ali gb

Araçlarımızı Kendimiz Boyayabilir miyiz? :)

Bu konuda 25 ileti var

Slm beyler...

Araştırdım, malzeme alıp aracımı kendim boyamaya çalışacağım. Biliyorsunuz benim arabam ördek yeşili, lacivert görüntüsü var, Beyaza boyamak istiyorum, kendin nasıl boyayacan derseniz, boyayımda ondan sonra konuşuruz :)

Benim merak ettiğim, renk değişimi olacağından, fatura felan yok ortada :D emniyete işletmek için ne diyecem? Faturasız olur mu? Sanırım fatura ve imalatçı firmanın ruhsatı lazım. Tanıdık boyacı var, ondan 10 tl lik bi fatura alırım, imalathanesinin ruhsat fotokopisini de alırım sanırım sorun kalmaz :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Çok zor bir iş Sn ali gb epey bir emek istiyor, ayrıca profesyonel ekipmanlar, öle diğer işler gibi kendimiz yapamayız.  Tüm ekipnalar olsa neysede amatörce pek hoş olmaz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben zahmete razıyım gürhan abi, benim bi de yardımcım var, hergün bir parçasını zımpara-astar-boya yapsak çok fazla yorulmadan hallederiz sanırım.

benim merak ettiğim ruhsata nasıl işletecez :) ben boyadım dersem yine işletebilirmiyim :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

hocam normalde  fırınlamak gerekmez mi?  vernik falan nasıl olacak o işler. bu arada ne oldu hocam senin arabanın işi bitti mi memnun musun denk gelmedim forumda. malum senin ustaya ben de ugramış görmüş idim arabayı

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Fırın boya 2300 biliyorum, benim yapacağım boya öyle değil, fırın boya 10 yıl felan gidiyor. benim yapacağım boya 2-3 sene felan gider herhalde.

Benim aracın işi bitti kardeş. şimdi lpg de iken bi tekleme var. buji buji kablosunda bişey yok, sadece buji değiştirdik, inşallah hafta içi distributor deniyeceğiz, o da olmazsa, gaz kelebeği durum sensörü deneyeceğiz, tabi bunlara para vermeyeceğim, bunlarda olmazsa arıza tesbit cihazına sokacam artık. kaç kere gaz ayarı yapıldı olmadı, bazıları arıza tesbit cihazına soktukları halde hata kodu çıkmıyormuş, öyle birşey olursa zaten, lpg yi iade ederim, yapacak başka bişey kalmıyor...

Gühan abi, burda adam motorun rengini değiştiriyor.

    Çok zor bir iş Sn ali gb epey bir emek istiyor, ayrıca profesyonel ekipmanlar, öle diğer işler gibi kendimiz yapamayız.  Tüm ekipnalar olsa neysede amatörce pek hoş olmaz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

e gecmis olsun lpg isi o kadar da kemiksiz degil demek. siz de mocan'da yaptırmıstiniz galiba. ben de bu çarsambaya randevu aldım yaptırıcam bakalım umarım sorun cıkmaz.

boya isine gelince de tabi ki siz bilirsiniz ama bi randıman alacagınızı zannettmiyorum. yanlis anlamayin ama sahsi fikrim bu.. cok cetrefilli is boya isi. en ufak dalgalanma ya da zımpara farkı çok rahatsız edebilir. ama ille de ugrasacam dersenuz sahsim adina merakla beklerim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öyle kardeş, lpg de düşük hızlarda tekleme var, yüksek hızlarda yok.

aracın benzinde aşırı yakmıyorsa hiç lpg işine girme derim. Eğer sende girecem diyorsan bende merakla bekliyorum, bakalım tekeleme-kerkinme-ıvır zıvır ile uğraşabilecen mi :) lpg işi yaş iş ya...

ALINTI

ARACI KENDİ BOYAYACAKLARA - MALZEMELER VE YAPILIŞI

- Araç renginde spreye basılmış vernikli boya ( 2 tamponu 1,5- 2 kat boyuyor)

- Ekstra sprey vernik alıp kendimizi sağlamam alalım.

- Çelik Macun

- 400 Zımpara / 1200 sulu zımpara

- Kağıt Bant

- Spatula / macun karma ve çekme aparatları

- Tornavida / Pense vs..vs..

2 tampon için Toplam maliyetimiz 3 aşağı 5 yuıkarı 40-50 TL'dir.

parça başına yarım tüp boya gideceğini düşünelim.

Ayna, tampon çıtası vs.. boyanmayacaksa sökülür.

