Yörük

LPG Nedeniyle Ateşleme Bobini Arızalanır mı ?

Bu konuda 22 ileti var

70000 bakımı öncesi motor ısınınca araba zaman zaman titremeli kalkıyordu. Lpg bakımı yapılırken durumu anlattım ateşleme sisteminden yada boğa kelebeğinden dediler. 

İnternette yaptığım araştırmada LPG sisteminin birçok marka ve modelde bobin arızasına neden olduğuna dair yazılar okudum.

yardımcı olmanızı rica ederim.
 

simabao bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hocam mazda 3 lerde bobin mi var, elektronik ateşlememi? bende de aynı sorun var ve bana da ateşleme dediler ancak, buji ve kabloları yeni olmasına rağmen satın almadan buji kablolarını tanıdık satıcıdan denedim ama değişen bişey olmadı, ateşleme distributorunu söktürdüm ustama baktı, ne paslanma ne distributor kapağında kırılma var. bende düşük devirlerde tekleme var, ama hızlandıkça kesiliyor. hafta içi götüreceğim tesisata bakacaklar. ayrıca bobinli ise lpg bobinin ömrünü azalttığı da bir gerçek. ve bende benzinde tekleme yok fakat lpg de var.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhaba,

Otomobil LPG ile ne zamandır çalışmakta ? Kaç km yol yol yapılmış, önce bunlara bakmak lazım. Yetkili serviste motor soğukken kompresyon testi yapılıp supaplar ile ilgili olarak kapak açılmadan tespit yapılabilir. Kompresyon değerleri normal ise benzinli kullanımda aynı sorunlar var mı gözlemlenir. Eğer benzinde sorun olmuyorsa, önce iyi bir LPG servisine gidilir ve doğru kalibrasyon yapılarak motorun tepkilerine bakılır. LPG sistemi kontrol edilir. Sorum halen devam ediyorsa buji - kablo - bobin sıralaması ile arıza aranır.

Araç arıza ışığı yakıyor mu? Daha önce hiç yaktı mı?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş


Bujiler yeni, aracın çekişi genel olarak iyi. Aracı kullanım şeklim genel olarak sakindir sadece uzun yolda 120 km civarında ve rampada 3500-4000 devir aralığını görüyorum.

İlgilendiğiniz için teşekkür ederim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben bugün BRc ye bıraktım aracı, enjektör ve elektronik beyni denemişler, ve tesisatta da sıkıntı yokmuş, avansı yükseltmişler, ve tekleme sorunu çözüldü. aracı bayılta bayılta kullandım, 60 km hızla giderken 5'e attım ne tekleme ne bişey yoktu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracımda Lpg yok, o yüzden lpg üzerine pek bilgim yok. Mazda3 lpg tercihi isimli konuyu incelemiştim bir ara. BRC taktıran epey kişi vardı. Araç satmak hızlı verilmiş bir karar olur diye düşünüyorum. İyi referanslı bir LPG ustası sorununuzu çözer bence. Hatta BRC Servisi bile var üyemiz, ona bir özel mesaj atabilirsiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

"240 TL ye NGK IFR6 buji seti aldım ancak çözüm olmadı."

yeni bujiler IFR6E11 miydi?

birde eski çıkan bujilerin kodları nasıldı?

