shaldos

Mazda 626 Bir Triger Macerası

Merhaba arkadaşlar;

Gözüm gibi bakmaya gayret ettiğim 1986 626 aracımla geçenlerde eşim ve çocuklarımla Mersin'e hem babamı hemde rahmetli annemin kabrini ziyarete gittim.

Gidişte hiç bir sorun sıkıntı yaşamadan rahat bir şekilde mersine vardık. orada 5 gün boyunca emektar ile gezdik. 5 gün sonunda dönüşe geçtik.

Gelirken gayet iyi idi. Tam Ankara dolaylarında bir petrolden gazı doldurdum. yaklaşık 30 km sonra araç tekledi ve durdu. kontağa basmadan önce lpg tankını kontrol ettim ilginçtir ki hiç gaz kalmamış. Sonra benzine geçip en yakın istasyondan lpg aldım. Pompacı hava basmışlar dedi.. Bir sinirle yola devam ettim...

Tam Sakarya çıkışında otobanda araç en sol şeritte bir anda motoru durdurdu. Dikkatli bir şekilde emniyet şeridine çektim.

Gözle lpg kontrolü yaptım gösterde dolu gösteriyordu. akü ışığım yeşildi. Aklıma triger geldi. triger koruma muhafazasındaki tıpayı açtım kayışı görme ümidiyle. Kayışın koptuğunu ve kopuk tarafında şansa tıpanın oraya denk geldiğini gördüm.

Araca hiç marş yapmadan çekici ile gebzeye getirdik. Burada ki ustaya durumu anlattım.

Araç üst kapağı söküldü. Siboplarda yanma gözlemlendiği araç kayış koparttığı andan itibaren hiç marş yapmadığım için sübaplarda bükülme olmadığını söyledi.

açılmışken sübapları değiştirelim zaten yanma oluşmuş dedi.

Triger, V Kayışı, Sübaplar, çürüyen boru bağlantı yerlerinin yeniden tornada yapılması, yağ değişimi, filtreler + işçilik için 1.200 TL hesap çıkarttı.

Bugün yani 31.08.2014 Pazar sabahı araç hazır gel dedi. Toplamda 4 gün sürdü bunlar  :o

Neyse gittim araç çalışıyor. ses yok titreme yok gayet güzel..

Usta gel bir test sürüşü yapalım dedi. Çıktık yola bu arada ustaya yokuş yukarı 2 nci viteste zorlanıyoruz dedim. Tamam avans ayarını yaparız dedi. Yokuşa çıktı birazda devrine yüklendi. Usta dedik biliyor bir şey. araba birden durdu  >:( çıktı kaputu açtı yağ kapağını açtı duman, hava filtresinden duman geliyor.

Dedim bir terslik var. dükkana getirdi arabayı. bu arada avans ayarları ile oynadı. Araca marş yaptırdı araba sıkıyor kendini, avans ayarını tekrar yapacağız dedi. araç rolantide gaza yüklendi 6 bin devire kadar ve avans ayarı yapmaya çalıştı. araba tekrar durdu.

tekrar çalıştırmayı denedi fakat bu seferde motordan çok sert vuruntu sesleri geldi. Sanki biri motorun içinde çekiçle vuruyor. Araç birinci viteste 1 dakika ilerledikten sonra duruyor ve çalışmıyor. Rampayı hiç ama hiç çıkamıyor. Gazı köklesekte banamısın demiyor üstüne üstük motor öyle bir ses yapıyor ki akıllara zarar...

Usta ile biraz önce eski haline getirmesi üzerine gerekli konuşmayı yaptım. Masrafına karışmam dedim. Triger için geldim başka şeyler açtın başıma dedim..

Sizce bu vurundu neden olabilir? sente ayarı yada avans ayarından olabilirmi...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Akıllara zarar  ses çıkıyorsa motordan takır tukur ses gibi, yatak sarmış olmasın?

Eğer yatak sarmışsa motor komple inmesi gerekir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yatak sarmış olmaz inşallah..

Masrafı karşılama işine bir kılıf bulurlar..

Kimse tamam malzemeyi alayım demez sanmıyorum o iş ancak serviste mümkün..

Geçmiş olsun

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

          Sanırım usta triger kayışını gerektiği gibi takamadı hava filtresinden vede yağ kapağından duman gelmesi sübaplarıın problemli olduğuna  işaret ve vuruntu , oluşan kötü ses de sübapların pistonlara çarpma sesi sanırım onun dışında olabilecek alternatif yok sadece üst kapak yapılmış sübaplar yenilenmiş. Sizin araba tek egzantrikmi yoksa çift mi eğer çiftse çok hassas davranması gerekir ustanın tek olanlar bir nebze daha rahat ayarlanabiliyor, zaten triger kayışını takarken dişlilerin nasıl duracağı arabanın üstünde çizgilerle bellidir, ama süpaplar hatalı takılmış ise artık nasıl takmışsa, problem kaçınılmaz, gerçi o işi rektefeiyeciler yapar ustalar sadece üst kapağı monte ederler.

      Çok geçmiş olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

teşekkür ederim. araç tek egzantrik ustanın kendi tabiri üst kapak yeni yapıldıgı için kompresyon oranı yuksek ve alta azla basınc vurmaktan yatak problemi çıktı. motoru alttan açıp yatak değişimi ile sorunu çözeceğim ücret almayacagım. sonuçta arızalı gelen bir arabayı yine arızalı çıkartmak benim adımı kirletir dedi. yarın aracı hazır ederim. istersen çine kadar git yaptığım işe garanti veririm ve arkasındayım dedi.

tabi o esnada bir galerici gelip bana 2 bine sat dedi. adama demediğim kalmadı :D yarın araç çıkınca buradan sorunu ve çözümü net bir şekilde paylaşacağım. en azından başkalarına ışık tutabilir belki..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Hayırlısı olsun, kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu araçlar cidden dayanıklı araçlar. Böyle bir sıkıntı çıkaröış olması ilginç. Kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Araçtan kaynaklı değil, malesef bakımsızlıktan ve acemi ellerden .

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

geçmiş olsun hocam. bence bir an önce aracı kurtarin adamların ellerinden..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah beterinden korusun sizi ve ailenizi yolda büyük sıkıntıya atacak daha kötü bir olay olabilirdi, bununla kalsın... Can sıkıcı bir durum, ne yazık ki bizim arabalardan herkes anlamıyor özellikle de ustayım diye geçinen onlarca adam var... O kasa 626 lar evladiyelik araçlardır, usta cahilliği veya bakım eksikliği yaşamadığı sürece öldürmek neredeyse imkansızdır...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yatak sarmış olamaz içinizi ferah tutun.yatak saran araba çalışmaz marş almaz en azından hareket ediyorsunuz..

Öyle her ustaya verilmez mazda.eline anahtar alan usta oluyoe bu memlekette..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ek bilgi triger değişirken yayınıda mutlaka servisten alın.. Nsk-Koyo piyasada en iyisi diye biliyorum ve kayışta orjinal olsa en mantıklısı.. Bildiğim kadarıyla Mazda Koyo markasına yaptırıyor..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.