infiniteblack

LPG'li 2. Nesil Mazda3 Motor Arıza Lambası

Bu konuda 34 ileti var

Selamlar arkadaşlar  2010 mazda 3 touring brc lpg li 83000 km olan aracımda yaklaşık 2000 km den beri motor arıza ışığı yanmakta arıza kodu olarak ilk başta 3. Silindir ateşleme arızası olarak belirlendi sübapların sıkıntı yaratmaya başlamasından dolayı bu arızayı vermiştir denildi fakat çözüm olabilir umuduyla 20000 km önce değiştirdiğim bujileri ngk iridium bujilerle değiştirdik , yaklaşık 500 km sonra arıza ışığı tekrar yandı bı sefer 2. Silindir ateşleme arızası verdi hatayı sildirip binmeye ve sübap değişimi maliyeti araştırmaya başladım aracımdaki sıkıntılar ise ilk çalıştırma dahil sarsıntılı çalışma ( yolcu koltuğu bile titriyor rolantide ) ve egzoz sesinde kesik kesik patlama- boğulma tarzında ses değişimi ve hafif çekişten düşme ... Bu sorun sübap arızası  olduğunu söylediler sizcede doğrumudur yoksa sübap değişimine girmeden denenmesi gereken yöntemler ( buji kablosu ateşleme bobini vs) varmı ???

f62355c758181575a58f6149b4456e28.jpg

Tapatalk

bknt ve simabao bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yokmu yardımcı olabilecek bir arkadaş ??

Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yokmu yardımcı olabilecek bir arkadaş ??

Tapatalk

Maalesef anlatılanlar subap takımı değişimi gerekliliğine işaret...Geçmiş olsun, umarım en ucu ve en sağlıklı şekilde sıkıntılarınıza çare bulursunuz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Maalesef anlatılanlar subap takımı değişimi gerekliliğine işaret...Geçmiş olsun, umarım en ucu ve en sağlıklı şekilde sıkıntılarınıza çare bulursunuz.

Bende %90 sübap değişimi olarak tahmin ettim sanayide birkaç yere fiyat sordum birisi 1600 tl dedi diğeri 1200 tl dedi fakat conta japon bulamadığı için fiyat bu dedi orjnal conta bulursa fiyatı ona göre yükselecekmiş

simabao bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Subap takimi degistikten sonra aracin LPG ' de herhangi bir sorunu kalmiyor degil mi ?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Subap takimi degistikten sonra aracin LPG ' de herhangi bir sorunu kalmiyor degil mi ?

Garantisi yok , kullanıma göre ileride tekrar yaptırılma olasılığı yüksek ama 80-100bin km  kadar sorun çıkarması beklenmiyor , zaten 10bin kmde yapılan masraf amorti ediyor …

Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba öncelikle selamlar aranıza yeni katıldım.  Motor arıza ışığı benım aracımda da yanmakta (Mazda 3 Touring 2011)  subapları yeni değişti, ancak ışık yanmaya devam ediyor. Ustaya sorduğumda usta bana, yanması normal dedi.  Nedeni; lpg ayarının zengin karışım ayarı yapılmamasından dolayı olduğu ...    bende Landirenzo takılı  araç 79.000 km de.  bence öncelikle subabları değiştirin, ileride başınız ağrımasın...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba öncelikle selamlar aranıza yeni katıldım.  Motor arıza ışığı benım aracımda da yanmakta (Mazda 3 Touring 2011)  subapları yeni değişti, ancak ışık yanmaya devam ediyor. Ustaya sorduğumda usta bana, yanması normal dedi.  Nedeni; lpg ayarının zengin karışım ayarı yapılmamasından dolayı olduğu ...    bende Landirenzo takılı  araç 79.000 km de.  bence öncelikle subabları değiştirin, ileride başınız ağrımasın...

Arıza ışığının sönmesi lazım , yanmaya devam etmesi saçma o kadar masraf edip niye hala ışık yanmaya devam etsinki motorda arıza olmasa ışık söner diye tahmin ediyorum bence onu bir araştır derim … ayrıca sübap değişimi kaça maloldu sürüş düzeldimi bilgilendirirsen sevinirim

Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Selamlar arkadaşlar  2010 mazda 3 touring brc lpg li 83000 km olan aracımda yaklaşık 2000 km den beri motor arıza ışığı yanmakta arıza kodu olarak ilk başta 3. Silindir ateşleme arızası olarak belirlendi sübapların sıkıntı yaratmaya başlamasından dolayı bu arızayı vermiştir denildi fakat çözüm olabilir umuduyla 20000 km önce değiştirdiğim bujileri ngk iridium bujilerle değiştirdik , yaklaşık 500 km sonra arıza ışığı tekrar yandı bı sefer 2. Silindir ateşleme arızası verdi hatayı sildirip binmeye ve sübap değişimi maliyeti araştırmaya başladım aracımdaki sıkıntılar ise ilk çalıştırma dahil sarsıntılı çalışma ( yolcu koltuğu bile titriyor rolantide ) ve egzoz sesinde kesik kesik patlama- boğulma tarzında ses değişimi ve hafif çekişten düşme ... Bu sorun sübap arızası  olduğunu söylediler sizcede doğrumudur yoksa sübap değişimine girmeden denenmesi gereken yöntemler ( buji kablosu ateşleme bobini vs) varmı ???

