madtrix

Sağlıklı ve Az Yakan Dizel Motor İçin İdeal Devir Aralığı

Bu konuda 32 ileti var

Merhaba Arkadaşlar,

2 aydan beri forumu tarıyorum, ve bu konunun henüz özel olarak kaleme alınmadığını fark ettim.

Bazı konularda az da olsa bu konuya değinmişsiniz, ama bir başlık altında toparlayıp tecrübelerinizden yararlanmak istedim.

Bu benim ilk dizel aracım, ve yaklaşık bir aydan beri kullanıyorum.

Mazda3 den gerçekten çok zevk alıyorum, ama tabi ki yakıt da benim için çok önemi.(ölçümlerim 6- 7 litre arası sehir içi+ karma)

2010 sonra yakıt tüketimi vs başlığını 2 kere hatmettim galiba  :)

Şimdi şöyle bir  durum var;

Bazı arkadaşların tavsiye ettiği devir aralığı, benim arabamın gaza hassas bir şekilde bastığımda vites değiştirmem tavsiye ettiği devir aralığından yüksek kalıyor.

Ayrıca yine aynı konuda vites yükselttikten sonra bir sonraki vites devrin 1750 devir civarında olması tavsiye ediliyor.

Ama aracımın tavsiye ettiği devirde değiştirirsem devir, vitesine göre 1500 civarında(bazen biraz daha düşük veya fazla) kalıyor.

Aranızda gerçekten okumaktan zevk aldığım tecrübeli kişiler var, lütfen bu konuya açıklık getirebilir misiniz?

şimdiden teşekkür eder,

iyi günler dilerim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yanlış yere yazdım galiba pardon.

tecrübesizliğime verin

mazda3 motor bölümüne taşıyabilir misiniz?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dizel kullanmak ne kadar sıkıntılıymış arkadaş :D

Ben bildiklerimi yazayım, yanlışları bilenler düzeltirler...

Dizel aracı maksimum tork devrinde kullanmak her zaman iyidir. Şöyle ki tork ne kadar fazla olursa hızlanmak için gaza o kadar az basarsınız.

Mazda 3' ün kullanmış olduğu motor (115 bg- 270 nm) PSA grubunun motoru. Motor 1750-2500 d/d da 270 nm tork üretiyor.

1500 devirde de yaklaşık 250-260 nm torku var. Yani 1500 devirde kötü bir devir değil. Ekonomik kullanırken genelde 2250 devir civarında vites atıyorum. Bu yokuş çıkışsa 2500 oluyor, inişse 2000 devir oluyor. Aracı kaldırabilecek devirlerde.

Fakat aracı sürekli bu şekilde (1500 ve altında) kullanmak da zararlı. Hele ki yakıtınız kötüyse... Kısa sürede kurum bağlayıp siyah duman atmasına neden olabilir. Ara sıra yüklenmek, yüksek devirlere çıkmakta fayda var.

En önemlisi dururken ve ilk kalkışta en az 15 sn beklemek. Süratli bir uzun yolculuktan geldiysem bu süreyi 30 sn ye kadar çıkarıyorum ki turbo soğusun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yanlış yere yazdım galiba pardon.

tecrübesizliğime verin

mazda3 motor bölümüne taşıyabilir misiniz?

Kargo ücreti var 5 tl :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dizel kullanmak ne kadar sıkıntılıymış arkadaş :D

Ben bildiklerimi yazayım, yanlışları bilenler düzeltirler...

Dizel aracı maksimum tork devrinde kullanmak her zaman iyidir. Şöyle ki tork ne kadar fazla olursa hızlanmak için gaza o kadar az basarsınız.

Mazda 3' ün kullanmış olduğu motor (115 bg- 270 nm) PSA grubunun motoru. Motor 1750-2500 d/d da 270 nm tork üretiyor.

1500 devirde de yaklaşık 250-260 nm torku var. Yani 1500 devirde kötü bir devir değil. Ekonomik kullanırken genelde 2250 devir civarında vites atıyorum. Bu yokuş çıkışsa 2500 oluyor, inişse 2000 devir oluyor. Aracı kaldırabilecek devirlerde.

Fakat aracı sürekli bu şekilde (1500 ve altında) kullanmak da zararlı. Hele ki yakıtınız kötüyse... Kısa sürede kurum bağlayıp siyah duman atmasına neden olabilir. Ara sıra yüklenmek, yüksek devirlere çıkmakta fayda var.

En önemlisi dururken ve ilk kalkışta en az 15 sn beklemek. Süratli bir uzun yolculuktan geldiysem bu süreyi 30 sn ye kadar çıkarıyorum ki turbo soğusun.

