By_eyicaN

1991 Model 1.6 626 Su Eksiltme Sorunu/Bakımı ve Debriyaj Alt-Üst Merkez Problemi

Merhaba,

Öncelikle uzunca bir ileti olduğundan dolayı almış olduğum vaktiniz ve göstermiş olduğunuz ilgi için teşekkür eder, hakkınızı helal etmenizi isterim.

Yaklaşık 1 ay önce 359638 km’de almış olduğum 1991 model 1.6 626nın su eksilttiğini, hararet yaptırılıp yolda kalınarak acil temin probleminden dolayı yol üzerindeki bir sanayide zoraki bulunan takılan çin malı contanın kısa ömürlü olup değiştirilmesi gerektiğini bilerek aldım. Fakat şansımı biraz denemek, başka su kaçağı olan yer var ise eş-dost , forum ve yer yer sanayi ustası tecrübelerinden yola çıkarak kısmen kalorifer tesisatında ve önemli ölçüde radyatör alt hortumunda su kaçağı tespit edip ilgili değişim ve kelepçeleme işlemleri bayramdan iki gün önce ile kaçakları engellettik. Ayrıca emin olmak amacıyla motor yağını yeniletip, şanzıman yağı fren hidroliği v.s. kontrol ettirdim, yıpranmış olan benzin hortumlarını yenilettim. Bayramın 2. Günü marşa bastığımda sanki aracın egzozu su dolmuşçasına (sonradan öğrendim ki contadan sızan su 3.pistondan egzoz borusuna dolmuş) aracın normal çalışmadığını fark edip egzoz kontrolü yaptığımda daha önce olmayan beyaz dumanı görünce üst kapak contasının değişim vaktinin çok yakın olduğu kanaati ile pür dikkat hararet göstergesine bakarak yola çıktım. Gün ortasında yaklaşık 25 km kadar mesafe kat ettikten sonra hararet göstergesi anormal şekilde yükselme eğilimi gösterdi, ilk akaryakıt istasyonuna girip radyatöre su tutarak motorun biraz da olsa soğumasını sağlayıp motoru durdurdum ve bayram ertesi sanayiye gitmek üzere aracımı istasyona bıraktım. Bayramdan sonraki gün aracı sanayideki ustaya yaklaşık 1 km çekerek götürüp teslim ettim. Bu her ne kadar ilk aracım ve ilk sanayi tecrübem olsa da, ustayı önceden tanıyor olduğumdan hazır üst kapak açılmışken değişse/onarılsa iyi olur denilebilecek ne varsa sormasına gerek olmadan yapabileceğini belirttikten sonra aracı teslim edip gitmek zorunda olduğum işime döndüm. Ustanın araca (360127km’de iken)yaptığı işlemler şu şekilde;

Üst kapak conta değişimi (Taiwan malı),

Üst kapak taşlatma işlemi (Üst kapakta eğilme/çatlama yok)

Hava Filtresi değişimi,

Motor termostatı değişimi,

Buji değişimi,

Yağ filtresi değişimi (yağa az miktarda da olsa su karışmış olduğu için),

Motor yağı (20*50)

Antirfeeze (3 lt)

Triger kayış seti değişimi,

Radyatör şişletme,

Toplama işlemi sonrası gerekli gaz ayarı.

Araçta bu aşamadan sonra ustamdan araç ile ilgili genel durum nedir sorusuna cevap olarak; aracın motorunun daha önce yapıldığı fakat yapan ustanın işçiliğinin pek iyi olmadığı, motorun alt kısmı için bir şey söyleyemeyeceği,  şanzıman ve baskı balatanın normal durumda olduğu, yapılan işlemlerden sonra motorun devir daim sonrası emme yapıp tesisatta tekrar su eksiltebileceği ve bir süre kontrollü kullanmak gerektiği, herhangi bir problem olursa tekrar görüşebileceğimiz şeklinde özetlenebilecek bir konuşma oldu.

