kyo35

Mazda 323 Aracımın Motoru Bitik mi?

Arkadaşlar Bugün Depo Muhabbetine bir ustaya gittim. Bununla birlikte yağ kaçaklarını düzelttirecektim. Arabayı Dükkanın Önüne Çektim. Yaklaşık 3 saat durdu ve usta ac bakalım kaputu dedi :D Kaputu açtık Aracı çalıştırdım. Baktı sagına soluna. Sonra geçti egzosa baktı. Aracın "rektefiye" istiyor dedi.

Ardından Ben gittim ekzosa ve usta Bastı gaza. Egzostan Beyaz duman cıktıydı. Ama bu duman ilk Çalıştırmada hep oluyordu. Motor ısınınca geçiyor. Egzostan mavi duman görmedim hiç. Ustaya sordum oda egzosu elle kuru değil yağlı falan dedi.

Sonra usta aynen şöyle dedi. Eğer aracın yağ eksiltmesi olmasa yani keçelerden eksiltmese , Mavi duman çıkar diyor egzostan.

Bir Türlü anlamadım bilgisi olan var mı acaba_? Ne yapabilirim. Segmanla kurtarabilir miyim_?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bildiğim kadari ile rektifiye karari verilebilmesi için önce kompresyon testi yapilmasi gerekiyor.

emox200x bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Öncelikle merhaba , size tavsiyem ilk önce gerçekten mazda'dan anlayan bir ustaya gitmeniz , aslında yetkili mazda servisi en sağlıklı tercih olacaktır. Servis tercihinizden sonra serviste ilk önce aracın aşağıdan yağ kaçırma sorununu giderin. Aşağıdan yağ kaçırma olayı çözüldükten sonra motorun durumu daha net şekilde anlaşılabilir. Rektife yapılırken aracın başında durup her an takip etmeniz ve kullanılan parçaları görmeniz sizin yararınıza olacaktır.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hocam Kimine gittim motor sağlam kimine gittim motor rektefiye istiyor diyor. Anlamadım bir türlü durumu. 2000 TL de masraf çıkarıyorlar.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yağ kaçaklarıda Motor inip yapılacakmış. bunun içinde 700-800 lira civarı para istediler. Fotolar Ağagıda. kaçagın biri Trigerin ordan geliyor. Dİgeride motor ekzost bileşiminin altından.

2cxgup4.jpg

28ibuac.jpg

oguzhan89 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bunuda Az önce çektim. İşaretli yerlerden damladığını görüyordum. Paylaşayım istedim.

Dipnot : Aracın Altında Fazla yağ yoktu bugün. Acaba ben yağ eklerken fazla mı ekliyorum.

2ppx1jl.jpg

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Kolay gelsin.

Yağ kaçağının giderilmesi istiyorsak hangi bölgeden kaçırdığının iyi tespit edilmesi gerek motor yıkanıp temizlik ardından  takip edilmeli hareket halinde ısının rüzgarın hakim olduğu ortamda yağın diğer noktalarada bulasıp yanlış teşhis ekstra havaya uçan kagıtlar olarak dönmesin size.

Benim böyle bir sorunum olduğunu düşünerek. Sizi yönlendireyim yağı asla 4Litre koydurmam mazda fazla yağı affetmez bir şekilde zayıf olan yerden atar.

egzoz supab lastikleri zayıfsa egzostan keçeler contalar zayıfsa zayıf olan noktalardan kaçacağına emin olun.

3litre doldurduktan sonra üstünü yağ çubuğu takip ederek maksimuma tamamlarım. 3350-3250GR maksimum cizgiye gelmesine yeterli oluyor.

Bir ay boyunca takip ettiğimde eksilme 1 litre üzerindeyse yağ bazen stop ettiğinizde birkaç damla akar durur bazen devam eden bir kaçak olur.%80 kaçak olan yağa bağlarım.

Motor temizliğinden sonra  diyelim Triger Kayışlarının ordan en alt nokta Krank Geçesinin ordan geldiğini tespit ettim.

Krank geçesinin tamirini yaptırırım RULMAN la birlikte kaç para tutar 100TL geçecegini sanmıyorum .Ama öncelikle tamircinin japon araç üzerine bilgilimi bilmiyorsak.

Japon Parça satan bir kaç dükkana gider krank keçesini değiştiricem beni madur etmicek bir sanayide usta tavsiyesi istersin. Çoğunluğun tarif ettiği yere gidersin ama önce krank tamir keçesi seti japonu koresi ne kadar onu öğren işçilik yaparken araç sente ayarı kayışları sökmeden önce aracı sentesine getirmesi için bir kaç çizği çekebilir işaret koyabilir. Eğer usta bunu yapmıyorsa orda bir sorun vardır.?

Şanzıman sökme takma için ordaki kaçakların giderilmesi için 200-250 TL gibi bir rakam sadece işçiliğe gideceğini düşünürsek ne kadar eksiltmiş ilave yaptırırsın 1litre mi araç bende 5 senedir var misal hiç doldurmamıştım 5 senede 1 litre tamamen boşaltırıp doldururum. 1 hafta takibini yaparım.

