İlhan

Boxer Dizel Motor (Subaru)

Bu konuda 55 ileti var

Düne kadar, Subaru Forester'da. Dizel motor seçeneğinin olduğunu bilmiyordum. Büyük, geniş, ferah, yakıt yönünden ekonomik bir otomobil arayışına girdiğimde. Mustafa abinin bir ilan linki paylaşmasıyla öğrendim diyebilirim. :)

Bu başlığı açma sebebim, Boxer Dizel motor ile ilgili. Kafamda ki soru işaretleri.

2.el Dizel Forester araştırmalarımda. 2 adet 2009 Model Dizel Forester'ın motorları, garanti kapsamında değişmiş. Birisi 107 Bin Km'de, diğeri 140 Bin Km'de değişmiş. Araçların km'leri şuan 120 ve 160 Bin 'km de.

İlk gelen motorlarda, yakıt kirliliğinden dolayı bu tip sıkıntıların yaşandığı söyleniyor.

2010 yada 2011 yılında ki modellerde, motor yenilenerek. Euro 5 motora geçildiği bilgisi de var.

Şu an Subaru'da, Sıfır model Dizel Forester satışı yok. En son Dizel Forester, 2011 model olarak gözüküyor.

Dizel motoru var, Türkiye'ye mi gelmiyor. Günümüze geldiğimizde, aradan geçen 3 yıl boş süre var. 2.0 benzinlisi var ama dizeli yok. Biz toplum olarak dizel motor hastası olduğumuz için. Bu durumu da yadırgadım.

İşin özü "Boxer Dizel Motor" ile ilgili. Ömrü, performansı, ekonomisi, sorunsuzluğu vs. konusunda bilgilenmek istedim.

Mazda gibi sorunsuz bir markanın otomobilini. 3 Yıldır sorunsuz, şikayetsiz. Çok memnun olarak kullandıktan sonra. Yeni tercih edilecek otomobilde de. İster istemeden aynı kriterler aranıyor.

Otomobil seçimimde varsın bir, iki konfor özelliği olmasın. Ama tercih edeceğim otomobil. Güvenli ve sorunsuz bir otomobil olsun. Örnek verecek olursam, Mazda 3 aracımı seçerken. Otomatik vites alışkanlığımdan feragat etmiştim.

Gönül ister hiç maceraya atılmadan. Bildiğim, güvendiğim, yabancı olmadığım markanın. CX-5 modeline binmek. Ama 2.elinin az oluşu, olanların da bütçemi aşıyor olması. Yıldan dolayı MTV'lerin halen yüksek olmasından dolayı. Bu modele yönelemiyorum.

Elbette ki bütün araçlar kul yapısıdır. Sorun çıkarmayacak diye güvence yoktur. Lakin bilinen, duyulan, ispatlanan durumlar vardır. Yoğun çalışmam, teknik açıdan çok fazla anlamamam, bütçem, 2 çocuklu bir aile, vs...hepsini bir araya getirirsem.

Otomobil tercihimi duygularımla değil, mantığımla yapmam lazım. Açıkçası çok acele de etmiyorum. Şu anki kullanmakta olduğum otomobilden çok, çok memnunum. Ama şimdi ama önümüzde ki süreçte. Ya Suv yada D segmentinde bir otomobile geçiş yapmak istiyorum. Subaru Dizel Forester'da kafamda ki modeller arasında yer alan bir otomobil. Ama bu modelle ilgili öncelikli olarak bilgi sahibi olmak istiyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi, yüksek 2. el fiyatı ve yüksek MTV kısmında olduğu için CX-5'i tercih etmeyeceksin herhalde. Dizel tercihinin de yakıt ekonomisiyle alâkalı olduğunu düşünüyorum.

Gidip, kore malı SUV almak da mantıksız olduğuna göre bence de Subaru tercihi mantıklı gibi. Bahsettiğin 2 araçta da motorun değişmesi mide bulandırıyor ama değişen motorların teknolojisinin farklı olduğundan bahsetmişsin.

Ya bekleyip CX-5'in 2. elinin makul fiyatlara düşmesini bekleyecek, ya da Subaru gibi güvenilir bir markaya yöneleceksin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aslında gönlüm CX-5'ten yana. Benzinli bir CX-5, yakıt yönünden beni çok üzmez. Ama 2.elinin olmayışı, olanlarında pahalı oluşu. Üzerine model yılından MTV tutarının yüksek oluşu. Kendisinden uzaklaşmama neden oluyor. Yoksa markayı biliyorum, servisim var, ustam var...Durduk yere hiç maceraya atılmam.