Dizel biraz sıkıntı evet. Aynı motoru paylaşan focus ile Elazığ-kayseri arasını 3.5 saatte kateden kuzenim 3 gün sonra turbo imha etti :) motora yağ gitmeden servise çektikleri için en azından motoru kurtardılar. Araca turbo timer takmakta fayda var sanırım :) çok şükür Mazda motor paylaşsa da turbo paylaşmıyor. yeni kasalarda zaten japon.

Merhaba Arkadaşlar,

2 aydan beri forumu tarıyorum, ve bu konunun henüz özel olarak kaleme alınmadığını fark ettim.

Bazı konularda az da olsa bu konuya değinmişsiniz, ama bir başlık altında toparlayıp tecrübelerinizden yararlanmak istedim.

Bu benim ilk dizel aracım, ve yaklaşık bir aydan beri kullanıyorum.

Mazda3 den gerçekten çok zevk alıyorum, ama tabi ki yakıt da benim için çok önemi.(ölçümlerim 6- 7 litre arası sehir içi+ karma)

2010 sonra yakıt tüketimi vs başlığını 2 kere hatmettim galiba  :)

Şimdi şöyle bir  durum var;

Bazı arkadaşların tavsiye ettiği devir aralığı, benim arabamın gaza hassas bir şekilde bastığımda vites değiştirmem tavsiye ettiği devir aralığından yüksek kalıyor.

Ayrıca yine aynı konuda vites yükselttikten sonra bir sonraki vites devrin 1750 devir civarında olması tavsiye ediliyor.

Ama aracımın tavsiye ettiği devirde değiştirirsem devir, vitesine göre 1500 civarında(bazen biraz daha düşük veya fazla) kalıyor.

Aranızda gerçekten okumaktan zevk aldığım tecrübeli kişiler var, lütfen bu konuya açıklık getirebilir misiniz?

şimdiden teşekkür eder,

iyi günler dilerim

Sinan, aracın tavsiyesi düz yolda giderken geçerliymiş gibi düşün. vites büyütüp yokuş çıkacaksan tabii ki devir düşük kalacak.  Dizelde sıkıntı yüksek devirden çıkar, düşük devirden çıkmaz bildiğim kadarıyla. Otobüsler milyon km düşük devir sayesinde yapıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dizel kullanmak ne kadar sıkıntılıymış arkadaş :D

Ben bildiklerimi yazayım, yanlışları bilenler düzeltirler...

Dizel aracı maksimum tork devrinde kullanmak her zaman iyidir. Şöyle ki tork ne kadar fazla olursa hızlanmak için gaza o kadar az basarsınız.

Mazda 3' ün kullanmış olduğu motor (115 bg- 270 nm) PSA grubunun motoru. Motor 1750-2500 d/d da 270 nm tork üretiyor.

1500 devirde de yaklaşık 250-260 nm torku var. Yani 1500 devirde kötü bir devir değil. Ekonomik kullanırken genelde 2250 devir civarında vites atıyorum. Bu yokuş çıkışsa 2500 oluyor, inişse 2000 devir oluyor. Aracı kaldırabilecek devirlerde.

Fakat aracı sürekli bu şekilde (1500 ve altında) kullanmak da zararlı. Hele ki yakıtınız kötüyse... Kısa sürede kurum bağlayıp siyah duman atmasına neden olabilir. Ara sıra yüklenmek, yüksek devirlere çıkmakta fayda var.

En önemlisi dururken ve ilk kalkışta en az 15 sn beklemek. Süratli bir uzun yolculuktan geldiysem bu süreyi 30 sn ye kadar çıkarıyorum ki turbo soğusun.

ben genelde 1500 - 2000 devir arası kullanıyorum , vitesi 1750 - 2000 arası değiştiriyorum.

çalıştırdıktan sonra ve stop etmeden önce beklemeyi buradan öğrenmiştim, ve elimden geldiği kadar uyguluyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ben genelde 1500 - 2000 devir arası kullanıyorum , vitesi 1750 - 2000 arası değiştiriyorum.

çalıştırdıktan sonra ve stop etmeden önce beklemeyi buradan öğrenmiştim, ve elimden geldiği kadar uyguluyorum

aynen devam :) gerçi zor iş öyle güzel kaçan arabayı yavaş kullanmak :) Nisan'da kısmetse dizele gececeğim bende .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

aynen devam :) gerçi zor iş öyle güzel kaçan arabayı yavaş kullanmak :) Nisan'da kısmetse dizele gececeğim bende .