f62355c758181575a58f6149b4456e28.jpg

Tapatalk

Bahsettiğin arızayı boğulma,titreme ve egzost olayını bobin den , buji kablosundan dolayı da yapar , sübaplardan dolayı da buna bakıcak olan Mazda'dan anlayan bir usta olsa daha iyi olur ama sonuçta her motorcu bunu az çok bilir. Motor arıza ışığı lpg takanların hepsinde var klasik oksijen sensörü arızası.. Bu arızayı makineye bağlayıp beyinden silse bile yeniden verir..
simabao bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bahsettiğin arızayı boğulma,titreme ve egzost olayını bobin den , buji kablosundan dolayı da yapar , sübaplardan dolayı da buna bakıcak olan Mazda'dan anlayan bir usta olsa daha iyi olur ama sonuçta her motorcu bunu az çok bilir. Motor arıza ışığı lpg takanların hepsinde var klasik oksijen sensörü arızası.. Bu arızayı makineye bağlayıp beyinden silse bile yeniden verir..

Bobin , buji kablosu nun maliyeti ne olur peki ilk onları denesek motoru açtırmadan daha mantıklı gibi ?

Tapatalk

ismetcakir61@hotmail.com bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kompresyon testi yaptırmadan sübap problemi var diyen ustadan uzak dur. Öncelikli olarak bunu yaptırman gerekiyor. Eğer silindir kompresyonların normal ise yani silindirlerde bir kaçak yoksa o zaman ateşlemeye bakabilirsin.

Motor arıza ışığı meselesi de bence iyi bir usta ve ayarlar olmaması gereken bir durum. LPG li kullandığım yıllarda ben de yaşadım ama ayarı yaptıktan sonra çok uzun bir süre sıkıntısız kullandım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kompresyon testi yaptırmadan sübap problemi var diyen ustadan uzak dur. Öncelikli olarak bunu yaptırman gerekiyor. Eğer silindir kompresyonların normal ise yani silindirlerde bir kaçak yoksa o zaman ateşlemeye bakabilirsin.

Motor arıza ışığı meselesi de bence iyi bir usta ve ayarlar olmaması gereken bir durum. LPG li kullandığım yıllarda ben de yaşadım ama ayarı yaptıktan sonra çok uzun bir süre sıkıntısız kullandım.

Kompresyona baktırıp ona göre bilgi veren olmadı buralarda mazda bilen usta sayısı çok az sübaptandır hemen getir yapalım diyip geçiştiriyorlar , yaptırdık diyelim çözüm olmazsa garantisini verende yok , ustalara işi vermeden sağlam birine testlerini yaptırmam lazım

simabao bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kompresyon testi zor bir test değil, aslında bir çok yer yapabilir ama içim tam rahat olsun dersen (Mesafe az değil ama )  bence Muğla - Gören Otomotiv - Okan ile bir görüş. Biliyorsun buraya da üye Okan , buradan da iletişim kurabilirsin..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bobin , buji kablosu nun maliyeti ne olur peki ilk onları denesek motoru açtırmadan daha mantıklı gibi ?

LPG'li bir araçta ateşleme sisteminizin verimi en üst düzeyde olmak zorunda. Büyük sübap masraflarına girmeden önce ateşleme sisteminizin düzgün çalıştığından emin olmalısınız.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kompresyon testi zor bir test değil, aslında bir çok yer yapabilir ama içim tam rahat olsun dersen (Mesafe az değil ama )  bence Muğla - Gören Otomotiv - Okan ile bir görüş. Biliyorsun buraya da üye Okan , buradan da iletişim kurabilirsin..

Muğlaya gitmeye gerek yok bulurum denizlide

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

LPG'li bir araçta ateşleme sisteminizin verimi en üst düzeyde olmak zorunda. Büyük sübap masraflarına girmeden önce ateşleme sisteminizin düzgün çalıştığından emin olmalısınız.

Aynen bende onun için araştırıyorum sübabı yaptırıpta dikiş tutturamazsak vay halime

Tapatalk

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Sorun sübaplardan değilmiş arkadaşlar kompresyon testinde 15 değer aldık , ateşleme bobininin birinde sıkıntı görünüyor şimdilik yerini değiştirip arıza ışığı yakmasını bekliyoruz taktığımız silindirde verirse arızayı , bobini değiştirip halletmiş olacağız

Tapatalk

simabao bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun Serkan :) neredeyse bir ton masraf açılacaktı başına. Bu arada ne kadarmış bu ateşleme bobinleri?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Japon 230 tl tanesi kore 150 tl , tek bobin olduğu için çok birşey değil 4 ü değişmiş olsaydı baya bi rakam

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hadi gözün aydın, inşallah sorun bulunmuştur bu şekilde..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.