Alacağım arac Suv olacaksa, bence 4x4 standart olmalı. Günümüz Suv'larının çoğu önden çekişli. O kadar yerden yüksek bir otomobilin, önden çekişli sisteme sahip olması ile. Ne kadar güvenli sürüş konforu olabilir, benim için soru işareti.

Normal de oldum olası Suv'lara soğuk bakardım. Lakin genişleyen aile şartları, beni bu modellere yönlendirdi. Forester'ı bir de şu yönden çok beğeniyorum. Rakiplerine göre daha alçak bir kasaya sahip.

2009 modeller de Euro 4 motor kullanılmış. Bir çok Avrupa ülkesinde sorun yaşayanlar olmuş. Geneli Subaru tarafından değiştirilmiş. 2010 ve sonraki modellerde, Euro 5 motor kullanılmış. bu sorunda ortadan kalkmış deniliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İlle SUV olacaksa, CX-5 olmayacaksa, Subaru olsun abi. Sen epeyce araştırmışsındır zaten.

Bu arada bakım maliyetleri, servis giderleri falan Mazda'dan yüksek diye okumuştum bi aralar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Dürüst John'a sormuşlar aynı soruyu o da demiş ki

http://www.telegraph.co.uk/motoring/caradvice/honestjohn/10560897/Are-Subaru-diesel-engines-reliable.html

The Subaru boxer diesel had some dual mass flywheel and diesel particulate filter problems at first, but now seems to be reliable.

Dual mass flywheel nedir:

http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_dual_mass_flywheel.shtml

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İlle SUV olacaksa, CX-5 olmayacaksa, Subaru olsun abi. Sen epeyce araştırmışsındır zaten.

Bu arada bakım maliyetleri, servis giderleri falan Mazda'dan yüksek diye okumuştum bi aralar.

Şimdi bu söyleyeceğim şeyi, kimileri abartıyor sanacak. Lakin 2011 yılından bu güne Mazda kullanıyorum. Mazda servisleri kadar hesaplı marka bilmiyorum. 98 yılından bu güne aynı şirkette çalıştığım için. Envai çeşit otomobil satın alınmıştır. Arıza ve periyodik bakımlarına ödediğimiz paraları gördükçe. Mazda markasının değerini, kıymetini daha bir iyi anlıyorum.

Hemen yakın çevremden örnek vereyim. Abimin Fluence'si var, normal periyodik bakımın 500 Lira fiyatı var.

Daha vahim bir örnek vereyim, ekte fotoğrafını paylaştığım. Konsolda ki gri çıtanın fiyatını sormuş. Sebebi ise aracında ki mevcut bu gri çıtada, oto yıkamacıların kullandığı kimyasal ürünlerden olsa gerek. Benek benek lekeler oluşmuş.  Hesaplı ise değiştireyim demiş. Fiyatını sormuş 600+Kdv demişler. :)

6Yb8LN.jpg

Subaru'nun serviside yedek parçası da, bir Mazda kadar hesaplı değil. Bunun kesinlikle farkındayım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Birde araç 4x4 ,yani diferansiyeli de var, önden çekerlerde olmayan  bu ekstra eleman pek de öyle pek masum değil , diferansiyel 2. el bir 4x4 araçda çok yakında arıza çıkarabilir, yani ses yapar.. Bu ses rahatsız edicidir, sonuçda yenilemek icap eder Outback i için 13 bin tl diyenleri duyduk bu forumda, suzuki de mesela ön , arka toplam 6 bin tl civarı sadece ayna mahruti dişliler tutarı...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Düne kadar, Subaru Forester'da. Dizel motor seçeneğinin olduğunu bilmiyordum. Büyük, geniş, ferah, yakıt yönünden ekonomik bir otomobil arayışına girdiğimde. Mustafa abinin bir ilan linki paylaşmasıyla öğrendim diyebilirim. :)

Bu başlığı açma sebebim, Boxer Dizel motor ile ilgili. Kafamda ki soru işaretleri.

2.el Dizel Forester araştırmalarımda. 2 adet 2009 Model Dizel Forester'ın motorları, garanti kapsamında değişmiş. Birisi 107 Bin Km'de, diğeri 140 Bin Km'de değişmiş. Araçların km'leri şuan 120 ve 160 Bin 'km de.

