyol tatillerde hoş bir araç kiralayıp gezmek oldu.

Öte yandan mazda6yı satmamız beni çok üzdü elbet  :'(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Adamlar aştı, çok iyi bir araç yaptılar satış patlaması normal, 2013 de de Vw birince sırada kapatmıştı

Araçların iyiliğinden ziyade; görünürlük, reklam, fiyat gibi etkenler bu ülkede çok önemli... Türkiye'ye Juke gelmeden önce kaç kişiye sorsanız "kesinlikle alırım" diyebilirdi, fakat geldi ve yollarda-yarışma programında görünmeye başladı, millet tipsiz o arabaya sarılmaya başladı...

Özel olarak Mazda'nın en büyük sorunu iyi bir reklam ve pazarlama stratejisinin olmaması... Televizyonda o kadar gereksiz ve çok izlenen dizi var, ver bir kaç tanesine araçlardan, internette bir sürü güzel reklamı var, getir ülkede yayınlansın, milletin dilinde değil de; gözünün önünde olsun bak nasıl satılıyor...

Muhabbet esnasında "mazda" demeye korkuyorum; "parçası pahalı, son sahibi olursun, parçası/servisi pahalı" gibi klişe ve gerçek olmayan cümlelerden bıktım yoruldum...

21 yıllık aracımı gören hasta oluyor, 10-15 bin liraya araba arıyorum diyor, vereyim sana arabayı rahat et diyorum; yüzünü ekşitiyor...

Bütün bu yanlışları düzeltmedikten sonra Mazda'nın işi bu ülkede çok zor, belkide kendileri bu zorlukları benimsiyorlar, aşmak istemiyorlar... O zaman bizim yapacak çok fazla bir şeyimiz yok... Burada yazmaktan başka.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Demiştim Sana Gardaş şanzımanla mı test ettiniz?

Geçen haftalarda SuperB ile test sürüşü yaptık, detaylı inceledik.

Kağıt üzerinde rezalet bir performans verecek gibi duruyor ama hiç öyle değil.. 1.6 TDI DSG hiç tahmin etmediğiniz gibiydi. Yolda oldukça rahat birşekilde hızlanıyordu ve iyi ivmeleniyordu açıkçası :D Ben o sırada bizim jettadan bahsettim. bizde de aynı motor var ama böyle hızlanmıyor dedim. Satış personeli superblerdeki 1.6 tdi motorun turbosunun daha da güçlendirilmiş bir turbo olduğunu söyledi.. Onun yalancısıyım..

Fakat passattan çok daha üstün bir otomobil olduğunu söylemeliyim. İçerisi şahane.. Elegance paket ile gelen ses sistemi mükemmeldi.. Segmentteki en konforlu araç herhadle şuan. Aynı zamanda fiyat olarak en uygun olan araç. Biz gerçekten çok uygun bir fiyat alabilmiştik bir bayiden.. Ama babamın kararı bu yıl sadece şirket aracı ile devam edip bazı haftasonu tatillerinde veya uzunyol tatillerde hoş bir araç kiralayıp gezmek oldu.

Öte yandan mazda6yı satmamız beni çok üzdü elbet  :'(

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Demiştim Sana Gardaş şanzımanla mı test ettiniz?

  abi ama cidden çok farklıydı :D dsg ile test ettik. DSG problemli bir şanzıman olmasa çok beğeniyorum çok istikrarlı ve yeridne kararlar veriyor saçmalamıyor. ama çıkardığı sıkıntılar cabası..

Bunların hepsini bir kenara attım ben nasılsa garantisi var ama pederi ikna edemedik :D

o tipsiz haline rağmen yolda bi superb gördüğümde içim gitmiyor değil :(

hele ki o arka hacmi ve müthiş ses sistemi beni benden aldı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sakın malum şanzımanın garantisine güvenmeyin derim EGE... Garanti bitene kadar sıkıntı pek oluşmuyor, fakat biterse de sorun çıkarsa; verilen fiyatlar pek bi astronomik... Benim aracın iki katı kadar...

:D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

genişlik açısından 10 numara araç. Hiç bir D sınıfı araçta o arka genişlik yok. Tabi bu daha çok arkada oturanları ilgilendiren bir durum :D

Fiyatı da rakiplerine göre oldukça iyi, Türkiye şartlarında D sınıfı için en ideal araç.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sakın malum şanzımanın garantisine güvenmeyin derim EGE... Garanti bitene kadar sıkıntı pek oluşmuyor, fakat biterse de sorun çıkarsa; verilen fiyatlar pek bi astronomik... Benim aracın iki katı kadar...

