byildirim

2001 Model Mazda 626 Silkeleme Sorunu

Bu konuda 28 ileti var

Öncelikle tüm mazda severlere sevgiler saygılar...

Arkadaşlar aracım 2001 model 136 lık 626 hb...Lovato sıralı sistem lpg kiti takılı.Yaklaşık 3 ay önce aldığımda rölantisinde ufak bir dalgalanma vardı ve bu lpg iken daha belirgindi.Ayrıca lpg de iken aracın çekiş gücü düşük olduğu gibi rampa çıkarken 100-110 km hıza çıkınca araba şiddetli şekilde sarsılıyor sanki motor yerinden çıkacakmış gibi oluyordu.Bende bu sarsıntıyı gidermek için mecbur vites küçültüyordum.5 ten 4 e veya 4 ten 3 çekip tekrar gaza yükleniyordum.Ama bu sıkıntı benzinde iken yoktu...

Bu sorunu gidermek için tamircimin tavsiyesi ile önce buji ve kabloları değiştirildi birkaç gün sonra da gaz kelebeği temizlendi.Bir kaç kez lpg ayarı yapıldı.Ama ne var ki rolanti daha da dengesizleşti hatta boş viteste klimayı açınca stop eder hale geldi.Tekrar boğaz kelebeğini söküp taktılar.Hatta bu arada farklı tamircilere gittim kimisi rolanti motorun bozuk dedi kimisi gaz kelebeğin bozuk dedi kimisi hava akışmetresi bozuk dedi...Yani kısacası birçok farklı yorum geldi.

Netice de bu gaz kelebeği temizlenmeden önce olmayan sorun oluştu ve aracım artık benzinde iken de rampa çıkışlarında 90-100 km hıza çıktığımda silkeleme yapmaya başladı.Bazen öyle oluyor ki normal bi hızda giderken sanki benzini kesip tekrar veriyormuş gibi saniyelik silkelemeler oluyor.Düz yolda pek olmuyor,ayrıca bunu sürekli de yapmıyor.Yani sanki araba kafası estikçe böyle yapıyor...

Tek cümle ile sorun şu arabanın hem lpg hem benzinde rolantisi dalgalanıyor,klimayı açınca rölanti düşüyor hemen peşinden yükseliyor, rampa çıkarken 90-100 km hıza ulaşınca arbada sanki deprem olurcasına silkeleme yapıyor ve normal şartlardaki gücü ve performansı yansıtmıyor.

Sizce sorun ne olabilir?Ateşleme bobini veya egzoz manifoldu olabilirmi?Aracın çekiş gücü,performansı ve silkeleme yapmasının nedeni bunlarmıdır veya ne olabilir?Yardımlarınızı ve bilgi tecrübelerinizi bekliyorum lütfen...Çok moralim bozuk ve üzülüyorum.Şimdiden teşekkürler...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ateşleme bobini olabilir... Uygun olmayan buji,buji tırnak aralığı olabilir.. Gaz kelebeği sökülüp takıldığında sistemden tekrar kalibre edilmemişse sorun yaratır.. Egr valfine baktırdınız mı? Muhtemelen tıkanmıştır... Teker teker hepsini kontrol edin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İlginiz için teşekkürler...EGR ye baktırmamıştım, gaz kelebeğini temizleyip taktıkları zaman arabayı ilk çalıştırdıklarında 1500-1800 devirlerde çalıştı ve bunu normal seviyeye çekmek için manuel olarak ayarlama yaptılar.Muhtemelen rolanti motoru denilen parçanın tam ortasındaki yuvayı alyan ile kurcaladılar.Ve gaz telindeki vidadan ayarladılar.Kalibrasyon yapmanız gerekmiyormu diye sorduğumda çelişkili cevaplar verdiler.Hem yaptık dediler hem rölanti tutmayınca bilgisayara bağlat dediler.Bir başkası ise adaptasyonu kendisi ayarlıyor diyor.Şaşırdım kaldım ne yapacağımı.Eski durumuna gelse yine razıyım araba.En azından benzinde silkeleme yapmıyordu.Şimdi hem lpg de hem benzinde yapıyor.Fena taktım kafaya.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İlginiz için teşekkürler...EGR ye baktırmamıştım, gaz kelebeğini temizleyip taktıkları zaman arabayı ilk çalıştırdıklarında 1500-1800 devirlerde çalıştı ve bunu normal seviyeye çekmek için manuel olarak ayarlama yaptılar.Muhtemelen rolanti motoru denilen parçanın tam ortasındaki yuvayı alyan ile kurcaladılar.Ve gaz telindeki vidadan ayarladılar.Kalibrasyon yapmanız gerekmiyormu diye sorduğumda çelişkili cevaplar verdiler.Hem yaptık dediler hem rölanti tutmayınca bilgisayara bağlat dediler.Bir başkası ise adaptasyonu kendisi ayarlıyor diyor.Şaşırdım kaldım ne yapacağımı.Eski durumuna gelse yine razıyım araba.En azından benzinde silkeleme yapmıyordu.Şimdi hem lpg de hem benzinde yapıyor.Fena taktım kafaya.