İlk gelen motorlarda, yakıt kirliliğinden dolayı bu tip sıkıntıların yaşandığı söyleniyor.

2010 yada 2011 yılında ki modellerde, motor yenilenerek. Euro 5 motora geçildiği bilgisi de var.

Şu an Subaru'da, Sıfır model Dizel Forester satışı yok. En son Dizel Forester, 2011 model olarak gözüküyor.

Dizel motoru var, Türkiye'ye mi gelmiyor. Günümüze geldiğimizde, aradan geçen 3 yıl boş süre var. 2.0 benzinlisi var ama dizeli yok. Biz toplum olarak dizel motor hastası olduğumuz için. Bu durumu da yadırgadım.

İşin özü "Boxer Dizel Motor" ile ilgili. Ömrü, performansı, ekonomisi, sorunsuzluğu vs. konusunda bilgilenmek istedim.

Mazda gibi sorunsuz bir markanın otomobilini. 3 Yıldır sorunsuz, şikayetsiz. Çok memnun olarak kullandıktan sonra. Yeni tercih edilecek otomobilde de. İster istemeden aynı kriterler aranıyor.

Otomobil seçimimde varsın bir, iki konfor özelliği olmasın. Ama tercih edeceğim otomobil. Güvenli ve sorunsuz bir otomobil olsun. Örnek verecek olursam, Mazda 3 aracımı seçerken. Otomatik vites alışkanlığımdan feragat etmiştim.

Gönül ister hiç maceraya atılmadan. Bildiğim, güvendiğim, yabancı olmadığım markanın. CX-5 modeline binmek. Ama 2.elinin az oluşu, olanların da bütçemi aşıyor olması. Yıldan dolayı MTV'lerin halen yüksek olmasından dolayı. Bu modele yönelemiyorum.

Elbette ki bütün araçlar kul yapısıdır. Sorun çıkarmayacak diye güvence yoktur. Lakin bilinen, duyulan, ispatlanan durumlar vardır. Yoğun çalışmam, teknik açıdan çok fazla anlamamam, bütçem, 2 çocuklu bir aile, vs...hepsini bir araya getirirsem.

Otomobil tercihimi duygularımla değil, mantığımla yapmam lazım. Açıkçası çok acele de etmiyorum. Şu anki kullanmakta olduğum otomobilden çok, çok memnunum. Ama şimdi ama önümüzde ki süreçte. Ya Suv yada D segmentinde bir otomobile geçiş yapmak istiyorum. Subaru Dizel Forester'da kafamda ki modeller arasında yer alan bir otomobil. Ama bu modelle ilgili öncelikli olarak bilgi sahibi olmak istiyorum.

merhaba

ailedeki sayımız arttığından (geçen ay bir üyemiz daha oldu :) ) bende en geç 2 ay sonra kullandığım s40 aracımı satıp daha geniş bir araç olan 2nci el mazda cx-5 almayı düşünüyorum ilanda uzun süredir 3 araç var (power donanım) 2nci elde fiyat yüksek demişsin acaba hiç fiyat sordun mu? forumdan mustafa bey bayinin biri 2012 model power donanımı 85 civarı satmıştı piyasası bu civarlarda diye yazmıştı ilandakiler 92-95 arası ben iki ay sonra alacağım için şimdiden arayıp gereksiz muabbet yapmak istemiyorum :) forumda cx-5 in piyasada gerçekten kaça gittiği konusunda bilgisi olan arkadaşlar varsa onlarda yardımcı olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

merhaba

ailedeki sayımız arttığından (geçen ay bir üyemiz daha oldu :) ) bende en geç 2 ay sonra kullandığım s40 aracımı satıp daha geniş bir araç olan 2nci el mazda cx-5 almayı düşünüyorum ilanda uzun süredir 3 araç var (power donanım) 2nci elde fiyat yüksek demişsin acaba hiç fiyat sordun mu? forumdan mustafa bey bayinin biri 2012 model power donanımı 85 civarı satmıştı piyasası bu civarlarda diye yazmıştı ilandakiler 92-95 arası ben iki ay sonra alacağım için şimdiden arayıp gereksiz muabbet yapmak istemiyorum :) forumda cx-5 in piyasada gerçekten kaça gittiği konusunda bilgisi olan arkadaşlar varsa onlarda yardımcı olabilir.

