Guest Ktaskan

Yeni Makyajlı ve Daha güçlü Honda CRV

14253c2.jpg

Geçtiğimiz günlerde Kuzey Amerika için makyajlanan Honda CR-V yeni yüzüyle Avrupa piyasasına da girecek. Ancak Avrupa'da satışa sunulacak model Amerika'da satılacak modelden biraz daha farklı.

Amerika'daki versiyonu ile karşılaştırınca Avrupa'da satışa sunulacak Yeni CR-V daha alçak süspansiyonları, daha ince yanaklı lastikleri, shark (köpekbalığı) anteni ve mat krom efektleriyle daha sportif bir görüntü çiziyor.

Bunların dışında makyajsız kasasına göre genel itibariyle farlarda, ızgarada, sis lambalarında, motor korumasında, arka tamponlarda, arka farlarda ve ön tamponlarda yapılan değişiklikler hemen hemen aynı.

Motor kaputunun altında da bir takım geliştirmeler sunan Honda Avrupa'da satışta olan 2.2 litre i-DTEC motorunu yeni nesil 1.6 i-DTEC motorla değiştiriyor ve Türkiye'de 120 beygirle satışta olan 1.6 litre motorun gücünü 158 beygire yükseltiyor. 350 Nm tork üreten bu motorun yakıt tüketimi %11 azaltılmış ve emisyonu da 130gr/km.

Şu anda satışta olan kasanın görünen en büyük eksikliği olan dizel otomatik vites seçeneği de bu makyajla giderilecek gibi görünüyor. 9 ileri otomatik vitesi ile yakıt tüketimini de %20 ye kadar düşürecek Yeni CR-V nin 6 ileri düz vites seçeneği de olacak.

1.6 versiyonu 2 çeker olarak gelecek arabanın 2.0 versiyonunda 4 çeker seçeneği de sunacağını açıklayan Honda'nın ülkemize hangi kombinasyonları sunacağını ise zaman gösterecek.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Güncel modelin satış fiyatı şu şekilde. En büyük rakibi olarak Nissan X-Trail gösteriliyor. Bu fiyatlar makyajlı olan modelin değildir herhalde.

5RY1Mz.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Şöyle güzel bir karşılaştırma yazısı var.

Alıntıdır

Kaynak:arabadergisi.com

Orta gelir seviyesine sahip kesimin SUV ve crossover model seçenekleri çok gibi gözüküyor olsa da, aslında belli başlı birkaç araçla sınırlı. Hükümet tarafından yapılan ÖTV zammı, döviz kurundaki yüksek gidişat ve Motorlu Taşıtlar Vergisindeki uçuk rakamlar; orta gelir seviyesindekilerin alabilecekleri SUV ya da geniş crossover modellerini oldukça sınırlı bir hale getiriyor.Hele 4 kişilik bir aileyseniz bu seçenekler daha da kısıtlanabiliyor. Örneğin 2013 senesinin Temmuz’unda yaklaşık 105 bin TL’ye satılan Fiat Freemont’un yedi kişilik modeli olan Lounge 2.0 Multijet 170 HP AWD 6AT, içinde bulunduğumuz 2014 yazında yaklaşık 150 bin TL bedelle alıcılarını bekliyor. İşte hal böyle olunca downsizing denen motor küçültme eğiliminin de katkısıyla geliştirilen 1.6 litrelik dizel motorlar imdada yetişiyor adeta. Fakat burada da çok fazla model çeşitliliğinden bahsetmek mümkün değil. Ön incelememizden sonra, 2 model bizim için ön planda kaldı. Daha geniş bagaj hacimleri ve 1.6 litrelik dizel motorlarıyla Yeni CRV ve Yeni X-trail. Peki hangisi daha uygun?

Yeni Honda CR-V mi Yoksa Yeni Nissan X-Trail mi daha iyi dizel motora sahip?

Yeni Honda CR-V mi Yoksa Yeni Nissan X-Trail mi bunun kararını vermek için, bu Japon modelleri birkaç açıdan incelenmeli görüşündeyiz. 2014 CR-V’nin ve 2014 X-Trail modellerinin sahip oldukları 1.6 litrelik dizel motorların karşılaştırılması, önem derecesi bakımından üst sıralarda yer alıyor.

