corner

1. Nesil Mazda6 Arka Çamurluk Ağızlarında Paslanma

Arkadaşlar selamlar,

2006 Mazda 6'nın arka çamurluklarının ön kısımlarında paslanma başlamış.

Her iki çamurlukta da aynı yerlerde başladığından bu konuyu açtım ki bu aracın kronik bir sorunu olabilir.

Bu tip işleri küçükken hallettirmek kolay olur ancak metal hacim kaybetmeye başlarsa iş kesme biçmeye kadar gideceğinden erken müdahale şart.

Siz de araçlarınızı kontrol ederseniz iyi olur.

JdoNMJ.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun.. Uygulamayı düşündüğünüz çözüm nedir? Bu konu da bilgi verirseniz, ileride böyle bir sorunla karşılacak üyelerimiz bilgi sahibi olurlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekkür ederim.

İlk fırsatta kaportacı yollarına düşeceğim.

Görünür bir yer olmadığından, pas temizlenip astar olarak antipas üzerine herhangibir siyah boya ile kapatıldığında sorun hallolur diye düşünüyorum ancak boyanın altında da korozyon devam ediyorsa iş değişir.

İşlem yapılınca tekrar neler yapıldığını yazarım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Çok garip... Mazda 12 yıl boya-pas garantisi veren bir üretici... Benim 96' Lantis'te en fak bir pas yok, amcamın 90' 626'sında bile gram pas yok...  2006 Mazda 6'da pas...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

benim aracımda da var aynı şeyler. bu biraz kullanımla alakalı. sürekli taş, toprak, tuz, kar ve çamura maruz kalan bir bölge. yaptırsanız bir kaç sene sonra kaçarı yok tekrar başlar. çözüm bazı araçlarda bulunan ve o bölgeyi koruyan plastik çamurluk ağızları ama o da davlumbazla birlikte oluyor bildiğim kadarıyla. en kötü ihtimal kesip biçerek oraya oturtulabilir. ben pas gördükçe balata spreyi ile temizleyip, rütuş boyasıyla kapatıyorum. arabayı 3 sene önce ilk aldığımda yapmıştım bu işlemi. ikinci olarak ta 1 ay önce...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bugün bir arkadaşa gösterdim, o da kendin yap dedi. o da pası temizledikten sonra üzerine pütür tavsiye etti...

@apojitsu

gerçekten ilk gördüğümde davlumbaz eksik sandım çünkü bu bölge bir çok araçta kapalı oluyor.

ayrıca paslanan kısmın en alt bölümünde yaklaşık bir parmak genişliğinde bir boşluk var orası da taşlaşmış halde çamur, taş ve zift karışımı doluydu onu da zor temizledim.

@sezar

peki madem bizim araçların 12 yıl paslanmazlık garantisi var,  benim aracın paslanan bölgelerinde daha önce bir onarım yok, yetkili serviste ücretsiz halledemez miyiz bu işi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar aracı servise gösterdim, daha fazla pas olan sağ çamurluk ağzında eski bir onarım varmış.

Böyle olunca garantinin lafı bile edilmedi.

İki taraf için 200 lira civarı maliyet çıkardılar.

Kendim denemeye karar verdim...

Tekerlekleri sökmedim ancak böyle bir işe başlayacak arkadaşların tekerlekleri sökmesini tavsiye ederim çünkü o alanda çalışmak çok zor.

150 kum zımpara ile yavaş yavaş pası temizledim.

Zımparadan sonra ince bir kat astarlayıp kuruduktan sonra çamurluk ağzının yarısını, yaklaşık 1 cm genişliğindeki kısmını maskeleme bantı ile belirleyip Polisan marka metalik siyah sprey boya ile iki kat kapattım.

Tabi elimden gelen iş güzel görünmekten çok uzak, sadece korozyonu durdurmuş oldum.

Boyanan kısım normal boyadan çok daha kalın oldu, ayrıca maskelemem çamurluğun kavisini takip etmekten çok uzak.

Sanki çamurluk ağzının yarısına elektrik bantı yapıştırılmış gibi görünüyor.

Ancak davlumbaz olmamasından dolayı o kadar çok kusur varki, benim hatalarım daha az göze batıyor.

Bu arada Polisan metalik siyah boya aracın rengi ile çok uyumlu, neredeyse küçük rötuşlarda kullanmayı deneyebilirim. (Koçtaş'ta fiyat 12 TL)

nG5bja.jpg

voQaXD.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar aracı servise gösterdim, daha fazla pas olan sağ çamurluk ağzında eski bir onarım varmış.

Böyle olunca garantinin lafı bile edilmedi.

İki taraf için 200 lira civarı maliyet çıkardılar.

Kendim denemeye karar verdim...

Tekerlekleri sökmedim ancak böyle bir işe başlayacak arkadaşların tekerlekleri sökmesini tavsiye ederim çünkü o alanda çalışmak çok zor.

150 kum zımpara ile yavaş yavaş pası temizledim.

Zımparadan sonra ince bir kat astarlayıp kuruduktan sonra çamurluk ağzının yarısını, yaklaşık 1 cm genişliğindeki kısmını maskeleme bantı ile belirleyip Polisan marka metalik siyah sprey boya ile iki kat kapattım.

Tabi elimden gelen iş güzel görünmekten çok uzak, sadece korozyonu durdurmuş oldum.

Boyanan kısım normal boyadan çok daha kalın oldu, ayrıca maskelemem çamurluğun kavisini takip etmekten çok uzak.

Sanki çamurluk ağzının yarısına elektrik bantı yapıştırılmış gibi görünüyor.

Ancak davlumbaz olmamasından dolayı o kadar çok kusur varki, benim hatalarım daha az göze batıyor.

Bu arada Polisan metalik siyah boya aracın rengi ile çok uyumlu, neredeyse küçük rötuşlarda kullanmayı deneyebilirim. (Koçtaş'ta fiyat 12 TL)

nG5bja.jpg

voQaXD.jpg

valla çokta güzel olmuş. 200 tlyi vermeye gerek yokmuş. elinize sağlık.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.