Bu konuşma sonrasında aracı teslim aldım. Yapılan bu işlemler sonrasında araç ile şu an itibariyle yaklaşık 160 km mesafe kat ettim. Bu süre zarfında araç bir defa ilave depodaki suyu tamamen çekmiş, bir defa da neredeyse dibe getirmişti.  Emin olmak için daha önce de değişimini/onarımını yaptığımız yerleri başta olmak üzere tekrar kontrol ettim, sadece radyatör panelinde çok ince bir ıslaklık olduğunu gördüm, şişleme işlemi sonrası oluşmuş olması muhtemel olduğundan aynı ustaya tekrar lehimleteceğiz. Şu anda ise aracın su eksiltip eksiltmediğini debriyaj problemi yüzünden kontrol edemiyorum. Problem şu ki; özellikle debriyaj kullanımının yoğun olduğu şehir içi kullanımda ısınma neticesi olarak olduğunu düşündüğüm pedalın boşlaması sorunu. Pedal basılı şekilde kalıyor, ayağımla alttan bastırıp çekiyorum, bazen tamamen boşlamış oluyor birkaç defa pompalayarak kısmen kullanım sağlıyorum. Bu durum artık nerdeyse bütün kullanım boyunca yaşandığından hem tehlike oluşturuyor hem de araca daha çok zarar veriyor. Aynı ustama gidip sorduğumda debriyaj alt ve üst merkezlerinin değişmesi gerektiğini söyledi, yaklaşık 2 saat sürecek bu işlem için bir aksilik olmazsa bu akşam mesai sonrası sanayiye gideceğim.(Not: Şu anda araç 360274 km’de, conta yapılalı 147 km mesafe yapıldı, hararet göstergesi bu 147 km boyunca orta seviyeyi dahi görmedi, bu nedenle contanın yanmış olması ihtimali olmadığı düşüncesindeyim )

Tam bu noktadayken aklımda soru işareti olarak duran, cevaplayamadığım aşağıdaki sorular ile ilgili sizlerin bilgi ve tecrübesine başvurmak istiyorum;

1-Bu şartlarda bir aracın motoru ne kadar su eksiltebilir?

2-Araç üst kapak contası(Yeni değiştiği için),Radyatör hortumu ve kalorifer tesisatı bağlantısı haricinde nereden su eksiltebilir?

3-Bu araç için kullanılması en uygun motor yağı hangisidir (daha önce motor yağı 15*40 koyulmuş iken, işlemler sonrası 20*50 yağ koyuldu, bunun doğrusu nedir, usta motora ince yağ koyulursa motorun yağı yakabileceğini söyledi ama doğrusu emin olamadım) ?

4- Bu araç ile yokuş ortasında durum tekrar kalkmak istediğimde araç zorlanıyor, düz yolda giderken araç zaten normal, yokuşa araç hareket halindeyken girildiğinde çok fazla zorlanma olmuyor fakat yokuş mesafesi uzayınca vitesi düşürmek gerekiyor(normalde muadil  motorlu başka araçlarla böyle olmadığından bu vites düşürme eğilimi de normal gelmiyor), bu neden olabilir, bir ayarı var mıdır?

5- Debriyaj alt-üst merkezlerinin değişimi aracın çekiş performansını etkiler mi?

post-10774-141695301122_thumb.jpg

post-10774-141695301127_thumb.jpg

post-10774-141695301132_thumb.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1. Bu şartlar derken birçok etken var ortada ama conta değşimiyle su eksiltmenin bir alakası yok, tabii taşlama düzgün yapılmış ve conta kaliteliyse, onun dışında araç başka yerden sızıdrma yapıyor olabilir.

2. Eğer hiçbir yerde kaçak yok, conta sağlam ve suyu yakmıyosa, kapak radyatör kapağı basınç kaçırıyor olabilir veya radyatör deliktir sızan az bir su buharlaşıyor olabilir

3. Araçlara hangi değerde yağ konulacağına iklim karar verir, kış ayalrında malatya -10 un altına düşmüyosa 20-50 uygundur yoo düşüyosa 10-40 , ustanın ince yağı motor yakar dememsinin sebebi motorunuz aşınmış olmasıdır, kaputun altında yağ değerleri mevcut oradan bakıp en uygun yağı kullanabilirisin.