http://www.mazdaclubtr.com/33466/2010-mazda-3-buji-degisimi-hakkinda/

burada buji değişimi ile ilgili paylaşımlar vardı

benim o dönem araştırdığım şey aracın bujisi LPG de daha fazla ısıya maruz kalıyor oluşu ve buna bağlı ateşleme sistemi kabloları daha fazla ısınıyor oluşu ve bobinlere bu ısınmadan dolayı yük biniyor oluşu gibi konuları teknik anlamda yetkin uzmanlarla istişare etmiş olarak buji değişimine karar vermiştim. benim aracımda prins + yağlama sistemi mevcut herhangi bir sorun yaşamadım 20.bini aştım lpg'de. Markasından once LPG de iyi bir usta şart herşeyden once.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mazda 3'ümüzü almadan önce servise sorduğumuz ilk soru yakıt olmuştu.Honda aracımızda yakıt LPG sistemdi ve hiç bir sorun çıkartmamış,yakıt olarak da çok iyi bir avantaj sağlamıştı.Mazda Servisinde bize LPG'nin çok sıkıntılı olduğu ve sorun çıkartacağını söylemişlerdi.Ayrıca eklediler;"LPG'nin tasarrufunu aramayacaksınız o derece az yakacak."

Zaman geçtikçe keşke haklı olsalardı diyorum.Araç fazla yakıyor,LPG'li gezdiğim Honda aracımı bana aratıyor..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracın LPG sistemi ustası araştırılıp özel seçilen bir serviste yapıldı.

LPG takıldıktan sonra ustaların tavsiyesi üzerine NGK IFR5E 11 takılıyor. 15000 km sonra ben IFR6E11 buji alıp taktım.

Buradaki iki servisede tesisatı inceleyelim belki montajda hata vardır dedim ancak gerek olmadığını BRC sisteminin aracın elektrik tesisatına zarar vermeyecek şekilde tasarlandığını söylediler.

Ancak ne hikmetse servisin birisi benim elektrik tesisatımla ilgili sorun olduğunda ısrar ederken, diğeri LPG ekipmanlarından şüphelendiğini belirtti.

Ben internetteki araştırmalarımı anlatıp opellerden örnek verincede elektrik tesisatımla ilgili sorun olduğunda ısrar eden servis  o sorunun opellere has olduğunu söyledi.

Yed bende aynen sizin gibi düşünüyordum ancak bu son araştırmalarımdan ve başıma gelenlerden sonra BRC LPG benim için şimdilik bir fiyaskoya doğru gidiyor.

Görüştüğüm kişilerin çaresizce çabalamaları ve servis servis gezmelerine rağmen hiçbir sonuç alamamaları benimde yılmama neden oldu.

size tavsiyem aracın yakıtından memnunsanız titreme sadece rolantide mevcut ise fazla kurcalamayınız bu şekilde bininiz titreme çok fazla rahatsız etmez ama gıcık eder

bu arızalı olabilir şu olabilirlerle cebinizden çok para çıkar ve çözüme ulaşamazsınız .

hafif bir titreme bende de var soğuk motor yapmıyor motor ısınınca bazen yapıyor bazende yapmıyor. ben aracımı cihaza bağlattığımda ustam vuruntu sensörünün değer vermediğini onun arızalıolabileceğini veya sensörün fazla sıkıldığından motor bloğuna aşırı temas ettiği için değer okuyamadığından böyle bişey de yapıyo olabilir dedi sonuç olarak bir ihtimal için emme manifoltunu söktürmedim bu şekilde kullanıyorum

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Allah'a şükür aracın genel performansı çok iyi. lpgnin iklim ve ortam koşullarına göre tepkimesi benzinle bir olmadığı için durumun normal olduğu ve arabada hiçbir sıkıntı olmadığı anlaşıldı.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun hocam malesef lpg sisteminde bir çok araçta bobinlerde sorun görülebiliyor daha çabuk yıpranıyorlar hatta benzinde çalışmasına göre lpg de daha sıcak çalıştıklarını şahit olmuştum hal böyle olunca bir nevi direnç olan bobin daha çabuk yıpranabiliyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

2010 77000 de mazda 3 üm var. 70000 de lpg bakımı yapıldı. 68000 de aracı aldığımda hiçbir sorun yoktu ancak ;

70000 bakımı öncesi motor ısınınca araba zaman zaman titremeli kalkıyordu. Lpg bakımı yapılırken durumu anlattım ateşleme sisteminden yada boğa kelebeğinden dediler. 240 TL ye NGK IFR6 buji seti aldım ancak çözüm olmadı.