Kemal bey merhaba.

Sanırım bir yanlış anlaşılma var. Ben Cx-5'in 2.el piyasasının yüksek olduğundan bahsetmiyorum.

Bahsi gecen fiyatlar benim bütçeme fazla geliyor.

Aynı şekilde model yılından dolayi. Senelik o kadar Mtv bana yüksek geliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben hala diyorum suvlar cok genis degil sadece ferah :) almadan kesinlikle teste cik abi benim gibi pisman olup 6 ayda satma araci :) benim satmamim buyuk cogunlugu cvt sanzimandi orasi ayri tabi...

Boxer motora gelince bu konuda en buyuk tcrube Mustafa abidir heralde. Cevremde de olmadigi icin bir bilgim yok abi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2008 1.5 elegance Subaru impreza kullanıcısıyım. Burada olmamın sebebi ayrıca mazda 626 aracımızın olması ve tabiki de Mustafa abinin de burada olması.

Dizel hikayeleri çoktur ancak 2009 da gelen parti dizel Subarular Türkiye deki mazottan çok çektiler. Ve sonuç motor değişimi oldu.

Ancak 2010 ve 2011 de gelenler bu sorunu pek yaşamadılar.

Subaru dizel outback le devam etti Forester ve legacy e pek pazar açmadı Türkiye'de. Dizel deki talebin de otomatik dizel olması legacy ve forester ı direk eledi.

En sonunda Subaru da bu taleplere outback dizel otomatikle cevap verdi ama fiyat cx5 ten daha yukarıdaydı. Ve sadece otomatikle kalmayıp cvt 8 ileriyi de ekleyince tadından yenmez bir performans ve ekonomi canavarı çıktı ortaya. Türkiye'ye getirmediği ve Subaru nun kalesi amerika da piyasaya sürdüğü yeni aracı levorg da gelmedi tabi 1.6 cc yanlış hatırlamıyorsam 230 hp ve 2.0 cc 300 hp lik dizel motorla piyasaya çıkan canavara gizli sti dediler. Biz Subaru cular belki 2020 de rüyamızda görürüz Levorg u da  :)

Tavsiyem dizelden çekiniyorsanız 2014 XT ya da 2012 xs Limited veya premium gibi bir araç alırsınız her türlü donanımıyla dolu bir araç olur. LPG taktırırsınız ve şehir içi 35/40 kuruş yakıtla gezersiniz otomatik bir araç kullanıyor olursunuz. Gücünüz yetiyorsa dizel outback iyi bir tercih olabilir tabi. Yelpaze çok da dar değil bence.

Ayrıca Türkiye'ye gelmeyen Subaru nun çok aracı var. Daha 2013 legacy i imprezayı göremedik.

Bu arada xv de güzel bir tercih düşük yakıtlı benzinli bir araç şehir içi 8-9 litre gibi değerlerde yakıt tüketimi olan forester dan da aşağı kalmayacak gibi geniş ancak bagajı dar bir araç.

Boxer motor ve Subaru konusunda tercihinizi en iyi değerlendirecek kişi yine forum otoritesi Mustafa abidir bence danışın özelden de olsa. Impreza dan outback e kadar tüm modellere sahip olmuş uzun süreli test imkanı bulmuş bir kişidir.

Bu arada Subaru kronik sorunu olmayan nadir markalardandır. Arkadaşın biri diferansiyel falan demiş ama aldırmayın bence.

Özgür Kızılkaya

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İlhan Abi bende hem mazda 3 dizel var (artık pederde) hemde 2010 çıkışlı 2011 model benzinli forester var. foresteri çok severek biniyorum. arabama gözüm gibi bakarım. bildiğim kadarı ile aklında olan sorulara cevap vermeye çalışabilirim.

Ön bilgi olarak yakıtım sakin kullanımda sehirler arası 7.4 lt ortalama 9lt.

arka koltukların diz mesafesi bayağı geniş ve arka koltuklar 2 kademe yaslanabiliyor yani arkadaki  yolcu için çok iyi  bir özellik. Eşim Eskişehir- Tunceli arasında bebek var diye arka koltukta çok rahat seyahat etti.