4. Aracınızın çekişinden şikayet ettğiniz açık bunun bir çok sebebi var , motorun aşınmış olması, lpg ayarsızlığı , avans ayarsızlığı, ateşleme elemanlarındaki problemler.

5. Debriyaj,  motordaki gücü şanzımana iletir ve keser, tabiki debriyajın düzgün çalışması ve kaçırmaması çekişi ve performansı etkileyecektir.

6. Aracınız hayırlı olsun güle güle kullanınız.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle ilgin ve vermiş olduğun bilgiler için teşekkür ederim.

Doğrusu conta konusunda diğer bir çok konuda olduğu gibi sanayide araca gerekli işlemleri yapmış olan ustaya/yönlendirmesine güven ile hareket ettim, kullanılan conta markası eristic gasket - cada co.ltd üretimi bir conta. kalite noktasında sizlere belki bir fikir verebilir. Çevremde sanayide güvenilebilecek bir usta bulabilen biri ile karşılaşmadım şu güne kadar, o nedenle güvenim sadece ustanın işinin arkasında durmasından kaynaklı ve ötesi yok. Fakat dün egzozdan az miktarda da olsa su damlacıkları geldiğini gördüm, conta değişimi sonrası debriyaj yüzünden henüz aracı çok fazla kullanmak nasip olmadığı için contayı yaktığımda egzoza dolan suyun egzoz keçesinde kalan kısmı süzülüyor gibi yorumladık ama.. İnşallah yorumladığımız gibidir :S fakat yine de bu konuda fikriniz varsa memnun olurum.

Radyatör panelinde (şişletme işlemi sonrasında) toplamda bir parmak kalınlığı bir bölgede hafifte olsa bir ıslaklık oluyor ama oradan en fazla ne kadar su eksiltebilir bilemiyorum, Dün akşam debriyaj alt ve üst merkezi parçacıdan (elindeki mevcut parça için kalitesiz dediği için) sipariş ettik (Alt Merkez+Üst Merkez+Gerekli Miktarda hidrolik=110 TL), yarına ulaşır ve sanıyorum perşembe günü değişimi yapılacak. Bu esnada radyatördeki kaçak ile ilgili gerekli lehimleme işlemini de yaptıracağım. sonrasında tekrardan su eksiltme olur mu ya da ne kadar olur, aracın performansında bir değişiklik olacak mı test edip göreceğiz artık.

Sonucu yine burdan paylaşacağım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Cevabı ilk elden mazda mühendislerinden vereyim. Aracınızın orijinal yağı Türkiye şartları (-25 - +30Ciçin) 10w30dur. 20w50 için alt sınır -10 derecedir. Ekteki fotoğraf kendi aracımın kaput altından çektiğim fotoğraftır. Kendi aracımda 5w40 kullanıyorum ve 400.000 km de orijinal motoru eksiltme yok. Aracınızın motoru dünyanın en sağlam motorlarından biridir. Bunlar iyi yönleri.

Kendi aracım 2.0 olmasına rağmen performans olarak çok da iyi değil. 150nm torka karşılık 88bg gücündeki motorum yokuşlarda tıkanmaz çok vites değiştirmem gerekirse hızlıdır ama ilk kalkışı çok zayıftır. 0-100ü en son 17sn ölçtüm. Bu da tam sizin dediğiniz şeye denk geliyor ve normaldir. Motor güçsüz bir tasarıma sahip olduğu için yakıtı da fazladır. Bunlar da kötü yönleri.

Debriyaj merkezine gelince usta sanırım biraz garantici davranıp iki merkezi de değiştirmiş ben bundan 3 ya da 4 sene önce kaliteli bir yansanayi altmerkezle kendi altmerkezimi değiştirmiştim. halen kullanıyorum üst ise hiç bozulmadı. Tabi buralara gelene kadar merkez kaç kere boşaldı sabah okula giderken kaç kere debriyaj pompaladım hatırlamıyorum. tamir takımını değiştirmeyi falan denemiştik ustamla (2-3lira bişeydi) olmayınca komple yeni bir merkez almıştık. Tabi benim okurken sanayide çalışmam ve işe vakıf olmam bunda etkilidir. Belki öyle olmasa ben de çift değişirdim. Değişmişken ikisinin de değişmesi iyi olmuş fiyat da makul gördüğüm kadarıyla çünkü bir çekici parasına amorti eder.