Öncelikle şunu söyleyeyim kendi evinizi boyayabiliyorsanız biraz deneyimle kendi çapımızda çok da harika olmayan bir işçilikle kaporta da boyanır.

- İlk olarak spatulayı elimize alıp başlıyoruz çatlayan ve boya atan yerleri kazımaya.

Kazıma işlemi bittikten sonra 400 zımpara ile tüm tamponu vernikli yer kalmayacak şekilde

zımparalıyoruz. Zaten yüzey matlaşacaktır. Bu işlem sonrasında yüzeyi yıkayarak hem zımpara

tozlarını temizliyoruz hem de atladığımız yerleri daha rahat görüyoruz.

- Yıkayıp kuruladıktan sonra spatula yardımı ile kazıdığımız yerlere macun çekmeye

başlıyoruz. Çok ince çalışma gerektirmiyor çünkü pürüssüz yüzey için tekrar zımparalayacağız.

Macun 20 dk kadar kuruduktan sonra son zımpara işlemini de yapıp yüzeyi pürüzsüz hale getiriyoruz

ve elimizle zımpara yapmayı gerektirecek yer var mı diye kontrol ediyoruz.

Eğer yoksa tekrar yıkayıp/kurulayıp boyaya hazırlamak için gerekli yerleri

boya bandı ve gazete ile maskeliyoruz kapatıyoruz.

-Sprey boyayı elimize alıp bolca çalkalıyoruz. Sprey içindeki boyayı canlı tutmak için

çalkalama işlemini her 15-20 saniyede bir tekrarlıyoruz.

-Burası önemli. Sprey ile kaporta arasında 30-40 cm olacak şekilde duruyoruz ve akmaması için asla tek bir yere

devamlı boya atmıyoruz. Elimizi devamlı aynı hızda ağır ağır aynı yönde gezdirerek sprey boyayı sıkmaya başlıyoruz.

İlk katı attıktan sonra hiç beklemeden aynı yöntemle sanki boya atıyormuşuz gibi

vernik atıyoruz. Zaten parlaklığı verniği atarken göreceksiniz.

Tavsiyem önce sadece macunlu yerlere boya vurup kurumasını beklemek.

Sonraki katta tüm yüzeye boya ve vernik uygulaması yapabiliriz.

İlk katı attıktan sonra kuruma işlemi için 25-30 dakika bekliyoruz.

Biz bu işlemi hızlandırmak ve portakallaşmayı önlemek için sıcak hava tabancası kullandık.

Sağlam ve düzgün atılmış 2 kat boya yüzeyi kapatacaktır ama kutuda boya kalmışsa

3. katı çok hafif olacak şekilde daha da uzaktan sıkabilirsiniz.

Not: üzerinizde hiçbir şekilde deodorant veya uçucu gaz bulunmaması gerekiyor. Yoksa boyaya etki edip kaldırabilir. Ayrıca şunu da ekleyeyim. Yukarıda yapılanlar tamamen amatör bir çalışmadır ve alacağın sonuçlar sanayideki boyama işiyle

malzeme ve hüner farkı olduğundan dolayı çok farklı olur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Olmaz kardeş boşuna kendini yorma, bir sürü sıkıntı çıkar, dışarıdan göründüğü gibi değil, çok dikkat ve emek gerektiriyor, güzel bir boya atölyesi olsa ve gerekli boyama ekipmanları belki olabilir ama spreyle falan köşede bucakta olacak iş değil bu işler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Slm beyler...

Araştırdım, malzeme alıp aracımı kendim boyamaya çalışacağım. Biliyorsunuz benim arabam ördek yeşili, lacivert görüntüsü var, Beyaza boyamak istiyorum, kendin nasıl boyayacan derseniz, boyayımda ondan sonra konuşuruz :)

Benim merak ettiğim, renk değişimi olacağından, fatura felan yok ortada :D emniyete işletmek için ne diyecem? Faturasız olur mu? Sanırım fatura ve imalatçı firmanın ruhsatı lazım. Tanıdık boyacı var, ondan 10 tl lik bi fatura alırım, imalathanesinin ruhsat fotokopisini de alırım sanırım sorun kalmaz :D

Kaplat aracın orijinalliği bozulmasın ne uğraşıyorsun boyayla.