Yeni Honda CR-V, 120 beygir güç üreten 4 silindirli 1.597 litre hacimli bir dizel motor kullanıyor. Bu dizel motorun tasarımı ve geliştirilmesi Honda mühendislerince gerçekleştirildi. Aslında Honda, hayatında ilk defa dizel motor üretiyor da değil. Bildiğiniz gibi CR-V modeli 2.2 litre hacimdeki dizel motorunu oldukça uzun bir süre kullanmıştı. Bu dizel motor da, Honda’nın kendi üretimiydi. Fakat iş bu yeni tasarlanmış dizel motora gelince, şimdilik gelecek kullanıcı yorumlarını beklemek daha uygun olacaktır.

5RY1Ld.jpg

Yeni Nissan X-Trail modelinin sahip olduğu dizel motorun değerleri, hemen hemen Yeni CR-V 1.6 dizel ile aynı. Nissan-Renault ortaklığının bir meyvesi olarak Nissan, kendi ürettiği dizel motoru değil, Fransız markayla tasarlanan dCi motoru kullanıyor. Yeni X-Trail modelinin kullandığı dCi motor, 1.598 litre hacimli ve 130 beygir güç üretiyor. Bu değer Honda CR-V 1.6 i-DTEC’in üretebildiği gücün 10 beygir kadar üstünde. Bu bilgiye ek olarak, Nissan X-Trail’in ürettiği 320 Nm’lik torka karşılık, Honda CRV 300 Nm tork üretiyor. Bu da bize Yeni Nissan X-Trail modelinin 1.6dCi motorunun, Yeni Honda CR-V’nin 1.6 i-DTEC dizel motoruna göre biraz daha güçlü olduğunu gösteriyor.

ynVrEN.jpg

Yeni Honda CR-V dizel olarak sadece 4×2 olarak alınabiliyor

Yeni Honda CR-V, dizel olarak alınmak istendiğinde size sadece 2 tekerlekten çekişli bir model önerilebiliyor. Bunun yanında, dizel motorlu bir CR-V modelini otomatik şanzımanla alma ihtimaliniz de yok. Yeni Nissan X-Trail modeline baktığımızdaysa, iki tekerlekten çekişli dizel X-Trail modellerinin otomatik şanzıman özelliğini size sunduklarını görüyoruz. Fakat 4×4 X-Trail isterseniz otomatik vitesi unutmanız gerekiyor.

Yeni Nissan X-trail, sınıfında, içi en geniş modeller arasında yer alıyor.

rdEo3P.jpg

Yeni Honda CR-V, uygun motor seçeneği ve geniş hacmiyle dikkat çekiyor.

ozER6Q.jpg

Alıntıdır

Kaynak:arabadergisi.com

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Honda'nın 1.6 dizel motorunda, otomatik şanzıman gibi. 4x4 seçeneğide yok. Fiyata hiç yorum yapmıyorum, çünkü tüm otomobiller artık çok pahalı.

Bu kadar para verdikten sonra 4x4 değil ise neyleyim ben bu aracı. :D

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi kesin bir şey vardır bu testte. Honda gibi bir marka düşmez herhalde böyle durumlara :) Araçta tık yok :)

Mehmet 4x2 önden çekişli modelini, bize 4x4 olarak kaktırmaya çalıştıklarından şüpheliyim.

Seninde dediğin gibi, hiç mi tık demez yahu. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Valla bi tane video var.

CX-5

Forıstır

CRV

Ford Kuga

Islak rampadan çıkış videosu. Bir tek forıstır çıkıyordu.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Valla bi tane video var.

CX-5

Forıstır

CRV

Ford Kuga

Islak rampadan çıkış videosu. Bir tek forıstır çıkıyordu.

Bu tarz çok videolar var Gökhan abi. Ama hepsinin güvenirliği şüpheli. Mesela senin bahsettiğin test türünde, aynı marka model lastik kullanılmalı. Örneğin ıslak yada karlı zeminde kullanılacak bir kışlık lastik. Acayip şekilde avantaj sağlayacaktır.

Ama şu bir gerçekki Subaru'nun 4x4 sistemi çok başarılı bir sistem. Bu tartışılmaz bir gerçek. Forester sevdasına bayağı bir araştırmıştım. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Abi kesin bir şey vardır bu testte. Honda gibi bir marka düşmez herhalde böyle durumlara :) Araçta tık yok :)

bu japonlarin hepsi akıllı değil :) öyle olsa savası kaybetmezlerdi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Bazen kaybeder, bazen kazanırsın, hep kazanmak hangi kanunda var. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.