Her önüne gelen usta sevdiğimin memleketinde. O ustaya bir sorun bakalım belki kendi kendine gitme özelliği de vardır arabanın...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Her önüne gelen usta sevdiğimin memleketinde. O ustaya bir sorun bakalım belki kendi kendine gitme özelliği de vardır arabanın...

Aynen çok doğru söylüyorsunuz...

İş yoğunluğum sebebiyle bugün fırsatını bularak birkaç tamirciye giderek durumu izah ettim.İnanın herbiri farklı şeyler söylüyor.Kimisi 1-2 gün bırakacaksın sırayla kontrol edicem dedi bobin,akışmetre,buji ve kablolarını falan yani deneme yanılma yoluyla tespit ederiz dedi,

kimisi bilgisayara bağlat beyni sıfırlat dedi...

En son birisi  bir yer tarif etti oraya gittim durumu anlattım bana boğaz kelebeği adaptasyonu yapıldımı dedi bende hayır yapılmadı deyince sağolsun kendileri 1 hafta sonraya randevu verdiler!!!Ancak bu arada cihaz uyum sağlatırmı sağlatmaz mı bilemem dedi.

Bende eve geldim bu cihaza bağlatma işini başka nerelerde yaptırabilirim acaba diye araştırdım.Reklam veya eleştiriye girmesin de bosch car service aradım,çıkan yetkili bana senin aracının boğaz kelebeği adaptasyonu cihaza bağlanarak yapılmıyor dedi...

Kime inanayım,hangisine ne yaptırayım şaşırdım kaldım.

Bu arada Bursada ikamet ediyorum.Bu konuyla ilgili bana yardımcı olarak yer tarif edebilen olursa şimdiden teşekkür ederim...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

silkeleme problemi olmamasına rağmen rölanti dalgalanmasını ciddi anlamda yaşadım. araç stop bile ediyordu. herkes farklı birşey söylüyor neler neler denemiştim. şu sıralar eskiye göre çok daha iyi durumdayım. benim başımdan geçenler şöyle; lpg sistemi vikars idi. buji, buji kabloları değişti, boğaz bir kaç defa temizlendi, lpg enjektörü içindeki nozullar değişti(ne alaka ise) defalarca rölanti ayarı yapıldı farklı farklı eller ile. sonuç nafile neredeyse araca benzin döküp yakacağım.

neyse sonucu internet üzerinde defalarca okuyarak araştırdım. benim rölanti probleminin lpg kaynaklı olduğu çözdüm. bunun akabinde ateşleme sistemini kontrol ettirerek boğaz temizliği yaptırdım. bu sırada aracın 4. silindirinde buharlaşma fark edildi. buna motora su sızıyor dendi  :o . farklı bir lpg cide araç 15-20 dakika makineye bağlı kaldı. bu sırada oradaki değerleri gözümü kırpmadan takip ettim. araç stop ettiğinde enjektöre gelen basınç düşüyordu (4.silindirdeki buharlaşma aslında lpg enjektöründen kaçan lpg idi  ;) ) böylelikle basıncı tutamadığından saçmalayan LPG enjektörünün arızalı olduğu ortaya çıktı. lpg enjektörünü değiştirdim ve problem %90 oranında çözüldü. %10 luk kısımdaki problem  farklı yerlerden gaz aldığım zaman hafif dalgalanma yapıyor.

çözüm bulunamadıkça farklı farklı yorumlar yapılması, çözülemedikçe boşa para harcamak insanı araçtan soğutuyor. tavsiyem aracı farklı bir lpg enjektörü ile denemeniz. sisteminiz yeni diye saçma gelebilir ama benim aracımda lpg yeni takıldığında da bu problem vardı. inşallah probleminizi kısa zamanda çözersiniz ve aracınızın keyfini sürersiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yapılması gerekenler yapılmış. Boğaz kelebeği temizliği sonrası adaptasyon ister bazı markalar mazda buna dahil mi bilmiyorum. Ama silkeleme buji kablosundan başımıza gelmişti.