Radyatörü en kısa zamanda yaptırın çünkü küçük bir kaçaktan 0.9 barda litrelerce suyu saatler içinde eksiltir bilginiz olsun üst kapağı tekrar kucaklamayın. Debriyajın bozuk olması hayıra vesile olmuş olabilir :)

Aklıma gelen kaçak yerleri;

öncelikle radyatör ve motor üstkapağı,

kalorifer bağlantı noktaları

motor ve karburatör su hortumu bağlantı uçları.

LPG regülatörü -veya sanayi deyimiyle LPG beyni- (regülatör su kaçırmaz ama sisteme LPG basıyorsa ek depodan suyu tamamen atabilir bu da eski samaramda başıma gelmişti)

Kalorifer iç radyatörü (bu da sık görülür ama aracın taban halısı sürekli ıslanır hemen kendini belli eder)

Bence aracınızın tek kaçak olan yeri radyatör. yaptırın sıkıntısız binin. Aracınız hayırlı olsun.

Yararlı bir link:

http://www.mazdabg.com/ftp-uploads/626/GD%20workshop%20manual/

Yağ çizelgesi:

y5xurvx9.jpg

oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Özellikle vemiş olduğunuz link içerisinde çok yararlı bilgiler var, bu nedenle link için çok teşekkür ederim. Alt ve Üst merkezin değişimini bugün 2 saatlik geniş bir zamanda yaptırabildim nihayet. ilk izlenimlerime göre daha son zamanlarda kalkış esnasındaki randımansızlık ile ilgili fazlaca düzelme gözlemledim fakat yokuş ortasında kalkış performansında farklılık olup olmadığını test etme imkanım olmadı henüz.en kesin değişim sonucu için daha önce test ettiğim yerde test etmek istiyorum, bu şekilde farkın daha belirgin olarak ortaya çıkacağını düşünüyorum doğrusu.

Su eksiltme konusunda ise aracı uzun süre çalışır vaziyette bekletip gözlemledik fakat herhangi bir sızıntı saptayamadık. hem bu hemde vakit problemimden dolayı radyatör sökme işini aracı bir süre daha kullanıp yeniden su eksiltme durumunu gözlemledikten sonraya erteledim.

Fakat kalorifer tesisatı iç/dış, radyatör hortumları, karbüratör bağlantı noktaları gibi bahsettiğiniz en bilinen yerleri kontrol ettik, kaçak yoktu. Geriye sadece lpg regületörü ile conta kalıyor. yeniden eksiltme olmamasını ümid ederek şimdilik gözüm üzerinde bekliyorum :/

Bu arada araç "ben tamirciye gidecek araçmıydım, sana müstehap" yaptırdığıma bozulbakım öncesi ortalama 340 kr yakıt tüketen araç şimdilerde 370-380 kr tüketmeye başladı hayırdır inşallah :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