Özgür Kızılkaya

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Öyle kardeş, lpg de düşük hızlarda tekleme var, yüksek hızlarda yok.

aracın benzinde aşırı yakmıyorsa hiç lpg işine girme derim. Eğer sende girecem diyorsan bende merakla bekliyorum, bakalım tekeleme-kerkinme-ıvır zıvır ile uğraşabilecen mi :) lpg işi yaş iş ya...

valla hocam  hiç memnun kalmayanlar olduğu gibi çok memnun olanlar da olduğu icin en azından bi şansımı deneyecem. en olmadı kiti iade eder her ne kadar bu sınıf bir araba ve motor şehir içinde 10 litrelere yaklaşsa da ki beni sinirlendiren biraz da bu yoksa hakkını verse acımayacam da benzinle devam ederim.

senin için durum daha riskli. tüm masraf ve emeğinin üzerine olmazsa eğer bi 2000 küsür tl  hoş olmaz. bi de malum kış geliyor (winter is coming) elini biraz çabuk tutman gerekebilir.

ve tabi ki tüm bunlar iyiliğiniz için.. ve yine tabii ki siz bilirsiniz. başarılar diliyorum şahsım adına

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öyle kardeş, lpg de düşük hızlarda tekleme var, yüksek hızlarda yok.

aracın benzinde aşırı yakmıyorsa hiç lpg işine girme derim. Eğer sende girecem diyorsan bende merakla bekliyorum, bakalım tekeleme-kerkinme-ıvır zıvır ile uğraşabilecen mi :) lpg işi yaş iş ya...

ALINTI

ARACI KENDİ BOYAYACAKLARA - MALZEMELER VE YAPILIŞI

- Araç renginde spreye basılmış vernikli boya ( 2 tamponu 1,5- 2 kat boyuyor)

- Ekstra sprey vernik alıp kendimizi sağlamam alalım.

- Çelik Macun

- 400 Zımpara / 1200 sulu zımpara

- Kağıt Bant

- Spatula / macun karma ve çekme aparatları

- Tornavida / Pense vs..vs..

2 tampon için Toplam maliyetimiz 3 aşağı 5 yuıkarı 40-50 TL'dir.

parça başına yarım tüp boya gideceğini düşünelim.

Ayna, tampon çıtası vs.. boyanmayacaksa sökülür.

Öncelikle şunu söyleyeyim kendi evinizi boyayabiliyorsanız biraz deneyimle kendi çapımızda çok da harika olmayan bir işçilikle kaporta da boyanır.

- İlk olarak spatulayı elimize alıp başlıyoruz çatlayan ve boya atan yerleri kazımaya.

Kazıma işlemi bittikten sonra 400 zımpara ile tüm tamponu vernikli yer kalmayacak şekilde

zımparalıyoruz. Zaten yüzey matlaşacaktır. Bu işlem sonrasında yüzeyi yıkayarak hem zımpara

tozlarını temizliyoruz hem de atladığımız yerleri daha rahat görüyoruz.

- Yıkayıp kuruladıktan sonra spatula yardımı ile kazıdığımız yerlere macun çekmeye

başlıyoruz. Çok ince çalışma gerektirmiyor çünkü pürüssüz yüzey için tekrar zımparalayacağız.

Macun 20 dk kadar kuruduktan sonra son zımpara işlemini de yapıp yüzeyi pürüzsüz hale getiriyoruz

ve elimizle zımpara yapmayı gerektirecek yer var mı diye kontrol ediyoruz.

Eğer yoksa tekrar yıkayıp/kurulayıp boyaya hazırlamak için gerekli yerleri

boya bandı ve gazete ile maskeliyoruz kapatıyoruz.

-Sprey boyayı elimize alıp bolca çalkalıyoruz. Sprey içindeki boyayı canlı tutmak için

çalkalama işlemini her 15-20 saniyede bir tekrarlıyoruz.

-Burası önemli. Sprey ile kaporta arasında 30-40 cm olacak şekilde duruyoruz ve akmaması için asla tek bir yere

devamlı boya atmıyoruz. Elimizi devamlı aynı hızda ağır ağır aynı yönde gezdirerek sprey boyayı sıkmaya başlıyoruz.

İlk katı attıktan sonra hiç beklemeden aynı yöntemle sanki boya atıyormuşuz gibi

vernik atıyoruz. Zaten parlaklığı verniği atarken göreceksiniz.

Tavsiyem önce sadece macunlu yerlere boya vurup kurumasını beklemek.

Sonraki katta tüm yüzeye boya ve vernik uygulaması yapabiliriz.

İlk katı attıktan sonra kuruma işlemi için 25-30 dakika bekliyoruz.

Biz bu işlemi hızlandırmak ve portakallaşmayı önlemek için sıcak hava tabancası kullandık.

Sağlam ve düzgün atılmış 2 kat boya yüzeyi kapatacaktır ama kutuda boya kalmışsa

3. katı çok hafif olacak şekilde daha da uzaktan sıkabilirsiniz.