Halen de sorununuz ateşleme gibi görülüyor.

Tabi gaz ayarında gaz basıncına baktırmanız da önemli o basınç yanlışsa rölantiyi bozar. Gaz yememesi akışmetre arızası gibi görünüyor akışmetrede herhangi bir pislik varsa o da sebep olur. Yanlış buji de aynı sıkıntıyı çıkarır klima açıldığında stop etmesi de yanlış buji takılmış olabileceğine işaret.

Rölanti sensörünün sökülmeden boğaz kelebeğinin temizlenmiş olması gibi bir ihtimal de var o daha kötü rölanti sensörüne müdahale etmeseydiler kendiliğinden bir kaç günde düzelirdi.

Hava filtresi de arabaya kafayı yedirir onu da değiştirin sandığınızdan daha önemli.

Özgür Kızılkaya

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

silkeleme problemi olmamasına rağmen rölanti dalgalanmasını ciddi anlamda yaşadım. araç stop bile ediyordu. herkes farklı birşey söylüyor neler neler denemiştim. şu sıralar eskiye göre çok daha iyi durumdayım. benim başımdan geçenler şöyle; lpg sistemi vikars idi. buji, buji kabloları değişti, boğaz bir kaç defa temizlendi, lpg enjektörü içindeki nozullar değişti(ne alaka ise) defalarca rölanti ayarı yapıldı farklı farklı eller ile. sonuç nafile neredeyse araca benzin döküp yakacağım.

neyse sonucu internet üzerinde defalarca okuyarak araştırdım. benim rölanti probleminin lpg kaynaklı olduğu çözdüm. bunun akabinde ateşleme sistemini kontrol ettirerek boğaz temizliği yaptırdım. bu sırada aracın 4. silindirinde buharlaşma fark edildi. buna motora su sızıyor dendi  :o . farklı bir lpg cide araç 15-20 dakika makineye bağlı kaldı. bu sırada oradaki değerleri gözümü kırpmadan takip ettim. araç stop ettiğinde enjektöre gelen basınç düşüyordu (4.silindirdeki buharlaşma aslında lpg enjektöründen kaçan lpg idi  ;) ) böylelikle basıncı tutamadığından saçmalayan LPG enjektörünün arızalı olduğu ortaya çıktı. lpg enjektörünü değiştirdim ve problem %90 oranında çözüldü. %10 luk kısımdaki problem  farklı yerlerden gaz aldığım zaman hafif dalgalanma yapıyor.

çözüm bulunamadıkça farklı farklı yorumlar yapılması, çözülemedikçe boşa para harcamak insanı araçtan soğutuyor. tavsiyem aracı farklı bir lpg enjektörü ile denemeniz. sisteminiz yeni diye saçma gelebilir ama benim aracımda lpg yeni takıldığında da bu problem vardı. inşallah probleminizi kısa zamanda çözersiniz ve aracınızın keyfini sürersiniz.

Rölantide milim bazındaki oynamalar bu yaptırdığım işlemlerden önce de oluyordu benim aracımda da.Ama çok önemsememiştim.Lakin lpg de iken silkeleme sorunundan kurtulmak için yaptırdığım bu işlemler neticesinde aracım benzinde giderken de silkelemeye,kesik kesik gaz yemeye ve 136 beygir olmasına rağmen bu gücü yansıtamama gibi bir sorun oluşturdu.Açıkçası merak ettiğim durum lpg sisteminde olan bir sorun, benzinde kullanırken araca etki edermi?Yani sizin dediğiniz gibi lpg enjektörlerini değiştirmek veya başka bir lpg unsurunu değiştirmek aracın benzinde iken silkeleme yapmasını giderirmi?Aracın benzinde iken silkelemesi lpg sistemi ile nasıl bir bağlantı kurabilir?Eğer böyle bir etki varsa ben lpg sistemini söküp atayım arabadan,yeter ki araba hiç olmazsa benzinde normal çalışmasına devam etsin.Bıktırdı beni resmen bu silkeleme olayı.

Bilgi paylaşımınız için çok teşekkürler...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu arada motor kulaklarına da baktırın onlar da kırılma varsa çok sarsar aracı.