  lpg regülatöründen olma ihtimali çok zayıf , çünkü bizzat kendimkini söküp dağıttım, bir taraftan su girip çıkıyor, bir taraftan gaz giriyor çıkıyor, aradaki döküp parçanın çatlamış falan olması gerek suyu sızdırması için, ee etrafında sızıntı olmadığını da yazmışsınız, bana kalırsa gene sorun radyatördür, şu genleşme kabının sağın solunada bakın sızdırma varmı diye.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Cumartesi günü conta değişimi sonrasında üçüncü kez suyun eksildiğini görünce soluğu ustanın yanında aldım. altına üstüne sağına soluna usta ile beraber iyice baktık, herhangi bir su sızıntısına yada izine rastlamadık. Akabinde ustam arabayı uygun bir gün kendisine bırakmamı, aracı bir gün bekletip bujileri kontrol edeceğini, gerekmesi halinde tekrar üst kapağı açıp üst kapağı gözle görülmeyecek kadar küçük ya da görülmeyecek kısımlarında çatlak var mı diye rektefiyeciye test ettireceği, çatlak var ise durumuna göre ya tamir ya da üst kapak değişimi yapacağı, çatlak yok ise tekrar üst kapağı takıp ona göre tekrar konuşarak bir karar vermemizi, bu işlemler için sadece kullanılacak malzeme ve gerekirse çatlak onarımı ücreti harici herhangi bir işçilik v.b. ücret almayacağını ifade/tavsiye etti. akla yatkın ve fazlaca uygun bir öneri aslında fakat şu sıralar araca çok harcama yaptığımdan dolayı maddi ve bir o kadar da zaman problemim var o nedenle dikkatli bir şekilde bir süre idare edip daha sonra ustaya aracı bırakma kararı aldım. Sornasında sanayide bir arkadaşa gelmişken selam vereyim dedim, orda tesadüfen radyatör sızıntıları için bir sıvı katkı maddesi gördüm ve şansımı denemek istedim. bakım sonrası 200 km mesafe boyunca 3 defa genleşme kabını dip seviyesinde gören ben; katkı maddesi sonrasında 80 km mesafe yol katettim, allah nazarlardan saklasın şu ana kadar su eksikliği olmadığını gözlemledim. bakalım ya bana zaman kazandırıp bir süre sonra tekrar sorun nükseder, ya da hayırlısı ile göremediğimiz açıklığı böylelikle kapatmış oluruz, beklemedeyim.

  lpg regülatöründen olma ihtimali çok zayıf , çünkü bizzat kendimkini söküp dağıttım, bir taraftan su girip çıkıyor, bir taraftan gaz giriyor çıkıyor, aradaki döküp parçanın çatlamış falan olması gerek suyu sızdırması için, ee etrafında sızıntı olmadığını da yazmışsınız, bana kalırsa gene sorun radyatördür, şu genleşme kabının sağın solunada bakın sızdırma varmı diye.

Teşekkür ederim, gerek sızıntı kontrolü gerekse ilave kabı içersindeki tortuları temizlemek için genleşme kabını söküp tekrar bakmayı düşünüyorum.bunun için haftasonunu bekliyorum

oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Umarım radyatördendir, eğer gene eksiltirse ustanın dediği gibi ya, üst kapak çatlak veya blok çatlaktır vede araç suyu yakıyodur. Suyu tamamlarken sadece genleşme kabına bakma , radyatör kapağını araç soğuduktan sonra açıp eksiklik varmı diye bak oradanda eksik varsa tamamla, kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dün akşam mazdam beni yolda koydu. merterde debriyaj boşaldı. 1 vitesde zza zor şirinevlere kadar geldim. şirinevlerde bir sokakta en son bırakmak zorunda kaldım. allahtan tam da tamircilerin olduğu bir sokaktı. sabahleyin yaptırdım. debriiyaj üst merkezi arılanmış. usta aksaraya parça almaya gönderdi.

üst merkez 40 TL

dot 4 hidrolik 10 TL

kapı döşemelerindede sıkıntı vardı döşeme klipsi 20 tane 10 lira

işçilik ustam biraz zalim çıktı 100 TL(gerçi tamircilerin olduğu sokakta olmasaydık çekici 80 lira olurdu)

 

hasılı kelam 5 ayda araccıma 2000 lira harcamışım. iyice canım sıkılmaya başladı dostlar. 1000 lirası benim yüzümden antifiriz koymadaığım için araç dondu. 

 