Not: üzerinizde hiçbir şekilde deodorant veya uçucu gaz bulunmaması gerekiyor. Yoksa boyaya etki edip kaldırabilir. Ayrıca şunu da ekleyeyim. Yukarıda yapılanlar tamamen amatör bir çalışmadır ve alacağın sonuçlar sanayideki boyama işiyle

malzeme ve hüner farkı olduğundan dolayı çok farklı olur.

Bitmiş halinin yakın çekim fotoğraflarını sabırsızlıkla bekliyorum :) Bu arada merak ettiğim bu kadar detay bilgiyi nereden biliyorsun sanki daha önce bir tecrübe olmuş gibi yada bir gözlem..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Alıntı yapmış ya, üstte belirtmiş.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

yukarıda anlatılanlara katılmakla birlikte sadece vernik benim bildiğim son katın üzerine atılır. yani en son vernik atılır diye biliyorum. öncelikle ilk kat boy atılır. sonra ikinci kat boy atılır. ikinci kat tam kurumadan hafif matlaşmaya başlayıncada son olarak vernik atılır. eğer ikinci kat boya da tam olarak kapatmamışsa 3. kat atılır ve sonra vernik atılır. ben bu şekilde biliyorum ama tabi yanlışta biliyor olabilirim.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben kendim boyamayı düşünüyorum, iyice bir ön araştırma yapacağım. kendi boyayan var yok değil. Zaten tek tek boyayacağım. en boyası atmış parçadan başlayacağım.

Benim aklıma takılan, rengini değiştireceğim, kendim boyayacağımdan renk değişimini emniyette nasıl yapacağım ?  ???

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Başlığı görmemle Ali'nin konusu olduğunu anlamam bir oldu :D hemşerim bu nasıl bir enerjidir bir gün motor indiriyosun bi gün marşa basınca arabesk müzik çaldırıyorsun bir gün arabayı boyuyorsun valla ne içip ne yiyorsan söyle aynısından ben de istiyorum sırrın nedir paylaş bizimle Ali :D  :2funny:

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben kendim boyamayı düşünüyorum, iyice bir ön araştırma yapacağım. kendi boyayan var yok değil. Zaten tek tek boyayacağım. en boyası atmış parçadan başlayacağım.

Benim aklıma takılan, rengini değiştireceğim, kendim boyayacağımdan renk değişimini emniyette nasıl yapacağım ?  ???

    Renk değişimini rapor çıkararak ( sanırım muayene istasyonu)ruhsata işleteceksin kardeş, ayrıca aracın rengini değiştirmek zor iş dışarıdan epey bir parça sökmen gerek bence renk değişimi yapma direk dışarıdan maskeleme bantı ve gazete ile kapla geri kalanı boya gitsin dışarıdan vede gene kendi rengine boya aksi halde berbat edersin arabayı, unutmadan aynen arabanın renginde boya ayarlaman gerek yani şase nonun yazdığı alminyum plakanın üstünde boya kodu vardır o kodda boya hazırlayacan ama işin ilginç kısmı bu hazırlanan boyayı sprey kutusuna nasıl doldurtacan , bu işi yapanlar varmı acaba böle özel işler için.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ALINTIDIR  Tarih 15 ekim 2013

http://www.bil5.com/

Aracının rengini değiştirmek isteyenler , ruhsatına çift renk işletmek isteyenlerin izlemesi gereken yollar ;

1. ilk olarak aracınızı kaplatıyorsunuz ya da rengini değiştiriyorsunuz.

2.Aracın rengi değiştikten sonra o plakaya ait fatura kestiriyorsunuz. ( 06 xx 1234 plakalı aracın kaplanması , boyanması diye açıklama yazılırsa iyi olur )

3.Herhangi bir muameleciden Ek-1 formu doldurtuyorsunuz ve aracınıza uyguladığnız rengi veya renkleri ek-1′e yazdırıyorsunuz. ( Not: Muameleciler muayene istasyonlarında bulunuyorlar ama 20 TL’yi sizden almaya çalışacaklardır dikkatli olun 5 TL’lilk bir işlem bile değil sigorta şirketinize gidin onlar bile verebilir )

4.Muayene istasyonuna gidiyorsunuz renk tespiti yaptırıyorsunuz onaylıyorlar. Evraklarınızla bağlı bulunduğunuz trafik şubesine gidip evrakları teslim ediyorsunuz ve ruhsat ücretini veriyorsunuz. Bir sonraki günde ruhsatı alıp muayeneye tekrar gidiyorsunuz.