Eğer sorunum düzeldiyse yağ kaçakları terlemeler yüzde 90 düzeldiyse TRİGER Kayış seti alır. Takılmasını saglarım.

Lütfen dikkat !!!Aracınız Motoru Soğukken!!!!!!

Radyator kapagı açıp kefeke yağlanma varmı su eksiltmesi yapıyormu?

Motordan yağ kapağını açıp kapakta köpük tabakası veya motorun içinde köpük tabakası varmı?

Yedek Su tahliye ve takviye deposundaki suyun durumu ne ve genleşen suyu tahliye kapına gönderen serce parmağı kalınlığındaki plastik hortum vardır radyatorun ustunde kapağın yanında onu sokup bır ucundan ufleyelım bidonda fokurtu varsa hortum tıkalı değil buda önemli konu.Conta yakmışmı yağa su karışmı tahliye takviye deposu aktifmi su kaçağı varmı vb sorunlar için kontrolde fayda var.

Yani benim amacım minumum harcama ile maksimum ne elde edebilirim.

700-800 lira baya iyi para yağ kaçağı için.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Mustafa hocam yine kullanıcı adınızın hakkını vermişsiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Teşekkürler Mehmet Bey

Tecrübe bazen öngörülerle, kulaktan dolma ve bazende yaşayarak ediniliyor. Her konuda tavsiyelere açık olmak lazım insan olarak ordan girip burdan çıkınca insan kendi tecrihlerinin tecrübeleri ile baş başa kalıyor.

Saolsun bizleri doğru yönlendirebilen arkadaşlara gerisi paylaşmak.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hocam Daha önce motoru yıkattıgımda trigerin aldındaki yag deposumu artık neyse işte :D , yukardan gelip ordan damlıyordu. Sadece o kadardı.

Bir sorum daha var. Fazla yağı motor nerden atar ve bu yağ cubugu maxla , min arasındaki (L-F) arası kaç litreye denk gelmektedir_?

Bilgileriniz için sağolum. Motoru bir daha yıkatayım ben :D 50 Liraydı sakaryada burda(izmirde) nedir bilmiyorum. Ve nerde bulabilirim

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Sn Tawsiye gerekeleri yazmış zaten  ağzına sağlık, ben kısaca yağ kaçağı olacak noktaları listelemek istiyorum motor kısmında yukarıdan aşağıya.

1- Blok kapak contası( Değişim yaparsanız servisten orjinlal alınız aksi halde sızdırma devam eder)

2- Silindir kapak contası

3- Triger tarafı keçesi

4- Krank keçesi

5- Yağ filtresi contası

6- Karter contası   

    Eğerki bu contalardan sızıntı olduğunu tespit ederseniz sızıntıyı giderin, sonrasında yağ durumunu gözlemleyiniz, motor yağ yakarsa, kesinlikle mavi duman atar, beyaz duman atma durumu kış aylarında olabilir malumsu buharı il anda buğuklanır, ama sürekli beyaz duman varsa silindir kapak contası yanıktır veya blok çatlaktır, silindir kapak contasının yanık olma durumu ayrıca forumda konu olarak mevcuttur bakabilirisiniz.

    kolay gelsin.

L ile F arası 0,8 ltr dir.

Motora gereğinden fazla yağ koyarsanız, karterde taşabilir , kırank keçesine zarar verip kaçağa sebep olabilir.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

92 Model araç sonuçta, belki de halen orjinal keçeler üzerindedir... Orjinal takım conta keçe ve seti ile tüm keçe ve contaları değiştir, motor kaç km de şu an?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Motor 213.000 de. 0,8 ise ayvayı yedik :D ben tam L-F arası yarı iken 1 lt ekliyordum :D cahillik. Trigerden kacırıyor araç genelde oda yolda giderken. Durdugu yerde 1-2 damla atıyor sadece. Beyaz dumanda hep yok motor sogukken var. Isınınca Bir sıkıntısı yok.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Yıkama konusunda araç sıcakken tavsiye etmem.

Yıkama yapılacak yere gelip beklemek mümkünse yok bazı yerler sıcak buharlı yıkamada yapılabılıyor sıkıntı olmaz.

Ama öncesinde kullanılan yağ ve pas çözücü gibi katkılar olmadı gaz yağı kullanılıyor gene bu kullanılan çözücüler motor sıcakken aynı duruma sebebiyet verebilir soğuk çünküüü.

Bazı parçalarda germe yamulma kılcal ve kalın çatlamaya kırılma  sebebiyet verebilir.

Misal manifolt üst kapak kayışların ömürü gibi gibi düşünürsek baya bir şeyler olabilir.

Yıkama esnasında Beyin yok ama sigorta tablasını korumaya alın sağ köşede akünün önünde vede distribütör motor sağ yan tarafında güzelce poset geçirin.