400 TL debriyaj alt merkez.

200 TL Karbüratör bakım temizlik conta değişim.

160 TL de en son bu Üst merkeze verdik 

OFffffffffffff Offffffffffffff

oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim mazda Ocak ayında tekrar Ust kapak conta degisimi gerektirdi,conta degisimi sonrası yaklaşık 1000 km oldu su sıralar yine su eksiltmeye, radyator hortumunda (motor sogukken bile) siradisi basınç ve hava oluşumu vs sorunlari yeniden basgostermeye başladı. Geçtiğimiz haftasonu yag sizintisi oluyor diye motor subap kapağı contasini değiştirdim, alakasız bir bicimde motordan rahatsız Edici bir ses gelmeye başladı, bir usta sesin kaynağını tespit edememiş olmasına rağmen arıza oluşturmayacağını söyledi, nasıl bir ustaliksa artık siz duşunun(!).sesin kaynağını bende çözemedim, sanki kayislarin oldugu sag taraftan geliyor gibi ama kayış sesinden ziyade sanki motor ic aksaminda bir mil egilmis yada rulman dagilmista ses yapıyor gibi. fırsatım olursa sesi kaydedip burdan fikir almayı deneyeceğim. Araç aslında canavar gibi ama en basit arızasında bile (sözde)ustalar ARAÇLARI mahvediyor.gunluk 10 km yol yapan, hicbir masrafından kaçınılmayan, dikkatli ve sakın bir sekilde kullanılan bir araç nasıl olur da bu kadar kısa aralıklarda Ust kapak contasini yakar yada aynı SORUNLARI tekerrür ettirir ki? Anlamıyor anlam veremiyorum vede bu durumdan artık cok ciddi rahatsızlık duymaya başladım. Malatya'da tavsiye edebilecek gercekten mazdalardan anlayan bir usta tanıdığı olan var mı?

@yunusemre; 400 TL debriyaj alt Merkez'den kast ettigin debriyaj baskı balata seti olabilir mı acaba? Cunku ben alt-Ust merkez degisimi icin parçalar ve yag dahil 150 tl gibi bir fiyata değiştirmiştim, garip geldi..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

dün akşam mazdam beni yolda koydu. merterde debriyaj boşaldı. 1 vitesde zza zor şirinevlere kadar geldim. şirinevlerde bir sokakta en son bırakmak zorunda kaldım. allahtan tam da tamircilerin olduğu bir sokaktı. sabahleyin yaptırdım. debriiyaj üst merkezi arılanmış. usta aksaraya parça almaya gönderdi.

üst merkez 40 TL

dot 4 hidrolik 10 TL

kapı döşemelerindede sıkıntı vardı döşeme klipsi 20 tane 10 lira

işçilik ustam biraz zalim çıktı 100 TL(gerçi tamircilerin olduğu sokakta olmasaydık çekici 80 lira olurdu)

 

hasılı kelam 5 ayda araccıma 2000 lira harcamışım. iyice canım sıkılmaya başladı dostlar. 1000 lirası benim yüzümden antifiriz koymadaığım için araç dondu. 

 

400 TL debriyaj alt merkez.

200 TL Karbüratör bakım temizlik conta değişim.

160 TL de en son bu Üst merkeze verdik 

OFffffffffffff Offffffffffffff

ben karbüratörü komple söküp dağıtıp temizlik bakım contaları vs 100 tlye yaptırmıştım. aracınızdan anlayan bir usta bulursanız masrafınız büyük oranda azalır. ben ilk aldığım zamanlarda aks kafaları değişimiyle normal bakım için 250 tl gibi bir işçilik vermiştim. ustayım diyen adamda kaç saat uğraştığını hatırlamıyorum 1 günüm heba olmuştu. taktığ akslarda 2 ay sonra bozulmuştu. şimdi aynı işlemi daha ucuza ve çok daha iyi bir şekilde yaptırıyorum. yani işin özü araçtan anlayan usta olduğu zaman hem maddi hem manevi olarak yıpranmazsınız.

oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Evwt alt merkezle birlikte baskı balata değişmiş. Araba ilk arabam bazi terimleri yeni yeni idrak ettiğim için o zaman alt merkezi değişmis demişim. Dedidiginiz gibi hem baski balata hem alt merkez değişti.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim aracın motorundan gelen ses icime sinmedi az once sanayideydim yine, sesin kaynağını bulduk. Yağ soğutma(hava) hortumu içindeki yaylı kucuk bir düzenek vardı, o düşmüş ondan dolayı da ses oluyormuş, ses haricinde baska bir sorun yaratmaz dedi.

Bu arada Ust kapak contasinin her an beni yolda birakabilecegi haberini de kesin olarak 3.defa almış oldum.usta Orjinal conta bulamadıklarını değiştirirsek yine kıs bir süre sonra sorunun tekrar edeceğini, temelli çözmek icin orjinal conta bulmam gerektiğini söyledi.

orjinal Ust kapak contasi temin edebileceğim bir yer var mı?