Ek-1 formu doldurtmak : 10 TL

Ruhsat Ücreti : 63 TL

Muayene Ücreti : 123 TL

Bir de aldığınız faturanın KDV sini veriyorsunuz işlem yaptırdıgınız yere.( Fatura miktarı ne kadar düşük olursa o kadar az ödersiniz)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Başlığı görmemle Ali'nin konusu olduğunu anlamam bir oldu :D hemşerim bu nasıl bir enerjidir bir gün motor indiriyosun bi gün marşa basınca arabesk müzik çaldırıyorsun bir gün arabayı boyuyorsun valla ne içip ne yiyorsan söyle aynısından ben de istiyorum sırrın nedir paylaş bizimle Ali :D  :2funny:

Full contac çalışıyoz gardaş, bizde böyle, boya işinden sonra başka sürprizlerde çıkabilir, bakarsın aracın tasarımını lamborchini ye çeviririm :D 

arabesk değil lan, yüksek motor sesi çıkaracam ama Cihanı bi yakalasak da yaptırsak işte. :D

Yediğim içtiğime gelince, Meslek Sırrı :D

    Renk değişimini rapor çıkararak ( sanırım muayene istasyonu)ruhsata işleteceksin kardeş, ayrıca aracın rengini değiştirmek zor iş dışarıdan epey bir parça sökmen gerek bence renk değişimi yapma direk dışarıdan maskeleme bantı ve gazete ile kapla geri kalanı boya gitsin dışarıdan vede gene kendi rengine boya aksi halde berbat edersin arabayı, unutmadan aynen arabanın renginde boya ayarlaman gerek yani şase nonun yazdığı alminyum plakanın üstünde boya kodu vardır o kodda boya hazırlayacan ama işin ilginç kısmı bu hazırlanan boyayı sprey kutusuna nasıl doldurtacan , bu işi yapanlar varmı acaba böle özel işler için.

parçaları sökmeden yapacaz gürhan abi dışardan kazıyacaz. dışardan boyayacaz. bu işi bilen arkadaşlarım var. Anlayanlar var. hemen başlamiyacam bu işe, biraz zaman lazım, tam otursun bilgilerim yerine bakacaz inş bi çaresine ;)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ALINTIDIR  Tarih 15 ekim 2013

http://www.bil5.com/

Aracının rengini değiştirmek isteyenler , ruhsatına çift renk işletmek isteyenlerin izlemesi gereken yollar ;

1. ilk olarak aracınızı kaplatıyorsunuz ya da rengini değiştiriyorsunuz.

2.Aracın rengi değiştikten sonra o plakaya ait fatura kestiriyorsunuz. ( 06 xx 1234 plakalı aracın kaplanması , boyanması diye açıklama yazılırsa iyi olur )

3.Herhangi bir muameleciden Ek-1 formu doldurtuyorsunuz ve aracınıza uyguladığnız rengi veya renkleri ek-1′e yazdırıyorsunuz. ( Not: Muameleciler muayene istasyonlarında bulunuyorlar ama 20 TL’yi sizden almaya çalışacaklardır dikkatli olun 5 TL’lilk bir işlem bile değil sigorta şirketinize gidin onlar bile verebilir )

4.Muayene istasyonuna gidiyorsunuz renk tespiti yaptırıyorsunuz onaylıyorlar. Evraklarınızla bağlı bulunduğunuz trafik şubesine gidip evrakları teslim ediyorsunuz ve ruhsat ücretini veriyorsunuz. Bir sonraki günde ruhsatı alıp muayeneye tekrar gidiyorsunuz.

Ek-1 formu doldurtmak : 10 TL

Ruhsat Ücreti : 63 TL

Muayene Ücreti : 123 TL

Bir de aldığınız faturanın KDV sini veriyorsunuz işlem yaptırdıgınız yere.( Fatura miktarı ne kadar düşük olursa o kadar az ödersiniz)

sistem değiştimi bilmiyorum ama kaplamaları ruhsata işlemiyorlardı. ben daha önceki aracın tavanını folyo kaplatıp ruhsata işletmeye çalışmıştım. emniyete kaplama yaptırdığım yerin faturasını götürdüm kaplamalar ruhsata işlenmiyor yasak demişti. boya olursa işletebilirsin demişti. yani bence kaplama yapılsa bile boyacıdan fatura alıp gitmekte fayda var.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Sn ali gb renk değişimi sıkıntı olur bence dıştan boyayacaksan eğer temizlik amaçlı, kendi rengine boya,  bir kat ince zımpara çek, ezik, vuruk , çürük varsa macunla düzelt sonra bir kat daha zımpara sonra 3 kat boya çek olur biter.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.