Bagaj hatcback  kasa olduğu için kullanışlı ama çok çok büyük değil. arka koltukları katladığınızda bagaj ile koltuk arasında basamak olmuyor, bu da avantaj. hatta cx5 in bagaj kısmında koltuk katlama düğmeleri foresterde bile var.

sunroof büyük ve zevkli.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben hala diyorum suvlar cok genis degil sadece ferah :) almadan kesinlikle teste cik abi benim gibi pisman olup 6 ayda satma araci :) benim satmamim buyuk cogunlugu cvt sanzimandi orasi ayri tabi...

Boxer motora gelince bu konuda en buyuk tcrube Mustafa abidir heralde. Cevremde de olmadigi icin bir bilgim yok abi.

Kesinlikle hem fikirim Mustafa. Günümüzde ki Suv diye geçen bir çok otomobilin. Özellikle bagajları çok kullanışsız olabiliyor.

Mukayesemi şu an ki güncel otomobilimle yapıyorum. Forester'in arka koltukları ve iç hacmi kesinlikle daha ferah, Mazda 3'e göre. Bagaj hacmi arasında aman aman bir fark yok. Lakin Fores'terin bagajı yükleme, indirme açısından daha kullanışlı.

En basit örnek kızıma 20 Jant bisiklet aldım. Fakat benim guzunun bagajına girmiyor. Forester'da bu ve benzeri yüklemeler açısından daha kullanışlı.

Otomatik vites olayına gelince. Dizel Forester bahsi geçen yıllar için otomatik vites seçeneği yok. Ama Yeni Dizel Forester'larda gelecek deniliyor. Tabi ülkemize ne zaman gelir bilinmez.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2008 1.5 elegance Subaru impreza kullanıcısıyım. Burada olmamın sebebi ayrıca mazda 626 aracımızın olması ve tabiki de Mustafa abinin de burada olması.

Dizel hikayeleri çoktur ancak 2009 da gelen parti dizel Subarular Türkiye deki mazottan çok çektiler. Ve sonuç motor değişimi oldu.

Ancak 2010 ve 2011 de gelenler bu sorunu pek yaşamadılar.

Subaru dizel outback le devam etti Forester ve legacy e pek pazar açmadı Türkiye'de. Dizel deki talebin de otomatik dizel olması legacy ve forester ı direk eledi.

En sonunda Subaru da bu taleplere outback dizel otomatikle cevap verdi ama fiyat cx5 ten daha yukarıdaydı. Ve sadece otomatikle kalmayıp cvt 8 ileriyi de ekleyince tadından yenmez bir performans ve ekonomi canavarı çıktı ortaya. Türkiye'ye getirmediği ve Subaru nun kalesi amerika da piyasaya sürdüğü yeni aracı levorg da gelmedi tabi 1.6 cc yanlış hatırlamıyorsam 230 hp ve 2.0 cc 300 hp lik dizel motorla piyasaya çıkan canavara gizli sti dediler. Biz Subaru cular belki 2020 de rüyamızda görürüz Levorg u da  :)

Tavsiyem dizelden çekiniyorsanız 2014 XT ya da 2012 xs Limited veya premium gibi bir araç alırsınız her türlü donanımıyla dolu bir araç olur. LPG taktırırsınız ve şehir içi 35/40 kuruş yakıtla gezersiniz otomatik bir araç kullanıyor olursunuz. Gücünüz yetiyorsa dizel outback iyi bir tercih olabilir tabi. Yelpaze çok da dar değil bence.

Ayrıca Türkiye'ye gelmeyen Subaru nun çok aracı var. Daha 2013 legacy i imprezayı göremedik.

Bu arada xv de güzel bir tercih düşük yakıtlı benzinli bir araç şehir içi 8-9 litre gibi değerlerde yakıt tüketimi olan forester dan da aşağı kalmayacak gibi geniş ancak bagajı dar bir araç.

Boxer motor ve Subaru konusunda tercihinizi en iyi değerlendirecek kişi yine forum otoritesi Mustafa abidir bence danışın özelden de olsa. Impreza dan outback e kadar tüm modellere sahip olmuş uzun süreli test imkanı bulmuş bir kişidir.

Bu arada Subaru kronik sorunu olmayan nadir markalardandır. Arkadaşın biri diferansiyel falan demiş ama aldırmayın bence.

Özgür Kızılkaya

Özgür bey öncelikli ellerinize ve emeklerinize sağlık, vermiş olduğunuz bilgiler için.

Lpg olayına oldum olası sıcak bakmıyorum. Riski sevmem, işimi şansa yada ustaya da bırakmak istemem. Hele ki Lpg'den kaynaklı arızalar, yolda kalmalar vs...Bana göre değil. Lpg marka, usta, montaj çok önemli hepsinin farkındayım. Fakat matematiksel olarak risk artıyor.

