kyo35

Mazda 323 Aracımda Şimdi de Karbüratör Arızası Çıktı :(

Arkadaşlar bildiğiniz üzere depoyu Yaptırdım. Bugün hortumlar için rast gele bir ustaya gittim. Karbüratöre baktı Dedi ki Karbüratör bozuk , Çıkma alıp takman lazım yoksa allah korusun benzinde patlatırsın dedi.

14xphe0.jpg

İşaretlediğim yerdeki ipi gösterdi. İple Bağlamışlar dedi. Mil'in arasındada baya boşluk varmıs falan dedi. Sizin Düşünceleriniz nelerdir arkadaşlar_?

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

açıkçası bana saçma geldi iyi bir "karbüratörcü" bulamazsanız söküp büyük şehirlerdeki iyi ustalara göndermenizi tavsiye ederim...

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Katılıyorum karbüratör revizyon gerekirmi gerekmezmi bu bogazın ordakı milmi tornocılar yapabiliyor.

Fakat karbüratör üzerine çalışan ustalara teslim etmek gerek.

Forumda yardımcı ve yönlendirecek usta tavsiyesinde bulunacak arkadaşlar olacaktır.

Söküp şehir dışına ustalara göndereceksende motor soğukken sökmeni tavsiye ederim.

Gaz varmıydı bu arada Rolantide dalgalanma yakıt sarfıyatı sormuycam.

Anlaşılan baya eksikleri olan bir araç kyo kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Araçtan anlamıyoduk. Sıkıntılı Aldık Sevdik arabayı. Şimdide yaptırmaya çalışıyoruz. Satıpta beddua almaktansa yaptırıp binmek daha uygun diye düşünüyorum. Tawsiye kardeşim. Öyle mahalle arasında bir ustaydı.

Gaz Teli Takılı Kalıyor demiştim yani Rolanti 2000 e Çıkıp kalıyordu gaz pedalını cekince normale 1000e düşüyordu Devir Çok hızlı düşmüyordu. O da Gaz teli problemi değil karbüratör dedi. Sonra hava filtresini söktü. İşaretlediğim yerdeki ipi gösterdi. Orları yağladı. Sonra işte işaretlediğim yerin ordaki vidayı tutup oynattı. Bak oynuyor falan dedi. Boşluk var falan dedi. Rolanti muhabbetini halletti.1000 de kalıyor rölanti ama benzin de kullanamazsın dedi yaptırmadan.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Milde boşluk olması olası bir durum, tamir edilebiliyor, hem nesini bağlamışlar anlamadım, bağlamak sorunu çözmez,  bu araba lpgde de sorun yaşar o halde hem mil kasıldığı için hava alır oradan, bana kalırsada adam akıllı bir karbüratörcüye göster, eminim güzel bir temizlik , milin tamiri ve contaları yanilerenek takılırsa sapasağlam olur, benim tanıdığım bir karbüratörcü yok, arkadaşların dediği gibi gerekirse söktürüp tam bir ehline göndermek gerek.

      Kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

    Fotoya şimdi dikkatlice baktımda bu şekilde bağlıyken gaz veremezki araba, bu araba lpg de nasıl çalışıyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Ben gaza bastıkça o ip birşeyleri çekiyor sanki :D Pim Varmış galiba orda o bozulunca ip bağlamışlar bana söylenen o

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Eksik parça varsa üzerinde, çıkmacılardan temin edip, tamamla, öle gönder karbüratörcüye, geri gelme ve zaman kaybetme durumu  olmasın.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

ASlında Tam Olarak sorun benim gaz 2000 devirde takılı kalıyordu. Rolantide 2000 di. Usta orayı yağladı. Şimdi devir 1.100

İşaretlediğim yeri yağladı ve şuan düzgün fakat Benzinde Çalışmaz diyor. Oysa Ben sürekli gazda çalıştırıyorum arabayı bir sıkıntı yok. Nerdeyse durmadan 1200 km yaptıydım hiçbir sıkıntı olmadıydı. Yakıt ise Şehirdışı 20-25 kuruş/km , Şehir içi 30-25 kuruş/km.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Yakıt normal, aslında karbüratörün dışrıda kalan makanik kısımlarının periyodik olarak benzinle yıkanıp kirden, tortudan arındırıldıktan sonra sıvı gresle yağlanmalıdır, milin olduğu kısmada, hatta ince püskürtme ucuyla dibine gelecek şekilde yağlanmalıdır.

      Ustanın niye öle dediğini bilemeyecem lakin vardır bir bildiği, kolay gelsin.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Usta aslında Şahinci usta. Anladığım o. Yani Sadece 1 kerelik gittim yol üstü sordum söyledi oda. Ama anlık işimi halletti. Birde O yeri gösterip rölantinin durumunu ne düşürebilirim bede kaldırabilirim. Böyle kalır bu dedi.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

      Aracınız zaten benzinde çalışmıyor ki şu an,  ne rölanti ayarı, lpg de iken rölanti ayarı zaten lpg beyninden veya kelebek miline bağlı karbüratörün sağındaki vidadan yapılır, bu saydığım kısımlarda rölantiyi etkileyecek bir durum yok ise  ve  gazı bıraktığında takılı kalıyosa , boğaz kelebeği olabilir yani o mile bağlı gaza bastğıızda manifolda yakıtı gönderen parça takılı kalıyodur.

      Adam akıllı bir karbüratörcü bulsan iyi olur.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

merhaba;alko otomotiv garanti veren biri olursa tamir ettirebilirsin.eğer çözümlenemez ise elimizde mevcuttur.yardımcı oluruz.www.alkocikmayedekparca.com adersinmizden de ulaşabilirsiniz.0 532 5*8 74 14

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Bu İşi Sağlam bir Karbüratör ü çözer aynısı benim arabamda oldu . karbüratör temizlendi. gaz milinin yataklarına burç kesildi. düzeldi. :)

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

karbüratör ve gaz ayarı vs. işleriniz varsa istanbul topkapıda necati usta var. tim-1 sanayideydi yeri öyle hatırlıyorum. bir yıldan uzun bir zaman önce istanbulda yaptırdım necati ustaya karbüratörü (milde boşluk vardı) bakımını falan yaptı temizledi gaz ayarı yaptı. şimdi diyarbakırdayım ve hiç gaz ayarı yaptırmadım aracım gayet güzel çalışıyor ve yakıtından da memnunum (ş.arası 20 kuruş (100-110 hızda) )

NoooFearrrr bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş



Bilgi Bankası

Üye Haritası

MazdaClubTR Hakkında

2006 senesinin son günlerinde 20 kişi tarafından kurulan MazdaClubTR, Mazda tutkunu ve/veya sahibi binlerce üyenin katkısı ile Mazda konusunda oluşturulan en kapsamlı forum, haber ve bilgi bankasına sahip bağımsız bir topluluktur.