Ve de araca neden Ust kapak contasi dayanmadigi konusunda bir fikri olan var mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Üst kapak contasını mazda servisinden orjinal olarak tedarik edin.

Mazda biraz orjinal parça seven bir araç yan sanayi contaları çok uzun ömürlü olan bu motorlara göre dizayn edilmiş değiller.Bunun dışında radyatör kapağı yüzünden bile conta yakabilirsiniz devir daim,radyatör ve termostat gibi birinci derece suçlularda sorununuz yoksa orjinal conta ile rahat edeceğiniz kanısındayım zira bu forumda orjinal silindir kapak contası tecrübesi olan

birçok arkadaşımız mevcut.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben üst kapak contasını 2 ay önce kendim değiştirdim. 5-6bin km yol gittim hiç kaçırma eksiltme hatta terletme bile yok. Forumda konusu mevcut. Japon malı (markasını hatırlamıyorum) conta taktım. Parçacım bu iyisi dedi onu aldık. Kayseride Fedakar Otomotiv. Beni doktor yönlendirdi derseniz yardımcı olur. Ama bence bu kadar kısa sürede conta yemesinin sebebi bence contanın markası değil. Kapak yüzeyi her ne kadar taşlansa da taşlama hatası vs gibi bir sıkıntı olabilir. Ustanın bunu kontrol edip takması gerekir. Aynı şekilde Blok yüzeyine de bakılmalı. Bir de blok yüzeyi ve üstkapakta hiçbir conta kalıntısı kalmamış olmalı. Çok küçük bir kalıntı bile sızıntı sonrası yanmaya sebep olabilir. 

Aklıma bir sebep daha geliyor ama çok da uzak bir ihtimal. Eğer aracın suyu eksikse yani üstkapağın içinde dolanan suda boşluklar varsa bu da contayı yakar. Hararet de yükselmez. Ben aracı düzüp Kayseri'den İstanbul'a geldim, iki parmak su eksiltti daha da eksiltmedi. 

Bütün bu ihtimmaller safdışı edildiği zaman geriye contanın kalitesizliği kalıyor. 

Geçmiş olsun. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İhtimalleri göz önünde bulundurarak ihtiyacım olan ve ihtiyacım olabilecek parçalar için yine servislerden fiyat isteme (daha önce Elazığ Servisi, şimdi ise İstanbul-Evo) girişiminde bulundum, servisin bana verdiği cevap aynen aracım için zorunlu olarak ihtiyaç duyduğum silindir kapak contasının artık üretilmediği, ihtiyacım olabilecek olan radyatör kapağı,devirdaim pompası ve termostatın ise elleirnde mevcut olduğu bilgisi verilince hüsrana ve ciddi karamsarlığa kapıldım. Aracın şu anki durumu ısı göstergesinde anormal değerler görünmemesine rağmen yaklaşık 1 haftadır belli-belirsiz su eksiltmeye başladı,genel olarak radyatör hortumlarında (motor durdurulduktan 15 saat sonra bile) çok ciddi basınç mevcut radyatör kapağını açmaya çalışınca az miktarda hava ardından da basınç düşene kadar epeyce su çıkıyor, bu şekilde eksilen suyu basınçtan dolayı tamamlayamadığımdan hava boşluğu oluşturmamak için radyatör kapağını açmaktan kaçınıyorum.Ayrıca oluşan bu basınç 3 km gibi kısa ve düz bir mesafede meydana geliyor. Bütün aksamı sağlam olan aracı bir conta yüzünden kullanamamak doğrusu içleracısı... Şimdi aklımda Conta seçiminde neyin önem arzettiği ile ilgili bir çok soru (marka,hammadde,üretim yeri v.s.)oluşamaya başladı,ya bulunmazsa diye strese girdim.. Kayseri-Fedakar Otomotiv'den temin edilen conta orjinalmiydi? mümkünse orjinal, mümkün değilse orjinale en yakın kalitede olan bir conta temin edebileceğim tavsiye edebileceğiniz bir yer var mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kayseri fedakar oto benim araç tamir ettiğim yıllarda japon parçacımdı. Ustam halen oradan alışveriş yapar. Ayrıca şahsi ilişkim de var çok çaylarını içtim. Bana yalan söylemezler yani. Japon malı diyorsa japon malıdır. Sanayide bir çok parçacı çekirdekten yetişmedir. Buranın sahibi üniversite mezunu kültürlü sohbeti hoş bir abimizdir. Hiçbir maddi ilişkim yok yanlış anlaşılmasın. Orijinal değildi. Orijinale yakınlığını da bilmem ama ben aracıma her zaman parçanın iyisini alırım. Bunu da bilir ona göre parça verirler. Mesela orijinal amortisörlerimi oradan almamıştım. Bizde yok doktor dediler gittim başka yerden buldum aldım. Tanıdığım için söylüyorum belki de istanbulda çok daha iyi parçacılar vardır. Bir arayın sorun.