Evet bak bu da çok doğru bir tespit.

Bazen kendimi cimrilik yaparken yakalayıp kızıyorum, o kadar Para verdin madem biraz bas da keyfini çıkar diyorum  :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Motorlar uretilirken devir cevirme sayisina gore uretilirler.

Ornegin kullanici diyor ki bana 300 milyon devir cevirebilen motor uret. Onun icin ne kadar yuksek devir o kadar kisa omur :) fakat yuksek devirde de kullansak biz o km leri goremeyiz heralde :)

1500-2000 yokus inis icin iyi fakat duz yolda 1500 cok dusuk devir. 2250 civari atmakta fayda var.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Motorlar uretilirken devir cevirme sayisina gore uretilirler.

Ornegin kullanici diyor ki bana 300 milyon devir cevirebilen motor uret. Onun icin ne kadar yuksek devir o kadar kisa omur :) fakat yuksek devirde de kullansak biz o km leri goremeyiz heralde :)

1500-2000 yokus inis icin iyi fakat duz yolda 1500 cok dusuk devir. 2250 civari atmakta fayda var.

bir yanlış anlaşılma oldu galiba, 1500 de vites atmıyorum.

en az 1750'lerde yükseltiyorum vitesi.

ama normal düz yolda 1500 gibi bir devirde ilerleyebiliyorum, vites atacağım zaman en az 1750 olmasına özen gösteriyorum.

biraz karışık mı oldu ne? :)

neyse ne demek istediğimi anlamışsınızdır muhtemelen

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1750 devirde vites atarsaniz bir sonraki viteste arac bayilir. Ozellikle yokus cikista. Bassanizda gitmez. Hizlanirken 2000 deviri gorun en azindan tork dusuk oldugu icin gaza fazla basarsiniz o sekilde.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

1750 devirde vites atarsaniz bir sonraki viteste arac bayilir. Ozellikle yokus cikista. Bassanizda gitmez. Hizlanirken 2000 deviri gorun en azindan tork dusuk oldugu icin gaza fazla basarsiniz o sekilde.

anladım.

o zaman şöyle özetleyebilir miyiz?

minimum 2000 maximum 2500 devirde vites değiştirmek yakıt tüketimi ve motor sağlığı için idealdir?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Minimum 2000 diyelim de maksimum yer yer yuksek devirlere cikmak lazim. Basincli gelen mazot kurumlari temizlesin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Minimum 2000 diyelim de maksimum yer yer yuksek devirlere cikmak lazim. Basincli gelen mazot kurumlari temizlesin.

maksimum ayrı mesele, ister istemez bastırıp temizletiyor kendini mazdam  ;)

İnsan ne kadar basmayacağım desede dayanamıyor.

peki siz bu şekilde daha çok yakıt tasarruf edebiliyor musunuz?

açıklama mantıklı, düşük devirde hızlanmak için (düşük tork kaynaklı) daha fazla gaza yüklenip daha fazla yaktırmış oluyoruz...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim genelde ortalamam 7.5-8 oldugu icin bilemiyorum :)

En dusuk sehir disinda 4.0 litre yaktim. Ekonomi istenildiginde cok rahat yakaliyorsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Benim genelde ortalamam 7.5-8 oldugu icin bilemiyorum :)

En dusuk sehir disinda 4.0 litre yaktim. Ekonomi istenildiginde cok rahat yakaliyorsun.

:D

Şimdi bu biraz bozdu tabi  ;)

sizin aracınız otomatik gördüğüm kadarıyla, yani kafadan + 1 lt diyebiliriz.

Diğer arkadaşlarında devir ve yakıt verilerini karşılaştırıp bu tekniğin ne kadar verimli olup olmadığını tespit edebiliriz.

ama dediğim gibi , mantıklı ...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

O teknigin tespitini dik bir yokusta deneyebilirsin. 6. Viteste 1500 devire sabitle yaklasik 80 yapiyor dik bir yokusta 15 litrelere kadar yakitin ciktigini hizin dustugunu gorursun. Tork dusuk oldugu icin o yakitla bile ceviremiyor karsi gucu yenemiyor. Ayni yokusta 100 civarina sabitle 11 litre civarinda hizin dusmeden yokusu ciktigini gorursun. Defalarca denedim ben :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Otomatik dizel yok ki :) otomatik olan babamda ve benzinli.

hmm bunu bilmiyordum.

ailecek Mazdacısınız yani  :)

geçekten güzel araba ama, Rabbim nasip ederse uzuuuun yıllar kullanmayı düşünüyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.