aliparlar_1983

Mazda 626 Motor Yapıldı Ancak...

Daha önce yazmıştım yaklaşık beş ay önce üst kapak çatlamıştı.. Çıkma üst kapak aldım taşlattım (sübaplar dahil) lifterleri değiştirdim subap lastiklerinide değiştirdim. contayı servisten aldım vs.. buji buji kablosu ne varsa akla gelen d.daim yağpompası herşey değişti...

Araç oldu teslim aldık kullandık ama zayıf kaldı motor birde baktık 3. gözde komprasyon çok çok zayıf kaldı...

Tam motor yaptıralım dedik...

Üst kapak 2. gözü çatlatmıştı o yüzden komple motora giriştik bismillah...

2 .göz çizilmişti krank dahill.

Honlama piston segman yataklar keçeler orj contalar Japon triger herşeyi yaptırdık...

Malesef halen komprasyon çok çok düşük..

Gele gele siboplara kaldık..

Rölanti zayıf kalıyor güç zayıf ve en önemlisi araç çiğ atıyor kokudan durulmuyor başkacada kaçak bulamadık...

Şimdi ateşleme sistemi arızası şüphem yok çünki bujileri söktürüp komprasyonu test ettiğimizde 13-8-13-13 sonuç çıkıyor..

Tecrübe sahibi arkadaşlar ve ustalarımız ne önerecekler bekliyorum...

Yeksan sibop-gayd ve lastik...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle araç üflüyor mu ona bakmak lazım. kompresyon değeri düşükse ya sekmanlarla gömlek arasından ya da subaplardan kaçırıyor. Sadece honlama mı yapıldı yoksa piston-gömlek değişti mi? eğer üfleme varsa maalesef değeri düşük çıkan pistona ya gömlek geçirilmesi gerekiyor ya da bir büyük pistona göre açılıp piston değişmesi gerekiyor. eğer üst kapaktan eminseniz başka seçenek kalmıyor. bir de kompresyonu bujileri teker teker çıkarıp manuel mi ölçüyorsunuz? yoksa kolay yoldan tipik bilgisayara bağlayıp mı ölçüyorsunuz?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bujiler cıkıp ölçüldü...

Piston değişti STD 0.50 oldu

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayret bir şey yapılması gereken yapılmış peki araç çalışırken suya kompresyon basıyor mu? Şu durumda üstkapağın açılıp direkt gözle görmekten başka çareniz yok maalesef. açıldığında yapmanız gereken honlama sonrası piston yüzeyi çizilir ve sekmanların bunu düzeltmesi beklenir. eğer piston yüzeyi cam gibi değilse sekmanlar piston yüzeyini silememiş muhtemelen ya ovallik var ya da yapılan işte bir hata var. bütün bunları subapların düzgün yapıldığını varsayarak yazıyorum. subaplar da yeterince alışmamışsa aynı hatayı verir. keşke görme şansımız olsa.

Geçmiş olsun.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hayret bir şey yapılması gereken yapılmış peki araç çalışırken suya kompresyon basıyor mu? Şu durumda üstkapağın açılıp direkt gözle görmekten başka çareniz yok maalesef. açıldığında yapmanız gereken honlama sonrası piston yüzeyi çizilir ve sekmanların bunu düzeltmesi beklenir. eğer piston yüzeyi cam gibi değilse sekmanlar piston yüzeyini silememiş muhtemelen ya ovallik var ya da yapılan işte bir hata var. bütün bunları subapların düzgün yapıldığını varsayarak yazıyorum. subaplar da yeterince alışmamışsa aynı hatayı verir. keşke görme şansımız olsa.

Geçmiş olsun.

Hararet araç rölantide ve şehir içindeyken yükseliyor fan açıyor sorun yok ama radyatör hortumları taş gibi oluyor. tüp beyni donuyor kalorifer soğuk üflüyor.. neyse bunlardan sonra üst kapağı açtırdık sibopları değiştik sibop yatakları taşlandı conta değişti.. ama halen sert hortumlar ve hararet yüksek duruyor..

araç rölantide durmuyor stop ediyor çekiş normale yakın gaza basınca sorun yok... ama gazdan çekince direkt stop ediyor..

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

bu kaloriferin soğutmaması lpg beyninin karlanması devam ediyor mu?

araç bir yerden suya kompresyon basıyor ama nereden?

üstkapak kontrol edildi mi? blok yüzeyi düz mü kontrol edildi mi? contayı zaten orijinal almışsınız. blok zaten kontrol edilmiştir ve bloktan olma ihtimali çok zayıf. Aklıma gelen en olası ihtimal blok ya da üstkapak eğri birbirine tam oturmuyor. aradan su kanalına kompresyon basıyor. Geçmiş olsun bunu biz burada tartışmadan önce hadi ilkinde görmeyebilir ama ustanın ikinci kere açtığında çözmesi gerekirdi. görmek lazım kolay gelsin diyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
16.10.2014 at 13:48, zoptrik :

bu kaloriferin soğutmaması lpg beyninin karlanması devam ediyor mu?

araç bir yerden suya kompresyon basıyor ama nereden?

üstkapak kontrol edildi mi? blok yüzeyi düz mü kontrol edildi mi? contayı zaten orijinal almışsınız. blok zaten kontrol edilmiştir ve bloktan olma ihtimali çok zayıf. Aklıma gelen en olası ihtimal blok ya da üstkapak eğri birbirine tam oturmuyor. aradan su kanalına kompresyon basıyor. Geçmiş olsun bunu biz burada tartışmadan önce hadi ilkinde görmeyebilir ama ustanın ikinci kere açtığında çözmesi gerekirdi. görmek lazım kolay gelsin diyorum.

 

08.10.2014 at 09:08, aliparlar_1983 :

 

Hararet araç rölantide ve şehir içindeyken yükseliyor fan açıyor sorun yok ama radyatör hortumları taş gibi oluyor. tüp beyni donuyor kalorifer soğuk üflüyor.. neyse bunlardan sonra üst kapağı açtırdık sibopları değiştik sibop yatakları taşlandı conta değişti.. ama halen sert hortumlar ve hararet yüksek duruyor..

araç rölantide durmuyor stop ediyor çekiş normale yakın gaza basınca sorun yok... ama gazdan çekince direkt stop ediyor..

 

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.