Özgür Kızılkaya

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

platin buji degilde standart bujilerden taktılarsa motor saçmalıyor. haziranda bizzat deneyip şahit oldum buna. eskimiş platin bujilerini geri taktım düzeldi araba. daha sonra yeni platin buji getirttim 43 dolara abd den. şu an daha iyi. birde alınan gaza göre değışiyor. aygazdan iyi sonuç alıyorum ben sistemimde lovato

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yapılması gerekenler yapılmış. Boğaz kelebeği temizliği sonrası adaptasyon ister bazı markalar mazda buna dahil mi bilmiyorum. Ama silkeleme buji kablosundan başımıza gelmişti.

Halen de sorununuz ateşleme gibi görülüyor.

Tabi gaz ayarında gaz basıncına baktırmanız da önemli o basınç yanlışsa rölantiyi bozar. Gaz yememesi akışmetre arızası gibi görünüyor akışmetrede herhangi bir pislik varsa o da sebep olur. Yanlış buji de aynı sıkıntıyı çıkarır klima açıldığında stop etmesi de yanlış buji takılmış olabileceğine işaret.

Rölanti sensörünün sökülmeden boğaz kelebeğinin temizlenmiş olması gibi bir ihtimal de var o daha kötü rölanti sensörüne müdahale etmeseydiler kendiliğinden bir kaç günde düzelirdi.

Hava filtresi de arabaya kafayı yedirir onu da değiştirin sayndığınızdan daha önemli.

Özgür Kızılkaya

Az önce mazda yol yardım aracılığı ile bir yetkili servis personeli ile görüştüm.Anlattıklarınıza göre sıkıntınız yüzde yüz boğaz kelebeğinden dedi.Onu temizlerken bozmuş olabiler ayrıca rolantisini kesinlikle el ile kendilerinin ayarlamamaları gerekiyordu dedi.Taktıktan sonra 15-20 dk boş bi şekilde çalışsa imiş kendi kendine ayar yapacakmış.Şimdi diyor adaptasyon yapılsa bile ayar tutmazmış.Yenisini alıp takmam gerekirmiş.

Benim iş baştan aşağı yanlış yapılmış.Sizin dediğiniz gibi boğaz kelebeğini temizlerken rölanti sensörünü sökmediler.

Vaziyet öyle görünüyor ki sırasıyla ateşleme bobinden başlayıp hava filtresi,tekrar bujiler ve kabloları,akışmetre (temizleme ile olur belki)boğaz kelebeği rölanti sensörü falan ne varsa değiştirmem gerekecek galiba...Da mali külfetini düşündükçe ooofff of diyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

platin buji degilde standart bujilerden taktılarsa motor saçmalıyor. haziranda bizzat deneyip şahit oldum buna. eskimiş platin bujilerini geri taktım düzeldi araba. daha sonra yeni platin buji getirttim 43 dolara abd den. şu an daha iyi. birde alınan gaza göre değışiyor. aygazdan iyi sonuç alıyorum ben sistemimde lovato

İsmail bey platin buji takmadılar.90 tl kablo 30 tl bujiler dedi tamirci.Ama hata bende parçacıya fiyat sormuştum platin için 140 tl gibi bir rakam söylemişti.Ben orada olaya müdahele edip tamircime bunu özellikle söylemeliydim.Ben sadece iyisini kullan malzemenin dedim platin olsun diye belirtmemiştim.Hemen bu hatamı düzeltip platin olandan taktıracağım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Tekrar merhabalar...Yaklaşık 1 haftadır tamirci tamirci dolaştım durdum.Yine hep aynı herbiri farklı şeyler söylediler.Boğaz kelebeği adaptasyonunun cihazla yapılmadığını yetkili servis vasıtasıyla netleştirdim.Öyle bişey olmuyormuş...

Bir lovato bayisine gittim.Sağolsun orada ihtiyar bir usta vardı.Elle aynı anda hem rolanti motorunu hem gaz telindeki vidayı ayarlayarak rolanyi 900 lerde sabitledi.Lpg nozullarını değiştirdi.Akü kutup başından eksi olanı çıkardı.15 dk kadar bekledikten sonra çalıştırdı.Hem benzinde hem lpg de aynı seviyede duruyor.Çok az milimetrik bazda dalgalanma oluyor.O kadar olsun artık dedim bende.

