BUZMAVİSİ

Buji kablolarındaki kıvılcım ??

uzun bi aradan sonra Herkese merhaba arkadaşlar..

geçenlerde akşam karanlığında motorun yağını suyunu felan kontrol ediyordum, baktım ki motorun buji yuvalarındaki pipolara giden kablolarda kıvılcım atıyor çıt çıt diye,plastik kablo üstünden kıvılcım atlaması normal mi?bana pek normal gelmedi açıkçası.. onun dışında arabanın elektrik-elektronik aksamında hiç bi sıkıntı yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Buji kabloları kalitesizliğinden veya yıpranmasında, herhangi bir şekilde darbe alıp yırtılmasından olabilir, kontrol et atlama yaptığı bölüme izole bant sar, gerçi bu geçici çözüm, aslında buji kablolarını değiştirmeniz gerekir, kablo olarakta ya yetkili servisten orijinal yada yan sanayi olarak NGK önerebilirim, kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kablo yıpranmış ve kaçırıyor kısacası. Değiştirmende fayda var.. Bu arada dikkatli de ol elini felan yaklaştırırsan çarpabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Acilen değiştir, anormal bir durum, bir yakıt kaçağı durumunda seni havaya uçurmaya kadar götürür Allah muhafaza...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aslında kablolar yeni,komple ateşleme sistemi 1 yıl önce sıfır taktırılmış ve her hangi bi ezik kaçak yok,kabloların üstünde uzunca bi yazı var vede made in japan yazıyor, video ve resim çekip yollarım, kablolar kapalı ve yıpranmamış olmasına ragmen kıvılcımın kablodan atlama yapması garip geldi.böyle bi durumu yaşayan bi tek benim galiba :s :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bahsettiğim kablolar seiwa marka bu arada arkadaşlar

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kılcal da olsa deformasyon yoksa o zaman izolasyon malzemesi görevini yapmıyor demektir. Sezer önemli bir konuya değinmiş. Allah muhafaza şakası olmaz..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

şimdilik geçiçi tedbir olarak siyah elektrik bandıyla 4 kabloyu da, ayrı ayrı sarsam olur mu peki arkadaşlar?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ngk almak en temizi japon malı olmasına rağmen seiwa çok randımanlı bir marka değil çabuk yıprandığını düşünüyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben servisten 1,5 yıl önce orjinal buji kablosunu söylettim. belçikadan geldi. 100 bim km garantisi var. bujileri de ordan aldım, ngk' idi. şimdi yine ngk var, tavsiyem buji kablolarını servisten almanız. ben hepsini toplam 240 tl ye almıştım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Hımm kablolar yeni diyosunuz, fakat , Kabloların yeni olması bir şeyi değiştirmez, kalitesiz olunca distiribütörden gelen akım dirençle karşılaşır, hem kablo ısınır, hemde izoleden  sızma yapabilir hatta sizi çarpabilir,  demem oki şu anki kablolar aracın aktardığı akımı bujilere iletmekte yeterli değil gibi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dün istanbuldaki mazda evo servisine orjinal buji kablosu fiyatını sordum. 272tl+kdv fiyat verdiler :kafa:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

uzun bi aradan sonra Herkese merhaba arkadaşlar..

geçenlerde akşam karanlığında motorun yağını suyunu felan kontrol ediyordum, baktım ki motorun buji yuvalarındaki pipolara giden kablolarda kıvılcım atıyor çıt çıt diye,plastik kablo üstünden kıvılcım atlaması normal mi?bana pek normal gelmedi açıkçası.. onun dışında arabanın elektrik-elektronik aksamında hiç bi sıkıntı yok.

Allah korusun dikkatli olsun , basiniza buyuk tehlike acabilir

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

        Evet orjinaller pahalıdır, size NGK önerebilirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İridium R kraldır gönül rahatlığıyla kullanın

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.