Resimde kırmızı ile  daire içine aldığım yerler.Bunları firmanın yapması gerek ama siz önleminizi alın. Vede araç yıkatma işlemi bittikten sonra aracı çalıştırmadan bu yerlere hava tutturun hatta distribütör üst kapak açılıp içine su girip oksitlenme ilerleyen zamanlarda ateşlemede sıkıntı yaratabilceği için iyice kurutulmasını sağlayın.

JEQ935.jpg

Genede 50TL daha iyi değerlendirilebilir.)Ölücülük yapmıyorum bakın ben olsam ne yapardım.)

Tokgözler Bauhaus Tekzen veya Koçtaş reklama giriyorsa editleyelim yapımarketlere gidip.

1 Adet Gözlük 2TL

1 Adet Kalorifer Fırçası uzun saplı biraz ucu eğri.) 2-3TL

9pmzq5.jpg

1 Adet Balata Pas kir yağ ıvır zıvır çözücü sprey 6TL

Sanayi ortamı liftimiz yok çevre şartlarını lehimize kullanmak lazım.

Yüksek kaldırımdan aracı aşağı düşercesine silme yaklaşıp elfreni çekilir.

Arka lastiğin önüne taş arkasınada sağlam olsun.

Sonra ön sağ teker krikoyu yapıştır yeteri kadar kaldır.

Önce can sonra mal güvenliğini sağlamak gerisi size kalıyor.

Kaldırımdan asılı kalma vb durumlar tamamen o uygulayacak olanın becerisine kalıyor.

Şekil A mis gibi olucağına eminim.Örnek

ozO5y7.jpg

Geri kalan 39TL ile ne yapılabilir.

Ayarlayamadığın yağ seviyesi konusuna gelince.

Birtane büyük enjektor ve ucuna takabileceğim akvaryumculardan 1metre hortum şeffaf taş çatlasın 10TL

Çekerim yağ çubuğunu salarım hortumu fazlasını alır  kontrolumu yapar kafam rahat eder.

Gene para kaldı ya 29TL gider.WD 40 veya 3M sıvı gress pas sökücü aynızamanda yağlayıcı görevi gören bir ürün alırım 10TL kapıları yağlarım baya bir yeri yağlarım.

Elde var 19TL Silikon alırım plastik yüzeyleri besleyen Bernerin Cam sıyırıcılara kullanırım 10TL

Kaldı 9TL Önümüz kış Camlar illaki buğu yapacak motor ısınana kadar kronik sorunları petekler ya tıkalıdır ya geç ısınır bir ara bende uğraşmam lazım peteğe kafayı taktım neyse buğu önleyici sprey 4TL

Kalan 5TL konsantre cam suyu donmasın diye.

Aboo baya abartım kısaca zaman uğraş  neyi nereye harcayacağımızı bilmek gerek bazen hepimiz bunu yapamıyoruz.

Yani bir işte çalışıyorsun 8 saat günlüğün saat başı kaça denk geliyor.

Ve yıkama diye yaptıracağın operasyonu yapabilirmiyiz yarımsaate güzel para azıcık uğraşırım valla ben tavsiye ederim ama uğraş vermek başarmanın yarısıdır.

Hesaplarda yanlışlık olabilir yanlış hesap bağdattan döner herşey temsili sayki ben böyle yapardım.Ya sen

Kimin parası kiminin duası hadi hayırlısı kolay gelsin...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Aracın motorunda birşey yokmus yatak sesi falan yok dediler sadece piston pimleri ses yapıyormus. En fazla segman atılır araca dediler.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Segman atılacağına da öle ezbere karar verilmez, kompresyon testi yaptır bak bakalım durum nedir, ona göre hareket et, motor açılıncaya kadar belli olmaz, segman atmak için açarsın hiç olmadık masraflar çıkar, sölemiş olayım.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Motorunda birşey olmayan aracın segman pimlerinde boşluk felan olmaz. Piston pimlerinde boşluk sesini sökmeden tespit eden ustanın elini öperim :)

Arkadaşlarında dediği gibi öncelikle kompresyon testi yaptırın. Siz basıncı okuyun. Fabrika verileri ile karşılaştıralım. En doğru onarım yöntemini en  ekonomik biçimde seçmenize yardımcı olalım :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ayni durum bende wardi motor yaptiryorum sibop contalari yokmuş buradan atiyormus yagi sibop lar yanmış ve silindir kapağını açtığınızda yarim cm yağ vardı silindirin üstünde araba ilk çalıştığında beyaz duman atardı ısınınca kesilirdi tahmini 2000 TL olacak parçası ucuz 800 TL aldım piston segman triger yağ pompası contalar vs vs

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Üstad, sizin durum iyi bir MAZDA ustasını bulmanıza bakıyor. İstanbul'da 40 yıllık sadece MAZDA araçlara bakan sağlam bir usta var. Bizim gözümüzde MAZDA'nın dilinden en iyi anlayan, işini gayet profesyonel yapan yılların ustalarıdır. İstersen kendilerine bir sor. En azından kıyaslama yapar, bilgi edinirsiniz.

 

Ahmet Usta - 0 532 221 78 42

 

Erdal Usta - 0 536 635 83 21

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.