:D

bilmem mi :D 15 20 milyar arıza çıkarıyormuş :D Zaten DSG şanzımanlı bir aracı garantisi bittikten sonra kullanmak büyük risk garantisi bittiği anda satmak lazım :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok km yapan ve altında şirket otomobili olak. Jetta kullanan bir arkadaşım var. Ortalama 2-3 ayda ve hatta yeri geliyor 1-1,5 ayda periyodik bakıma giriyor. Normal bakım km'sini doldurduğu için.

Ve alıp kullanmaya başladığı ilk günden, bu güne kadar. Sürekli şikayetleri var Dsg şanzımanla ilgili.

Her seferinde şunu değiştirdik, bunu değiştirdik diyerek aracı servisten çıkarıyorlarmış. Yine en son  serviste de yazılımını güncellemişler. Değişen bir şey var mı peki dedim, yok halen aynen devam ediyor şikayetlerim dedi.

Artık bu durumdan da arkadaşım çok sıkıldığı için, işin peşini bıraktı. Ne söylesem boş, değişen hiç bir şey yok diyor. Kesin çözüm olarak, kiralama süresinin bitmesini bekliyor. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben bir Subaru kullanıcısı olarak,her ay düzenli olarak ODD Satış rakamlarını takip ediyorum,ilk baktığım tabii ki Subaru,daha sonrada Mazda nın satışlarına bakıyorum ki geçtiğimiz ay Subaru 120 adet Mazda ise 30 adet satmış.Subaru geçen senenin aynı ayı 34 satmış bu sene rakam yeni forester,Outback ve Xv lerin satışıyla,hala istenilen düzeyde olmasada belli bir ivme kazanmış.Mazda nın yeni modellerini pek takip etmesemde bu durağanlığın sebebi nedir acaba diye de çok merak ediyorum.Beklenen bir model mi var ? Yoksa geldi de satışlarımı istenilen seviyede değil ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda'nın satışları genelde Mazda3 üzerine olduğundan önümüzdeki aylarda yeni Mazda 3 gelince satış grafiğinde ani artış görülecek ... Sıra yazıyorlar şu an yaz ortasına kadar dolmuş, belki vazgeçen olursa aradan alınabilir, bu nedenle irtibatı koparmamak lazım bayilerle...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda'nın tüm Dünya'da olduğu gibi, Türkiye'de de lokomotif modeli Mazda 3, Engin. Eski kasa stoklarda tükendi, yenisinin ise Nisan'da gelmesi bekleniyor. Bu demektir ki, ilk 3 ay Mazda satışları çok düşük gider...

Ben bir Subaru kullanıcısı olarak,her ay düzenli olarak ODD Satış rakamlarını takip ediyorum,ilk baktığım tabii ki Subaru,daha sonrada Mazda nın satışlarına bakıyorum ki geçtiğimiz ay Subaru 120 adet Mazda ise 30 adet satmış.Subaru geçen senenin aynı ayı 34 satmış bu sene rakam yeni forester,Outback ve Xv lerin satışıyla,hala istenilen düzeyde olmasada belli bir ivme kazanmış.Mazda nın yeni modellerini pek takip etmesemde bu durağanlığın sebebi nedir acaba diye de çok merak ediyorum.Beklenen bir model mi var ? Yoksa geldi de satışlarımı istenilen seviyede değil ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şubat ayında Mazda 40 adet otomobil sattı , geçen yıl Şubat ayında Mazda 23 adet otomobil satmıştı,  demekki ilerleme var bunada şükür diyelim  41 kere maşallah :nazar:

Mazda'nın en yakın rakiplerinin 2014 Şubat ayı otomobil satışları:

VW:        5080

Renault:  4768

Hyundai:  2072

Ford:      1762

Nissan:    1603

Fiat:        1516

Opel:      1374

Toyota:    1202

Mercedes:  900

Peugeot:    871

Honda:      761

Audi:        750

Citroen:    715

Skoda:      632

BMW:        617

Kia:          462

Seat :      352

Volvo:      256

Chevrolet:  161

Mitsubishi:  81

Subaru:      70

Suzuki :      68

Mazda:      40

Alfa Romeo: 26

Jaguar:        8

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda'nın kiler hariç diğer çekik gözlü dostlar memnundurlar heralde abi :) , en iyisi bir anket yapıp gönderelim çekik gözlüler ülkesine, Türkiye'deki satışlardan memnun musunuz, bir beklentiniz var mı diye soralım... Bu anketi talebelerimizden biri ödev konusu diye yapabilir bak :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Suzuki yeni kasa ve o kadar reklam ile 68 adet satıyorsa, mazda nın reklamla neler yapabileceğini düşünemiyorum bile...

Şu anki durumu gerçekten anlamış değilim, bu yüzden çekik gözlü dostların bir bildiği var diyorum hep.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.