Ancak yine de rolantide iken bilhassa klimayı açınca devir 500 lere kadar düşüyor.Bunu bir türlü gideremedik.Yaklaşık 150 km yol yaptım ve ne lpg de ne de benzinde silkeleme veya kesik kesik gaz yeme gibi bir sorunla karşılaşmadım.Fakat yine de sanki biyerlerde bişeyler eksik gibi...Yani araba sanki motor ve beygir gücünü tam olarak yansıtamıyor gibi.Sırf bunun için dynamosta teste sokayım diyorum arabayı...

Klimayı açınca rölantinin düşmesiyle ilgili olarak şarj dinamosundan şüpheleniyorum.Çünkü akü lambası yanıyor ancak oto elektrikçim şarj ediyor ama diyotlarının değişmesi lazım dedi.

Sizce şarj dinamosu buna etkenmidir?Bu arada direksiyonun bazen sertleştiğini farkettim.Bunun da yine akü veya şarj dinamosuyla ilgisi olabilirmi?

Ayrıca son olarak da şunu öğrenmek istiyorum.Lpg ci deki usta bu ayarları yaptıktan sonra gaz pedalı takılıyor sanki...Bi ara baktım lambalarda araba uğulduyor devir 2500 lerde.Müsait bir yere çektim gaz pedalını elimle biraz salladım vurdum geriye falan çektim devir normale döndü.Dediğim gibi muhtemelen takılıyor ama pedalın arka tarafında mı yoksa boğaz kelebeğinin orda biryerdemi bilmiyorum.

Bu durum bir tehlike oluşturur mu?Gaz telini değiştirmek mi gerekir yoksa yağlama falan yapılırsa düzelirmi?

Teşekkürler...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Öncelikle şunu ifade edeyim, araçtaki fazla elektrik çeken aksamlar açıldığında tabiki rölantiyi etkiler ama sizin aracınız gibi elektronik araçlar da yanlış değilsem rölanti düzenleyici bir ekipman mevcut o ekipmanı kontrol etmek gerek, ayrıca direksiyonun sertleşmesi de rölantinin düşmesinden dolayıdır.

Rölanti düşünce motor devri düşmüş olur ve direksiyon pompası düşük devir yapar buda sertleşmeye sebep olur, gaz pedalının takılması tahminimce araç içinden değil , dışındandır, usta teli kastırmış veya düzgün takmamış olabilir, götür tekrar baksın, şarj dinamosuna gelince dinamonun düzgün çalışıp çalışmadığıı oto elektrikçiler test edebiliriler , sorun çıkmaz ise aklıma Akü alternatifi geliyor.

Akünüz yenimi yoksa ömrünü tamamlamış, anca aracımı çalıştırıyor, elektrikçiye uğrarsanız tam dolu bir aküyle test ediniz aracı, bakalım sonuç ne olacak, bu önerimin amacı sorunun tespit etmek sonuçta akü kaynaklı işlevsel olan bir ekipman olabilir bilmediğimiz veya farkedilmemiş, sonuçta elektronik bir araç, en ucuz yol deneme yanılma yöntemidir tkii sorunu bulana kadar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bizimki de arada bir tekliyor. Ara sıra yeni gelin gibi nazlanıyor. Sonra aşka geliyor, hadi uçmuyoruz mu diyor. Ustalar biri birini beğenmez; gel gelelim verdiğin paraya mı yanarsın, araba düzelmez canın sıkılır. Buji be buji kabloları nı 100 tl ye bende değiştim. Tanıdıktı sözüm ona sonuç 1500 km sonra yine aynı. 12 bin km önce pkj 16 cr 8 taktım adam yandı diye onları söktü. yukarıdan aşağıya çizik vardı, meğer onlarda fırçalanıp temizleniyormuş. Parçacı ile ortak mı çalışıyorlar?  piyano contasını 25 tl ye aldım 4 ay sonra yağ sızdırdı, neymiş sertleşmiş. yahu de bana bu böyle oluyor diye, oysa orjinali 60 tl. Şimdi tertemiz.  Velhasıl istediğin kadar bu işleri bil; eğer bizim arabalara orjinal parça takmadığın sürece sonuç hüsran.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aklıma gelmişken regülatörde gaz basınç ayarı var o bozuksa yani gaz basıncı fazla veya azsa yine rölantiyi bozar. Ayrıca akünün zayıf olması da rölantiyi bozar bizzat her ikisi de başıma geldi.