Subaru XV konusuna gelince, bu otomobilde araştırdım. Forumdan Burak ve Mustafa abi bu araçları kullanmışlar. He ikisininde test yazılarını okudum. Daha geçtiğimiz hafta Arabam.com Editörü ile bu aracı forumdan arkadaşım Efe test etti. Donanımı, konforu, malzeme, 4 çeker sistemi vs..lafımız yok. Fakat motor performansı, şu anki dizel Mazda 3'ten sonra..Beni üzer ve tatmin etmez.

Subaru Outback'lerde çok hoşuma gidiyor. Onlarda dizellerde otomatik vites seçeneği de var. Lakin model yılları yeni ve fiyatları bana yüksek geliyor.

İyi günler diliyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracı siz test edin.

Arabam.com varsa yoksa Fransız ve Alman a prim veriyor.

Ben Citroen hakkında arabam.com un face sayfalarında başıma gelenlerden örnek verdim Citroen in iç yüzünü gösterdim diye beni engellemişler.

O editörle görüşmeyi bende isterim.

Bu arada dizel ile benzinli kıyasına girmeyelim doğal olarak üzer.

Ama xv yi emsalleriyle kıyaslayın mesela qashqai ya da duster gibi araçlarla bariz performans ve diğer konulardaki üstünlüğünü görürsünüz.

Ama illa ki dizel diyorsanız 2011 forester almanızda fayda var.

Özgür Kızılkaya

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İlhan, Suzuki S-Cross larda güzel, benzinli otomatik CVT li hafif araçlar çok az yakıyor, iyi kaçıyor,  direksiyondan kumandalı vitesleride eğlenceli...Bagaj 430 l,açılır sunroof da var...

http://otomobil.suzuki.com.tr/pdf/SX4-S-CROSS-2013.pdf

Country aracı alınca artık Golfe de başlarsın :)

http://www.suzuki.com.tr/doc/SuzukiGolf.pdf

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İlhan Abi bende hem mazda 3 dizel var (artık pederde) hemde 2010 çıkışlı 2011 model benzinli forester var. foresteri çok severek biniyorum. arabama gözüm gibi bakarım. bildiğim kadarı ile aklında olan sorulara cevap vermeye çalışabilirim.

Ön bilgi olarak yakıtım sakin kullanımda sehirler arası 7.4 lt ortalama 9lt.

arka koltukların diz mesafesi bayağı geniş ve arka koltuklar 2 kademe yaslanabiliyor yani arkadaki  yolcu için çok iyi  bir özellik. Eşim Eskişehir- Tunceli arasında bebek var diye arka koltukta çok rahat seyahat etti.

Bagaj hatcback  kasa olduğu için kullanışlı ama çok çok büyük değil. arka koltukları katladığınızda bagaj ile koltuk arasında basamak olmuyor, bu da avantaj. hatta cx5 in bagaj kısmında koltuk katlama düğmeleri foresterde bile var.

sunroof büyük ve zevkli.

Merhaba Barış,

Yakıt olayı İstanbul trafiğinde daha farklı olur. Senin ortalaman orada 9 litre ise. İstanbul'da 12-13 litre olur. :) Malum çilekeş trafikten dolayı.

Bagaj seninde deiğin gibi ne çok büyük ne çok küçük. Ama yükleme ve indirme açısından kullanışlı bir bagaj.

Sunroof zaten artılarından birisi. Büyük boy sunroof ayrı bir keyif.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracı siz test edin.

Arabam.com varsa yoksa Fransız ve Alman a prim veriyor.

Ben Citroen hakkında arabam.com un face sayfalarında başıma gelenlerden örnek verdim Citroen in iç yüzünü gösterdim diye beni engellemişler.

O editörle görüşmeyi bende isterim.

Bu arada dizel ile benzinli kıyasına girmeyelim doğal olarak üzer.

Ama xv yi emsalleriyle kıyaslayın mesela qashqai ya da duster gibi araçlarla bariz performans ve diğer konulardaki üstünlüğünü görürsünüz.

Ama illa ki dizel diyorsanız 2011 forester almanızda fayda var.