75000 km civarında araç uzun yolda yüksek viteslerde kerkinme olarak tabir edebileceğimiz sorunlar çıkarmaya başladı. Çocukken bisikletimizin dişlisinden 2 si kırık olurda ayağımız boşa çıkar ya işte tam öyle bir sorun. Sorun öyle bir hal aldıki artık depoda yakıt olmasına rağmen araç art arda kerkindi ve sonunda gazdan benzine geçti ve 50 km kadar eve benzinle gittim. LPG servisine durumu anlattığımda LPG basınç sensörü deyip değiştirdiler. Sorun bir nebze çözüldü. Ancak bitmedi,

Enson yaklaşık 300 km test sürüşü yaptık. Araç 2. viteste 2500 4000 devir arasında klima ve farlar açıkken daha belirgin olarak bir veya iki kez kerkiniyor ve yüklüyken düz yoldada bunu hissettiriyor.

yetkili servis : araca böyle binin ancak gaz kullanmayın biz tavsiye etmiyoruz. Eğer detaylı bir check up istiyorsanız 250 tl civarı masrafınız olur dediler. Enson 2010 mazda 3 e bübap ve boğaz kelebeği değişiminden 6000 TL masraf çıktı.

otogaz servisi : Sorun elektrik sistemiyle alakalı olamaz. LPG parçaları, başta ECU olmak üzere değiştirilerek denenmeli ancak bizde ECU yok.

İnternette yaptığım araştırmada LPG sisteminin birçok marka ve modelde bobin arızasına neden olduğuna dair yazılar okudum.

Aracımda BRC LPG kiti var. daha garantisi bitmedi.

Araç LPG de 2500 4000 devir aralığında klima ve farlar açıkken yüke binince veya yokuşta kerkinme yapıyor.

Benzinde nadiren 4500 devir civarında klima ve farlar açıkken yüke binince veya yokuşta kerkinme yapıyor.

Bu sorunla ilgili tecrübesi ve fikri olanlar paylaşırsa sevinirim.

77000 kmde mazdanın bobini bitmeye başlar mı? Eğer bitmesine sebep LPG sistemiyse kar edelim derken ciddi zararlara girmek için 2000 TL verip LPG sistemi taktırılır mı?

yardımcı olmanızı rica ederim.

şimdi yaşıma aldanmayın .burdaki çoğu mazdacıdan daha fazla şey yaşadım ve nerdeyse arabanın yaratacağı tüm problemleri görmüş olarak cevaplayacağım.

 

bendede 1500 devirle 2500 devir arasında vuruntu yapıyordu klima vs önemli değil...açık yada kapalı farketmez. dip not: daha önce aynısını yaptığında subaplarım erimiş deyip değiştirmişlerdi.

 

Benim bi ustam vardı Ankara da bakımlarımı hep ona yaptırırdım o nun dediği şeyleri yaptım.Aşağıda olanları ve vuruntu kesildi.

 bkr6e-11 yada bkr5e-11 ngk nin bujisini al takımı 20 25 tl ve onu 0.65mm ye ayarlat ve taktır. gaz ayarını normal autocalibration üzerinden yaptırt ve tüm yükleri açarak yaptırt.(biraz fazla yakabilir ama sorununu çözme ihtimali yüksek).

 

bana ilk etapta bunlar yapıldı ve sorunum çözüldü. sende dene gidip iridyum buji falan alma boşuna hikaye...parana yazık zaten lpg li araçlarda inan uzun ömürlü falanda olmuyor her 10 bin bakımda ngk nin setini 25 tl ya alırsın maximum ver gitsin hemde 10 binde bir taze bujiyle binersin.

 bu denemenin maliyeti sana max 50 tl ye bulur bence dene birşey kaybetmezsiniz.