Dediğim diğer ihtimalleri de gözönünde bulundurun. araç yapılırken başında durun. Üstkapağı sıkarken kaça sıkıyor bir bakın paylaşın yorum yapalım. Bence başka bir iş var dandik conta bile o kadar kısa gitmez çünkü araçlarımızın sıkıştırma oranları muadillerine göre düşüktür. Tabi bunların hepsi farazi görmeden konuşuyoruz. İhtimaller üzerinden fikir yürütüyoruz. 

Geçmiş olsun. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar Merhaba

91 Mazda 626-2.0 sahibiyim ve arabamı zevkle kullanıyorum. Ortak sıkıntımız olan Usta bulma konusu benim için de geçerli olup bir çok konuda sizlerin görüşlerine önem veriyorum. Şu anda 3 sıkıntı var:

1. Yaklasık 10 bin km önce debriyaj balata komple set değiştirdim. Deneme sürüşünde ayağımı debriyajda biraz tutunca vitesin takıldıgını ve geçişlerin olmadığını gördüm. Ustamı uyardım. Yeni takıldığı için zamanla düzeleceğini söyledi. Normal kullanımda sorun yok. Ama şehir içinde biraz yoğun kullanımda vitesler geçmiyor (Ne ileri ne geri) ve ancak stop edince düzeliyor. Kavrama en dibe iniyor.  2 kez debriyaj ayarı yaptılar ama sorun geçmedi.  Sizce sıkıntı nedir? Arabam en iyisini hakediyor diye Japon mali baskı balata takmıştım.

2. 2008 yılında 4 adet KYB amartisör aldım. Son 1 yıldır arkalardan LIK LIK diye bozuk yolda  ses geliyor. Ustam amortisörün bozuk diyor. Aynı anda 2 amortisör bozulur mu? Bunların üst kapaklarında problem olabilir mi? Sadece 2 amörtisör değişimi uygunmudur? KYB  şart mı? Sordum arka tanesi 160 tl dediler. Yorumunuzu bekliyorum.

3. Şarj dinamosu arızalandı. Ön panele bir parça takarak tamir ettiler. Şimdi bu sorun tekrar başladı. Uyarı Işıklarım düşük devirde tekrar yanmaya başladı.   Sanırım bizim şarj dinamosu Mıtsubishi marka. İnanın satılıyorsa bir yerde sıfırını alacağım. Bir öneriniz var mı?

Cevaplarınız bekliyorum. Bu araca sevgimden dolayı zevkle kullanmaya devam ediyorum ve satmayacagım. Beni en iyi siz anlarsınız:) Selamlar. 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

merhaba. debriyaj merkezlerinizde sıkıntı olabilir. arkadan gelen sesler viraj lastiklerinden , askı rotlarından ve denge kol burçlarından da olabilir. 2 amortisörün birden patlayacağına pek ihtimal vermiyorum. amortisör kulelerinden de ses gelebilir.bunun için iyi bir rotbalansçı ya baktırmanız gerekir. bu arada 160 tl normal gibi.eğer amortisörde sorun çıkarsa bilgi verin size biraz daha ucuz ayarlayabilirim avrupa yakasındaysanız

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.