Özgür Kızılkaya

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Öncelikle şunu ifade edeyim, araçtaki fazla elektrik çeken aksamlar açıldığında tabiki rölantiyi etkiler ama sizin aracınız gibi elektronik araçlar da yanlış değilsem rölanti düzenleyici bir ekipman mevcut o ekipmanı kontrol etmek gerek, ayrıca direksiyonun sertleşmesi de rölantinin düşmesinden dolayıdır.

Rölanti düşünce motor devri düşmüş olur ve direksiyon pompası düşük devir yapar buda sertleşmeye sebep olur, gaz pedalının takılması tahminimce araç içinden değil , dışındandır, usta teli kastırmış veya düzgün takmamış olabilir, götür tekrar baksın, şarj dinamosuna gelince dinamonun düzgün çalışıp çalışmadığıı oto elektrikçiler test edebiliriler , sorun çıkmaz ise aklıma Akü alternatifi geliyor.

Akünüz yenimi yoksa ömrünü tamamlamış, anca aracımı çalıştırıyor, elektrikçiye uğrarsanız tam dolu bir aküyle test ediniz aracı, bakalım sonuç ne olacak, bu önerimin amacı sorunun tespit etmek sonuçta akü kaynaklı işlevsel olan bir ekipman olabilir bilmediğimiz veya farkedilmemiş, sonuçta elektronik bir araç, en ucuz yol deneme yanılma yöntemidir tkii sorunu bulana kadar.

İlginiz için teşekküler...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aklıma gelmişken regülatörde gaz basınç ayarı var o bozuksa yani gaz basıncı fazla veya azsa yine rölantiyi bozar. Ayrıca akünün zayıf olması da rölantiyi bozar bizzat her ikisi de başıma geldi.

Özgür Kızılkaya

Özgür bey en kısa sürede bu bahsettiğiklerinizi kontrol ettireceğim.Teşekkürler...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bizimki de arada bir tekliyor. Ara sıra yeni gelin gibi nazlanıyor. Sonra aşka geliyor, hadi uçmuyoruz mu diyor. Ustalar biri birini beğenmez; gel gelelim verdiğin paraya mı yanarsın, araba düzelmez canın sıkılır. Buji be buji kabloları nı 100 tl ye bende değiştim. Tanıdıktı sözüm ona sonuç 1500 km sonra yine aynı. 12 bin km önce pkj 16 cr 8 taktım adam yandı diye onları söktü. yukarıdan aşağıya çizik vardı, meğer onlarda fırçalanıp temizleniyormuş. Parçacı ile ortak mı çalışıyorlar?  piyano contasını 25 tl ye aldım 4 ay sonra yağ sızdırdı, neymiş sertleşmiş. yahu de bana bu böyle oluyor diye, oysa orjinali 60 tl. Şimdi tertemiz.  Velhasıl istediğin kadar bu işleri bil; eğer bizim arabalara orjinal parça takmadığın sürece sonuç hüsran.

Aynen dediğiniz gibi her usta farklı yorumlar katıp farklı işlemler yapıyorlar...Hangisine inanalım.Basit bir örnekle lpg ustasının biri bunun nozulları yanlış takılmış motor gücüne göre dar takmışlar dedi ve nozulları genişletti, lovato servisine gittim bunu söyledim şaşırdı kaldı ve lovatoların nozulları standarttır dedi her araba için aynı takılır diyerek genişletilen nozulları çıkarıp tekrar orjinalini taktı.

Parça konusunda haklısınız orjinallik şart ama toplum olarak biz ya masrafından dolayı yada yetkili servislerin çıkardığı yüksek fiyatlardan dolayı yan sanayiye yöneliyoruz, araba ikinci üçüncü elden sonra biryerlerinden falso yapmaya başlıyor.Yani kısacası malımızın değerini bilmiyor,gerektiği gibi bakamıyoruz.Ama dediğim gibi fiyatlar maalesef insanları ucuz yan sanayiye yönlendiriyor.Ama bilmiyoruz ki ucuza halledeyim derken bize daha pahalıya patlıyor.Ayrıca bu durum aracı satandan ziyade alan kişiyi etkiliyor.Olay dönüyor dolaşıyor "git sıfır araba al o zaman kafan rahat etsin" muhabbetine geliyor.E o da bizim gibi orta halli geliri olanlara ağır gelebiliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Komprasyonu ölçtür benim başıma gelmişti ve sıcak motorda buji kablolarını tek tek sök aynı düşüş varmı devirde ve elektriğe çarpılma bilen biri yapsın..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.