 

işin kötü taraflarını söyleyeyim eğer benzindede yapıyorsa bende oda vardı senin gibi subapları elime vermişlerdi. Ama ilk yolu dene sonra kompresyon testine sokup aracı supabların gitmiş mi ona baktırırsın.

diğer bir ihtimal katalitik konvektörünün içine kamerayla girip baksınlar tıkanma varsada 4500 devirde içerdeki gazı anca atıp kendine geliyor olabilir.

Mehmet Özdemir ve oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Merhabalar. benim araç sarsıntılı çalışıyor genel olarak. LPG'de rölantide stop ediyordu ama benzinde de titreme var. Sübaplar değişeli 10bin km oldu ve sübaplarda sorun olma olasılığı yok gibi. Mazda servisinde çalışmış bir eleman buldum ve başka LPG ustası falan baktılar incelediler ve oluşturulan konsensus sonucunda, bobinden veya bujilerden olabileceği kararı çıktı. Bujiler 100bin giden NGK iridyum olduğunu gördüler ve ilk ihtimal olarak bobinleri takip edelim dediler. bobinleri de kontrol ettiler ve çalıştığını ama biraz yıprandığını söyledi eleman. elektriksel parçaların ne kadar yıprandığını bilemiyoruz, çalışmıyorsa değişiyoruz bobinleri dedi. böyle biraz daha bin, iyice kötüleşince bakalım dedi. Ama benim içim rahat etmedi. sonuçta erken teşhis hayat kurtarır :) Rölantiyi az yukarı çektik ve stop etme durumu bitti şimdilik. Rölantideki sarsıntı da oldukça azaldı. Ama tam teşhis koyamayınca insan rahat edemiyor. 

 

Bilmediğim için soruyorum, bu bobinlerin hiçbir şekilde ölçümü  falan yapılamaz mı? değişmemiz gerekirse ille orjinali mi  tercih edilmeli?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bobin hassas bir parca ve orijinali olmalı. Ama bildiğim kadarıyla cabuk bozulabilecek bir parca değil. Önce kompresyon ölçülmeli sonra orijinal kodda iridyum olmayan buji ile deneme yapılmalı sonra da lpg kalibrasyonu gozden gecirilmeli bence. Hemen bobinlere suç atmak LPG cilerin ortak kaçış noktası. Araca hic 200-300 km kesintisiz benzinde bindiniz mi?

Suleyman_46 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ilk aldığım dönemde binmiştim. Onun dışında kesintisiz 200-300 km. binmedim ama ustamın tavsiyesi üzerine mesela 300 km'lik yolun ilk 50sini ve son 20 km'sini benzinle giderim. çok virajlı yollarda dik yokuşlarda lpg kullanmam. 200-300 km kesintisiz binmem ne hakkında bilgi verir?

 

İlk fırsatta kompresyon testi yaptırmak lazım o zaman. Servis dışında diğer ustalar sağlıklı bir şekilde yapabilir mı bu testi?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

İyi günler;
benim aracım mazda 3 2006 otomatik 1.6 dynamic sedan. zavoli marka sıralı sistem tüp takılı. Aracı yeni aldım. Aldığımda aracın çekişi iyi idi. Fakat daha sonra motor arıza ışığı yandı. Zavoli servisinde zengin karışımdan dolayı arıza ışığı yandığı söylendi ve tüp ayarı yapıldı. Tüp ayarı yapıldıktan sonra aracın çekişi düştü. Sonra tekrar götürdüm. Ayarı yükselttim. Çekiş iyi oldu ama usta ateşleme bobininden biri arızalıdır. değişmesi gerek diyor. Tüp ayarı da çok yüksek diyor.Tüp ayarını düşürdüğü zaman aracın çekişi düşüyor ve fazla gaz yakıyor. Sizce ne yapmalıyım? Tüp şu an 2.26 litresi ve şehiriçi km ye 30 kuruş yakıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.