Özgür Kızılkaya

Arabam.com test editörü arkadaşım, kardeşim olur kendisi. O gün testi forumdan Efe kardeşim ile yaptılar. Her ikisi de, benim nasıl bir otomobil arayışı içinde olduklarımı biliyorlar. XV kesinlikle kendi sınıfında (1.6 Benzinli) lider diyebiliriz. En büyük artısı 4 çeker sisteme sahip olması. Konfor, güvenlik donanımları çok zengin. Malzeme ve işçilik konusunda tatminkar...Lakin motor performansının beni tatmin etmeyeceği söylendi. 1.6 benzinli atmosferik motordan ne beklenebilir ki.

Xv ve onun tarzında ki otomobillerin fiyatları yenilir, yutulur cinsten değil. XV nin en büyük avantajı standart sürekli 4 çeker sisteminin olması. Kötü yanı ise dizel motorunun yada turbosunun olmayışı.

Amacım sırf görüntü amaçlı suv araca geçmek değil. Hem iç hacim açısından, hemde motor performansı açısından çıta yükseltmek istiyorum.

Dizel ile benzinli kıyaslamasına girmek tabi ki mantıklı değil. Lakin şu anki otomobilim 1.6 dizel 115 Hp 270 Nm Tork. Bundan sonra ki otomobil seçimimde, motor performansını karşılaştırmam lazım.

İlla ki dizel demek istemiyorum. Ama akaryakıt fiyatları ve çok km yapıyor olmam dizele yönlenmeme neden oluyor.

SubaruclubTR'den arkadaşlarla bir araya geldiğimizde, test edeceğim Forester'ı. Geçtiğimiz hafta Mustafa abi davet etmişti. Lakin o gün mesaide kaldığım için gidememiştim.

Bakalım hayırlısı diyelim inşallah.

Sağlıcakla kalın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İlhan, Suzuki S-Cross larda güzel, benzinli otomatik CVT li hafif araçlar çok az yakıyor, iyi kaçıyor,  direksiyondan kumandalı vitesleride eğlenceli...Bagaj 430 l,açılır sunroof da var...

http://otomobil.suzuki.com.tr/pdf/SX4-S-CROSS-2013.pdf

Country aracı alınca artık Golfe de başlarsın :)

http://www.suzuki.com.tr/doc/SuzukiGolf.pdf

Bu aracı biliyorum Emre. Hatta bu model çıktığında forumda bir konu açmıştım.

http://www.mazdaclubtr.com/32041/suzuki-sx4-s-cross/

Sende şöyle bir yorum yapmıştın. :D Çok ama çok haklı olarak.

"Bende öyle düşünüyorum abi, ayrıca ön tarafını hiç bir şeye benzetemedim , motosiklet tasarladığı gibi araba tasarlasa kimse suzukiyi tutamayacak :)"

Bzim sitenin garajında görüyorum....Çok çirkin yahu.... Fiat Sedici'nin klonlanmış hali bu S-Cross

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bizim sitede de full siyahı var , inan gözüm yeni yeni ön tasarıma alışmaya başladı İlhan :) , ama şuna dikkat edelim , aslında biz bir aracı dışarıdan görüp beğenip alıyoruz ancak aracı kullanmaya başlayınca  aracın içi , performansı , konforu, tüketimi  tatmin etmez ise aracı satıyoruz kısa zaman sonra... O nedenle aracın içi, konforu , performansı bir de tüketimi bizi mutlaka tatmin etmeli..

Aracın içi geniş olmalı, artık çocuklarda var , bagaj çok önemli . Tavsiyem min 400 lt bagaj. Scross 430 l. Jazz 400 l , Qashqai 430 l

Mazda'ya bindin uzunca süre üstelik dizel performanslı bir araca, bundan sonra yine performanslı dizel yahut otomatik ancak seri bir araç seni tatmin eder... 0-100 ü 13 sn altı otomatikleri ben seri addediyorum...S-cross un otomatiğini sürdüm araç CVT ama performans hissettiririyor, çünkü oldukça hafif bir araç, birde direksiyondan kumanda olayı zevkli... ayrıca Scross un performanslı manuel dizeli var..

4x4 de olsun dersen araçda lock ve sport özellikli 4x4 opsiyonu var... Ayrıca aracın iç tasarımı ön görüşü falan iyi , oturma pozisyonu yüksek olduğu için yormuyor araç, direksiyonuda hafif, navigasyon aksesuarı da güzel konumlanıyor, yani kullanırken üzmez işini görür kanaatindeyim..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.